96 miliard do nových a modernizovaných vlaků. PKP Intercity posiluje před otevřením trhu

Lokomotiva Newag Griffin 200. Zdroj: PKP IntercityLokomotiva Newag Griffin 200. Zdroj: PKP Intercity

Největší zakázku získal Newag na dodávku lokomotiv.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
manus

Polská ochranářská opatření v praxi, ale podobně se chovají třeba i Němci. Taky dělají obstrukce kde se dá! 🙂

Dfg

Však je to správně, my jsme naopak ukázkový příklad jak se to NEMÁ dělat

Juraj

Co je na tom dobře?
Být tohle v Česku, tak místo inter/comfortjetů by se nakupoval nějaký paskvil z Parsu, ve velkém by se odebírala řada 380 za jakoukoliv cenu, motoráky by byly nějaká licenční výroba Vagonka+ŽOS Vrútky, a to celé bez jakéhokoli tlaku na kvalitu služeb.

Kubrt

Další „pěknou“ ukázkou dopadů protekcionismu je polská státní vagónka FPS, která je na dodávkách klasických vozů pro PKP IC zcela závislá. Teď se teprve snaží prorazit i se soudobými jednotkami.

Dfg

A u nás ta služba má snad nějakou kvalitu? Ze jsem si nevšiml… linky R8,R23, motorové rychlíky arrivy, gw train tramvaje, R11, R12 jsou jeden velký hnus. Co dopravce to svůj tarif, přípoje mezi nimi sprosté slovo a celý ten cirkus se sesype při první mimořádnosti… Fakt nevím co privatních dopravcích vidíte…

A nevim kde jste přišel na demagogii, že by se vozový park neobnovoval… s tím se pomalu začalo hned co Žaluda k ČD nastoupil do funkce gen. Ředitele

Kubrt

R8, R23, arriví rychlíky, R11, R12 – to všechno jde na vrub Ministerstva dopravy – nízkých (=levných) požadavků, nízkou kontrolou jejich dodržování. Na to hřeší nejen soukromí dopravci, ale i ČD.
Tarif, přípoje – to je opět především otázka objednavatelů.

Dfg

Koncovému zakaznikovi je tuhle ukradené. Ten přijde na nadrazi a chce službu. Jednoduchou dostat se z místa A na místo B jednoduše a za rozumný peníz. Což dnes u nás mnohdy nejde. X- tarifů, x-dopravců, každy si hrabe na svém písečku.

Moderní vozidla soukromníci nějak extra moc nepřitáhli, za to zdražili jízdné a vozí ve špíně. Viz R8, ta linka je vyložený odpad.

Hask

Tak to je cajk

Nádražní blázen

Tak doufám, že ty modernizace a nové vozy nebudou vypadat, tak jako na EN do Mnichova. Nepohodlné sedačky. Osvětlení na 1/2 svítí jako v pravé letní poledne. Vůbec to nechce topit. Výduch tepla hned vedle držáku na toaletní papír. Když chcete si vzít toaletní papír, tak se bojíte abyste se nespálil. A o technických věcech ani nemluvě. Ta bílá? Je všude. Žádný dekor dřeva. Nálepky? Jak z minulého století před vznikem vektorových programů.

Rudolf

10 let zpet se clovek smal Polsku…
Dnes se muze skoro ve vsem Polsko smat nam ..

Bohuzel, je to pravda. Polsko nas ve vsem predbehne

Hask

Tak dobře na tom ještě není

Dfg

Otázku času kdy bude, ta země narozdíl od nás na sobě pracuje

Kubrt

Je rámci kategorií vlaků PKP IC nějak rozděleno, které jezdí na komerční bázi a které v závazku veřejné služby?

Dfg

Myslím že TLK a IC jsou v závazku, kdežto EIC a EIP komerční. Pokud to ví někdo lépe, nechť mě opraví

Dejv

Z osobní zkušenosti vím, že Polák potkal Čecha a aby o něj nezakopl, tak ho překročil a dobře udělal. Škoda jen těch lokomotiv na 200 km/h. V PL se už běžné jezdí 200, ale už se staví i tratě na 250. Tak uvidíme. Infrastruktura je sice ještě na většině území na bodě katastrofy, ale vozový park mají super. Fandím jim.

Movia

Kde se staví v Polsku tratě na 250? Jediná trať na 220 je CMK a ta už má taky docela léta

Díky!

Szymon

CMK je geometrycky pripravena na 250km/h. Ted rychlosti 200km/h jezdi se jen v useku CMK a par usecich mezi Warszawą a Gdańskiem.

Jiří Kocurek

Jestli, tak jsou ve stadiu přípravy, z Varšavy přes Lodž do Vratislavi.

Szymon

Ze se v Polsku bezne jezdni 200km/h neni pravda.

Szymon

*jezdi

Dfg

Jezdí na 2 usecich mezi Katowicema a Warszawou a pár úseku mezi Trojmiastem a Warszawou

marcel.stancl

Zatím bych tolik nejásal. Vidím jak mají otevřený trh na trati Liberec – Zgorzelec a jak jsou vstřícní ohledně peáže Zittau Hrádek nad Nisou. Tak, abychom se nedivili?

182-097

Co má společného PKP Intercity coby dopravce podnikající v dálkové dopravě s Libercem nebo peáží do Žitavy?

marcel.stancl

Přístup k dopravě mají obdobný.

Daniel Jablonecký

Zgorzelec je z celopolského pohledu naprosto marginální sídlo. Měl byste si někdy udělat výlet i dál než jen do Žitavy nebo Zhořelce.