Kontrolní den ve Škodě. První nový RegioPanter vyjede na jihočeské tratě na přelomu ledna a února
Nové jednotky postupně začnou vozit cestující na linkách z Budějovic do Písku, Jindřichova Hradce a Tábora.
České dráhy dnes po kontrolním dnu ve Škodě Transportation upřesnily termín nasazení desítky nových elektrických jednotek RegioPanter na jihočeské tratě. Pokud nepřijdou nečekané komplikace v souvislosti s omikronem, měla by první jednotka vyjet na přelomu ledna a února. Všechny pak mají být postupně dodány do konce pololetí.
Tím se počet těchto vlaků v regionu zvýší na 14. Stávající Pantery jsou nasazovány na relaci Strakonice – České Budějovice – České Velenice, kam by měla zamířit i část nových vozidel. Nové jednotky ale podle drah postupně začnou vozit cestující i na linkách z Budějovic do Písku, Jindřichova Hradce a Tábora.
Nasazení na trať z Budějovic do Tábora je naplánováno až po ukončení výstavby koridoru v úseku Soběslav – Doubí u Tábora, která povede ke zrušení stanice Roudná. Správa železnic počítá s jednokolejným zprovozněním úseku v srpnu 2022, dvojkolejně se má jezdit od listopadu 2022.
„Strategií Českých drah do roku 2030 je ve spolupráci s objednavateli dopravní obslužnosti vyměnit velkou část starých vlaků za nové. Jen na jihočeských tratích chceme díky smlouvě s Jihočeským krajem investovat do moderních souprav skoro dvě miliardy korun,“ uvedl Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. První ze souprav poslouží nejprve ke školení železničářů a poté vyrazí na osobních vlacích z Českých Budějovic do Strakonic.
„Tyto vlaky skokově zvýší kvalitu železniční přepravy na úroveň 21. století. Jsme spokojeni s dodržením termínů dodávky i v této složité době, kdy bude nasazeno všech deset nových RegioPanterů na jihočeské tratě do poloviny roku 2022,“ doplnil náměstek jihočeského hejtmana pro dopravu Antonín Krák.
Soupravy pro Jihočeský kraj jsou dvouvozové, mají maximální rychlost 160 km/h, výkon 1 360 kW, 140 míst k sezení a délku přibližně 53 metrů. Nabídnou například wifi, elektrické zásuvky nebo informační systém s LCD monitory. „Tyto oblíbené jednotky procházejí v průběhu let průběžným vývojem a za ty roky jsme je výrazně vylepšili uplatněním inovací, zkušeností z dlouholetého provozu a nových technických možností. Prakticky všechny systémy jsou nové generace, a to jak trakční pohon, který je úspornější a bezpečnější, tak řídicí systém. Podvozky mají vylepšený chod a vlak je pohodlnější,“ sdělil šéf Škody Petr Brzezina.
Jihočeské linky s provozem nových RegioPanterů v roce 2022
• České Budějovice – Strakonice
• České Budějovice – Písek
• České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec
• České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Tábor
• Na trati České Budějovice – České Velenice je zajištěn provoz RegioPantery z předchozí série.
Dnes proběhl kontrolní den @SkodaTransport výroby deseti nových vlaků #RegioPanter pro jihočeské regionální vlaky. Nové vlaky nabídnou cestujícím Jihočeského kraje stejný komfort cestování v regionálních osobních vlacích jako nabízejí komfortní dálkové expresy třídy EuroCity. pic.twitter.com/Tsy3NgWeaJ
— České dráhy (@ceskedrahy_) January 19, 2022