Švýcarské dráhy loni zvýšily přesnost, 92,5 % vlaků jelo včas nebo se zpožděním do tří minut
SBB zlepšení vysvětlují hlavně lepší koordinací stavebních prací.
Švýcarské spolkové dráhy SBB zveřejnily data o dochvilnosti osobních vlaků ve své síti za loňský rok. I přes řadu omezení kvůli stavebním pracím loni přijelo do cíle 92,5 % všech vlaků včas nebo se zpožděním do tří minut. Za českou železnici loňská data ještě nejsou, v roce 2021 byla přesnost tuzemských vlaků výrazně nižší.
V porovnání s rokem 2021 došlo ke zlepšení dochvilnosti o 0,6 procentního bodu (2021: 91,9 %). Podle dat SBB jsou nejpřesnější vlaky na východě země (94,8 %), nejméně přesné pak na jihu (89,1 %). SBB to vysvětlují problémy s novými jednotkami pro společný podnik švýcarských a italských drah Trenord TILO, který zajišťuje dopravu v kantonu Ticino a v Lombardii. Oproti původním plánům se protáhlo jejich schvalování v obou zemích.
Švýcarsko má jinou metodiku počítání přesnosti: za příjezd včas se považuje čas do tří minut od času v jízdním řádu, v Česku stačí pro započítání dodržení pěti minut. V Česku data o zpoždění zveřejňují České dráhy a Správa železnic. Dopravce v roce 2021 vykázal 72 % přesnost u dálkových a 88,5 % u regionální dopravy. Viníkem většiny zpoždění byly stavební práce na tratích. Správa železnic za stejný rok vykazuje plnění jízdního řádu u vlaků osobní dopravy 90,86 %.
SBB jako důvod zlepšení uvádí především lepší plánování stavebních prací na železnici a přesun údržby na noc. Jako důvod uvedly i mírnou zimu a slabší vytížení vlaků v prvních měsících loňského roku. Firma chce kromě zlepšení situace na jihu a západě země zvýšit i přesnost nákladních vlaků. Ta dosáhla hodnoty 91,5 %.
Detailní statistiky jsou na stránkách SBB.