86 kilometrů se stavebním povolením. ŘSD chce zbývající úseky D35 rozestavět do dvou let
Vizualizace D35 u Litomyšle. Foto: ŘSD
Na dva úseky má ŘSD již smlouvu se zhotoviteli.
Na dva úseky má ŘSD již smlouvu se zhotoviteli.
Trutnovsko chystá radary i cyklostezky. Připravuje se na provoz polské rychlostní silnice S3
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3606779-trutnovsko-chysta-radary-i-cyklostezky-pripravuje-se-na-provoz-polske-rychlostni
Opravdu stavět 86 km 6 let to výkon
Je to jen nekonečná neschopnost a bohužel někteří duševně zakřiknutí tomu ještě tleskají.
jen příklad: v Portugalsku most dlouhý cca 25km. Stavěl se 18 měsíců…
Jenže ten most asi nebyl rozdělený na X úseků, nemuseli se vykupovat pozemky, stavět převaděče, 3 tunely (z čehož 2 ne uplně krátké).
Tím nechci říct, že ta dálnice neměla už 20 let stát. Chci tím říct, že srovnávat stavbu dálnice hustě zabydleným územím a stavbu mostu přes moře je prostě blbost.
Mohu se taky zeptat, o jakém mostě v Portugalsku mluvíte? Já znám totiž jen jeden most v Portugalsku, který má víc jak deset km a to je most Vasco da Gamy, s délkou 12 km, nikoliv 25.
Dálnice vedoucí až k hranicím? Poláci jsou připraveni, Češi tápou
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/cesko-polsko-dalnice-rsd-doprava-prodlouzeni.A230810_741398_pardubice-zpravy_mvo
Kdy se konečně postaví dálnice Wien – Brno – Moravská Třebová nebo Svitavy – Boboszów?
dálnice „A88“
https://mapy.cz/zakladni?q=Exteritori%C3%A1ln%C3%AD%20d%C3%A1lnice%20V%C3%ADde%C5%88%E2%80%93Vratislav&source=base&id=2242472&ds=1&x=14.8540256&y=49.8249429&z=8
Pro ČR postrádá jakékoliv pokračování na sever od Moravské Třebové smysl…
Bude a planuje se, ale ne jako dálnice, společně s obchvaty a přeložkami to bude jen taková „lepší jednička“. Ne dálnice. Ona i d43 byla předělaná na 1/73
Česko, země druhé kategorie
Opravdu? Brno nemá zájem o kvalitní spojení s Vroclaví?
Otázka spíš je, jestli má vůbec někdo na světě zájem o kvalitní spojení s Brnem. 🙂 🙂 🙂
můžete to tam zajet tamnímu obyvatelstvu vysvětlit…
Čipové centrum u Vratislavi, čeští zaměstnanci by se mohli přiživit aspoň dojížděním do práce, když už nejsme schopni podobnou továrnu dostat do Prahy.
Z Prahy zatím jezdíme na služebky do Varšavských mrakodrapů, ale v tom nám dálnice moc nepomůže – je to i tak daleko.
Je docela absurdní, když se tu vychvalují poslední 3? roky, ačkoliv tohle je výsledek práce min. posledních deseti let. V roce 2024 se má otevřít cca 100km nových dálnic + x km silnic, ale všechny ty stavby byly započaté či soutěžené před rokem 2022 a připravované mnohem dříve.
Řada úseků z těchto 86km měla začít 2022 či 2023. Jsou spíše uměle zdržované než že by šlo o nějakou smršť staveb. Absolutní prioritou měl být úsek z Prahy na Moravu. Ten zbytek je druhou nejméně důležitou dálnicí po D6.
Zbytečná D6? Nic proti Moravě..ale upřímně trasa PHA-KV- Hof ..má potenciál..
aaa, syndrom lokalkoveho sotouse… 🙂
(pro jistotu: je hezke, ze ma neco „potencial“, vs. useky, kde jezdi 30 tisic aut denne po dvoupruhu a byly kurevsky potreba uz pred 20 lety)
Mno..nerozporuji potŕebnost jiných úseků, ale napsat že D6 je k ničemu je prostě nonsens..a jen tak na okraj..rozhodně nejsem „lokálkový šotouš“:-)))
Jo? V čem a kdy? A 70 navazovat (ani na D6 ani do Frankfurtu n. M.) asi nikdy nebude. Holt moderní Německo. Stejně jako dokončení mnichovského dálničního okruhu.
A vono nejde současně připravovat stavby Hradec K. – Lipník a dálnice a státovky které projdou rychle a hladce? To furt musíme měnit přípravu úsek na úkor jiného?
Tak d6 aspoň vede nebo má vest do krajskeho města a pak do Německa. Zbytečné jsou dalnice „nikam“ d7 konci v chomutove, d10 v turnove a d4 nepovede ani až do toho písku. Nejsou zo mezinárodní spojnice, jako d5, d11, d1…
Jel jste někdy po I/7, nebo I/4, viděl jste někdy ten provoz, který vede přes vesnice a města. Je úplně jedno, jestli je dálnice mezinárodní.
dnešní spojení Prahy a čehokoli je zbytečnost, která má zdroj v hvězdicovém uspořádání dálniční sítě s centrem v Praze. Takto bohužel celý směr východ západ do Prahy musí, ať chce nebo ne… V Praze žije jen cca 1mil obyvatel tzn cca desetinka celé ČR se zlomkovým výrobním potenciálem.
RSD pokracuje obdivuhodne. S vyjimkou D52, tam prozatim marne cekam na neco, za co je pochvalit. A I/73 by bylo fajn pretransformovat za par let po postaveni (papirove, aby se tim nezdrzovala ted stavba) na D73. Vlastne nevim, jestli by to nebylo nejvyssi cislo dalnice v CR :-).
a s vyjimkou d3
ŘSD zdržuje výstavbu D3?
Já si hlavně myslím, že kdyby vedli dálnici tudy: https://mapy.cz/s/benumosora . Tato varianta s tunelem u Brodu nad Dyjí by vedla méně konfliktním územím a mohlo být už schváleno. Nevím proč to musí řvát přes Nové Mlýny a lámat to přes koleno.
D52 jako dálniční napojení do Rakouska je chyba od začátku… bohužel prosazeno „odborníky“. Vzdušnou čarou je vzdálenost mezi I/52 a I/55 na hraniční čáře lehce přes 16 km stejně jako je 16 km největší vzdálenost mezi D2 a D52!
A D52 se zdržuje kvůli ŘSD, nebo úřadům, nebo kvůli komu?
Je to super. V ČR je vidět zásadní rozdíl proti situaci před 10 lety. A to jak je tolik staveb připravováno najednou, tak DZ nestíhají blokovat všechno po celé republice a příprava dálnic tak postupuje úplně jiným tempem, než když bylo každé řízení odvolání žaloba atd.
Měli by ale co nejvíce pohnout s rozšířením úseku Mohelnice-Olomouc. Rychle EIA a společné povolení a mohlo by se to teoreticky alespoň potkat s PPP na ty drahé dlouhé úseky k Mohelnici. Jinak to tam bude masakr až se tam všechno nahrne. Souvislá zelená čára v mapě udělá hodně.
Víte o tom, že dálnice se nestaví proto, aby to hezky vypadalo na mapách.cz?
ja kdysi cetl ze nejdrive ma tento usek projit tzv. malou modernizaci v podobe zalivu, neco co se ted deje na d46, a pak nekdy na plnohodnotne rozsireni na d25,5. ale treba se situace zmenila?
Jak velký vliv má na tohle zrychlení zákon o liniových stavbách? Možná je brzo, ale nějaká analýza by byla zajímavá.
Minimálně má zásadní vliv v podobě společného povolení (UR+SP) na přípravu úseku Litomyšl-Janov. Díky Mátlovi a memorandu se odblokovala příprava, ale díky novele 416 prakticky dohnal zpoždění, které bude třeba rok. Bez novely by to byly minimálně 3 nebo klidně i více. Rovněž je velmi důležité to, že pro vydání SP už není potřeba mít vykoupeno komplet všechny pozemky ještě před vydáním povolení. Ale vyvlastnění a některé výkupy mohou doběhnout až potom. A ohledně samotných výkupů to rozhodně pomohlo neskutečně, jinak by nebylo ani po roce výkupů na D0 511 vykoupeno přes 80 %, protože mohou rovnou bez řečí vykupovat… Číst vice »
nejde mi do hlavy proč to před cca 10-20ti lety nešlo a dnes to jde. Před cca 10-lety se prohlašovalo, že rekonstrukce D1 nezačne dřív než bude severní varianta D35. Tehdy byl rozpočet téměř vyrovnaný, dnes -300mld, posouzení EIA bylo stejně náročné jako dnes a pan Patrik z Dětí země je stále stejně aktivní, chráněných živočichů a rostlinek zásadně nepřibývá atd…. tak fakt nevím… 🙂
Před těmi 10-20 už probíhala příprava na D35 a nyní se teprve staví. Právě z důvodu EIA, Patriků, EU, atd… se nemohlo stavět dříve a staví se až nyní.
Já bych věděl. Každopádně se ukazuje, že ty výmluvy na ekoteroristy, peníze, zákony… byly lehce… No prostě to byly výmluvy.
Nebyly to výmluvy. Kdy naposledy jste četl o odvolání Dětí země k nějakému úseku D35 ? To udělalo naopak strašně moc, když tam nejsou odvolání.
A ta odvolání byla v kolika procentech neoprávněná?
Přesně tak. Nebylo to čistě vinou MD ani ŘSD ani krajů a ekologistů, ekologů, jednotlivců nebo blázna z Tetčic. To memorandum je jedním z důkazů, že když se hledá řešení, tak to jde. Když se hledají problémy,vzak to nejde.
Hlavní roli sehrála změna legislativy doprovázená poměrně zásadní změnou přístupu (i personálií) v ŘSD.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-cesko-nema-penize-dalnice-proto-rychle-ale-na-dluh-postavi-soukrome-firmy-235255
Změna legislativy je výrazně preceňována postavičkami z ANO. Zeptejte se na ŘSD, jak pomáhá.
To seš ale asi úplně mimo. Ty novely pomohly dost. Ano .. ještě je potřeba dotáhnout nějaké detaily (např.ohledně výkupů při společném povolení), ale k urychlení přípravy to přispělo bez diskuse. Především společné povolení a snadnější výkupy a vyvlastnění. A ne .. fakt nefandím ANO.
Zrovna dnes mi na toto téma volal šéf jedné z velkých projekčních firem. Říkal přesně to, co jsem napsal. Ale netykal mi jako buran vašeho typu.
No jo, jenze to co jste napsal (Změna legislativy je výrazně preceňována postavičkami z ANO. Zeptejte se na ŘSD, jak pomáhá), tak se obavam, ze pro vetsinu ctenaru tohoto webu je nicnerikajici vykrik do tmy. Ja kdyz se na RSD zeptam, tak mi prinejlepsim nereknou nic. Mozna byste o tom mohl napsat clanek, co konkretne je na te legislative spatne a proc nepomaha. Vam by to RSD rict mohlo (a jak jsem pochopil, tak se tak uz stalo)
To je komentář na reakci na jiný text z jiného stránku. Téma je určitě dobré a rád se tomu budu věnovat.
Zásadní jsou výsledky. Mam zkušenost z velkého korporatu, kde jsme zásadně změnili procesy v oblasti IT service managementu. Zpočátku to vypadalo, že to moc nepomohlo a uživatele si pořád stěžovali (obecne lidé nemají rádi jakékoli změny pravidel, jsou naučení to dělat takhle…). Po 1-2 letech ale bylo vidět zásadní zlepšení všech ukazatelu. Nové procesy si sedly a lidé se naučili s nimi pracovat a efektivně je využívat. To samé může platit i u úprav legislativy. Akorát u státní správy to nebude trvat rok ale pět😀Takže s hodnocením úprav legislativy a jejich dopadů to může být složitější.
Je to marný, je to marný, je to marný.
Tak já jako zásadní především vidím obrovské zlepšení práce ŘSD. Díky současnému i předchozímu řediteli ŘSD. Je tam vidět „tah na bránu“ a také snaha s odpůrci jednat a najít kompromis (to se dá s těmi konstruktivními, těžko to půjde např. v případě D3, kde je to asi nemožné). Dřív se to tlačilo na sílu a výsledkem byly dlouhé soudní spory. Nicméně podle mě sehrála roli i ta legislativa (výkupy za 8x odhadu, liniový zákon, zjednodušení vyvlastnění). Jak moc, to je otazka.
A co podle mě pomůže je také stavební zákon, kdy UR a SP bude vydávat specializovaný stavební úřad a ne úřad v horní dolní, který s tím nemá žádné zkušenosti a ani kapacity. To pak vede k formálním chybám, které jdou lehce napadnout.
Postavičkami z ANO? Nemusím být dopravní expert, abych věděl, že všechny tyto dálnice stavíme především díky panu Ťokovi a jeho personálními obsazení ŘSD. Tím bychom měli poděkovat i panu Kroupovi (na toho se celkem zapomíná) a Mátlovi. A ANO bylo první, kdo s něčím přišel v rámci legislativy prakticky po 30 letech. Rozhodně to nebyla pětikoalice, která vlastně jen sbírá smetanu. Ale takto to prostě chodí a ta zase předá snad dalsí rozpracované projekty další vládě. Vaše články rád čtu, perfektní zprávy z dopravy. Ale prosím více objektivity a politické korektnosti. Nejsme na Seznamu ani iDnes. Díky a ať máme… Číst vice »
Havlíček, Kolovratník – říkat těmto lhářům postavičky je ještě lichotka. Užil jsem si speciálně s druhým jmenovaným a jeho lhaním dostatek. Pan Tok měl alespon dostatek hrdosti, že do této sekty nikdy nevstoupil, pouze za ně byl ministrem. Vaše poučky o korektnosti si prosím nechte.
Musím uznat, že opravdu žádnou sebereflexi nemáte a nejste ji schopen, viz Vaše zpolitizované komentáře převažujicí s mínusy.
To že jsem obecně Vaše články pochválil jste naprosto přešel. Klidně si pro mě za mě volte tu pětidemoliční sektu, když je tak milujete a pak doufám, že až prodlouží Vám prodlouží odchod do důchodu do 80 let, budete tady uctívat jejich ministry dopravy svými články i nadále :). Další rádoby objektivní novinář a expert.
Argumentace plusy a mínusy, skvělé.
Díky současným důchodcům, kteří ze své omezenosti volili Andreje, opravdu se žádným důchodem od státu nepočítám. Takže svůj věk odchodu do důchodu si s dovolením stanovím sám. Jestli máte z mých textů pocit, že uctívám současného ministra a zejména ODS matláky, jste opravdu hodně mimo.
rebicek pred krizi taky umel stavet… 🙂
Těch důvodu je určitě mnoho, ale zásadní je zastavení přípravy staveb, škrty a totální personální rozklad ŘSD za ministrování ministra Bárty. Z toho se ŘSD vzpamatovávalo 10 let. Ale vše zlé je pro něco dobré, tak díky tomu se po několika omylech podařilo ŘSD stabilizovat a dostalo do vedení lidí, co tomu rozumí (poslední 2 ředitele ŘSD).
Na personální rozklad ŘSD v době ministrování Prachaře z ANO jste zapomněl?:) to byla stejná parodie, jako za Bárty:-) Ano, současný stav je zásluha především pana Ťoka. Protože on si prosadil Jana Kroupu a ten následně ukázal na Radka Mátla
To souhlas. Začalo to Bártou, který to totálně rozjebal (nenašel jsem vhodnější slovo) a pak to pokračovalo personálním zoufalstvím až do doby, než tam ministr Ťok dosadil Jana Kroupu. Protože pochopil, že to musí byt manažer se znalostí této specifické problematiky. Což samo o sobě samozřejmě nestačí k úspechu, ale je to jeden se zásadních předpokladú. Nezastávám názor že manazer může řídit cokoliv. Jistě nemusí být mikromanazer jako Bureš, ale měl by mít znalost toho konkrétního oboru a prostředí.Jinak se lehce dostane do vleku různých lobistů a jiných „dobrých rádců“.
Mátl je novodobý stavitel a Baťa! Mátl prezident! 😉
A teď se představte článek:
Na všechny úseky VRT Praha – Brno – Ostrava je stavební povolení.
Nebo: Staví se rekordních 200 km VRT.
Který že je rok? Jak dlouho jsem byl v kómatu?
To se bude muset odehrát ještě pár věcí…
a ta vrt se pripravuje stejne dlouho jako d35? 🙂
Příprava, nebo halucinace?
O dálniční síti cca v této podobě bylo rozhodnuto v roce 63. Ale že by se hned potom začala 35 projektovat, o tom nic nevím. Ty VRT se už aspoň projektují a máme hezké obrázky.
A cena ve VR klesla na 70% odhadu🤣
Koukám na diskuzi a ona to dubnová příloha Dikobrazu 🤣🤣🤣
V roce 2026 (což je za 3 roky) by měly být v provozu nebo výstavbě v celé délce D4, D6, D7, D35, D1 (Přerov-Říkovice), D11, jihočeská část D3 a D0/511. Do konce dekády bezpečně v provozu. Co bude drasticky chybět bude hlavně D0 sever, D3 StC a D52. Ale o to vetsi bude tlak na rychlost dostaveni…
Ještě D48 bych počítal že do konce dekády bude hotová. D55 a D52 věřím že budou ve výstavbě a ty zbylé D0,D3 a D49 snad aspoň před zahájením.
Samozrejme D49 dostat aspon k Lipe a D55 k Rohatci. U D52 aspon obchvat obchvatu Mikulova. A nezapominejme na I/73… Tak ci onak, na to, v jakych ho*nech jsme se pred par lety valeli je to docela pokrok…
Chybět bude také D55 okolo Strážnice.
Na D52 se do konce desetiletí ani nekopne..bez šance.
D52 se papíruje znovu, je klidně možné že méně problémové úseky se začnou…
Když to papírují celé jako jeden úsek?
D6 ne, když není žádná příprava obchvatu KV. Nebo mi to uniklo?
Devastace krajiny v přímém přenosu.
Za minulého režimu se devastovala krajina pro uhlí, dneska pro řidiče.
Žel dálnice zasáhnou mnohem větší území, zejména hlukem.
krajina se devastovala pro vsechno – intenzivni zemedelstvi, prumysl, cokoliv.
Extenzivní zemědělství taky, Tím to vlastně začalo. Všude ve střední Evropě byly prakesy, vyjma nejvyšších částí hor.
Zbyňku, předpokládám, že někde bydlíš tzn dům=devastace krajiny, někudy jezdíš do práce, školy, nákupy, návštěvy atd = silnice = phm tzn každým krokem se krajina devastuje, Mluvíš, telefonuješ, máš TV , radio, auto, kolo, někdy třeba běžíš a tím zatěžuješ krajinu hlukem.
Nebude to tedy podle tebe tak, že hluk, který vytváříš ty příroda miluje a hluk, který vytváří někdo jiný, krajinu devastuje?
Jinak nevím ,proč zdejší systém povolí dvě stejná přihlašovací jména na různou emailovou adresu….
Za mě v pořádku.
Radek Mátl musí mít chalupu někde u Svitav, jinak tomu nerozumím:D Ne, vážně, skvělá práce, jen tak dál!!
Děkuji za přehledný souhrn.
Mohla by se prosím redakce dotázat RSD, proč alespoň s částečným rozšířením v úseku Mohelnice-Olomouc, kde chybí odstavné pruhy, čekají, až se sem prevalí provoz z D1, takže uzavírky vyvolají daleko větší komplikace a částečně znehodnoti nové úseky?
Tam bude vcelku legrace, částečně kvůli ochraně Litovelského pomoraví a částečně kvůli odporu občanů přilehlých obcí, které dálnice míjí v úseku Křelov – Loštice vcelku blízko. Studie už jsou a už se proti tomu tady zvedá odpor s kecama o znehodnocení nemovitostí. 🙂 Velké odpočívadlo u Moravičan je toho důkazem.
Myslíte, že by obce byly zásadně proti odstavnèmu pruhu, pokud by s ním dostaly například protihlukovou zeď? A není právě článek, pod kterým diskutujeme, důkazem, že stavět se opravdu dá?
to asi bude dotaz na subjekty, co výstavbu blokují…
pokud by D35 Mohelnice-Olomouc nebyla hotová před r. 1990, tak dnes by tudy žádná dálnice nevedla, takže zaplať pánbůh a díky soudruzi, že tudy dnes jezdit můžeme. Její rozšíření o odstavné pruhy a odpočívadla je a bude blokováno místními obcemi, ochránci přírody atd, protože když dnes někdo protestovat může, tak samozřejmě protestuje i když důvod nemá nebo je malicherný nebo smyšlený nebo je to jen obava plynoucí z nedostatku informací, tak jak je u nás obvyklé… 🙂
Upřímně řečeno, měly bychom se konečně naučit, že dobře udělaný nouzový záliv řeší značnou část problémů, a to za míň peněz a s menšími problémy pokud jde o administrativu. Mohelnice – Olomouc je stará S22/100, je tam na trase CHKO Litovelské Pomoraví a s tím souvisí celá řada potenciálních problémů pro rozšiřování. Zálivy a po pár letech vyhodnotit, jestli to náhodou nestačí. A možná zjistíme, že i stačí.
normálně se tohle zjišťuje výpočty a simulací. Jak to chcete prověřovat v praxi? V praxi si to maximálně můžete jen potvrdit, že výpočet byl v pořádku.
Je to jako s novým parníkem, kam teče voda, ale snad to pumpy zvládnou, takže vyplujeme a uvidíme, zda to nebude náhodou stačit…. 🙂
Ja asi začnu věřit, že se zprovoznění „severní stezky“ do ostravy ve svém životě dočkám.
FYI Překlepy:
Vizualizace D35 u Litomyšli
Vysoký Mýto-Džbánov
začala současně stavba úsek Janov
Stav přípravy D35 k 08/2023 – na mapě samotné je uvedeno 07/2023
To jsou opravdu skvělé zprávy. Poslední 3-4 roky se konečně začalo dálnicím věnovat hodně jednotek pozornosti. Největší ostuda padá na vlády mezi roky 2010-2020, kdy se na výstavbu, respektive její přípravu docela kálelo. Různí Sobotkové a Nečasové a jejich ministři dopravy by potřebovali za trest zlýskat.
Současný stav je výsledek práce ministra Dana Ťoka a ředitele ŘSD Radka Mátla.Dan Ťok začal tlačit na přípravu projektů, tak, aby byly minimálně připraveny projektově a pokud budou finance, tak aby se mohly realitzovat.
Uvidíme, zda úsilí současného ministra Kupky bude směřovat k tomu, aby se v současné době rozjetý vlak realizace dálnic nezadrhl. Nápady a mluva kolem jsou zajímavé, uvidíme zda to povede k realizaci těchto nápadů a vizí.
Kupka komunikuje v médiích velmi dobře.
většina toho padá na hlavu býv. ministra dopravy Bártu. Ten v r. cca 2008 zastavil všechny práce kolem výstavby dálnic. Jedním z důvodů prý bylo, že očekává krizi a je třeba šetřit…..
Pro upřesnění:
Vít Bárta – 11. ministr dopravy ČR
Ve funkci: 13. července 2010 – 21. dubna 2011
Na totální zprznění výstavby dopravní infrastruktury v ČR mu stačilo pouhých 9 měsíců!
Kolík km za ty dva roky od vydání stavebního povolení postaví okolní státy a za kolik?
jste off topic. Tím se článek nezabývá. Zkuste si to dohledat sám. Díval jsem se a google dneska funguje 🙂
V poměru k jejich rozloze, nebo počtu obyvatel, nebo k HDP?
Toto se líbí uživateli Správa železnic.
Všichni, kteří jsme u přípravy kolejí, závidíme.
#svobodaven!
#loviskovat #radekmatl
Vždyť to jsou spojené nádoby. Já bych nejásal. Význam mnoha tratí okolo dále klesne, už dnes není vůle je zlepšovat aspoň na úroveň silnic tak, aby provoz byl srovnatelně efektivní.
kam muze jeste klesnout vyznam trati do litomysle?
„Podle aktuálních plánů mají být zahájeny práce na všech zbývajících úsecích do dvou let a v roce 2029.“ – neměla by tady věta pokračovat, nebo na jednom úseku začnou stavět až v roce 2029? 🙂
spíš něco jako – „otevření všech úseků v roce 2029“
Nebo “Vysoký Mýto-Džbánov”. Autor si nevybral nejsilnější chvilku 🙂
Pěkný článek. Proč bude trvat vybudování tří kilometrů obchvatu Křelova tři roky?
Protože kdyby to bylo 10 km tak by to trvalo 10 let… Ach jo, už zase!
Vážně, proč tak dlouho? Je to kousek na rovince. Kdyby tam stavěli mosty přes hluboká údolí nebo tunely skrze hory, tak bych to bral.
No rovinka to úplně není, zahrnuje vybudování nové MÚK a musíte to stavět za provozu po částech, jinak by to bylo za poloviční čas
Nehledě na to, že doba výstavby je sice 2024 – 2027, ale podle nového letáku je uvedení do provozu 2026.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby/D35/d35-krelov-slavonin-2.-etapa-stavba-3508.2?komunikace=D35&filters%5B%5D=StavbyPriprava2024&page=0
plus přeložky (jste u města) a vybudování docela složitého odvodnění pole nad dálnicí
A naopak. Kdyby to byl 1 km, tak to sfouknou za rok.
a půl km za půl roku, klidněk přes zimu 😀
A 9 žen porodí 1 dítě za 1 měsíc.
bomba, nemůžu se přestat smát…. 🙂
ještě, že to není 100km… 🙂
Částečně taky proto, že se v této zemi nikomu na stavbách nechce makat… 🙂
odvodňovací práce, archeologický průzkum, přeložky, odminování, přesídlení chráněných zajíců a jejich přesvědčování, aby se nevraceli a brali sebou i rodiny atd.
Nakonec by to snad dle posledních info mělo být i za dva roky od zahájení výstavby…
Citace: Nejblíže stavbě je úsek Hořice – Sadová, kde již ŘSD vybralo zhotovitele a podepsalo smlouvu.
To není pravda. Již dříve byla podepsána smlouva na úsek Vysoké Mýto – Džbánov, kde začne stavba v září. Hořice-Sadová ve 4. čtvrtletí, tzn. říjen až prosinec.
Stále se nestaví hned a ekoteror neřeší až po stavbě a to je nutné zavést + hrazení vzrostlých nákladů v plné výši těmi kdo to zdržovali a napadali
Jasně, škody a teror působí ti, kteří nechtějí ve svém okolí další asfaltový lán a hromady aut, nikoli ti, kteří to tam asfaltují a těmi auty tudy nadměrně jezdí…
kdo podle vás jezdí někdo nadměrně? Rohlíky v obchodě chcete, že? Nebo, že by se nějaký vychytralý autodopravce jen tak projížděl s kamionem po okolí?
Přijde mi to jako hlášení zelené vlny, když je špatné počasí a pro kamiony kopec nesjízdný, ať ti kteří nemusí, raději nevyjíždějí…. 🙂
Rohlíky byly v každém pekařství ještě dávno před vynálezem auta.
Stejně jako každá jiná komodita pro domácnost.
Co tam máte dál?
Jo, jo, rozvazeli se na kárkách nebo koňmi. Co tam mate dal?
A slo to. Nikdo kvuli tomu nestradal.
Co tam mate dal?
Tehdy kvůli tomu nikdo nestrádal, ale dnes by se k tomu vracet chtěl málokdo. Tomu se říká pokrok.
Rozváželi se hlavně lokální suroviny do lokální pekárny a hned k zákazníkovi. Dnes vozíme mlíko do Německa, abychom si odtud přivezli sýr. To je objektivně nadměrný a zbytečný provoz. A to ještě přeprava zboží je prostorově efektivní, protože se vozí ve velkém po celých kontejnerech nebo naložených autech. Dopravuje zahuštuje individuální doprava, protože je to levné a dostupné. Však i ty pohonné hmoty ve srovnání s inflací reálně zlevňují než zdražují.
Ta doprava není bohužel nadměrná. Je to ekonomická přeprava s důvodu tzn dlouhodobé spotřeby. Pokud by byla zbytečná, kdo by to platil? Přece by firmy nevyhazovaly peníze za službu, kterou nepotřebují… Ta doprava tam je nutná, aby mohl sýr nebo trubka stát to co stojí.
ty rohlíky byl jen příklad – nepochopil jste. Projděte si obchody se všemi výrobky, mrkněte na dodavatelské řetězce u firem a toky materiálů a surovin oběma směry atd.
Samozřejmě, lze to zastavit a vrátit svět do 17. století, ale nevím třeba na čem lokálním byste např. psal svůj příspěvek….
Napsáno z mobilu nebo PC dovezeného dodávkou.
Dodávka uveze stovky mobilů najednou, ale auto pro 1 člověka zabere na silnici stejně místa jako ta dodávka.
Ideální by bylo, aby se ještě postavily obchvaty nebo ctyřpruh na I/43 a bude to plnohodnotná alternativa při cestě do Brna.
odpovědí je plánovaná I/73, o stavu její přípravy si můžete přečíst na ŘSD… no snad budou dodrženy alespoň ty plánované termíny, ikdyž to je spíše také utopie, zejména u úseky přes Bystrc, ale také ten s jižním obchvatem Kuřimi
Město Kuřim jižní obchvat podporuje. U Jihomoravského kraje je také posun k této variantě (nevím jestli už je schválený/platný odpovídající plán rozvoje území JMK), ŘSD s tím počítá. Takže to může ohrozit jen pár kverulantů co si poblíž právě začíná stavět domy a spolky jako Voda z Tetčic 🙁
Kuřim i JMK ano, ale přesně ty kverulanty mám na mysli a ještě ty co si tam už poblíž ty baráky postavili. To na zablokování stavby stačí
A co varianta přes Veverskou Bítýšku?
Nic – spí, snad na věky…
Variantu přes Veverskou Bítýšku fakt ne…
postavili dálnici přes VV a nikdo jim tam nejezdil, protože to bylo hrozně daleko…
Ne vážně, plánovaná trasa přes Bystrc je jediná rozumná… Celkově Bystrc prokoukne, současná „Stará dálnice“ bude v celé délce v tunelu zakrytá parkem, a pod hrází bude jeden most odhlučněný tubusem, který navíc na obou stranách údolí povede tunelem. O dálnici tam vůbec nebudete vědět
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/487/infoletak_s73-troubsko-kurim.pdf
jenže reálně už asi ani nejde o Bystrc, jakkoliv i tam pár dutých hlav bude nadále vyvádět…jako spíš o dědiny na svahu nad přehradou (rozdrojovice a jinačovice)… ti výhled na dálnici jistě neocení.
Má své odpůrce v těch, kteří si nepostavili u dálnice, nebyla ani v územním plánu, ani v ZÚR, ale někdo jim ji tam namaloval.
Hloubený tunel přes Bystrc, stejně jako v Husovících: https://mapy.cz/s/bapuroluma Lepší řešení nenajdete.
Tam ne, tam jsou chráněné veverky.
Alternativa to mozna bude, ale nejsem si jisty, jestli uplne vyhodna, mozna v pripade totalniho kolapsu D1 – planovana I/73 se staci vychodnim smerem a napojovat se bude u detrichova. Nechapu uplne proc – z pohledu odlehceni D1 a tranzitu z HU/SK/AT/RO na zapad a k fabrikam okolo Mlade Boleslavi by asi vhodnejsi trasa byla zapadnejsim smerem s napojenim nekde u litomysle.
tak ona I/73 bude spíše pro převedení tranzitu z PL na jih (PL->D11->D35 případně od uvažované S8 od Klodzka) a dále na spojení JMK s východními Čechami a Libereckem mimo Prahu případně dále na Německo přes Zittau. Že by se využívala pro cesty Brno->Praha->západ, to mi přijde krajně nepravděpodobné a asi to nikdo tak ani nezamýšlel.
Trasování už původní německé A88 je jednoznačně dané výhodnou stopou rovinaté Boskovické brázdy. Průchod Letovic na Březovou a Svitavy by byl dost komplikovaný a několikanásobně dražší.
A zase nic na koleje, které živoří někde kolem 17 %, s mnohem podinvestovanější a dále omezovanou infrastrukturou. Je zjevně záměr dostat postupně vše na silnice, a vozit toho pak po nich „úplně nejvíc“.
Jak nic? Ta obrovská rekonstrukce a opravy tunelů kolem Svitavy, co letos skončila, to je nic?
znáte firmu, která má zájem dopravu svého zboží převést na železnici?
Tak za tohle palec hore! Škoda, že to tak nejde i u VRT, toho se možná dožiju snad v důchodu a to je mi 31 let.
Toho se nedožiješ Majku.
A ještě kanál pro rychlolodě. 🙂 Jako, když teď motivujeme všechny přejít na silnice, budeme pak stavět „mega tratě“, abychom dostali aspoň kus zase na koleje? Nedává to smysl. A místní trasy (a vazby) se rozpadnou úplně všechny…
Jakože místo stavby tratě pro dálkové vlaky mezi velkými sídly se mají stavět tratě mezi vesnicemi, kde se nenaplní ani autobus?
Železnice je výhodná pro velké objemy a vzdálenosti. Na vožení dětí do základní školy z okolních vesnic, to fakt ne.
tohle tu uz lidi pisou frantiskovi nekolik roku, ale jinoch jest rozumu mdleho a stale mu to nedochazi.
Je to určitě paráda dálnice je důležitá ale d3 přes Posázaví a pražský okruh je důležitý ještě více a tam to stále flákají. To samé v Praze extrwmne důležitá Blanka 2, čtyrproudá Vestecká spojka a Radlická radiála
Jasně, nejslabším směrem hned dvě dálnice, ještě více aut do jimi přetížené Prahy atd. Komu ku prospěchu?
asi tezko je jih nejslabsi smer, kdyz je d1 u prahy pretizena jako prase a pred benesovem je denne na dvoupruhove jednicce… 23 tisic vozidel (a to je prumer, patky a nedele je to vyrazne vic)
https://www.rsd.cz/documents/38144/55218/pentlogram-2016.png
D3 je třeba, ale D35 daleko více.
D1 není přetížena – pouze chybí VRT Praha – Brno. Pak bude volná.
nesmysl. par aut zmizi, cast autobusu zmizi… ale ani si toho nevsimnete.
navic nez bude vrt, tak intenzita dopravy nsroste tak vyrazne, ze i po dokonceni vrt bude na d1 provoz na vyssi urovni, nez dnes.
D35 je bezpochyby dulezitejsi nez D3, byt jeji dulezitost nijak nezpochybnuji.
tak D3 přes Posázaví oproti D35 je stavba druhého či třetího řádu.
Na Moravu – 4 mio obyvatel + tranzit z Balkánu i jižního Polska – vede z Čech JEDNA dálnice.
celý slavný jihočeský kraj…má cca 500tis. obyvatel.
sorry jako.
d3 pres posazavi nebude obsluhovat jen jizni cechy. ale celou oblast od cercan na jih a do stran.
jeji sprovozneni vyrazne odlehci d1 mezi prahou a mirosovicemi.
ŘSD výrazně zrychlilo přípravu především díky změně legislativy.
ale leta zablokovaný obchvat Litomyšle se odblokoval až na základě osobních jednání R.Mátla s místními ve snaze najít kompromis…
jenze jeden Matl bohuzel porad jeste schazi…na Sprave zeleznic…mno, asi by se tam sikli mozna i dva Matlove
to by fakt nešlo najít na SŽ druhého Mátla?
Bude potřebovat ochranku. Úderníci z Dlážděné zastávají názor, že se sprostým civilem se nejedná, sprostý civil má stát v pozoru, když dráha rozkazuje. A nějaký Mátl by tam převrátil pořádky.
Čest výjimkám!
Šlo, kdyby se Kupka snažil.
Kdyby byla vůle, už by tam byl. Jenže programem současné politické správy je preferovat pokud možno co nejvíce auta. Proto je to takto.
proč by současná politická správa (jak uvádíte) měla preferovat auta?
obsese.
na druhou stranu je skandální, že politické správě je jedno, jak neschopná dobrá správa plýtvá penězi a bez nějakých zvláštních výsledků
Ten barák ve Dlážděné potřebuje podpálit včetně osazenstva (obrazně, ne nabádání k t.č.)
Pokud tomu tak opravdu je, zaslouží si takový člověk neskutečné uznání a odměny, které náleží vrcholovým pracovníkům SŽ.
Vážím si práce pana Mátla o tom žádná. Za současné legislativy by již tento úsek prosadilo, i když s menším zdržení. Nicméně domluva je vždy lepší. Navíc tady se ukázalo, že obě strany jednaly předvídatelně a logicky a dosáhly kompromisu výhodného pro všechny. Srovnejte to s úsekem D1, nikdo neustoupil, dálnice se také staví, právě díky změněné legislativě.
Až Radek Mátl dostaví za pár let dálnice, může se vrhnout na zeleznice 🙂
To už bude patrně zbytečné, leda byste chtěl všechno ještě více převážet sem a tam.
Lidi se mohou vozit rychleji vlakem než po silnici a pak tam bude víc místa.