9 600 km bez mezipřistání. Qantas převzal první A321XLR, pojmenoval ho po silnici
První A321XLR pro Qantas. Foto: Airbus

Qantas letadla nasadí hlavně na vnitrostátní lety.
Qantas letadla nasadí hlavně na vnitrostátní lety.
Přijde mi trochu škoda nasazovat XLR na vnitrostátní linky, myslel jsem že si s ním myslí na vzdálenější trhy
Nepodcenujte velikost Australie, vzdalenost Sydney – Perth zhruba odpovida vzdalenosti Madrid – Moskva, a to uz o necem vypovida
To rozhodně nepodceňuji, jen tato vzdálenost činí zhruba polovinu doletu XLR. Takovou trasu zvládne i běžný typ A321, proto bych čekal, že upravený typ s prodlouženým doletem vyšlou někam, kde ten prodloužený dolet využije.
takhke na to nesmite koukat 🙂
kouknete na to takhle – normalni 320/737 ma dolet kolem 7000 km. v evrope jich naprosta vetsina lita 1-2 hodinovy lety (cili kolem 1500 – 2000 km) a taky se nad tim nikdo nepozastavuje.
pak uz to “divne” nevypada.
Dobře, ale máte na ty hodinové lety jiný stroj? Nemáte, leda tak Dášenu nebo Játro. Takže Vám nezbude, než to létat 737/320.
Zbyněk ale tvrdí, že ty domestic lety v Austrálii zvládne běžná 321, tak proč na to dávat XLR?
protoze jim to vyhledove umozni litat i delsi lety, treba do asie ,)
hledate oba problem tam, kde zadny neni.
a ano, takove stroje nemate – protoze je nikdo nepotaval. ono by bylo relativne snadne mit i kratkou verzi 737 – treba s polovicnim doletem. usetrilo by se i na poplatkach (protoze by to bylo doprovazene snizenim MTOW o nejakych 10 tun). ale prijdete tim o flexibilitu. a tu samou logiku bych hledal i u tiho, proc si qantas poridil hromadku XLR.
Já bych si znova přečetl tuto větu, myslím si, že to autor napsal velice dobře: „Letadlo zatím nasadí hlavně na vnitrostátní lety s možností zahájení nových linek do Asie.“ Jde především o to slůvko zatím a proč to tak je? Jednak je to nové letadlo, jednak zatím mají jedno, takže jich potřebují mít víc, mít zálohu a pak teprve otevírat nové linky.
S menším počtem kusů se nevyplatí otevírat nové linky pro případ kdyby měl stroj poruchu (nebo stačí odstavení kvůli motorům) protože by se náhrada hledala těžko, na delší linky si musíte počkat až přijde víc strojů.
Netuší prosím někdo, zda to letí jedna nebo více posádek?
Londýn LHR – L.A. LAX taky obstará jedna posádka a trvá to přes 11. hodin
Nemyslím, že je to možné. Obecně platí, že pokud je let delší než osm hodin, musí být na palubě třetí pilot, i když se tento požadavek může u jednotlivých provozovatelů mírně lišit. Některé letecké společnosti vyžadují třetího pilota u letů delších než sedm hodin, jiné jej mohou prodloužit až na 10 hodin. Pokud je let delší než 12 hodin, je vyžadován čtvrtý pilot (druhý důstojník). Je rovněž mít na paměti, že doba letu není určující, rohodující jsou dvě kategorie: Doba letové služby (FDP): Je to doba, která začíná, když se člen letové posádky musí dostavit do služby s úmyslem letět,… Číst vice »
Je otázka jak moc to platí pro lety bez platících pasažérů.
V zásadě ano, předpokládám, že tam byly minimálně dvě kompletní posádky. Jde o bezpečnost a limity pro piloty, kolik hodin smějí být v aktivní službě jsou dané obecně. A jakkoliv nejde v tomto případě o komerční lety, tak předávací let nikdy neletí úplně prázdný, protože jsou na palubě kromě pilotů i další zaměstnanci společnosti, kteří se podíleli na převzetí letadla. Ono to nefunguje tak, že společnost pošle někam piloty, aby přiletěli s letadlem. Ten proces je dost složitý, trvá několik dní, letadlo se zkouší za přítomnosti techniků společnosti, kontrolují se manuály a další dokumentace a soulad se skutečností a hlavně,… Číst vice »
Ja by som povedal ze letia 2 posádky. Čiže 4 pilot plus nejaký zamestnanci a manazeri aerolinky Qantas. Nemohol zabudnúť samozrejme na novinárov.