Ojetin se do Česka přivezlo nejvíce za třináct let. Mezi novými auty je skokanem roku Hyundai
Prodeje hybridů stouply meziročně o více než čtyři pětiny, stále ale převažují spalovací motory.
Tuzemský trh s osobními auty loni výrazně ovlivnila situace na trhu s komponenty pro výrobu nových vozů. I díky tomu trh i přes silnou poptávku prakticky stagnoval. Naopak se výrazně dařilo dovozu ojetin, kterých se do Česka dovezlo nejvíce za posledních třináct let.
Vyplývá to z dnes zveřejněných dat Svazu dovozců automobilů. Podle nich bylo registrováno celkem 206 876 kusů nových vozidel, což je meziroční nárůst o 1,92 %. Stále jde ale o výrazně nižší hodnotu než v roce 2019, konkrétně o více než 17 %.
Trhu s novými vozy i přes problémy s výpadky výroby vévodí Škoda Auto s podílem přes 34 %. Na druhé místo se loni vrátil Hyundai, jehož registrace stouply o více než čtvrtinu a v počtu aut jiná značka loni nezaznamenala tak velký skok. Za třetím Volkswagenem následují další asijské značky: Toyota a Kia. Výrobci z Asie neměli loni zdaleka tak velké problémy s nedostatkem čipů a dalších dílů, čehož rychle využili k posílení svých pozic. Naopak například Dacia spadla až na deváté místo. Výsledky registrací neznamenají skutečné rozložení sil na trhu podle objednaných aut. V posledním roce se stalo běžné, že se na nové auto čeká přes půl roku od objednání.
V žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů jsou na prvních osmi místech vozy vyráběné v Česku. Po Škodě Fabia, Octavia a Kamiq byl v těsném závěsu Hyundai i30, následovaný modely Škoda Karoq, Scala a Kodiaq. Osmý byl Hyundai Tucson. Dál loni rostl podíl aut kategorie SUV, který přesáhl 42 % všech registrovaných aut. Přes 68 % nově prodaných vozů jezdí na benzín. Zatímco prodeje čistě bateriových vozů klesly, osobních vozů s hybridně-elektrickým pohonem bylo registrováno 23 074, což je meziročně o 82 % více. Barvám vévodila opět šedá.
Dovoz ojetých osobních vozů loni stoupl o 23 procent na 185 663 aut. Je to nejvíc za 13 let. Jejich průměrné stáří bylo 10,4 roku. Podíl vozidel starších 10 let činí 50,78%, starších 15 let je 21,22%. Jde o logickou reakci na vývoj na trhu, kdy řada zákazníků už nechtěla čekat na dodání nového auta.