75 km pod dráty. Němci začali s elektrifikací trati podél Rýna, přispěje jim Švýcarsko

Modernizovaná část trati Hochrheinbahn. Foto: www.die-hochrheinbahn.com/Modernizovaná část trati Hochrheinbahn. Foto: www.die-hochrheinbahn.com/

Kompletní proměna trati bude hotová do roku 2027.

Na jihozápadě Německa slavnostně začala modernizace další trati. 75 kilometrů dlouhá trať z Basileje do Erzingenu projde kompletní elektrifikací, modernizací stanic i kolejí. Úpravy tratě označené jako Hochrheinbahn zaplatí částečně i Švýcarsko. Využije ji pro zlepšení spojení mezi některým svými městy.

K dokončení prací má dojít do prosince 2027, kdy bude na trati zaveden nový dopravní koncept. Novinkou bude především Hochrhein-Bodensee-Express, který bude jezdit každé dvě hodiny mezi Basilejí, Kostnicí a St. Gallen. Ve špičce pak budou dálkové vlaky jezdit každou hodinu. Výrazně se rozšíří provoz příměstských vlaků u Basileje na této trati. Elektrizace trati bude znamenat i konec dieselových vlaků na trati. Stavba má své speciální stránky s detailnějším popisem.

“Rozšířením a elektrifikací výrazně zvyšujeme atraktivitu železniční dopravy mezi Německem a Švýcarskem. Pohraniční region se může těšit na hustší síť, více spojení a vyšší kvalitu,” řekl Berthold Huber, člen představenstva DB pro infrastrukturu.

Švýcarsko přispěje Německu na modernizaci železniční tratě, získá tím rychlejší spojení mezi svými městy

Trať vede z německého nádraží Basel Badischer Bahnhof do Erzingenu. Kromě elektrizace dojde k proměně stanic v Tiengenu (Hochrhein) a Lauchringenu na dopravny, aby tu mohlo dojít ke křižování vlaků.

Mapa úseku Basel - Erzingen, který projde modernizací. Foto: DB InfraGo

Celkem 17 stanic a zastávek bude mít nově bezbariérový přístup. Kromě toho budou přidány tři nové zastávky v Rheinfelden-Warmbachu, Bad Säckingen-Wallbachu a Waldshut-West. Náklady dosahují zhruba 450 milionů eur, Švýcarsko přispěje 50 miliony.

Dopravcem dálkových vlaků na trati bude SBB Deutschland, na linku z Basileje do St. Gallenu nasadí nové jednotky Stadler FLIRT EVO. Kapacita nových jednotek bude 146 míst k sezení nebo 292 míst k sezení ve dvojité trakci. Na financování linky se mají podílet kantony Basel-Stadt, Schaffhausen, Thurgau, St. Gallen a Appenzell Ausserrhoden, okresy Lörrach, Waldshut a Konstanz a také švýcarský federální úřad pro dopravu a Bádensko-Württembersko.

Tagy DB Deutsche Bahn Hochrheinbahn
Žádné komentáře