Jde o život. Pražská doprava nesplňuje standardy pro 21. století, varuje výzva
Napojení cyklostezky z Letenské pláně do ulice Milady Horákové. Foto: Mapy.cz

Výzva požaduje upřednostnit bezpečnost nad krátkodobým pohodlím či průjezdností pro auta.
Kdyby chtěl být AutoMat transparentní,
přidá ke statistice taky informaci,
že z těch 126 úmrtí při dopravních nehodách za dané období jich šlo 30 za střety chodců s tramvají.
A zapojil by se pro osvětu ke kampani „Neskákej mi pod kola“
Já bych k tomu dodal, že jakožto chodec (a ještě více s kočárkem si capartem) se cítím ohrožen i parkujícími auty, která často parkují na chodníku, v nepřehledných místech, v křižovatkách, přímo u přechodů(!!!) a tak podobně. Absurdní je na tom i to, jak to municipalita prakticky legalizuje tím, že na předmětných místech vyznačí modré zóny, čímž nabádá autíčkáře, aby tam parkovali.
V těchto diskuzích kromě jiného mě zaráží mimo jiné jedna věc. Tramvaj má před chodcem vždy přednost a to i na přechodu pro chodce. Nemůžu si pomoct, ale u chodců tak nějak nechtěně vzniká mindset iluzorní bezpečnosti, ale s tramvají to z technických důvodů bude i nadále takto. Co ochrání chodce před tramvajemi?
Podle mě je to tak, že za dobu, co tramvaj bezpečně zastaví, už by chodec mohl být na druhé straně silnice, tedy nemá smysl tuto povinnost přidávat.
Furt teda platí, že řidič nesmí chodce ohrozit při odbočování.
Taky to je o tom co si lidi zvoli na radnici, naštěstí u nás na východě republiky podobné cypoviny co se řeší v prahe řešit nemusíme.Rozumný kompromis a nějak to funguje.
Tak ODS vyhrála volby na prohlášení ze postaví okruhy. Sice pro to zatím udělala snad min než nic, ale co už.
Na okruzích už vyhrává volby dvacet let. Vy by jste si chtěl tak lacine vyhrané volby nechat vyfouknout jeho dokončením?
Minulou neděli jsem tu jízdu Auto*matu potkal u Koh-i-nooru, když jsem čekal na tramvaj do práce.
Jeli krokem, se šťastnými úsměvy, že blokují dopravu a vytáčejí k nepříčetnosti ostatní účastníky dopravního provozu.
Jinak, jako chodec se v Praze citím relativně bezpečně, jen se bojím magorů na kolech a koloběžkách na chodníku. Když se na vás vyřítí zpoza rohu šílenec na kole, nebo koloběžce, chce to hodně rychlou reakci.
V té jízdě jsou i děti, jasně, že nemůže jet závodním tempem. Navíc se potřebuje neroztrhat, což taky znamená krotit tempo. Průjezd těch cca 700 lidí i tak trvá cca 5, max. 10 minut. To je v neděli po obědě fakt smrtící zpoždění. Průjezd stejného množství lidí v autech stejným místem by trval citelně dýl. A že se usmívaj? To pohodová jízda na kole způsobuje, bohužel nám ji Praha 364 dní v roce odpírá.
Jo, jak z reklamy na cyklofašismus…cílem ty cesty nebylo nic jiného než naštvat všechny okolo. Co třeba vás zdržet v neděli 10 minut ve výtahu, můžete přeci i po schodech
Tak to vám musí maratonci ležet v žaludku ještě víc než cyklisti. Ti taky kolikrát blokují dopravu a jsou ještě pomalejší.
Kromě toho při jiných sportovních akcích bývá trvale zavřená celá trasa. Tady byl dobře zorganizovaný pohyblivý zábor, který se průběžně posouval s relativně kompaktním pelotonem.
Podle vaší logiky je tedy cílem automobilistů také naštvat všechny okolo? A to i ve všední dny?
Kdyby všichni, co jezdí Křižovnickou autem, přesedli na kola, MHD tam projede rychleji.
Ne, opravdu to není o maximální rychlosti.
jsem si celkem jistý, že konkrétně Vás jsme nezdrželi ani o vteřinu.
Na Koh-i nooru nejdřív jízda zastavila, uniformovaní zřízenci dopravního podniku křižovatkou provedli všechny tramvaje, pak teprve se křižovatka zavřela.
Během následného průjezdu cyklistů nepřijela žádná další tramvaj, která by musela čekat.
Ano, motoristé si počkali.
Ale strašlivě, v podstatě jste ucpali půlku Prahy na celej den. /sarkasmus
Letos mi účast nevyšla, shodou okolností proto, že jsem v době jízdy potřeboval odvézt do míst kousek od místa jejího konání plný auto materiálu. Chvíli jsem si i pohrával s myšlenkou stavit se zamávat známým, kteří jeli. Kdybych ale o té jízdě nevěděl dopředu, nezjistil bych to, naopak jsem projel tam i zpět tak hladce, jako už těmi místy dlouho ne…
Jestli se někdo nechá vytočit k nepříčetnosti, neměl by na silnici co dělat. To totiž zavání nějakou nepříjemností.
Jako chodec se moc bezpečně necítím. Některá auta jsou zaparkovaná tak mizerně, že brání výhledu na dopravní situaci na ulici. Ale koloběžkáři nebo cyklisti taky dokážou potrápit. O tom žádná.
Vidíte, a já tam s dětmi na kole jel. Prostě jsme si užili nevšední akci, nic jiného jsme v tom nehledali. Tak snad tolik nestlalo, auta blokují Prahu od pondělí do pátku.
Já jsem v pondělí potkal tu jízdu automobilistů. Jeli krokem v koloně, se šťastnými úsměvy, že blokují dopravu a vytáčejí k nepříčetnosti ostatní účastníky dopravního provozu. Potkal jsem je pak i v úterý, ve středu, ve čtvrtek i v pátek. A potkávám je každý všední den. Také potkávám v diskusích spoustu lidí trpících Stockholmským syndromem – s omezováním a ohrožováním ze strany automobilistů se vyrovnali tak, že to naprosto popírají a tváří se, že se nic neděje. Prozradí se jenom tehdy, když slabý odvar toho, co dělají denně automobilisté, předvedou jednou za rok cyklisté – to si najednou vzpomenou, že se… Číst vice »
A já myslel podle titulku, že výzva požaduje odstranění toho zrezlého torza pod Vyšehradem. 😀
Pro začátek by stačilo zakázat všem účastníkům silničního provozu, tedy i chodcům, mít v uších sluchátka a civět do mobilu… A hned by se statistika utěšeně vylepšovala…
Je to tak,jsou ti Mimoni a problém je hned…
Tak hlavně aby nečuměli do mobilu nebo infotainmentu řidiči.
Tu pasáž o bictim blamingu jste četl?
*victim
Jakoze, kdyz mimon skoci pod kola, muze za to nekdo jiny? Vite, cela krestanska civilizace je postavena ne pocitu viny za sve chyby a provineni. Kdy jako chodec z nepozornosti skocim pred tramvaj, ci auto, nesu vinu.
Jo, když je kvůli tomu někdo srazí, bude to jejich problém, není třeba jim zakazovat způsoby, jak se zmrzačit.
Doporučuji se podívat na kolizní matici. https://besip.gov.cz/getattachment/Pro-odborniky/Zahranicni-materialy/Tri-ze-ctyr-smrtelnych-nehod-v-Evrope-se-tykaji-os/matice-kolizi-2011-2020-(usmrceni-do-24-hod).pdf?lang=cs-CZ Tento nesmyslný narrativ, na který se snažíte upřít pozornost se fosilní lobby podařilo velmi úspěšně rozšířít do povědomí široké části populace. Je to klasický případ victim blamingu, který zvesela propaguje i BESIP ve své poslední kampani „Chybělo málo“. Ze statistik je zcela zřejmě, že ten největší průšvih jsou lidé v autech s hudbou puštěnou na plné koule, což podporuje agresivní a nebezpečný styl jízdy, nevěnování se řízení s koukáním do mobilu nebo infotaimentu svého super velkého středového panelu. Nesmyslné používání klaksonu, jehož cílem je hlavně ulevit svému egu nebo používat jako pozdrav pro… Číst vice »
Pokud jde o automobilismus městský, pak ano.
Na venkově mi auta nevadí, hlavně se tam bude snáz přecházet na elektromobilitu (většina lidí může nabíjet z vlastního wallboxu).
Ony i ve městě jsou auta na některé věci potřeba (respektive řešit některé věci bez nich by bylo zbytečně obtížné. Problém není v existenci aut, problém je v jejich počtech, jejich nadužívání, v systematickém budování závislosti na autech a v tom, že coby nejméně efektivní prostředek do města blokují všechny ostatní, efektivnější. Proto je potřeba dělat města tak, aby efektivní dopravní prostředky (hromadná doprava a bezmotorová doprava všeho druhu) měly přednost. Aby nebylo lákavý jet do města autem na cestu, která snadno jde zařídit jinak. Abychom si jejich použití dobře rozmysleli a nechali je na ty případy, který jsou jinak… Číst vice »
Jak se říká, Nejlepší doprava je žádná doprava (možná pěší, pokud se to počítá).
Jj,fosilni lobby. Uz chybi jen vrazi z volstrytu nebo zide.
Pamatuju akci, kdy za tohle napomínala policie i chodce na chodníku, pořádek musí bejt!
Jasně, řidiče aut, kteří ovládaj víc jak tunu vážící stroj schopnej pohybovat se trojcifernými rychlostmi obklopíme displeji, necháme je poslouchat muziku ze špičkovejch reprosouprav v prakticky zvukotěsný kabině. uděláme jim z tý kabiny horší a horší výhled. A to je v pořádku. Nemluvě o tom, kolik jich vyřizuje za jízdy zprávy a e-maily, v tom lepším případě přes infotaiment auta a ne s mobilem v ruce.
Zato lidi jdoucí pěšky nebudou smít mít ani sluchátka. To, co píšete je odpudivej victim blaming.
Kdybyste si můj příspěvek přečetl pořádně, zjistil byste, že píšu VŠEM účastníkům silničního provozu… Ale vy vidíte jen to, co se vám hodí…
OK, takže řidiči silných, těžkých a nebezpečných aut nebudou civět do mobilu a nebudou mít sluchátka. Odhlučněná kabina s libovolnou muzikou a fůra displejů jim zůstane… Zato lidi jdoucí pěšky nebudou mít na hudbu nárok, protože jim sluchátka zakážete taky.
Nemá cenu chytat se za slovíčka… To bysme si psali do rána. Máte pravdu. A přeji krásný večer
Nechci chytat za slovíčka, snažím se ukázat, jak je do nás motonormativita hluboce zažraná. Když někdo jede do města autem, připadá nám to normální. I když je to třeba cesta, na kterou tahat dvě křesla, trojmístnou pohovku, hifi soupravu a tunu a půl až tři tuny železa nedává při bližším zamyšlení smysl. Ale když si chce člověk, kterej jde pěšky, pustit muziku, nebo dokonce třeba dva lidi na kole jet vedle sebe a povídat si, je to najednoudivný a zpochybňovaný a považovaný za nesprávný? Tahat do města tuny nebezpečnýcho a smradlavýho železa kvůli pohodlí vlastního zadku je OK, ale pustit… Číst vice »
Nedá mi to, abych nenapsal jen malé upřesnění – autem už cca 7 let nejezdím. Jaksi mi to nedává smysl. Ovšem nevadí mi a umím s nimi žít v míru.
Teda reknu vam, nevyzadana hudba kdekoliv ve verejnem prostoru je teda velky spatny… A je mi celkem putna, jestli je to pitomec v aute (hlasitost nahoru, okynka dolu, tohle je obzvlast oblibena kratochvile v Germanii), nebo nejakej strasne hustej pubertak s magnetakem na rameni (okej, dneska uz spis bluetooth reprakem 🙂 ), nebo reprak pridelanej na motorce, nebo treba poulicni umelci na zastavkach. Kamos dela v kanclu s okny smerem k plackum, kde tito poulicni umelci pravidelne kazdej den hraji… tisice dekovnych dopisu. Kazdej druhej den tataz serie skladeb, to proste pod oknama chces. Nejen, ze to vetsinou byva mizerny… Číst vice »
Kdo neni pozorny pri provozu na ulici si za nasledky sve nepozornosti nese zodpovednost. Kedno zda ridoc ci chodec.
Vnaseni falesne dichotomie o utlacovatelich a utlacovanych si nechte do marxistickeho alarmu.
Jsem pro. Na všechny důležité komunikace, osadit značky zákaz vjezdu cyklistů, misto budovani tzv cyklistických cykloptuhu, které jsou nebezpečné pro cyklisty i řidiče. Povolit na některých mistech jizdu po chodníku na je dné straně ulice. Druhá pro pěší. Pro ty co m ibudou nadavat do motoristů, do Prahy do práce jezdím nejmíň ,3x do měsíce na kole(,květen až srpen se bych viděl a byl viděn) jedna cesta 60 km. Jen se snažím jezdit tam kde je minimum aut. Rozhodně bych se na kole nikdy nepustil treba na Strakonickou, nebo nábřeží Modřany -Vyton, nejsem sebevrah.
Je to tak, občas ten absurdní zákaz jízdy na kole po chodníku, kde jsou široké chodníky na obou stranách ulice a prázdné, páč kdo by dnes chodil pěšky. Když tam jedu na kole, hned jsem ten zlý, co porušuje zákon…
No jo, ale to bude chtít oddělenou infrastrukturu pro cyklisty. Třeba namísto parkovacích míst…
A kde to bude možné? Myslím že to místo tam vsude není .
Přemýšlím, kolik je v Praze procent ulic, kde neparkují auta. Tak jedno procento?
Vy fakt nemate ani poneti, jak se po meste pohybuji lide, kteri tam ziji, ze? Zajima vas jen vase dojizdeni. Napr. to navrhovany omezovani pesich na jednu stranu ulice je naprosta kravina ve vetsine ulic, kde jsou domy, obchody, atd. po obou stranach…
Jinými slovy, snížit chodcům plochu o defacto celou polovinu, jen aby náhodou jednou za čas automobilisty trochu nezdržel cyklista na silnici.
Pan pumpička by chtěl zabrat polovinu chodníků pro své hobby?
:D:D byly jste někdy někdo v řecku?? tam jde o život!!!!!!!! praha je cajk
Že je to jinde horší, neznamená, že je to tady cajk.
V těch číslech mi chybí, v rámci objektivity, číslo o tom, kolik procent těch nehod zavinili sami chodci, či cyklisté.
Jinak to číslo bych rád věděl okdud kdo vzal, vyšlo mi, že úplně každý den za těch 9 let se musí stát 56,31 nehod… No nevím.
Kdybyste to chtěl opravdu objektivní, tak byste musel započítat i to, jaký podíl na těch nehodách má to, že se někdo rozhodl jet autem. Protože když se srazí dva chodci, jsou následky úplně jiné, než když se srazí chodec a auto. Objektivní podíl zavinění by to musel zohlednit. (Nepíšu o zavinění z pohledu zákona, ale o objektivním zavinění. Že by se zákon měl objektivnímu zavinění více přiblížit je druhá věc.)
„Kdybyste to chtěl opravdu objektivní, tak byste musel započítat i to, jaký podíl na těch nehodách má to, že se někdo rozhodl jet“ vlakem – např. loni při srážce vlaku s osobou v kolejišti zahynulo 174 lidí, viz https://di.gov.cz/aktuality/rok-2024-na-drahach-mene-usmrcenych-i-zranenych
Toliko k vašemu pohledu na objektivní zavinění.
Ano, kazdy zivot je nebezpecny a konci smrti. Aneb, kdyby si tatinek s maminkou rozhodli jinak, nemuselo by se jejich potomek o dvacet let pozdeji rozhodovat, jestli pojede autem.