dkv_obrazok

8 kilometrů střídavého třípruhu z Mladé Boleslavi na Jičín. ŘSD chce stavět ještě letos, vybralo vítěze

Dokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSDDokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSD

Martinovická spojka je další z velkých investic do silnic na Mladoboleslavsku.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aquinas

Dobrý, a může mi tedy někdo vysvětlit proč se bude stavět Úlibice -Turnov ?

PetrN

třeba protože silnice MB-Jičín bude sloužit pro úplně jiné relace než Turnov-Jičín??

Tomáš

Všiml jsem si toho jenom já, nebo i někdo další zaregistroval, že ze silnic 1. třídy se v Čechách staví maximálně 3-proudé komunikace a na Moravě všude 4-proudé!? To mi jako někdo chce tvrdit, že na Moravě je o tolik vyšší intenzita dopravy?:-)

N.N.

Přes Moravu jede tranzit Balt-Jadran. Karpatský oblouk minete po jeho západní straně a Alpy po jejich východní straně.

SYN

Jste slepý nebo si něco sugerujete? Jakože třeba I/53 do Znojma (a Rakouska) nemá být 2+1, a to ještě na poslední chvíli pač jinak to mělo být v 1+1?? I/49 na hranici nemá být 2+1??
Bych byl rád že se v Čechách staví, kdežto na Moravě akorát slibuje… že se „už“ dostavěla D1 to asi těžko považovat za úspěch a D55 byla též long-overdue. Z D35 hádejte kde bude poslední nehotový úsek – ne, v Čechách to nebude (leda by zapracovali ekologové u Turnova)…

Dálnice

Snad bude aspoň provozováno v režimu SPMV…

Matyáš

Podle zadávačky to bude obyč silnice

Martin

Tato silnice nutně potřebuje 2+2 minimálně z Mladé Boleslavi na Jičín. Dále pak i na Jičín – Poděbrady a hlavně Mladá Boleslav – Česká Lípa – Nový Bor a Chrastava – Nový Bor. Celý tento kraj si to zaslouží jako sůl a za málo peněz by mu to extrémně prospělo!

Eva

Máte pravdu! To byla samá investice do Moravy, ale Středočeský kraj generuje peníze a silnice jsou tu tristní.

Ing. Vladimír Bílý

Někde si tu slepou uličku v podobě 2+1 holt vyzkoušet musíme:-(

PetrN

No a v Rakousku a Německu si toho ještě nevšimli že jde o slepou uličku? Nebo jak byste si to vysvětlil?

Jarda

ono záleží na jakých intenzitách, já třeba mám zkušenost se střídavým třípruhem severně od Vídně na Znojmo, ale tam jsou nižší intenzity, než od Bolky na Jíčín

SYN

Ve Francii též…

zemko

a pak mate v Nemecku A11 z Lutzow k hranicim, kde ten provoz je pomalu na prvni tridu vetsinu tydne 😀

člo

Ale všimli, třeba tehdy úplně nová rychlostní B12 Kempten – Buchloe je dlouhá story s rozšiřováním už snad 30 let. A těch smrťáků tam kde se to sbíhá do jednoho pruhu … Možná ten radní co měl tehdy hlavní slovo, se ve svém věku bál že by na ni najížděl v protisměru. Proto už potom tu Buchloe – Augsburg postavili hned 4proudou.

Ing. Vladimír Bílý

2+1 je vhodné na rozšíření ve stávající stopě při intenzitách okolo 10k a nic proti tomu. Pokud tu máme intenzity 15k se značným podílem těžkých nákladních vozidel a chceme novostavbu s MÚK, pak projet celý povolovací cirkus a výkup pozemků a nakonec mít jen 2+1, je mrháním prostředků a energie. Taktéž s ohledem na to, že jinde stavíme D25,5 i pro poloviční intenzity. A taktéž s ohledem, na to, že potřebujeme kapacitní propoje krajských měst, které odlehčí radiální směry do/z Prahy a tohle přesně ten případ, kde se mohlo a mělo začít.

SYN

Neustálá „inflace“ kategorie (šířkové) českých dálnic tu probíhá „ve jménu větší bezpečnosti“ což je ten stejný důvod proč řečník nad vámi napadá provedení 2+1 (údajně nebezpečné). Já zase tvrdím že provedení 1+1 je na komunikacích s vyšší (až vysokou) intenzitou úplně nejhorší, protože se nedá předjíždět (bezpečně) VŮBEC NIKDE a na smrťáky je tuplem zaděláno. Pak tu máme otázku peněz (asi nikdo nerozporuje že čím širší tím dražší, i když to nemusí být lineárně) a taky ty co by nejraději nestavěli vůbec nic protože silnice ubližují zvířátkům a rozdělují krajinu. Takže přecejen se bude muset uvažovat stylem kolik za kolik… Číst vice »

Martin

To říkám často, 3 pruh je obluda jako 3 kolové auto. Nesmyslně se na něm šetří a přitom lidi štve a zajistí řidičům mizerný komfort a přitom stačí už jen tak málo přidat a máte 2+2 tj. bezpečné i pohodlné.

Obzvlášť tato silnice nutně potřebuje 2+2

Milan

To popsané v článku je naprosto nedostatečně kapacitní cesta – ČR CCA TĚMI MÍSTY POtŘEBUJE SOUČÁST SEVEROZÁPADNÍ POLOVINY DÁLNIČNÍHO OKKRUHU ČECH – https://mapy.com/s/nekenosuza (zakkreslen s dvěmi dosud chybějícími návaznými dálnicemi ke krajskkým městům). A JIHOVÝCHODNÍ ČÁST TOHO DÁLNIČNÍHO OKRUHU ČECH BY MĚLA VÉST CCA – https://mapy.com/s/jacazobume A PŘÍMO JEJÍ SOUČÁSTÍ BY BYLY DVĚ VĚTVE PRO SPOJENÍ: a) JIHOVÝCHO – SEVER (Bratislava/Vídeň – Brno – Pardubice – Hradec Králové – Trutnov/Liberec/Ústí nad Labem a dále, a to nejlépe mimo okolí Prahy – D0 díky severní části dálničního okruhu Čech) b) SEVEROVÝCHOD – JIH (Ostrava – Olomouc – Jihlava/České Budějovice/Plzeň a dále,… Číst vice »

SYN

Až budete mít vyřešený ten čtřpruh okolo Bezděsu tak příjďte, klidně vám (teda v té době spíš z mého dědictví) dám příspěvek na rozšíření téhle silnice na 4…

Milan

1.) je to jen přibližný směr, a nikoliv přesná poloha na desítky metrů, kdudy by bylo dopravně vhodné až potřebné vést dálnice ČR nesměřující k Praze a jejímu okolí

2.) v okolí Bezdězu jsem ji nabrh dále než současnou silnici 1. třídy a dokonce i většinu tam vedoucí železniční tratě – vzásadě by šlo v místě větššinu dálnice postavit podél té tratě (třeba i s její částečnou přeložkou – napřímením) a vytvořit nějaký společná protihlukková opatření (valy/zářez, stromořadí/větrolam a v neposlední řadě i ekodukt – částečně povrchově stavěný „umělý“ tunel)!

PetrN

Aktualně je nákladní tranzit vychod-západ kolem Brna naprosto minimální v řádu nižších jednotek stovek kamionů denně v součtu obou směrů (myšleno v relaci Ostrava/Olomouc-Brno-Jihlava-xxx), to jsou reálná čísla… Naprostou většinu nákladní dopravy kolem Brna tvoří relace D2-D5, D2-D8 a D52-D1(Polsko) a to vám žádná z alternativních dálnic nevyřeší, ani tu hotovou D35 téměř nijak u Brna nepocítíme… jo u Prahy to samozřejmě bude znát, nejvíce muziky by udělala jižní dálnice mezi Plzní a Humpolcem…
…jo a mimochodem, třípruh na I/73 už dávno neplati, je to připravované v celé trase v plnohodnotném „dálničním“ čtyřpruhu.

Milan

Zaprvé neexituje tranzit jen nákladní, ale i osobních aut, a zadruhé ty kolony kamionů na průtahu D1 Brnem fakkt neodpovídají Vámi tvrzenému!

PetrN

Samozřejmě že i osobních je dost… v jednoduchosti se na průtahu D1 Brnem (resp hlavně v úseku mezi I/52 a D2) potkávají právě tyto tři relace ve vzájemném souběhu, to co přijelo z D2 pokračuje v drtivé většině na Prahu, to co přijelo od Ostravy pokračuje většinově na Mikulov, skrz toho jede relativně málo v porovnání s těmito jmenovanými hlavními směry, to jsou skutečná data z mýtného systému, což je řekl bych směrodatnější než váš subjektivní pocit…

factory

Proč to nemůže být čtyř pruh?

Kanil83

Pze ti co tam nejezdi budou oponovat ze to staci 🙂 uz ted b 5:30-5:40 rano se jede v koloně od Sobotky až po Bouli 🙂 a ty dva stoupací proužky fakt nic neřeší . Mohl by se někdo zamyslet na úpravu “Sobotky” kdy by bylozajimavy udělat dole (ve směru na Jičín ) mimoúrovňovou křižovatku a od protáhnout stoupací dvoupruh až nahoru , kde by v kopci kimourovne kříženi bylo taky fajn . Ono když vyjíždí Bus od Sobotky , čeká tam někdy jednotky minut než se bezpečně dostane na první třídu ..

PetrN

Tak zas kvůli krátkodobému přetížení při nájezdu na ranní šichtu od 6h asi není za každou cenu nutné hned dělat čtyřpruh když po zbytek dne to bude naprosto ok…

FlyingJ

Dle sčítání dopravy 2020 jezdilo v úseku MB-Židněves 17,000 vozidel denně, což odpovídá např intenzitám na D7 letiště-Slaný. Je to víc než se naměřilo např na D4 už za Příbramí, nebo na budoucí D35 na výjezdu z Hradce Králové. Letošní sčítání ukáže ještě vyšší čísla. Takže otázka proč to není čtyřpruh rozhodně neni lichá.

N.N.

Mezi Březnem a Židněvsí je podle sčítání provoz asi 2500 vozidel za den, ti na přeložku nejspíš najíždět nebudou.
Úsek Obrubce-Židněves 13.000 vozidel za den a taky je otázka, kolika lidem vyjde líp i nadále jezdit „po staru“.

SYN

Minimálně ten autobus jim z této nové trasy „vypadne“ pač bude stále obsluhovat existující zastávky v obcích…

Matyáš

Počítat, že těch 2500 vozidel zůstane na staré není úplně ideální. Většině Března totiž bude sloužit parádní přivaděč v podobě současné III/2801 a přejde se tak na přeložku.

Martin

Skvělé napsáno! Stát by se měl probrat a 2+2 dělat všude kde je provoz od nějakého počtu aut. Např. 3 pruh od 5000 a 4 pruh od 10000. Není nutný všude 4 pruh v plné šířce a stačí 100 km/h s železným zábradlím nebo v nejhorším balisetami uprostřed

factory

Od doby co se staví D6 na Vary s provozem který by neobhájil ani obchvaty v 1+1 řešíme že 2+1 je ok ale 2+2 už je moc peněz navíc? To jako fakt? Na okresce kde je 2x více aut než na úsecích D6?

SYN

Zajímavý argument ale spíš proti tomu že se D6 (a D7) staví místy dost luxusně…

Martin

Krát tři to má být.
Oni dělají na tři směny. Tedy myslím.
Ale denní směna je asi největší.

Kanil83

V automobilce nedělám , nicméně směna se mění cca 60-90 minut (přesah na příjezd /odjed ) jsou tam 3 směny tedy mimalne 1/5 dne je ovlivněna fabrikou . Jen ze MB-Jičín je haluz i mimo tyto špičky … 2 kamiony jedoucí za sebou se nedají takřka předjet i v těch 3 místech kde jsou nyní stoupací pruhy ..

Franta

Kamiony jedou po silnici první třídy většinou 85-90 km/hod. Nemá smysl je tedy předjíždět. Ledaže by chtěl řidič porušovat zákony.

SYN

Jakože když kamion zcela běžně a normálně podle vás překračuje o 10 kmh limit předpisu, tak neexisuje osobák který by rád dělal totéž (95-100kmh)??

Kanil83

Tak tohle může napsat jen člověk který je řidičem pouze osobního vlaku 🙂 Který zná podmínky na silnici jen z okna své prosklené kanceláře . 70-80 je v tom terénu a díky vesnicím standard ! Ano jsou i světlé výjimky které jedou těch 85-90 .. nicméně stejně výjimky jsou i u držitelů řidičského oprávnění , kteří jedou 70-80 obec / neobec ..

Eva

Tohle by asi chtělo řešit přes vaší obec a obce další, než jen v komentáři na zdopravy.

Kanil83

Má obec jsouc cca 35 km od předmětného místa tu situaci opravdu nevyřeší 🙂 ale zkusím se zeptat 🙂

Klondajk

NIMBY plus CHKO. Nicméně doufám, že je tam aspoň územní rezerva, aby se to dalo časem na D přestavět.

SYN

Asi spíš SPMV tam… snad jo.

Kanil83

Neni 🙂 nikde o tom nepíšou :))