750 korun na den. Rhétská dráha (RhB) opět nabídne jízdenky na unikátní železnici
Wiesenský viadutk na trati mezi Filisurem a Davosem je nejvyšší v celé síti Rhätische Bahn. Foto: RhB
Fanoušci železnice mají opět možnost koupit si výrazně levněji jízdenku pro neomezené cestování na jedné ze tří železnic zapsaných v
Jak je možné nakoupit pouze místenky např. na Glacier express? Nabízí mi to koupi jízdenky a pak až si můžu vybrat místenku 🙁 Děkuji za radu.
Tady je odkaz, kde jsou ceny pouze za místenky do Glacier Expressu. Jestli se dají koupit online, to nevím, ale ve spodní části stránky je odkaz na booking. Četl jsem ale někde, že se dají koupit přímo na pokladnách ve stanicích Rhétské dráhy. Třeba odpoví někdo znalejší.
https://www.glacierexpress.ch/en/travel-planning/prices/
Děkuji za odkaz. Zkoušel jsem, ale vždy si napřed musím vybrat jízdenku a pak i místenku. Bez jízdenky mi to nejde.
Spoléhat se, že budou místa až budu nakupovat místenku u poklady, moc nechci 🙁
V CK Moje Švýcarsko mi poradili toto: Budete postupovat tak, jako byste kupoval jízdenku a místenku. V průběhu objednání se dostanete ke kolonce “Sleva” a tam vyberete možnost „1-day travel pass” – poté se vám nacení jen místenka.
Kupoval jsem si takhle místenky na Bernina Express z Churu do Tirana (měl jsem jednodenní jízdenku za 750 Kč) a když jsem zadal výše uvedenou slevu, tak se cena jízdenky odečetla a zůstala tam jen místenka (1 cestující za 10 CHF).
Hodně zdaru při nákupu a šťastnou cestu. Stojí to za to!
RhB je skvela. Projel jsem na ni vicero useku. Ale je jiste, kvuli jizdence urcite do Prahy nepojedu…
zkuste napsat na českou pobočku švýcarské centrály (viz mojesvycarsko.com), v minulosti byla možnost si je objednat v době veletrhu a nechat poslat na dobírku.
Já bych si dovolil vyvrátit ten (i panem Čermákem na přednáškách šířený) blud, že Bernina a Albulabahn je jedna ze tří železnic zapsaných v seznamu UNESCO. U indických železnic došlo k rozšíření položky a ta nyní zahrnuje tři od sebe dosti vzdálené tratě:
1. Darjeelingská dráha (Shiliguri – Darjeeling)
2. Dráha v pohoří Nilgiri (Udagamandalam – Mettupalayam)
3. Dráha Kalka – Shimla
Takže když to připočítáme ke švýcarskému systému a dráze přes Semmering, vychází nám celkem pět.
Kromě toho jsou v Indii ještě nejméně dvě horské úzkorozchodky, které stojí za projetí – Neral – Matheran u Bombaje a Jogindernagar – Pathankot v Himálaji. Šotoorgasmus zaručen 🙂
Každopádně je to to pěkná nabídka. Člověk si tam hned spraví chuť. 😁
A pak se mu nebude chtít zpátky. 😀
Několik tipů:
– Pozor, od března 2019 na dobu cca půl roku bude mimo provoz úsek Susch – Scuol-Tarasp (zavedena NAD), tzn. tímto úsekem RhB byste se vlakem nesvezli.
– Pokud nechcete využít této konkrétní jízdenky, dodávám, že i na Rhétské dráze platí mj. jízdenky InterRail či Swiss Travel Pass, které můžete využít i pro cestu ve vlacích v jiných částech Švýcarska (v případě Swiss Travel Passu i v linkových autobusech a v prostředcích MHD v jednotlivých švýcarských městech).
Swiss Travel Pass… Škoda, že něco takového není i tady.
K čemu? Český šotoušek stejně nad autobusy ohrnuje nosánek… zato bojuje až do krve za sebezbytečnější lokálku a vymýšlí ty nejkrkolomnější argumenty, co by kde stačilo udělat, aby se lokálka typu Svojšín-Bor stala vytíženu a užitečnou. 😀 Případně některé extrémnější šototipy vymýšlí, kde busy zrušit, aby si do Malých Morávek neb Kralovic a na různé Kozí dráhy mohli za ušetřené korunky zavést hodinový interval celotýdenní, protože tohle jsou ty nejdůležitější tratě v republice. 😀