Autobusy Dopravci Železnice

72 korun za jízdenku přes celý kraj, režijky dál zůstanou. Plzeňský kraj chystá velké tarifní změny

Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy
Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy

Se změnou jízdního řádu čekají od neděle 14. června cestující v Plzeňském kraji velké novinky. V případě autobusů dochází k výměně dopravce, kdy provoz přebírá Arriva s novými autobusy, ve všech druzích dopravy pak ke spuštění nového integrovaného tarifu.

Ten má cestujícím po celém kraji přinést jednodušší cestování, ale i řadu změn. Plzeňský kraj nakonec ustoupil od plánů neuznávat takzvané režijky železničářů jako například v Jihomoravském kraji. Kraje, které přechází na takzvané brutto smlouvy a tržby jsou kompletně ve veřejné dopravě jejich rizikem, se obávaly, že o část příjmů uznáváním režijek přijdou.

Jelikož jde na železnici o smlouvy na přímé zadání, podle několika právních výkladů není možné je neuznávat,“ řekl hejtman Josef Bernard. V případě Jihomoravského kraje došlo i k výhrůžkám železničářů ke stávce, nakonec musí část režijkářů v kraji platit extra poplatek.

Kraj bude požadovat i ve vlacích Českých drah, aby zaměstnanci prodávali jízdenky podle krajského tarifu. Jízdenky v tarifu Českých drah pro vnitrokrajské jízdy půjde zakoupit pouze v e-shopu ČD nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. Sleva IN50 pro tyto jízdy bude uznána jako IN25. Zároveň je možné i nadále využívat jízdenku IN100, resp. celorepublikové síťové nabídky ČD či mezinárodní tarif. Od 1. července ale přestanou v kraji platit traťové jízdenky Českých drah, budou uznatelné jen pro cesty přes hranice kraje.

Nový tarif bude vycházet do značné míry ze stávajícího systému tarifních zón po celém kraji. Jednotlivé jízdenky budou zónově-relační, umožní neomezené cestování podle časové a územní platnosti.. Nejdražší jednotlivá jízdenka bude stát 72 korun a umožní cestovat po celém kraji na jeden doklad po dobu 240 minut. Celodenní cesty po kraji vyřeší jízdenky Turista Plzeňskem, které již dnes fungují, nicméně nově budou k dispozici v širším prodeji ve všech odbavovacích zařízeních dopravců. Jízdenky budou zpravidla přestupné i na MHD Plzeň. Kompletní přehled lze nalézt na stránkách kraje.

Ceník integrovaného tarifu počítá s tím, že nejdražší bude zóna v Plzni, kde dospělý jedoucí do vnější zóny zaplatí 14 korun, první vnější zóna bude stát 12 korun. Ostatní jsou po deseti korunách. Platí slevy na území města Plzně a i v kraji (nařízené krajem a státem). Jízdenky půjde platit ve všech dopravních prostředcích kartou.

Kraj chystá první dva týdny provozu nového dopravce mimořádné zlevnění, aby přilákal cestující: do 1. července za jízdu v autobusu krajské linkové dopravy cestující zaplatí 12 korun bez ohledu na to, kam jede. Půjde ale o nepřestupné jízdné.

Odebírat
Upozornit na
guest
99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

Jen nechápu, proč to omezení, že IN50 bude uznána jako IN25, to mají obavy, že by si pak krajský tarif nekoupilo tolik lidí?

Jméno*

Tržby jsou kraje, IN50 znamená únik tržeb.

Dominik

Nevím, myslím si, že by bylo lepší se s dopravcem domluvit na kompenzaci, než takto nasírat lidi.

Dominik

Takto to vypadá, že kraj chce trestat občany, že si opovažuji jezdit za tarif dopravce.

Haha

IN50 = okrádání kraje. Takže netrestá, jen se nenechá brát na hůl.

Dominik

Ale ano, trestá občany, že si dovolují koupit jiný lístek, jak ten krajský. Šlo to zařídit i jinak, třeba domluvou s dopravcem o určité kompenzaci.

Jméno*

ČD bylo nabízeno, že IN50 bude povolena, ale pouze v případě, že jí budou kraji dohrazovat do výše krajského tarifu, což bylo odmítnuto. Takže smůla, stěžujte si na ČD.

Dominik

V tom případě to je trošku jiná věc, jestliže dopravce odmítl kompenzovat, tuto informaci nemám. Ani nevím, jestli to zde bylo probíráno, tak jako režijky v JmK. Ale to nic nemění natom, že kraj trestá občany, jak pojedou za jiný, jak krajský, tarif. A jinak IN25 neznamená únik tržeb, nebo ČD budou kraji dorovnávat 75% do plné ceny? A co In100, tam únik tržeb není? Nebo ji na kraji někdo má (resp. in Business), tak tu nezakazují. Rozhodně bych Vás poprosil o nějaký odkaz, kde je tento problém rozebírán. Ne, že bych ji vlastnil, ale toto trestání občanů, že nebudou… Číst vice »

Jméno*

Hladina IN 25 je snadradni vyse tarifu, kterou maji vsichni soukromi dopravci v Republice a ktera umi pokryt naklady pri dostatecnem poctu cestujich. Tarif TR10 CD je umele zdrazen tak, aby byl cestujici nucen si poridit plastovou karticku a k tomu vyplaznul dalsich 1000 Kc na tri roky a tim mel slevu na bezne jizdne ostatnich dopravcu a kraju. IN25 opravdu neznamena unik trzeb, ale IN50 je podnakladova komercni nabidka, ktera proste musi byt kompenzovana pokud riziko trzeb nenese dopravce. Mimochodem ztratu z IN50 patrne vykazuje dopravce vsem krajum ve zvysene cena za km. Bohuzel.

a8n

Nikoliv, RJ jezdí na R8 za ceny na úrovni TR10.

Miloň

Tak hlavně aby ta krajská a celodenní turistická jízdenka šla koupit u každého průvodčího a řidiče autobusu a nemusel cestující shánět nějakou přiblblou kartičku na vybraných nádražích.

Anonym

Plzeňský kraj to vyřešil nejlíp. Platí víceméně všechny doklady, ale kdo chce ušetřit, pojede na tarif IDPK. Nemluvě o tom, ze se da plzeňská karta použít jako IN-karta a obraceně. Jen mi je trochu lito IN50tkařů a hlavně lidí co si kupuji traťovky, nejak to vypada, že IDPK nemá časové jízdné.

Haha

Má, to zůstává (jen se mírně upraví zóny).

Tomáš Ramert

doufám, že to nedopadne tak, jak ve Zlínském kraji, kde zrušili prodej jízdenek na internetu…

MlB

Nevíte někdo, jak to bude s platností Jízdenky na léto od ČD?

Haha

Platí. Stejně jako třeba IN100, NRT a Plzeň+Německo.

Haha

Konkrétně: … ve vlacích ČD i nadále na území IDPK platí tyto jízdenky: IN100, IN Business, IN Senior, Celodenní jízdenka (síťová), Skupinová víkendová jízdenka (síťová), Jízdenka na léto, Kilometrická banka či všechny mezinárodní jízdní doklady.

MlB

Díky.

rtep

Tarif je docela zajímavý.
Za 130 Kč celodenní turistická jízdenka, kterou lze koupit i na internetu a validovat v bankomatu – což je výrazně levnější, než jízdné ČD s kartou IN 25. Oproti této jízdence ušetřím na své trase (76 km tam a zpět) 40 Kč.
Ještě si ověřuji, zda lze tyto turistické jízdenky nahrávat i na In-kartu, kterou mám s Plzeňskou kartou propojenu a zda lze využít bankomaty ČS nejen v Plzeňském kraji.

starobní důchodce

Jednodenní jízdenka IDPK za 130 Kč neplatící v plzeňské MHD ovšem není žádné extra terno – třeba v Ústeckém kraji jednodenní jízdenka za stejnou cenu platí i ve většině (teď už dokonce možná ve všech) MHD, a navíc tam i na železnici působí mnohem víc dopravců než na Plzeňsku. Ale budiž, i tak ji brát – to mně jako starému dědkovi ovšem vadí mnohem víc, že v IDPK na ni není zřízena sleva 75 % pro seniory jako v jiných IDS. (Tak, a teď si všichni můžete do mě kopnout.)

rtep

🙂 Kopat do Vás nikdo nebude, ale zlevňovat už tak hodně levnou jízdenku asi moc dobrý nápad není. Jinak ta jízdenka včetně MHD stojí 180 Kč, což je také velmi slušná a nízká cena.

starobní důchodce

Mě těch 130 Kč samozřejmě nezruinuje, pokud bych to i tak bylo pro mě výhodnější než suma cen dílčích jednotlivých jízdenek (a MHD v Plzni zdarma pro dědky už jsem si opatřil dávno) – já jsem jen chtěl upozornit na další rozdíl v pravidlech proti jiným IDS = aneb jak napsal už dopoledne „libor“, že před cestováním veřejnou dopravou by člověk měl nejprve vystudovat VŠ dopravní. Ale na druhou stranu uznejte, že moci za cenu 1 piva jezdit celý den veřejnou dopravou po celém obvodu DÚK, to je docela dobrý dárek, který občas s radostí využívám k výletům a projížďkám… Číst vice »

PetrB

To je, oproti Jihočeskému, kde celodenní jizdenka JIKORD plus stojí 250 Kč.

Miloň

Hlavně je celkem problém si jí opatřit pokud nemáte po ruce jihočeské vlakové nebo autobusové nádraží s otevřenou pokladnou/informacemi zatímco celodenní PID nebo DÚK vám prodá průvodčí.

rtep

Turistickou jednodenní jízdenku mi v Plzeňském kraji možná prodají v některých autobusech. Ale průvodčí ve vlaku opravdu ne.
https://www.idpk.cz/cz/turista-v-plzenskem-kraji/
Ten systém je samozřejmě podstatně lepší, než u nás v Jihočeském kraji, ale k dokonalosti má zatraceně daleko.

kakov

bankomaty mimo plzeňský kraj využít nepůjdou (nevím to na 100%, ale bývalo to tak), pokud máte Plzeňskou a In-kartu propojenou, tj. jedná se o jednu z nich, která je v druhém systému zaregistrována, pak funguje jako In i Plz dohromady, proto to musí jít nahrát,

mám Plzeňskou zaregistrovanou u ČD, a používám ji jako In-kartu (pro nákup jízdenek na eshopu ČD), obráceně to jde také

pozorovatel

„mám Plzeňskou zaregistrovanou u ČD, a používám ji jako In-kartu (pro nákup jízdenek na eshopu ČD), obráceně to jde také“
Tím „obráceně“ bych si příliš jist rozhodně nebyl, pokud to někdo skutečně kompetentní někde jednoznačně nepublikuje: když ČD a DPMP před asi dvěma roky inzerovaly to propojení, nikde nikdo oficiálně netvrdil, že IN KARTA ČD je zároveň Plzeňskou kartou a naopak, ale pouze to, že na ty karty lze vzájemně nahrát nějaké aplikace vytvořené pro ty druhé karty, což rozhodně není totéž.

rtep

Ono i na stránkách IDPK jsou jen takové povšechní informace, někde jsem tam třeba četl, že In-kartu nelze použít v autobusech. Takže to propojení se zřejmě nikdo nikdy nepokusil dotáhnout do konce, propojení je pouze částečné a částečné jsou i informace, které IDPK nabízí. Na podrobnosti se člověk musí zeptat přímo a musí doufat, že odpovídající člověk má přehled a ví, jak co funguje.
Já In-kartu využívám v městské dopravě v Plzni, tam funguje, v mnoha jiných případech bych si ale jist nebyl.

rtep

Já se na ty bankomaty včera písemně ptal, tak uvidíme, co mi odpoví. Já bych při cestě rychlíkem ze Strakonic do Plzně mohl využít turistickou jednodenní jízdenku. Koupit si ji sice mohu v e-shopu (jinde možnost pro mne není), ale pokud bankomaty v Jihočeském kraji nebudou schopné jízdenku na kartu nahrát, tak je to stejně o ničem. Je škoda, že někoho nenapadlo tyto doklady mít funkční i bez nahrávání na kartu. Pro cestujícího by bylo podstatně snažší, kdyby to mohl udělat jako s jízdenkou ČD při nákupu v e-shopu.. Až terminál u průvodčího by si kartu propojil s jízdenkou. Jenže… Číst vice »

Jedine vlaky

Oproti Jihomoravskému kraji to bude mnohem rozumnější. Nějaké zelené prostory ať si strčí víte kam.

Vrabec na střeše

Režijky jsou pro někoho na ho.no, odbory jsou na ho.no (s tím z části souhlasím). No a pak tu lidi makaj za minimální mzdu ve skladech a maximálně mají jako bonus stravenky, které jsou pro někoho taky na ho.no. Za to jsou asi v práci spokojený, protože nemají režijky ani odbory, na které tolik nadávají.

Růža

Proč ty tarify raději nezjednodušit? Ale to by ubylo práce různým darmožroutům.

Leinad

Protože musí být populistické výjimky a slevy.

Jiří Kocurek

Víte kolik lidí na tom pracovalo, než se jimpodařilo tohle vytvořit? A vy jim chcete zrušit tohle tarifní veledílo zvící státnic na lékařské fakultě?

PatriK

Integrovaný tarif právě ono zjednodušení přináší, díky možnosti cestovát na jednu jízdenku.

kom

škoda, že ty režijky kraje nakonec uznávájí…

Pe.tr

Ustoupit vyděračům ? Strach . Máš smlouvu , nevyjedeš , platíš a po opakování končíš . Benefit si má řešit firma a nikdy ne zákazník . Strašit tím , že je majoritní ? Rozmělnit . Za deset let by to bylo jinak

Jméno*

Za deset let tov BUDE jinak 🙂 Ceske Drahy budou jen a jen zeslabovat, nemaj kam rust, nemaj ani na to si se svym aparatem udrzet soucasny rozsah dopravy. 🙂

Miloň

To je jen věcí přístupu a požadavku objednavatelů, rakouské ÖBB i přes monopolnost mají vozový park moderní a není důvod dělat nějaké pokusy se soukromníky.

Kirak

Vy jsi myslíte co ? Že tím že se stanete šptípačem lístků už může jezdit zadarno ? Vy asi nepracujete ve firmě která má nějaké benefity ? Je z vás jasně vidět jak z vás srší závist. Dále také za Režijky se platí, neplatí na komerční vlaky.

Luděk S.

Kdyby nezůstaly režijky, tak se nehne kolo.
To je přece jasný!

michal

Jestli v kraji vysoutěží jiné dopravce, tak o ně z části stejně přijdou.

Luděk S.

Staaavkaaaaaaaa!

Jiří Šrámek

Myslíte vrchní velení sovětských ozbrojených sil? Dlouhé velení? Uniká mi souvislost s dopravou na Plzeňsku.

libcha

To je dobrý, IN25 Praha – Železná Ruda 215 Kč; s rozdělením v Kařezu a IDPK 155 Kč.

Prosím pěkně: celodenní jízdenky neexistují? Ani tady ani v odkazech jsem o nich nenašel ani písmeno.

Adolf

Celodenní jízdenka bude jízdenka Turista Plzeňskem (130Kč jednotlivec bez MHD Plzeň, 180 jednotlivec včetně MHD Plzeň, plus alternativy pro skupiny) kterou budou prodávat nově na svých odbavovacích zařízeních (POP, UNIPOK, TELMAX atd) povinně všichni dopravci zařazení do IDPK. Novinkou bude platnost 24 hodin ode dne výdeje.

libor

Jojo, „turista“ je už i dnes, ale nebyla moc možnost, kde jej zakoupit. teď se to snad změní…

PatriK

A pokud lze pokračovat i busem např. Prášily/Modrava, je to ještě cenově zajímavější. Praha-Kařez s Lítačkou za 54Kč + 72Kč až k hranicím.

Adolf

Ano, lze je až do Prášil samozřejmě. Při přestupu z vlaku jen načtete QR kód u odbavovacího zařízení v autobusu. Odbavovací zařízení automaticky vyhodnotí, zda je jízdenka platná.

PatriK

126Kč z Prahy na Šumavu je cena konkurenceschopná autu, ale za předpokladu, že jede jedna osoba. Ve dvou už to autem vychází opět výhodněji, když tak cena vyjde kolem 200Kč (navíc vč. přepravy zavazadel, např. kol). S tím by mělo být počítáno v nabídce skupinových IDS jízdenek.

libcha

Opravdu?

Do třeba do té Železné Rudy je to zhruba 170 km, to je zhruba 10 litrů benzín, takže takových 270 Kč.

Ostatní náklady na auto (amortizace, pojištění, opravy) jsou řádově stejné jako benzín, takže vynásob dvěma a jsi přes pětistovku.

Takže ani ve čtyřech se tam autem levněji nedostaneš, než při ceně 126 Kč/os vlakem.

PatriK

Není problém se spotřebou pod 5 litrů benzínu/100km na Šumavu dojet, což při aktuálních cenách 24,5Kč/litr vychází právě kolem 200Kč. Ostatní, kromě benzínu, jsou fixní náklady, které se platí ať auto jezdí nebo nikoli.

michal

Zatížené auto se spotřebou pod 5l? Nevím nevím. Možná když pojedete sám.

PatriK

Ve třech lidech je spotřeba pod 5l běžně dosažitelná, pokud se nejedná o SUV. Ale i kdyby spotřeba byla 5,5l/100km, pořád to vychází ve dvou a více lidech dobře v porovnání s veřejnou dopravou (252Kč pro dva a to ještě s Lítačkou, která není zdarma).

Bob

Pokud jezdíte po dálnici osmdesátkou, tak se na tu spotřebu dostanete 🙂 Jinak při 130 km/h žerou auta obvykle 6-7 litrů, starší nebo větší auta ještě více.

PatriK

Od kdy vede na Šumavu dálnice?

Alf

Olej po 15 tisích km, gumy po 50 tisících km, to hned dělá cca 0,4 Kč/km, rozvody, brzdové destičky, svíčky, baterie tj. opotřebitelné díly, všechno sice haléřové položky na km, ale nasčítá se to, i s novým vozem. U starších vozů navíc významná cena za opravy. A k tomu ty skutečně fixní náklady. Jinak pod 5 l se běžný smrtelník nedostane.

PatriK

Při tomto modelovém případu by olej vyšel na méně než 0,06Kč/km a poměrná část za ojetí pneu na 0,08Kč/km, tj. celkem 0,14Kč/km. Stále vychází cesta autem ve dvou a více lidech ekonomicky výhodnější pro cestu na Šumavu. Ono stačí se podívat, kolik lidí přijede na rekreaci autem a kolik vlakem+autobusem a je celkem jasno. Holt doba se změnila a vlastnictví auta je řádově dostupnější nežli před lety. Veřejná doprava šla přesně opačnou cestou – zdražením.

Alf

Asi žiju v jiném světě. Auto mi žere víc, gumy pod 2500/kus neseženu, olej si nechávám měnit v servisu (prodloužená záruka), takže tady se pane budeme míjet. Uznávám, že auto volí víc lidí, ale není to o penězích, spíš o pohodlí a rychlosti.

Dominik

To není o ceně, ale o lenosti a o tom, že si lidé nutně potřebují tahat sebou půlku baráku, to do krosny pak opravdu nenarvete

PatriK

Ono stačí vzít i jen jedno kolo a za přepravu ve veřejné dopravě zaplatíte víc než za denní parkování auta. Nehledě, že vlakem nedojedete až do cíle a cyklobusy jsou obvykle jen prázdninová záležitost.

Marian

Já cenu neřeším. Já si dám ve vlaku pivko, zdřímnu si, zahraju si s dětmi karty. Proč dělat i ve svém volném čase řidiče?

Jiří Šrámek

Odkud z Prahy kam na Šumavu je to 100km? Možná na ten chleba, ale ne na ty hory.

PatriK

Proč 100km? Uvažujeme cestu z Prahy na Šumavu 170km.

Jackub

Amortizaci nikdo nezapočítává. Je to jistě technicky nesprávně, ale nic s tím nenaděláte, lidi prostě berou cenu jízdenky versus cena paliva.

Greta

Tak hlavně při cestě autem kde levně zaparkovat, což v Prášilech ani jinde v NP Šumava není samozřejmostí, pokud tam nemáte ubytování.

PatriK

Na Modravě je parkoviště s parkovacím automatem 70Kč/1 den.

Hodně štěstí

A hlavně nezapomenout do článku napsat slovo režijka, aby byl článek lákavější. 😀

Kirak

Pochybuji že autor a spousta lidí tady ví jak režijka funguje

Michal

Bez mapy krajů a několikastránkových manuálů se dnes již výletit nedá.

Kamui

Ale ono to ve skutečnosti nevadí. Drtivá většina cestujících jezdí akorát po svojí trati tam a zpět. Na výlety nešotouši jezdí autem, vlak pro ně není alternativa, tudíž jim je úplně jedno, jak funguje tarif v JMK, protože tam vlakem stejně nikdy v životě nepojedou. A šotouši si tarifní rozdíly bez problémů zjistí.

kakov

ale tady se nemluví o JMK! navíc v JMK se dá bez map výletit úplně normálně, stačí si kupovat tzv. úsekové jízdenky, které jsou významově totéž jako jednotlivé jízdenky bez integrace, tarif IDPK jsem zatím nestudoval, ale předpokládám, že nějaká varianta úsekovek tam taky bude nebo si prostě v každým spoji koupíte jízdenky na pásma toho konkrétního spoje

Jaaa

„Na výlet nešotouši jezdí autem“
To
a) není pravda
b) opravdu nechceme, aby se podíl těchto lidí zvyšoval?

Jiří Kocurek

Ze Vsetína do Luhačovic jedině vlakem! 😀

Pe.tr

Z Hradce do Pardubic taky . Pokud tam teda nechceš být levněji a rychleji autem

Leinad

Naopak, s IDS je to jednodušší.
A původní možnosti, při každém nástupu/přestupu si koupit novou jízdenku, nic nebrání.

Petr Novák

Dokud nebudete chtít překročit hranice jednoho kraje. Pak ty mapy krajů, jednotlivých IDS a jejich podmínky potřebovat rozhodně budete.

J.K.

Přeprava kol zlevní, s tarifem ČD už to byl docela ranec, za dva lidi a dvě kola z Plzně do Stříbra to bylo přes 160 korun. V krajském tarifu bude kolo asi za dvacku, bez ohledu na vzdálenost…

malej-jarda

To máte dobré. U nás na jihu Moravy platím od nového grafikonu za kolo místo 40,-Kč za tarif ČD, 70,-Kč na tarif kraje. Zkrátka IDS JMK je pro všechny cestující výhodnější. 🙁

Jaaa

Co jsme si zvolili (ANO+ČSSD), to v kraji máme.

-TR-

Pokud jedete kratší vzdálenost, stojí jízdenka pro kolo stejně jako jízdenka pro dospělého. 70 Kč je maximální cena za kolo. Viz zde: https://www.idsjmk.cz/cyklo.aspx

malej-jarda

Vím, ale když mám kolo, tak kratší vzdálenost jedu na kole. To je nepovezu vlakem. 🙂
Jde mi třeba o relaci Znojmo – Břeclav 70km (jízdenka 71,- kolo 70,-).

Petr Novák

Všechno zlé může být pro něco dobrá. Třeba se díky tomu zvýší využítí úschoven, protože vyjde levněji kolo uložit, než si ho brát s sebou a ČD budou nuceny obnovit úschovny zavazadel i na menších, což logicky povede i k obnově pokladen na těchto stanicích. Ale možná jsem jenom naivní snílek LOL

libor

Před cestováním veřejnou dopravou by člověk měl nejprve vystudovat VŠ dopravní:)…a to ještě ani nezačal státní tarif… Víte někdo, v PK jsou ( budou) integrované všechny rychlíky (ČD , GWTR) i pro tyto jednorázové jízdenky např. za 72,-? dříve to snad bylo vázané na plzeňskou kartou a mít tam předplaceno pro danou zónu.

Haha

Ano.

Jiří Kocurek

Jak je teda možné, že to zvládají děcka cestou na základní školu?

Jakub

Co je to celostátní zlevněné jízdné pro děti a důchodce jsem mimo Prahu neviděl dítě platit jinak než hotovostí. V Praze mají roční kupon od rodičů. Ze zkušenosti tedy vidím, že to samy nezvládají.

Jiří Kocurek

Protože děcka namají platební konto a ani nechodí do práce, aby si na tu lítačku samy vydělaly?

Petr Novák

Bankovní účty pro děti jsou dnes běžná věc, má je skoro každá banka a i pro rodiče je pohodlnější posílat dětem kapesné na účet, než jim dávat hotovost, kterou musí stejně nejdřív vybrat z bankomatu a rozměnit. A také mohou pak snadněji kontrolovat výdaje dětí. A i pro ty děti je bezpečnější když mají kartu, než hotovost, kterou by jim mohl nějaký chamtivý spolužák ukrást a takové případy nejsou bohužel nijak vzácné. Nejčastější důvod školní šikany je právě kvůli penězům.

Štěpán

Znamená to, že v Plzeňské MHD skončí děrovací jízdenky a konečně budou existovat i přestupní na 30/60 minut?

-TR-

Děrovací jízdenky zůstanou. Ale již nyní si můžete koupit přestupní jízdenku, pokud zaplatíte bankovní kartou ve voze MHD.

Štěpán

Aha, díky za info, to jsem nevěděl.

Haha

Už 5 let…

kakov

to výrazně déle, už minimálně 15 let, s tím, že před tím se dalo platit jen kreditem na plzenské kartě a její variaci (byla i pro turisty bez nějakých formalit a komplikací)

Haha

Bankovní karty 2015.

kakov

jjj, ale přestupní jízdenka jako taková existuje výrazně déle, však to i uvádím 😉

Jaaa

Nj., holt do jinýho kraje jak do zahraničí… Výborně.

kakov

warum?

Jiří Kocurek

Jako například z Vyškova do Nezamyslic. Nezamyslice leží v olomouckém kraji, ale IDSJMK tam má označovač na jízdenky. Dokonce se tam dají koupit.
A aby toho nebylo málo, tak v Rakousku v Laa platí IDSJMK taky a do Holíče na Slovensku se na jízdenku IDSJMK taky dostanete. Krajský tarif jaksi nemůže za to, že to někde dělají blbě.