890 tun zdravotnického materiálu. Na Ruzyni odbavili už 37 speciálních letů

Airbus A330-900 (A330neo) společnosti AirAsia X v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A330-900 (A330neo) společnosti AirAsia X v Praze. Foto: Letiště Praha

Společnost Czech Airlines Handling (CSAH) odbavila na pražském Letišti Václava Havla od zahájení nouzového stavu celkem 32 letadel naložených zdravotnickým

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Na Ruzyni je to v součanosti nejvyyší provoz.

MildaIV

Přibývá letadel modifikovaných na cargo. např. Air Canada 777 https://aircanada.mediaroom.com/2020-04-11-Air-Canada-Reconfigures-Passenger-Cabins-on-Three-Aircraft-to-Transport-More-Vital-Supplies-and-Necessary-Cargo fotky tu https://www.aircanada.com/ca/en/aco/home/about/media/photos-logos/gallery.html
Některé země vyžadují aby u nákladu byl aspoň jeden zaměstnanec, protože tam chybí detektory kouře. Zároveň se musí přidat i hasičáky. Vyžaduje to například americká FAA.

MPE

Lehce off-topic: v PED přistál opět Ruslan, tentoktát se ale jedná o let pro vojáky z Bagramu via Baku. Odlet v cca 15h zpět do LEJ.

Vlastimil Kocurek

Zajímalo by mne: PED má 2.500 m dlouhou runway, ale Ruslan potřebuje 3.000 m pro přistání i vzlet. Nebylo by bezpečnější, aby přistával v Praze nebo Ostravě ??
Díky.

Permonik

3000m je pro vzlet plně naložený i s palivem. Na přístání mu podle videi stačilo cca 1500-1800m při 90 tunách a to ještě nebrzdil prudce. V knize je uvedeno přístání plně naloženého na 900m (Kniha: Jane’s all the World’s Aircraft)

Dáda

Nojo.
ČR kupuje „výhodně“ materiál v Číně a česká firma exportuje kvanta roušek vyráběných v ČR a pod do Itálie…
Že by neviditelná ruka trhu? (rozumněj spíše provizí a politickejch tlačenek)

Permonik

O kterou česku firmu se prosím jedna?

Daniel Mach

Nevím, jak je to konkrétně u roušek, ale co se týká lahví s kyslíkem, tak jde o firmu Cylinders Holding.
https://www.lidovky.cz/domov/o-cesky-kyslik-ted-stoji-cely-svet-jsme-nejvetsi-vyrobci-lahvi-na-planete-rika-podnikatel-svetlik.A200416_114913_ln_domov_rkj
Co se týká respirátorů, tak sem dávám odkaz na chaos, co ohledně distribuce před měsícem panoval. Plyne z něj, že české respirátory ale byly
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/pecovatele-bez-respiratoru-ale-ve-skladech-jsou-kdo-pomuze-40316516

Permonik

Světlíková láhvarna prvotně dodava čr, pak sk, pl a pak zbytek, mají to nastránkách. Kapacita je vyhrazena a pokud vím tak v těch letadlech se láhve z čine nepřepravuji. Nechápu proč míchate roušky a láhve dohromady.
Ohledně druhého článku. Měsíc starý članek. A při spotřebě min. 2 mil respirátoru jenom u zdrávotníku za týden…. v članku je nic konkretně řečeno.

Vlastimil Kocurek

Lahve z kyslíkem: nakonec stát od kontraktu ustoupil a Polsko se ještě nerozhodlo. Za takové situace je jasné že to jde komerčně bez omezení na export.

Permonik

JJ četl jsem. A prý o to mají zájem i tři země z Afriky.

Vlastimil Kocurek

Podle mě se jednalo o akci NATO, kde jsme členy, takže ani nehrálo roli, odkud ty roušky jsou, šlo čistě o ukázku solidarity a v rámci NATO.

Vlastimil Kocurek

10 tis. do Itálie a deset tisíc do Španělska

Vlastimil Kocurek

No to je nemožné, naopak Česko vyvíjí materiály a na šití má prakticky monopol Čína, Bangladeš, a jim podobné země. Jen představa, že tady sedí někde v manufaktuře 2000 šiček a provádí otrockou prací je úplně kuriózní. S naší minimální mzdou nejsme schopni těmto zemím konkurovat a nejdeme touto cestou.

MPE

Dnes se zřejmě opět do přepravy zdravotnického materiálu zapojil i SW, OK-TVL odstartovalo směr Novosibirsk. Mimochodem, pod několika články tu v poslední době byla diskuse o tom, proč stát nezadává primárně zakázky „národnímu“ dopravci. Když se člověk podívá na „koronové“ letecké aktivity TVS, najde dost příkladů, kdy naopak „lezli do zelí“ dopravcům z jiných států, byť ti mají k dispozici mnohdy i vhodnější letadla: švédští vojáci do Mali (proč ne SAS?), Finové a další do Afghánistánu (proč ne Finnair/SAS/Norwegian/Air Baltic?) atd., těch případů by bylo více (Nizozemci, Francouzi, Britové…). Zjevně při rozhodování více než národní hrdost a podpora domácích ekonomických… Číst vice »

Lkprak

Třeba říct, že ty vojenské kšefty (Švédové do Mali a nejspíš i další) jeli už dávno před koro krizí, pravděpodobně se jedná o dlouhodobý kontrakt. Tak či tak, velmi pěkně shrnutí a úvaha (myslím Tím Váš komentář).

Pražák

Věřte mi, že objevují, košile je obvykle bližší než kabát, zvláště v takovýchto chvílích. Soukromé firmy bych do toho netahal, to je čistě jejich věc. Ale v době bezprecedentní krize by vláda měla podporovat domácí firmy. Přeci jen lepší např. aerolince pomoc tím, že jim dám práci, kterou někdo udělat musí než jim posílat peníze za nic.

Lkprak

Perfektní úvaha. Jinak ale je třeba říct, že ty vojenské kontrakty (Švédové do Mali a nejspíše i další) budou pravděpodobně delší kontrakty, které i kdyby chtěli dát v době této krize práci domácím aerolinkám, nepůjde jen tak lehce vypovědět.

Roiman4

Vojáci jsou domluveni už dávno. Na to probíhá i řízení. Takže tahat do toho, že QS group líta TMP apod… tak je nesmysl, protože to normálně lítají několikrát do roka právě na základě výběrka. Je to asi jako to, že provádí občas lety do D/A a odváží určité občany zpátky… Taky je na to výběrko. Ale kopat teď je jednodušší než si to najít…

Marek

Presne tak. Zrovna pro ty vojaky uz se lita dlouho i pred Covid-19 a bylo na to radne vyberove reseni. Ale chapu ze si ted kazdy diskutujici rad kopne

MPE

Aby bylo jasno já to vůbec nijak nezpochybňuju, já naopak říkám, že je to dobře, že TVS má kšefty a Češi mají práci. A že by se v krizi primárně státní zakázky asi měly zadávat „domácím“ firmám (byť zrovna SW Group, vzhledem k vlastnické struktuře, jaksi není ten úplně nejjednoznačnější případ…). Co chci říct je to, že i tahle mince má dvě strany – to, že to letí QS, znamená, že ten kšeft nezískal dopravce z dané země a tudíž z pohledu jeho občanů je to vlastně „špatně“ a mohou se ozývat (a asi i ozývají). Ale to je prostě… Číst vice »

Marek

Asi bude nejlepsi pokud si nastudujete jak probiha “vyberove” rizeni pres brokera

kulhán

No a ještě k OM-GTF přibude do PED příští týden OM-GTG a GTH to lítá do BTS a mají celou flotilu 738 ve vzduchu.
Dobrá práce, je vidět že pan Ferjčanček je mužem na pravém místě.
Když se to shrne tak Go2Sky má ve vzduchu stejně letadel jak SWG. Akorát s tím rozdílem, že Go2Sky všechny.
Ale o Air Explore (druhé slovenské firmě) není nějak slyšet…

MPE

Něco malinko létal FEX a LEX – pravděpodobně (podle destinací) pro francouzské ozbrojené složky plus nějaké repatriace – ale jinak sedí na zemi…

Jakub

Stát se musí vždy chovat jako dobrý hospodář a nemůže jen tak napřímo někomu něco zadat, pokud to zákon přímo neumožňuje. Ani si nejsem vědom toho, že by třeba krizový zákon v době nouzového stavu něco takového umožňoval. Navíc takováto přímá zadání přímo svádí k uplácení.

Pražák

Stav nouze to samozřejmě umožňuje.

Daniel Mach

Zatímco při stavu nouze stát jako zadavatel nemusí plně respektovat zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, nadále pro všechny, kdo nakládají se státním majetkem či penězi, platí obecně zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví, že každý je povinen jednat v právním styku poctivě. To znamená, že ze svého počínání se tak jako tak může (musí?) každý odpovídat.