737 MAX opět ve vzduchu. TUI ho přes Česko přesunul do Nizozemska
Boeing 737 MAX 8 v barvách TUI. Foto: TUI
Po více než měsíci letěl nad Evropou opět Boeing 737 MAX. Letecká společnost TUI Nederland se rozhodla letadlo po čtyřech
Dost lidí tady píše dokola blbosti o MCAS. Už se potvrdilo, že chyba není v MCAS…
Že to přes nás nechají lítat. PS pojišťovny toto často schválně vylukuji.
A cojste nam tim chtel rict?
Že když vám spadne na barák..
Nemci delako logickou vec. Bez uprav softwaru by se mi nad barakem taky nelibil
Nechápu, proč ze Sofie neletěli rovnou směr Dánsko. Tak to vypadá, že těsně před německým vzdušným prostorem zjistili, že tam nemůžou letět, tak to prudce stočili doprava. 🙂
Přelety neumožňuje ani slovensko…
nemusis mit peci… fakt na to neprisel pred nemeckem
Zajímalo by mě, jestli letadlo muselo podstoupit nějakou nestandartní kontrolu senzoru úhlu náběhu, nebo zda mělo zakázáno letět za podmínek, kdy je větší šance na jeho selhání.
Přitom stačí ten autotrim vypnout.
Jasně, a pak si to může člověk celé odletět na ruku. Tak díky
Zase tak jednoduché to není. Ruční vyvažování je fakt nouzová situace, nemyslím si, že by letadlo bez trimu smělo odstartovat (nevím jak se k tomu staví MEL).
proc by rucni vyvazovani melo byt nouzova situace? to je naprosto normalni vec 😀
pane na nebi
U B737? Ruční, jako manuální, neelektrické, trim cutoff. Ne, to fakt není normální situace.
Což je jediný způsob jak MCAS odstavit, pak ješté konfugurace kde nemůže být aktivní (vysunuté níže zmíněné vztlakové klapky).
Je to jednoduché. Letělo v letové hladině max 200, což je nejvýše, kdy ještě může mít 737 vysunuty klapky 1. A díky tomu bylo nemožné, any se aktivoval MCAS.
A jóóó! Já jsem si říkal, proč letěli tak nízko, že snad s přetlakováním potíže nebyly a ono klapky!
Tak to vysvětluje vše. Díky.
jestli se tohohle domakne bulvar…
uz to vidim… “nebezpecne letadlo letelo pres cr”, k tomu dramaticka hudba … a nanalehave rozhovory s kazdym, kdo pozna kolecko u letadla na tema, jak moc je to nebezpecne…
Jen tak: Otázka zní, zda-li se dá s letadlem letět. A to bezesporu ano. Dokonce jsem slyšel názor jednoho kapitána boeingu, že kdyby reakce pilotů na mimořádnou situaci byla správná, tak by se nic nestalo.
Možná by stálo za úvahu, zeptat se na názor pilotů Boeingu max, jak letadlo ve skutečnosti funguje.
Samozřejmě, že je nutné, aby boeing odstranil.
Odpověď máte tady: https://www.youtube.com/watch?v=l62NvkRWa5E
A druhá část je tady: https://www.youtube.com/watch?v=xixM_cwSLcQ
A kde k tomu je ten zbytek? Jo aha, nikde.
A co tak napsat, co chybí? Aha, ono je lepší chybu nepopsat. Jen mlátit hubou, že je to špatně.
Co třeba to, že to je ze simulátoru NG? A kde má falešný stick shaker, IAS DISAGREE, který se objevuje mnohem dřív než samotný pohyb stabilizátoru? A proč to nemá od cca 80 kt při rozjezdu, kdy začíná měřit alfa vane, ale v pohodě ve 3000 ft? Tohle je hodně zkreslený pohled na to, jak to doopravdy vypadá.
Tak snad je dostatečně jasně naznačeno, že to není rozbor nehod Maxů (což si do publikování závěrečných reportů nikdo z oboru netroufne), ani simulátor Maxu, prostě ukázka pro publikum, co to je stabilizer runaway (na NG) a co se s tím má dělat. Prostě udělat si obrázek jak to v kokpitu vypadá. Většina lidí totiž vůbec nemá předsatavu co to je vyvážení a nějaké „odříznutí trimu“. Jako úvod do problematiky je to dosti srozumitelné.
A třetí tady 🙂 https://youtu.be/aoNOVlxJmow
Tak je to vždycky, „kdyby reakce byla správná“. Nejtěžší je poznat co je sptrávně kdy se to „se.e“. Po bitvě je každý generál, když člověk není ve stresu z matoucích údajů, nemusí se prát vší silou s berany a může nad tím celé odpoledne dumat, tak je to jiné. Nutno říci, že jejich reakce ani nebyla nesprávná v rámci jejich znalostí, na danou situaci nebyly vypracovány postupy ani výcviky na simulátoru a letadlo dělalo něco jiného než znali.
Y.K.: Souhlasím s Vámi, že piloti dělali co mohli či byli naučeni dělat. A o jejich chybu se nejednalo.
Piloti dodržovali instrukce Boeingu pro danou situaci. V případě Ethiopean dokonce alizovanou verzi po pádu Lionairu. Vina je 100% na straně Boeingu. Práce pilotú není vymýšlet, jak se v krizové situaci mají chovat.
No, jeste stesti, ze piloti se vasim “prace pilotu neni vymyslet, co delat” neridi… prave proto, aby vymýšleli, tam jsou.
Ve stresu se ani nic vymyslet nedá. Proto jsou na vše postupy, prověřené že nezpůsobí krizi jinde, trénované.
Bulvár je bulvár, ale proč Němci tak vyvádí kvůli dvěma technickým přeletům? Jinak by si toho nikdo ani nevšiml.
odpoved je jednoducha… nemci.
Bych si tipnul, že kromě Němcú bude docela velký problém to letadlo na takový přelet pojistit. Pokud je majitelem leasingovka, tak taky nemusí být dvakrát nadšená, jaké riziko má podstoupit.
Protoze maji rozum – nelezou do USAprdele!
Jasně, narozdíl od ČR v Německu není amrická základna. Ruský AEROFLOT by si Boeing nikdy nekoupil!
A proto aeroflot boeingy ma…a docela hodne.
Priste trosku premyslet
A jeste to ke vsemu bude pravda! Tyhle popelnice muzou pres nas, ne pres ty chytrejsi!