75 metrů pro plynulou jízdu na kole bez sesedání. Plzeň dokončila chybějící cyklistické propojení

Nová cyklostezka mezi Slovanskou alejí a Šeříkovou ulicí v Plzni. Foto: Radka ŽákováNová cyklostezka mezi Slovanskou alejí a Šeříkovou ulicí v Plzni. Foto: Radka Žáková

Podle města jde o ukázku toho, že i malé investice do zlepšení dopravní infrastruktury jsou důležité.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vaclav

Jaka zmena nastala krome namalovani symbolu kola na chodnik? Ted je jizda na kole legalni ale prakticky se nic nezmenilo.

Filip Jirsák

To, že se tam jezdilo nelegálně, snad nemůžete považovat za normální stav.

Zbynek

No když je na stavbu a povoleni 50m cyklostezky potřeba stejne papíru a razítek jako na dálnici, tak se nedivme, že to tak dlouho trvá…

Jarda

takto to vypadá, když se to s „demokracií“ přežene do extrémů, demokracie ano, ale s určitými limity, ať pak nejsou takovéto situace, kdy chybí jen pár metrů k tomu, aby bylo nejen n a kole bezpečněji, ale i na chodníku, nebo aby nějaký chodník/cyklostezka vůbec byli. Pak se klidně 10kdy let neudělá nikde nic. To není jako v číně kde se řekne, kde co bude a tak to i bude. Měl by existovat nějaký zákon, který by právě tyto situace řešil.

původní Jakub P

Jarda: tak oni politici rádi naříkají, že je to těžké a že to tím pádem musí jít tak zoufale pomalu a máme být rádi za každý drobek. A ona je to pravda, že je to s naší legislativou složité. Na druhou stranu legislativu mají ve svých rukou zase politici. Takže představitelé měst, kteří na tyhle problémy neustále naráží, by měli urgovat jejich řešení u svých stranických kolegů v parlamentu. Ti, co stranické kolegy v parlamentu nemají, pak mohou tlačit na řešení těchto věcí přes své kolegy v krajích, asociaci krajů, atd. Pokud toto budou dostatečně viditelně dělat, jejich omluvu, že… Číst vice »

Filip Jirsák

Bez demokracie by tam nemusely být ani ani ty okolní cyklostezky, mezi kterým chybělo těch 75 metrů. Demokracie není dokonalý politický systém, ale je pořád ten zdaleka nejlepší, jaký známe.

Jarda

Dneska do všeho může každej remcat Ikdyz se ho to vubec netýká, následně maji ekospolky větší prava než vlastníci atd atd. Neni to nic jednoduchyho, kdyz vymyslite cyklostezku, tak přestože s ni srozumíte vsechny majtele, tak ikdyby všichni kejvli, tak prijde nejakej strejcek z vedlejší vesnice co se ho to netýká a bude to bojkotovat. Stejně jako se má postavit pražský okruh, aktuálně ho bojkotují ti, kterych se to vůbec netýká atd. Pak se nic jentak nepostaví Ikdyz vlastníte většinu pozemků. Nebo má nekudy vést obchvat nebo dálnice, tak stačí 1 člověk co to bude bojkotovat a klidně to potrvá… Číst vice »

NeuP

Kupodivu ekospolky maji i v Nemecku a Rakousku. Problem je v Cesku spis nesmyslne uzemnimplanovani a totalni byrokraticky bordel bez jasnych kompetenci – coz nevyresila ani 52.uprava stavebniho zakona – viz: https://www.era21.cz/cs/clanky/zpravy/2023-07-03-stavebni-zakon-vsechno-je-trochu-jinak/

původní Jakub P

Ono u tech velkych staveb je to trochu jine, u tech mensich v ramci mesta casto daleko vetsi problem nez spolky byvaji pamatkari, dopravni inspektoraty policie, dopravni odbory, ktere tak uplne nespadaji pod obec (prenesene pusobeni statni spravy). Tam sedi spousta lidi uvizlich myslenim v dobe pred desitkami let, maji neadekvatne velkou vahu v rozhodovani, ale temer zadnou odpovednost, atd. Tohle je potreba zmenit. Bohuzel vetsina komunalnich politiku radsi delala, ze tenhle problem neexistuje, aby si je nenastvala. A zacinaj o tom mluvit az ted, kdyz se situace stala uplne neudrzitelnou.

Filip Jirsák

To, že je někdo z vedlejší vesnice, neznamená, že se ho to netýká.

Problém těch staveb není v tom, že je někdo proti. Problém je v tom, že „stát“ navrhuje řešení, které je jednoduché pro státní aparát, ale není nejlepší v dané situaci obecně. Kdyby ty veřejné instituce fungovaly správně, budou rovnou pracovat i s tím, co později namítají spolky.

Jarda

Taky jedinej kdo ne o staví je stát a kraje/města. Ale co kdyby si soukromník chtel postavit někde železnici nebo dalnici? V usa to jde, ale tady by na to prostě neměl i s dotacema. Kolik do toho narve stát, než se vubec začne stavět a následně cena stavby ….

Jindřich

Doufám, že tím myslíte posílit efektivitu stavebního řízení v rámci demokracie, což by rozhodně bylo žádoucí. U těch státu jako Čina nebo kdysi ČSSR je problém, že nikdy nevíte, co bude priorita diktátora. Když se rozhodne postavit cyklostezky, bude velmi efektivní, i když takovým zvláštním způsobem, moc po nich nepujde jezdit, ale plan bude splněn nad 100 %. Když ho to nebude zajímat, nebudou žádné. Mezitím budete muset živit aparát státní bezpečnosti, atd.

Jiří Kocurek

A StBák pak přijde k Jardovi, vytáhne ho z bytu/domu a na na pendrekárně mu naloží výprask, protože chce Jardův byt/dům pro stát. Než by za to stát platil Jardovi, tak si to StBák raději vezme v prémiích.

A tobude Jarda mluvit o štěstí, že neskončil v uranových dolech s poznámkou „návrat nežádoucí“. Takže mu při výprasku urvou ledvinu. Po pár týdnech v bolestech zemře.