–99,6 %. Letiště za duben odbavilo tolik lidí, co loni za dvě a půl hodiny

Prázdné Letiště Václava Havla v neděli 15.3.2020. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comPrázdné Letiště Václava Havla v neděli 15.3.2020. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Letiště Praha odbavilo v dubnu 5 031 cestujících, což znamená meziročně pokles o 99,6 %, ve zprávě o výsledcích ho

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

K té v článku zmíněné Lufthanse bych doplnil, že v rezervačním systému mají z Prahy nově opět dostupný Mnichov – od 15. června některé dny, od 1. července pak každý den tři lety. Neví někdo, jestli je to potvrzené, nebo to jen zkouší?

Tomas

to ti ted nikdo nerekne. to nevi ani dama lufthansa

Adam

Já vám říkal všem,věřte tomu do roka a do dne budou Budějovice konkurovat Praze 🙂

Bob

Konkurují jí teď, za rok už nebudou. Kdo by to ještě před pár měsíci čekal, že ČB budou za Prahou zaostávat jen o pouhých 5 tisíc pasažérů.

JIŘÍ

No, doufám, že na původní předkoronavirová čísla se ty počty cestujících už nikdy nevrátí.

Janina

Pokud si vezmu za příklad SARS1, tak okolo Vánoc by se měl provoz blížit loňské úrovni. Pokud přidám celkem silnou celosvětovou ekonomickou krizi, tak návrat může trvat i 2 roky. Tady počítám tedy počet přepravených pasažérů. Počet pohybů bude dole pár let, jak se vyřadí ve střední Evropě většina turbovrtulových strojů a tím dál vzroste počet osob na 1 letadlo.

Janina

Ještě dodám, že v Číně těď aerolinky mají cca 50% cestujících zpět. Čína byla na průběhu epidemie o 2-3 měsíce před námi. Můžeme tedy čekat návrat na 50% kapacity okolo září. Pokud se otevřou nějaké státy ve Středozemí pro běžnou masovou turistiku a zároveň SW a cestovky máknou, tak už srpen může vypadat solidně.

Adam

Jde o to,jestli se Číně dají nějaká data vůbec věřit

Nekdo

Tak počtu letadýlek ve flightradar24, nebo emisím NOx ze satelitnich měření ano…

Původní Pražák

Myslim, ze příklad Číny není pro Prahu vůbec směroplatný. Jde o to, proč lidi létají a čeho s ohledem na rizika i ekonomickou situaci v dohledné době vzdají. Nutnější budou asi rodinné návštěvy než cesty za zábavou, obchodní (prodejní cesty) než nějaké výroční konference, a dovolená jednou za rok u moře bude podle mě výš než (opakované) eurovíkendy. Z toho mi vychází, že Praha na tom bude relativně špatně.

Martin V.

Na mnoha letištích se počet pohybů nikdy nevrátil na úroveň roku 2008, ač počty cestujících vystřelily nahoru. Ruzyně je zrovna takový případ, z okolních letišť třeba Mnichov. https://www.munich-airport.com/_b/0000000000000008251845bb5e1d709c/flugbewegungen-en.png

Nekdo

auto máte? rajčata ze Španělska taky? a Vaše tričko vyrobili kde? a svítíte čím? že Vám tak vadí 0.7% podíl letecké dopravy na emisích v přepočtu na CO2 green house gas eq.? https://faktaoklimatu.cz/infografiky/emise-cr-detail

rtep

Vážený pane Nekdo, ty argumenty jsou vážně hodně ujeté. Nic z toho, co jste jmenoval, k životu potřeba není. I v ČR jsou desetitisíce lidí bez auta, bez dovážených hnusných rajčat, nekupují si nekvalitní zbytečná trička.
Jinými slovy – letecká doprava není nic, co bychom nutně potřebovali k životu.

Y.K.

Člověk jako tvor toho k životu vůbec moc nepotřebuje, ale vsadím boty, že to není život, který byste i malinko chtěl.

rtep

Bohatá léta jsou naštěstí už za námi. Teď budou muset lidi holt přemýšlet, co opravdu k životu potřebují.

Tomas

no, koukam, ze nekterym lidem Greta fakt vymyla mozek

rtep

Někteří lidé už desítky let vědí, že nechtějí a nemohou žít na úkor budoucích pokolení. Je to cesta do slepé uličky. S tím opravdu žádná Greta nemá nic společného.

Nekdo

hele, klidně se vraťte do jeskyně, přestaňte žrát hnusný rajčata ze skleníku, přestaňte používat elektroniku (ano i ten bazmek odkud nás oblažujete), auta a vůbec, jen, prosím, nenuťte své náboženství ostatním. nežijeme na úkor budoucích pokolení víc než ty před námi. planetární limity jsou moc hezká věc, ale neustále je posouváme (víte např., že asi polovina atomů dusíku v našem těle prošla Haber-Boschovou syntézou amoniaku a Země by bez umělých hnojiv byla schopna uživit asi 1.5 miliardy lidí, nehledě na blábolení veganů). je na čase se semknout a začít makat na koloniích na Marsu, Měsíci a jinde…

Jaaa

Hehe, koloniích na Marsu a jinde. 😀
Vytvořit tam ekosystém, který máme tady zadarmo a ještě ho drancujeme, je ekonomicky neúnosné. 😀

Nekdo

myslíte ten, který jsme vytvořili masivním vykácením pralesů a betonováním a asfaltováním? ano, ten asi máme jako lidi rádi…

jinak kolonie na Marsu jsou asi stejně reálné, jako by byl dnešní NYC pro posádky Kryštofa Kolumba, ale ani kdyby se zpátečníci, pošuci a rtepové stavěli na hlavu, tak tomu nezabrání…

rtep

Já ničemu samozřejmě nezabráním, planeta ale rozhodně ano. Ona si s námi poradí během několika týdnů, když to jinak nepůjde.

rtep

Jste zábavný, to uznávám. Při čtení těch vašich nesmyslů se totiž člověk může jen smát. Kdyby vás někdo bral vážně, tak to už by byl vážný případ pro psychiatra.

Y.K.

Tomu se říká nevidět si na špičku nosu. Píšete to takhle na internetu, naprosto typickém výdobytku globalizovaného světa, na stroji z Číny, vše krmeno značným množstvím elektrické energie (více energie než potřebuje celé letectví)!

rtep

Ta současná čísla mi přijdou být rozumným kompromisem. Ale jsem pesimista, do deseti nebo dvaceti let se ty počty cestujících bohužel vrátí. Byť jen dočasně.

Tomas

ony se ty pocty nastesti vrati o dost driv …

Tomas

vy chcete zchudnout? vy chcete, abychom se vratili do stredoveku?

ze za to tak mocne bojujete

Nekdo

Ne, novodobá zelená šlechta samozřejmě ne. To jenom poddanský lid se bude muset uskromnit, aby lidové komise a jejich komisaři mohli spravedlivě rozhodovat, zda dostanete povolení jet na dovolenou, nebo si doma zatopit…

Jaaa

Nj., druhá varianta je holt pochcípat, zase až na ty bohatý. To je prostě lepší.

Gratuluju k brilantnímu úsudku.