egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

90 Boeingů 737 MAX je opět uzemněno, zřejmě jen krátce

Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
Omezení se týká v posledních týdnech dodaných letadel.

Zhruba polovina všech letadel Boeing 737 MAX, která již od loňského uvolnění zákazu začala opět létat, zůstala nuceně na zemi. Důvodem je doporučení Boeingu a amerického úřadu civilního letectví kvůli možnému problému s elektrickými systémy v letadel.

Boeing požádal celkem 16 provozovatelů, aby Boeing 737 MAX odstavili a zkontrolovali, případně opravili. Boeing zdůraznil, že nejde o problém se samotnou konstrukcí letadla, ale výrobní, která se týká jen zhruba 90 letadel. Většina z nich létá v USA: jen američtí dopravci jich dočasně vyřadili přes 60, nejvíce pak Southwest Airlines. Do včerejšího rozhodnutí bylo v provozu 183 letadel 737 MAX.

Podle Boeingu by měla být letadla zpět v provozu během několika dní. Zejména v USA ale tento krok přináší dopravcům velké komplikace, dopravci zaznamenávají nárůst poptávky a museli narychlo rušit některé lety. Opatření se má týkat jen nedávno dodaných letadel po uzemnění. Podle agentury Bloomberg se na možný problém přišlo náhodou při montáži jiného letadla.

Pro Boeing nejde o závažný reputační problém jako uzemnění kvůli dvěma tragickým nehodám. Ukazuje ale značné problémy s kvalitou výroby, se kterými Boeing boduje dlouhodobě.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Din

Díky bohu že tu máme Airbus. Boeingem pohrdám víc a víc …

Pavel

To je jak z nějakého špatného vtipu. Už to zabalte a Maxe dejte k ledu.

Filip

Nezdá se, že by Boeing kvelitou výroby “bodoval” jak je v článku uvedeno. Asi chtěl autor napsat “ bojuje”.

Jakub Hritz

Už to zabalte a pošlete do pouště,

Martin Csabo

Tak to řekněte aerolinkám co mají 20 krát tohle skvělé letadlo které je už dávno bezpečné ,ted se spíš jedná o kontrolu která stejně nic neprokáže ale jelikož se jedná o Max tak z toho média udělala BOOM

Jakub Hritz

Už dva roky ho neměl nikdo kupovat, nejsem majitel aerolinky, ale kdybych byl, tak nad koupí ani nepřemýšlim—letěl jsem s ním 3x a uvnitř z hlediska pasažéra taky žádná sláva…

Y.K.

A co koupíte? Problémy musíte řešit s každým letadlem (i když MCAS byl opravdu významný a bezprecedentní). Třeba z posledního měsíce: A350 https://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgad.nsf/0/32c762eb329549fb862586a4005315d2/$FILE/2021-03-08.pdf A330 https://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgad.nsf/0/1fa0c2897d25dde6862586ae00564ae6/$FILE/2021-06-07.pdf +mnoho různých motorů u různých typů (PW4077, PW41xx atd) A tak letectví funguje, kusy se neustále zkoumají a co se najde do se reportuje a nařizuje k opravení. Není to spotřebák, kde váš výrobek dožije s vadou o které možná víte, možná ne. Vy si vytváříte zkreslený obraz z médií, oni mají precizní risc management, kde zjišťují detaily do nejmenšího a musí zvážit spoustu aspektů (cenu, provozní náklady, čekací doby /jsou roky/). Není to mobil… Číst vice »

Jakub

jak myslíte

Y.K.

Stačí se podívat sem:
https://www.faa.gov/regulations_policies/airworthiness_directives/
Každý den celá kopa direktiv k provedení prohlídek, oprav, úprav k zachování způsobilosti všech existujících typů.

Jiří Kocurek

Když pak bude mít problémy Airbus, je konec s letectvím. To jste chtěl, sám sobě znemožnit létání?

Tomas

hybaj zpatky na novinky 🙂

Martin Csabo

zaprvé aerolinky ho mohly koupit ještě před těmi dvěmi havariemi a navíc je to aktualně uplně s velkou nadsázkou řečeno stejné letadlo jako a320neo za druhe jak to vypadá uvnitř nezáleží na tipu letadla ale na provozovateli a například u Alaska airlines to vypadá ve vnitř uplně stejně jak v b737max tak v a320neo

Hilldiar

Už to zabalte a všechno pošlete do pouště…