Velká výluka vlaků PID na koridoru. Mezi Prahou a Kolínem jen spěšnými vlaky
Z Poříčan do Kolína bude Českými drahami zřízena náhradní autobusová linka XS1 s intervalem 30 minut.
Vlakovou linku S1, která v rámci Pražské integrované dopravy zajišťuje spojení Praha – Český Brod – Poříčany – Pečky – Kolín, čeká kvůli rekonstrukci koridoru od března dlouhodobá výluka. Oznámil to mluvčí Integrované dopravy Středočeského kraje Oldřich Buchetka.
Od 1. března do 31. srpna budou vlaky linky S1 vedeny pouze mezi Prahou a Poříčany. V sedlech pracovního dne (od 10:00 do 14:00 hod.) a o víkendech budou všechny vlaky linky S1, které obvykle končí v Českém Brodě, prodlouženy až do Poříčan. Z Poříčan do Kolína bude Českými drahami zřízena náhradní autobusová linka XS1 s celodenním a celotýdenním intervalem 30 minut. Půjde o zastávkový autobus, jízdní doba z Poříčan do Kolína bude přibližně 50 minut.
České dráhy zavedou mezi Českým Brodem a Kolínem i rychlou autobusovou linku XR41 s intervalem 30 minut v pracovních dnech a 60 minut o víkendech. Spoje této linky budou vedeny po silnici I/12 a budou mít pouze jednu mezilehlou zastávku Kolín, Pošta. Jízdní doba bude přibližně 30 minut.
Mezi Prahou a Kolínem budou ve špičkách pracovního dne zachovány spěšné vlaky linky R41. V Pečkách budou zastavovat všechny rychlíky linky R9, která vede z Prahy-Vršovic přes Prahu hl. n., Prahu-Libeň, Kolín a Havlíčkův Brod do Brna. Ve špičkách pracovního dne má tato linka interval 60 minut, v sedlech a o víkendech 120 minut. Jízdní doba z Peček do Prahy činí zhruba 30 minut.
„S ohledem na vysokou intenzitu provozu železniční dopravy na této trati pak bude v některých fázích během realizovaných stavebních prací nutno dále omezit provoz. Tato omezení budou mít dopad i na linku S12 Poříčany – Nymburk,“ doplnil Buchetka.
V termínech 4. března – 22. dubna, 22. května – 19. července a 8.–31. srpna budou některé dálkové vlaky trasovány odklonem přes Sadskou a Nymburk, což povede k omezení spojů linky S12. V těchto termínech budou spoje linky S12 nahrazeny autobusy (linka XS12).
Rekonstrukci koridoru Velim – Poříčany za 3,83 miliardy korun provádí od předloňského května společnost Swietelsky Rail (ve sdružení se Subterrou). Stavba zahrnuje úseky Velim – Pečky, Pečky – Poříčany, stanice Poříčany a Velim a zastávky Cerhenice a Tatce; jde o komplexní rekonstrukci železničního svršku a sanaci vybraných úseků železničního spodku. Hotovo má být v roce 2023.