8 kilometrů střídavého třípruhu z Mladé Boleslavi na Jičín. ŘSD chce stavět ještě letos, vybralo vítěze
Dokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSD

Martinovická spojka je další z velkých investic do silnic na Mladoboleslavsku.
To popsané v článku je naprosto nedostatečně kapacitní cesta – ČR CCA TĚMI MÍSTY POtŘEBUJE SOUČÁST SEVEROZÁPADNÍ POLOVINY DÁLNIČNÍHO OKKRUHU ČECH – https://mapy.com/s/nekenosuza (zakkreslen s dvěmi dosud chybějícími návaznými dálnicemi ke krajskkým městům). A JIHOVÝCHODNÍ ČÁST TOHO DÁLNIČNÍHO OKRUHU ČECH BY MĚLA VÉST CCA – https://mapy.com/s/jacazobume A PŘÍMO JEJÍ SOUČÁSTÍ BY BYLY DVĚ VĚTVE PRO SPOJENÍ: a) JIHOVÝCHO – SEVER (Bratislava/Vídeň – Brno – Pardubice – Hradec Králové – Trutnov/Liberec/Ústí nad Labem a dále, a to nejlépe mimo okolí Prahy – D0 díky severní části dálničního okruhu Čech) b) SEVEROVÝCHOD – JIH (Ostrava – Olomouc – Jihlava/České Budějovice/Plzeň a dále,… Číst vice »
Až budete mít vyřešený ten čtřpruh okolo Bezděsu tak příjďte, klidně vám (teda v té době spíš z mého dědictví) dám příspěvek na rozšíření téhle silnice na 4…
1.) je to jen přibližný směr, a nikoliv přesná poloha na desítky metrů, kdudy by bylo dopravně vhodné až potřebné vést dálnice ČR nesměřující k Praze a jejímu okolí
2.) v okolí Bezdězu jsem ji nabrh dále než současnou silnici 1. třídy a dokonce i většinu tam vedoucí železniční tratě – vzásadě by šlo v místě větššinu dálnice postavit podél té tratě (třeba i s její částečnou přeložkou – napřímením) a vytvořit nějaký společná protihlukková opatření (valy/zářez, stromořadí/větrolam a v neposlední řadě i ekodukt – částečně povrchově stavěný „umělý“ tunel)!
Aktualně je nákladní tranzit vychod-západ kolem Brna naprosto minimální v řádu nižších jednotek stovek kamionů denně v součtu obou směrů (myšleno v relaci Ostrava/Olomouc-Brno-Jihlava-xxx), to jsou reálná čísla… Naprostou většinu nákladní dopravy kolem Brna tvoří relace D2-D5, D2-D8 a D52-D1(Polsko) a to vám žádná z alternativních dálnic nevyřeší, ani tu hotovou D35 téměř nijak u Brna nepocítíme… jo u Prahy to samozřejmě bude znát, nejvíce muziky by udělala jižní dálnice mezi Plzní a Humpolcem…
…jo a mimochodem, třípruh na I/73 už dávno neplati, je to připravované v celé trase v plnohodnotném „dálničním“ čtyřpruhu.
Zaprvé neexituje tranzit jen nákladní, ale i osobních aut, a zadruhé ty kolony kamionů na průtahu D1 Brnem fakkt neodpovídají Vámi tvrzenému!
Proč to nemůže být čtyř pruh?
Pze ti co tam nejezdi budou oponovat ze to staci 🙂 uz ted b 5:30-5:40 rano se jede v koloně od Sobotky až po Bouli 🙂 a ty dva stoupací proužky fakt nic neřeší . Mohl by se někdo zamyslet na úpravu “Sobotky” kdy by bylozajimavy udělat dole (ve směru na Jičín ) mimoúrovňovou křižovatku a od protáhnout stoupací dvoupruh až nahoru , kde by v kopci kimourovne kříženi bylo taky fajn . Ono když vyjíždí Bus od Sobotky , čeká tam někdy jednotky minut než se bezpečně dostane na první třídu ..
Tak zas kvůli krátkodobému přetížení při nájezdu na ranní šichtu od 6h asi není za každou cenu nutné hned dělat čtyřpruh když po zbytek dne to bude naprosto ok…
Dle sčítání dopravy 2020 jezdilo v úseku MB-Židněves 17,000 vozidel denně, což odpovídá např intenzitám na D7 letiště-Slaný. Je to víc než se naměřilo např na D4 už za Příbramí, nebo na budoucí D35 na výjezdu z Hradce Králové. Letošní sčítání ukáže ještě vyšší čísla. Takže otázka proč to není čtyřpruh rozhodně neni lichá.
Mezi Březnem a Židněvsí je podle sčítání provoz asi 2500 vozidel za den, ti na přeložku nejspíš najíždět nebudou.
Úsek Obrubce-Židněves 13.000 vozidel za den a taky je otázka, kolika lidem vyjde líp i nadále jezdit „po staru“.
Minimálně ten autobus jim z této nové trasy „vypadne“ pač bude stále obsluhovat existující zastávky v obcích…
Od doby co se staví D6 na Vary s provozem který by neobhájil ani obchvaty v 1+1 řešíme že 2+1 je ok ale 2+2 už je moc peněz navíc? To jako fakt? Na okresce kde je 2x více aut než na úsecích D6?
Zajímavý argument ale spíš proti tomu že se D6 (a D7) staví místy dost luxusně…
Krát tři to má být.
Oni dělají na tři směny. Tedy myslím.
Ale denní směna je asi největší.
V automobilce nedělám , nicméně směna se mění cca 60-90 minut (přesah na příjezd /odjed ) jsou tam 3 směny tedy mimalne 1/5 dne je ovlivněna fabrikou . Jen ze MB-Jičín je haluz i mimo tyto špičky … 2 kamiony jedoucí za sebou se nedají takřka předjet i v těch 3 místech kde jsou nyní stoupací pruhy ..
NIMBY plus CHKO. Nicméně doufám, že je tam aspoň územní rezerva, aby se to dalo časem na D přestavět.
Asi spíš SPMV tam… snad jo.
Neni 🙂 nikde o tom nepíšou :))