900 Kč za cestujícího. Ropid chce zrušit nejprázdnější linku po Praze

Autobus linky H1 na Náměstí Republiky. Foto: presbariery.czAutobus linky H1 na Náměstí Republiky. Foto: presbariery.cz

Jde o autobus, který zejména v centru Prahy vždy zaujme na první pohled. Zatímco tramvaje, metro či linky jezdí plné,

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štěpán

Tak proč tu linku neudělají jako veřejnou pro všechny cestující? S tím, že by vozíčkáři měli před ostatními přednost. Nikdy jich tam nejede tolik, aby se tam nevešli spolu s dalšími lidmi. Takto je to jen vyhazování peněz.

AAA

Jako že by bylo tolik zájemců o vyhlídkovou jízdu?

E.M.

V Brně to takto funguje a nějaké svoje cestující si to našlo…

Filip Chocholatý

Přesně. Třeba v Brně linka 81 má takovou trasu, že se časově vyplácí. Ne však na celou trasu, ale na některé její části, kde se nedá jet jinak bez přestupu. Například úsek Královopole nádraží a nákupní centrum Tesco královo pole. Tato vzdálenost autem po rychlostní je asi na 3 min. Ale MHD s přestupem tato cesta je minimálně na 15 min. Jednou za dvě hodiny však jede 81, která to zvládne za 5 min. Jen škoda, že jezdí tak málo často.

Štěpán

Nikoli vyhlídkovou jízdu, ale pravidelnou linku MHD. Je fakt, že by v ni asi nejezdily zrovna davy, když má dvouhodinový interval a část její trasy je souběžná s metrem, ale když už jezdí, tak ať je aspoň veřejná.

železničář v důchodu

Také jsem nikdy nepochopil, proč těch linek nemohli využívat i „běžní“ cestující, byť třeba jen ti s nějakým „nevozíčkářským“ postižením (s francouzskými holemi, nevidomí, apod.) – kromě řidiče jezdil přece v těch autobusech i nějaký „pomocnický“ doprovod …

Petr.R

já nevím, že něco takovýho existuje, ale myslím, že s průkazkou ZTP a ZTP-P je to bez řečí. Malá propagace, ale nejsem z prahy, tak do toho nevidím. Řidič musí být taky na to školený.

VRT

Štěpáne, vy byste si měl fakt nejdřív něco přečíst o dopravní teorii. Už jsem vám to tu jednou psal.

To

Hlavně nechápu, proč je tam tolik (30?) míst k sezení, když vozíčkář si většinou veze vlastní židli… a kolik se tam vejde kočárků? 2?

To

„nesouhlasí zástupci sdružení vozíčkářů a členové takzvané bezbariérové komise HMP“ Tak ať ty spolky informují své „klienty“ o možnosti využití této linky a nebo je přinutí tuto linku využívat! Vždycky mě pobaví, když výjimeně narazím na tento BUS, že přijede BUS, který je určen k přepravě vozíčkářů, kočárků atd. a v něm je jedno, max dvě místa na vozík nebo kočár, 90% BUSu zabírají sedačky pro normální cestující, kteří však linku využít nemohou

železničář v důchodu

„nebo je přinutí tuto linku využívat“
To jako někdo má nutit vozíčkáře, aby místo odpočinku doma povinně aspoň jednou denně projeli zbytečně tu linku tam a zpět?
Nepřipadlo mi, že by tyto Crosswaye měly nějak extra velký prostor pro vozíčkáře proti třeba vozidlům SOR BN 12, v nichž by se ten prostor pro vozíčkáře dal možná ještě zvětšit. Asi by ale bylo třeba zkusit najít nějaká úspornější vozidla, která by na té lince mohla jezdit, a možná by další uživatele přilákal i kratší interval, aby nemuseli při využití té linky zbytečně dlouho čekat na spoj pro cestu zpět.

Martin

Ja si myslim, ze ta linka je vazne na zruseni, vzdyt levnejsi je vyuzit jinych sluzeb, nebo prepravy na zavolani… jestli tu linku vyuzilo max 28 vozickaru, tak 28 jizd by vyslo levneji…
At se na me nikdo nezlobi, ale dnes preprava vozickaru ruznymi spolecnostni po cele Praze mozna od vchodu ke vchodu a jednu takovou slusby provozuje i Ropid…

PetrB

Mozna by to chtelo vetsi propagaci a za uvahu by stalo nasazeni midibusu…

Martin