ŘSD chystá čtyřpruh mezi Mostem a Litvínovem. S kruhovým objezdem
Stavba získala důležité razítko, probíhá soutěž na projektanty. Stavět se má začít v roce 2026.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může pokračovat s přípravou zkapacitnění silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Záměr na rozšíření silnice na čtyři pruhy v délce téměř sedmi kilometrů prošel zjišťovacím řízením.
V praxi to znamená, že ŘSD nemusí zpracovávat velkou studii o vlivu stavby na životní prostředí EIA, protože stavba nemá významný vliv na životní prostředí. Nejde o příliš překvapivý verdikt: silnice vede z velké části areálem chemičky. Vyplývá to z údajů v informačním systému EIA.
Už před dvaceti lety schválil stát záměr projektu na tuto stavbu, pak její přípravy zcela usnuly. Kvůli blízkosti závodu Unipetrol RPA u rozšířené silnice řešila stavbu i Bezpečnostní rada státu, která souhlasila s pokračováním přípravy. Na trase stavby probíhá pyrotechnický průzkum, běží soutěž na zhotovitele dokumentace pro stavební povolení. Záměr má několik let územní rozhodnutí.
Rozšiřování bez omezení provozu
Podle dat ze sčítání dopravy v roce 2016 úsekem projede kolem 15 tisíc aut denně. ŘSD aktuálně počítá, že by mohlo začít s rozšířením silnice za 1,1 miliardy korun v roce 2026.
Na třetím kilometru ve směru od mostu má vzniknout nová okružní křižovatka se silnicí II/255 na Komořany. V rámci stavby bude nově postaveno nebo rekonstruováno celkem čtrnáct mostních objektů a tři lávky pro pěší. Předpokládá se, že výstavba zkapacitnění bude bez dělení na stavební etapy. „Vzhledem k tomu, že je budována čtyřpruhová směrově dělená komunikace s využitím stávající dvoupruhové silnice jako pravé vozovky, bude výstavba silnice včetně výstavby mostů probíhat se zachováním stávajícího provozu,“ uvádí ŘSD v letáku ke stavbě. I kvůli Unipetrolu bude probíhat výstavba tak, aby nebyl omezen provoz na silnici I/27 a zásobování firmy. Po dokončení kompletní výstavby levé vozovky včetně mostních objektů bude provoz převeden na dokončenou levou vozovku a provedena rekonstrukce pravé (stávající) vozovky včetně rekonstrukce mostních objektů. Relativně vysoké náklady ŘSD vysvětluje i velkým množstvím přeložek inženýrských sítí.