- Doprava ve městě •
- Město •
- Tramvaje •
- Zprávy
Druhý rok po sobě nedošlo v Praze k úmrtí chodce po srážce s tramvají, kolizí s auty přibylo
V loňském roce došlo v Praze k téměř patnáctiprocentnímu poklesu počtu srážek tramvají s chodci.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) loni zaznamenal nejméně srážek tramvají s chodci za dobu, kdy tuto statistiku podrobně sleduje (od roku 2006). Dva roky po sobě po srážce s tramvají nezemřel žádný chodec. Naopak, meziročně o čtyři procenta více bylo kolizí tramvají s auty.
V loňském roce došlo v Praze k téměř patnáctiprocentnímu poklesu počtu srážek tramvají s chodci na 40. Při srovnání s „předcovidovým“ rokem 2019, ve kterém DPP evidoval 87 případů, je rozdíl ještě výraznější (54 procent).
K lepším nehodovým číslům přispělo podle DPP více faktorů. Vedle důsledků covidové nákazy, která například přinesla úbytek turistů, přičítá dopravní podnik zlepšení i osvětové kampani „Neskákej mi pod kola!“ a školení řidičů tramvají.
Srážky s chodci tvoří nicméně jen malý podíl na celkovém počtu nehod tramvají v Praze, v loňském roce to byla necelá 4 procenta. Většinu dopravních nehod tramvají tvoří střety s auty. V loňském roce jich bylo celkem 985, tedy v průměru bezmála tři nehody každý den. Meziročně jde o téměř čtyřprocentní nárůst. Ve srovnání s „předcovidovým“ rokem 2019 jich loni bylo o 23 procent méně, i když se intenzita individuální osobní dopravy v Praze loni dostala na téměř stejnou úroveň jako v roce 2019.
2021 |
2020 |
2019 |
2018 |
|
Celkový počet srážek tramvají s chodci |
40 |
47 |
87 |
105 |
Z toho žen |
16 |
15 |
36 |
39 |
Mužů |
21 |
29 |
46 |
54 |
Dětí |
3 |
3 |
5 |
9 |
Lehká zranění |
24 |
38 |
64 |
64 |
Těžká zranění |
5 |
3 |
4 |
10 |
Bez zranění |
11 |
6 |
16 |
12 |
Místo sražení |
||||
Na přechodu |
19 |
24 |
23 |
19 |
Mimo přechod |
17 |
23 |
44 |
37 |
V zastávce |
4 |
10 |
20 |
48 |
Občanství |
||||
ČR |
23 |
33 |
55 |
65 |
Cizinci |
10 |
11 |
19 |
30 |
Nezjištěno |
7 |
3 |
13 |
10 |
Úmrtí |
0 |
0 |
3 |
8 |