700 stránek, 1 200 stran příloh. ŘSD zkouší znovu získat klíčové razítko pro dálnici Brno – Vídeň
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
ŘSD se kvůli soudním sporům rozhodlo dokumentaci kompletně přepracovat.
ŘSD se kvůli soudním sporům rozhodlo dokumentaci kompletně přepracovat.
V tom obrovském rozsahu dokumentace vidím zásadní problém. 700+1200 celkem 1900 ! stran. To je příliš mnoho šancí udělat nějakou chybu, nějaká se vždycky najde. V takovém rozsahu je naprosto vyloučeno, že by tam Patrik a podobní exoti něco nenašli. Bohužel, toto se nepovede, to nebude úspěšná varianta úředního postupu 🙁
Nerozumím tomu, školy na to nemám, ale přesný opak by byl myslím mnohem lepší – čím měně stran, tím méně šancí něco pokazit a dát šanci ekoteroristům.
No, ale zase jaksi se řeší stížnosti typu „ale neposoudili jste ovlivnění porodnosti cvrčků novou silnicí“…
Už název článku mě provokuje. Stát se rozhodl spojit hlavní město Moravy a potažmo průmyslové Ostravsko s hlavním městem Rakouska a on se jako pokouší o povolení ke stavbě spojky odpovídající 21. století……..
Dokud se nezačne stavět, tak těm šaškům nevěřím nic. Jak s D52, tak s I/73.
kratce pote co RSD namalovalo prechod na I-52 smer Wien, tak jsem psal na RSD. A navrhoval jsem vystavbu lavky pres tuto tepnu. Bylo mi odpovezeno, ze to nema cenu, ze v roce 2022 bude dalnice…..
Já bych těm ekoteroristum postavil stav v Mikulově prostředí kruháče at mají krásnou přírodu nadosah a do psi zadele lidi trpí ve městě plném dopravy. Grrrrr
Celých 27 let po dostavění posledního úseku D52 neobstojí žádná výmluva. Dokonce ani ta nejoblíbenější na ekoteroristy a rychlost české justice…
Hmm, to muselo stát dost práce (a peněz) takový posudek. I kdyby byl posudek ale sebelepší, pánové a dámy z Děti Země to protáhnou tak, že 2026 nebude ani schválenej, natož aby se začalo stavět, to se klidně vsadim. Stačí jim to blokovat s tím, že na straně 699 je něco „nedostatečně zdůvodněno“.
Bohužel máte pravdu… D1 u Přerova 30let průtahů vody z tetčic a konečně se koplo a za 2roky bude hotovo. Smutný příběh české jistice a zákonodárcu
A hodinu před koncem termínu na podání připomínek Děti země doručí prázdné lejstro s tím, že mají ještě měsíc na to aby řekli proti čemu vlastně podávají připomínku.
A pak stačí pár slov pologramotného jedince na použitém toaleťáku a vše je v háji…
Děti země a Voda z Tetčic se už těší.
Si živě pamatuji, jak v 88/89 nově se rodící eko hnutí pořádalo demonstrace a potyčky s Veřejnou bezpečností a volali něco o zastavení megalomanských plánů (Nové mlýny) a o tom, jak nádrže zničí a zdevastují celou Pálavu, kde nic neporoste a vše uhyne….. a stačilo pár let a stejní eko bojují za záchranu vzácných biotopů (Nové mlýny) a ochranu vzácných hnízdišť….. Jen nevím, jestli lhali tenkrát, lžou dnes nebo v obou případech.
cé je správně
V tom ale není rozpor. Nové mlýny skutečně mnohé zničily a celý ten projekt byl nejspíš nesmyslný. Když už ovšem vznikl, vznikly v jeho rámci nové ekosystémy, které jsou také hodné ochrany.
Představte si, že máte prales. Ten je hodný ochrany. Někdo jej vykácí a na místě vznikne stepní krajina. Ta je také hodná ochrany. To ale neznamená, že se prales původně měl kácet, nebo že kvůli pádu pralesa nový ekosystém nemá žádnou hodnotu.
No a az se tam postavi dalnice, tak vznikne zase dalsi ekosystem…
Určitě. Až na to, že dálniční náspy jsou zdrojem tak maximálně invazních druhů a pro naši domácí faunu a flóru jsou zcela nevhodné. Nehledě na obrovskou míru fragmentace krajiny.
On není násep jako násep. Některé náspy (nebo zářezy) mají statut (národní) přírodní památky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1t%C3%A9_p%C3%ADsky_u_Bzence
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C5%AFrky-T%C5%99e%C5%A1t%C4%9Bnec
Já bych to nezatracoval.
Pohádky o invazních druzích vycházejí ze středověké představy o boží prozřetelnosti a tedy neměnnosti krajiny, počasí, světa………… Počasí se mění (už min. 450 tis. let) a proto se mění i areály rostlin a živočichů. Studenomilní se stěhují na sever, teplomilní za nimi a pak zase zpátky.
V tom případě prosím bojujte za maximální množství MÚK, mostů a propustků, ať to jakžtakž funguje/nebrání, místo přecejen předem prohraného boje kterým dosáhnete maximálně zdržení!
tomu nádržemi pokřivenému ekosystému, už přetavba I/52 na D52 jen prospěje. Přibudou ekodukty, retenční nádrže, protihlukové stěny atd. Rostlinky a broučci se už těší až jim Děti země a Voda z Tetčic přestanou komplikovat život….
Aby nevznikla mýlka, já o té dálnici a silnici nic nevím, takže na celou věc nemám názor. Jen jsem chtěl poukázat na problém příspěvku, na který reaguju.
Zabij bobra, zachráníš strom. Tak bobr už nepodplave pod mostem, ale bude mít koridor i s pelíškem. Fajné.
Dne je odpověď jednodušší. Zadržování vody v krajině……
No ano, ale dokud neděláme dost podrobný rozbor na téma o kolik víc cenný byl prales (možná jo, možná ne) tak náhrada jednoho typu chráněného prostředí jiným typem také chráněného prostředí v mých očích nevypadá nijak špatně…
Spíš se tady dere na mysl myšlenka „ochrany je hodno všechno a tedy nejhorší problém je jakákoliv změna a třeba všem změnám bránit“…
Autor tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací.
Však to taky byla kolosální ekologická katastrofa.
Nová vodní nika taky láká chráněné živočichy a proto je cenná, ale už ani zdaleka ne tak cenná, jako původní neregulovaný lužní les.
Co tak si o tom místo hloupého blábolení něco zjistit, hm?
Lhali tenkrát, lžou dnes a lhát budou stále.
Vedle D0 je to největší dálniční ostuda Česka. Když si člověk představí, že někdo jede třeba ze severu Polska do jižní Itálie a celou dobu jede po dálnici a jenom v tomhle jednom úseku projíždí 3m kolem oken lidských obydlí, tak se prostě nedá nestydět.
3 m kde ??
tak nejblíže je to asi tady: https://mapy.cz/s/nebacateha
Ti jsou v pohodě, je to v uzavřené obci. Ale toto je peklo
https://mapy.cz/s/jogumoseka
Lidi z toho domu jsem znal. Nepůsobili na mě moc vesele.
Na tomto místo to není zmiňovaná dálnice D52, tak je tam limit 80 km/h, ale spousta českých anarchistů neumí do 80 napočítat a myslí si, že 150 je méně než 80. Takže chudáci lidi z celé ulice. Jižní dálniční obchvat Modřic je také v plánu.
Není tam náhodou limit 90 km/hod?
No dobře, ale Vídeňská nemá být budoucí dálniční spojení Polsko-Vídeň.
https://mapy.cz/s/kuzegezoda bude nová spojka. A nešťastné lidi najdete kdekoliv, například v tom baráku u nádraží v Přerově.
tyhle lidi vyřeší D1 kolem Přerova. Jinak je to barák v centru města u nádraží, tzn provoz tam byl vždycky
Ovšem ta propojka a) skoro nic neřeší (SNAD kdyby došlo k rozšíření začátky D2 aspoň ještě o pruh (nepočítám nepovedené odbočovací/napojovací pruhy) a navázání přípojky na VMO přímo od Makra (mimo dnešní Hněvkovského) a to je ještě hodně dlouhý výhled) b) není vůbec jistá
Ano, ten výjezd z Brna je obludnost. Ale tam už se připravuje tangenta z D2: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/439/infoletak_d52-jizni-tangenta.pdf?t=2023-08-03%2012:32:03.025
pravda. Jen mě zarazilo: Zahájení stavby 2026, dokončení 2031 a má to odhadem cca 3,5km….
a bude to systém – všechny kamiony odbočí a nepojedou po Vídeňské ?
Těžko říct, ale šacoval bych, že se z Vídeňské odvede tranzit značením. A v mých vlhkých snech by dokonce mohlo dojít k jejímu stavebnímu zklidnění, i když v Brně se pruhy zásadně neubírají.
většina kamionů z D52 směřuje po D1 na Polsko, takže to odvede dost nákladní dopravy, zatímco z D2 je u nákladní dopravy jednoznačně dominantní směr po D1 na Prahu/Německo
Spíš to bude: pojedou rovně a neodbočí na Vídeňskou
cywe, žít v Brně je diagnóza samo o sebe. a důvod k veselosti není v Brně naprosto pražádný. pokud ovšem nejedete v práškovém cukru.
navíc ty domy mají jeden u protihlukovky garáž a druhý průjezd, takže 3 metry to rozhodně nejsou, ale nejméně dvojnásobek…..
Tak ta vzdálenost je nejmíň dvojnásobná a mají tam i protihlukovou stěnu. Naprosto nehrozí že by je někdo zajel na přechodu, nebo se jim při havárce proboural do obýváku. Jako moc příjemné to taky není, ale při použití kvalitní izolace by to mělo být v pohodě. Ostatně… jestli je to takový masakr, jak se to projevuje na ceně? Zajisté bude tak na 50% ceny obvyklé v okolí? Pokud ano, koupím to a jdu tam bydlet (zatím bydlím v bytě jinde v Brně, a myslím to celkem vážně)…
Jo a 50tka v obci se dá překročít i víc než dvojnásobně…
pche…
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=80890925&newest=1&yaw=1.382&fov=1.257&pitch=0.092&x=14.8482357&y=50.2944260&z=17
Týjo, jakou tomu dali hezkou cihlovou barvu??
Mohu se zeptat znalejších proč má spis 700 stránek bez příloh? Co tam je proboha rozebíráno? Pak se nemůžeme divit, že povolovací procesy trvají tak dlouho. Na zpracování takové žádosti budete potřebovat armádu úředníků plně zaměstnaných jen touto žádostí. Navíc kvalitu zpracování těžko uhlídáte při tolika stránkách. To snad ani není v silách jednoho člověka to přečíst tak aby zkontroloval konzistentnost.
Snižování administrativy v rámci přípravy staveb probíhá bohužel pouze verbálně, reálně naopak stále narůstá.
Parkinsonovy a Murphyho zakony
S tímhle by dost pomohl AI nástroj, který to přečtě, analyzuje a na libovolný dotaz vyhodí souhrnnou odpověď. Zároveň by to automaticky zkontrolovalo, zda spis splňuje všechny náležitosti a co chybí. To by mělo být využité i při tvoření toho dokumentu.
Jestli má někde hodně pomoct umělá inteligence, tak je to zpracování dokumentů, protože to je prostě souhrn faktů, není to umělecké dílo s volnou interpretací. Ještě tak mít vůli nasadit to do státní správy.
Takže se dostaneme do stavu, kdy nám jedna AI vychrlí 2000 stran, aby je na druhé straně prohnali jinou AI, která řekne, jestli to je v pořádku.
To už zavání pořádnou dystopií.
trasa má cca 25km. Vše je třeba popsat se všemi vlivy. Pokud by se ke stavbě zejména neměl možnost nikdo třetí (různé spolky, aktivisté atd) vyjadřovat, spis by určitě mohl být podstatně kratší. Také tímto se právě zpracovatel snaží zabránit budoucím obstrukcím, že vše bude se všemi vlivy popsáno a ošetřeno
Protože NIMBY a eko spolky které hledají každou záminku kterou mohou zablokovat stavbu
Na druhou stranu muzeme doufat, ze tato nova priprava bude tak skvele udelana a neprustrelna, ze proste jak se lidove rika dopadne a opravdu se jeste v tomto desetileti zacne stavet. Kdo vi.. 🙂
A teď tu u Červené Karkulce.
Vždycky si můžu myslet, že něco v textu je málo odůvodněno…
Tak na stránce 467 je v druhém odstavci popsáno, že oblázky delší o 12% než užší, budou kladeny podélně, nikoliv příčně, nebo, nedej bůh, diagonálně.
Graficky znázorněno v příloze mezi stránkami 1037 a 1038.
To bude asi nějaký hoax. Prostě vezmu pravítko, tužku a udělám čáry do mapy, ne? Akorát je potřeba potřeba dát pozor, aby si člověk neobkreslil prsty. To je sice dobré kvůli dilataci, ale řidiči pak hrozně nadávají.
Neschopnost dostavět tuto dálnici je ukázkou selhání státu ve výstavbě důležité infrastruktury. Od roku 1989 uběhlo už 34 let…
stát bohužel neselhal. Selhali lidé, které stát za tímto účelem zaměstnává. Tzn bez motivace, bez zodpovědnosti, zákonodárci špatně nastavený soudní systém atd. Určitě je také pro tuto dálnici nějaký vládní zmocněnec.
Pokud by měli být placeni pouze za výsledky své práce, určitě by neměli problém s nadváhou…. 🙂
takže selhal stát. jestli za 34 let nedokázal najít a zaměstnat kompetentní úředníky a motivovat je k dobře odvedené práci, tak se na mně nezlobte, ale jednoznačně selhal erár. nikoliv tu a tam nějaký jednotlivec…
aha. A stát je tedy kdo?
Bavíme se o politicích a úřednících. Ti tvoří systém a funguje to jako s kapry a jejich rybníkem. Není to tu a tam jednotlivec, stát tvoří lidé, kterým prostě současný systém práce bez motivace a zodpovědnosti vyhovuje. Jinak je stát jen prázdná bublina
Pletete se – jednotkou státu je občan, takže když selhal stát, tak selhal občan v plnění svých povinností (např. hrazení daní) a zejména práv (volit a kontrolovat své zástupce v řízení státu, kraje, obce)!
občan může kontrolovat zastupitelstvo obce. Výš už nezkontroluje nic. Bohužel máte pravdu – v našem systému je za nekvalitní práci zákonodárce a úředníka, zodpovědný občan…
Ale žádný systém, kde pracují lidé bez zodpovědnosti a motivace nemůže fungovat – viz. základy ekonomie. Bohužel to takto funguje všude, kromě politiky, kde politik má obrovskou pravomoc a žádnou skutečnou zodpovědnost.
Změna se nestane, takže proto bohužel budeme střídat aféry a půjdeme z průšvihu do průšvihu…..
Je to takový systém kolektivní neodpověnosti. Může za to ministr dopravy? Poslanci, kteří schvalují blbé zákony, nebo úředníci, kteří je připravují? Nebo ti, kteří podle nich postupují? Nebo jejich šéfové?
Selhání státu by to bylo, kdyby se nestavělo vůbec nic. Nepopírám, že ten chybějící úsek je špatně, ale selhání ve výstavbě důležité infrastruktur by vypadalo tak, že neteče voda v Praze polovině lidem, několik týdnů v roce a ztráty v potrubí přesahují odebrané množství.
Za selhání jakéhokoliv vodovodního systému a zejména jeho správy považovat až úniky větší než skutečnou spotřebu vody je totání nesmysl!
Ale jestli se skutečně jmenujete Kocourek, tak asi pocházíte z pověstného Kocourkova, a pak tedy není divu takového Vašeho nesmyslného výplodu, když tam byli shopni stavět školu od střechy, pak bez oken a zejména světlo do ní nosit v pytlích.
Gratuluju RSD k tempu. Jako realista si myslim, ze dostaveni teto dalnice do konce desetileti je vlhkym, nerealnym snem. Deti Zeme se budou odvolovat do roztrhani tela, uz jen proste proto, ze mohou.
Máte nějaký speciální důvod dávat pod každý článek ten samý příspěvek?
Ano, má…
Je to trochu off topic, ale podle mne by dost pomohlo, aby se ŘSD zamyslelo nad kultivací I/38 z Jihlavy na Hatě. Úplně chybí obchvaty obcí v JMK (Grešlové Mýto, Pavlice, Vranovská Ves a pokud vím, tak ani nejsou nějak v plánu – neví někdo proč?) a přeložka ze Stonařova do Jihlavy se plánuje jako dvoupruh a až v roce 2030. Pokud by se to realizovalo co nejdříve a obdobně, jako má Asfinag silnici S3 z Hatí do Stockerau (2+1), tak by se jednak odlehčilo Brnu jak do budoucna, tak i v dohledné době v rámci rozšíření D1 Kývalka –… Číst vice »
Podle mne vylepšování I/38 bez vyřešeného obchvatu Znojma je hloupost. Prostě na Jižní Moravě není žádná silnice připravena papírově ke stavbě a zda je to na místním extrémním odporu občanských organizací či extrémní neschopností úředníků nechám na laskavém zvážení čtenáře. Výsledkem ovšem je extrémní dopravní chaos a díky němu možná budoucí zaostávání kraje za jeho možnostmi…
Samozřejmě jsem měl na mysli I/38 z Jihlavy až do Hatí, tedy vč. obchvatu Znojma. Co mě ale dorazilo je nově postavený kruháč u Jihlavy… proč tam není možnost odbočit přímo na Znojmo nechápu. Brzdí se tam z kopce, čekám, kdy tam někdo někoho sestřelí
Má tam být MÚK v rámci stavby I/38 Jihlava – Stonařov. Na kruháč se bude sjíždět jen pokud budete chtít do Jihlavy, na starou I/38 nebo na nový obchvat II/602.
Je tu ještě jedna reálná možnost – pořadí priorit investic…
Oproti jižní Moravě byly takové jižní Čechy už před 25ti lety nesrovnatelně dál, silnice širší, v lepším stavu a aspoň občas obchvaty hotové… bavím se tu o typické silnici I. třídy…
Žeby to fakt bylo jenom tím že na JM neumí nikdo nakreslit čáru do mapy??
Včera kolem 17.h na silnici 52 na náhezdu na D1 kolona od Vídně končila před Modřicemi a stál jsem v ní 45minut. Údajně běžný stav způsobený stavbou rozšíření D1, které je naetapované snad na 7 let🥲
Ano, to je tam teď skoro furt , protože nějaký IQ inženýr zavřel nájezd z D52 na D1 směr Ostrava a musíte obkroužit všechny tři listy čtyřlístku, abyste najel – a to je oficiální vedení objížďky!
Vlivem toho vzniká i každodenní kolona na příjezdu od Prahy v délce 10 – 30 km (typicky k Domašovu na km 170). Tak třeba to někdy došťourají.
Přestavovat dálnici za provozu bez omezení provozu jaksi nejde. Objízdná trasa závlekem přes křižovatku je víceméně jediný možný řešení, protože adekvátní alternativní trasa pro odbočení z D52 směr Ostrava prostě neexistuje.
a proto i vcelku dost kamionů volí aktuálně trasu z D52 po obchvatu Modřic a přes D2 na D1
Ano, toto je bohužel „běžný stav“, v pracovní dny téměř denně. A podle aktuálního plánu (nikde není psáno, že realistického) ŘSD má celé rozšíření Kývalka – Holubice skončit v roce 2030.
A netýká se to jen této stavby – potichu se v čase odsouvají i další. To co bylo plánováno se zahájením na 2023-24 tak je dnes v tichosti plánováno na 26 a dál… co je důvodem, nevím („úspory“?)
včera byl trochu speciální den, protože dnes 1.11. mají okolní země svátek a s tím související zákaz jízdy kamionů a navíc přes den dost pršelo tak víc lidí jako obvykle v dešti sedlo do auta pro cestu do práce… Vždycky když jsou takové svátky v Německu a Rakousku ještě lépe třeba ve čtvrtek nebo v pátek je to na dopravě den před sakra znát
Nojo, i když přiznejme že to pravděpodobně nebude celých 7 let takový masakr. Kritický je zejména úsek mezi výjezdem na D52 a výjezdem na D2…
Po téhle 2+1 se mi také jezdí dobře, je to přehledné, bezpečné tím oddělením protisměru a připojováky, co se mění na pravý průběžný. Přitom se tam těch 100 km/h dá opravdu jet prakticky celou délku. Sem koukal, že tam něco kutí na obou stranách jak jsou vinice, možná tam bude další vývoj.
Co chcete „odlehčovat“ Brnu když hlavní trasa přes Brno je zatím hrubě nedostatečný dvojpruh, plný úrovňových křižování, procházející cípem obce (Mikulov)… to znamená vybudovat odlehčení napřed a hlavní trasu až potom? Pomůže to jen menší části přepravních proudů, ono se to nezdá ale většina po D52 nepřijíždí s cílem D1 směr Praha, a nikdo nebude jezdit na Olomouc/Ostravu/Zlín závlekem přes Jihlavu… Ono je to vidět i na té rakouské straně, zatímco A5 Vídeň – Mikulov je v „plném“ provedení, S3 přes Hollabrunn na Hatě je „halbausbau“ neboli poloviční provedení – jedna polovina dálnice s uspořádáním provozu převážně 2+1 (ovšem s… Číst vice »
Kdyby se to protáhlo z D2, jak bylo původně plánováno, tak už je to dávno hotovo včetně obchvatu přes Breclav a žádný problém na Nových mlýnech by nebyl.
Tak určitě. A můžu ten obchvat Břeclavi vidět, jak je snadno postavený? A ty intenzity provozu na D2 u Brna by pak byly jaké? A že je trasa od Prahy o 15 km delší? Právě proto se to přes D2 NIKDY neplánovalo a výhodnost této varianty je 100x vyvrácená.
Od Prahy to vem čert, tady je důležitá délka od Ostravy. Převažuje tranzit Polsko – Rakousko.
No dobře. Dnes ano, ale v na začátku devadesátých, kdy se o výstavbě D52 rozhodlo, byla situace diametrálně odlišná.
souhlasím až na to prodloužení pro napojení od Prahy o 15km – to asi důvod nebude. Zase by to bylo o 20km kratší pro napojení z SK nebo od D55 atd
Jenže jak píšu, D55 tehdy nestála (a nestojí dodnes). Argumentovat Slovenskem je blbost, tudy nikdo na Slovensko nejezdí, když existuje rakouská A4 (a návazně A6).
Jedna věta a hned dva nesmysly.
1) Nikdy to přes Břeclav plánováno nebylo, byla to pouze jedna z možností (třetí uvažovanou možností bylo spojení přes Znojmo), která ovšem nebyla vybrána. S Rakouskem byla v roce 2009 podepsána mezivládní dohoda o propojení naší D52 (tehdy R52) a jejich A5, čímž byly jakékoliv relevantní debaty o trasování dálnice ukončeny.
2) Hotovo by rozhodně nebylo, nebo vy snad už jezdíte po obchvatu Břeclavi? Nejezdíte, a to se připravuje pouze jako dvoupruhový.
Přes Znojmo? Celou dobu žiji v dojmu, že pře Hevlín. Vždyť přes Znojmo by to byla obr zajížďka. I ten směr vypadá spíš na Hevlín.
Ano, myšlen byl samozřejmě Hevlín nikoliv Znojmo. Rakušané v roce 1997 hodnotili tyto tři varianty: Reinthal (Břeclav), Drasenhofen (Mikulov) a Laa an der Thaya (Hevlín). Jako nejlepší jim vyšla současně připravovaná trasa Drasenhofen/Mikulov.
To plánoval jen Ekologický Právní Servis (nyní Frank Bold), vím o tom, četl jsem. Jsou tam tři nesmysly:
– Rakousko s touto trasou nikdy nepočítalo
– Trasa přes Břeclav není výhodnější, i když se to tak snažili podat
– Pokud by se polské kamiony z Rakouska ocitly v Břeclavi, už by nejely po D2 na Brno a pak do Polska, ale jely by po silnici 55 na Hodonín, Strážnici a Uherské Hradiště – a tomu se ŘSD mimo jiné tehdy snažilo zabránit, protože D55 není hotová ani dnes a D1 v Přerově taky ne.
No zatím to vypadá, že nakonec bude D55 hotová dřív, než D52… byť i tam jsou eko problémy od Bzence na jih… a D1 snad do 3 let bude hotová taky, jeslti se nestane nějaká nepředvídanost (např. jako v případě obchvatu HB, kdy to soud zastavil a nařídil konzervaci, i když jen na chvíli).
Frank Bold jsou jen aktivisté převlečení za právníky. Viz jejich klimatické žaloby. Za peníze z norských fondů rozvracejí snahy České republiky o rozumnou a dostupnou mobilitu.
Naprostý souhlas – propojit D2 a A5 přes Břeclav/Reintal/Grosskrut. Mohlo to být už dávno.
Nevidím jediný důvod pro to, aby těžká kamionová doprava (převážně polská a litevská) měla hlukem obtěžovat okolí plánované trasy v hranici chráněné krajinné oblasti Pála via D52 a ještě zajíždět do Brna a tam zahušťovat provoz na D1 mezi D52 a D2 a dál až do Hulína. Nechť v budoucnu jezdí polští dopravci po kratší trase po D55.
Prostým pohledem do mapy byste zjistil, že vámi navrhovaná trasa prochází prostředkem Lednicko-valtického areálu, mimochodem zapsaného do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.
Proč se tenhle 40krát vyvrácený nesmysl pokaždé vrátí?
Znám předmětnou oblast velmi dobře (na rozdíl od většiny zdejších diskutujících). Není tam na rozdíl od Pálavy žádné osídlení – z tohoto pohledu ideální trasa.
Ach jo. Osídlení tam není m. j. z toho důvodu, že to patřilo Lichtenštejnům, kteří z toho udělali lovecký kulturní park. A protože to tam vypadá, tak jak to tam vypadá, tak si toho všimlo UNESCO a zapsalo to jako světovou pamětihodnost. Chtít tudy vést dálnici zavání barbarstvím.
Jakože Poštorná a Valtice neexistují? A Břeclav? Nebo jak to bylo myšleno??
Prostým pohledem do mapy každý zjistí, že přes Lednicko-valtický areál prochází 4 železniční tratě (z Břeclavi na Lanžhot, Hohenau, Lednici a Mikulov, dvě silnice I. třídy (40 a 55), silnice II/422 a řada silnic III. třídy, a trasa Břeclav – Reintal opravdu neprochází prostředkem areálu, ale jen v délce 2,8 km jeho nejužším a nejméně cenným úsekem.
Tak abychom to zase uvedli na pravou míru… Ty tratě jsou tam reálně dvě. Z toho jedna (na Mikulov) je jednokolejná. Do Lednice trať je, ale nic po ní nejezdí a podle stavu asi už ani do budoucna nic jezdit nebude. A trať na Lanžhot zasahuje jen v oblouku těsně za Břeclaví. Měně než 1 km. Co se týče silnic. Ano jsou tam i jedničky, ale žádná nemá charakter hlavního tahu na Vídeň. Kromě toho, odhaduji, že zábor pozemků pro dálnici by byl přece jen o trochu větší. A území jižně od Břeclavi je tak málo cenné, že například do… Číst vice »
Zábor na dálnici je samozřejmě +- 26 metrů šířky, plus eventuelní násep či zářez je ještě širší, těch 26m je „čistá míra“
Okolo Břeclavi by se SNAD mohlo podařit protáhnout „trochu lepší jedničku“… a pak bude jen dobře když se dopravní proud aspoň částečně rozdělí.
Co to melete, Břeclav-Lanžhot je prakticky celá v intravilánu, Břeclav – Hohenau ano, to je do budoucna hlavní trať ale je to „čistý průstřel“ jak přímka, Břeclav – Valtice ano, s tím holt nic nenadělá, ale byla tam už dávno a postavili tomu tam hezkou zelenou „ulici“, a Břeclav – Lednice je téměř mrtvá…
Jak tohle může někdo nechápat… jako kdyby měl rozbor jak je Pálava 10x hodnotnější než Přírodní park niva Dyje tak dejmetomu, ale tvářit se že okolo Břeclavi je všechno naprosto košer a bezproblémové??
No ovšem, samozřejmě, kdyby… a musíme vám to věřit, vyzkoušet se to nedá! Jinak dřív nebo později ty připojení budeme stejně potřebovat obě, takže proč se už dávno nestaví obchvat Břeclavi když je to snadné?? Potřeba je už dávno, akorát nebude jako čtyřpruh…
Žeby tam TAKY byly problémy s ochranou ŽP??
No to je tak, když na to kraj léta kašle a namísto pořádného projednání to tlačí „pod rukou“ bez schválených ZÚR. Pak se diví, že jim to shodili.
Mínusářům vzkazuju, že to rozhodnutí o zastavení řízení z důvodu neexistujících Zásad jsem měl v ruce.
a bylo to vlevo dolů?
…dole. Jo, bylo.
Dálnici staví kraj? Nebo kdo co tlačí?
Nevím, proč ty minusy, Zlámalík má pravdu, víte o tom evidentně kulové. Nicméně je pravda, že toto je jen jeden z více důvodů, proč D52 stále nestojí…
Právě proto ty mínusy…
„Po desítkách let neúspěšných pokusů o získání souhlasu“ je slušná obžaloba impotentnosti JMK, ŘSD. Škoda jen, že za to nikdo není jakkoliv zodpovědný..
Porad v JMK volite Haska?
On odešel / přestal být volen kvůli tomuto..?
Takže když po řadu let neexistuje D35 tak je to především chyba Pardubického kraje a Olomouckého?? Neexistence pražského okruhu neschopnost HMP??
Nikdo nic.
Děti Země: Zásadně nesouhlasíme se stavbou dálnice na Slovensko.
.. tím by si nadělali nepřátele i ve Vídni 🙂
Tak tam by to aspoň bylo „těsně vedle“, ale že D11 vede na Slovensko, tomu teda dali korunu 😀
to je jim úplně jedno…
To jsou paradoxy. Když se stavěly novomlýnské nádrže, tak ekologové křičeli, jaký je to hrozný zásah do krajiny, a že to je ekologická katastrofa .
viz:
https://edu.ceskatelevize.cz/video/6706-nove-mlyny-prohra-ekologu-i-spolecnosti
Najednou ekologové zase vykřikují, že dálnice, která se nějak dotkne jedné novomlýnské nádrže způsobí zase ekologickou katastrofu.
Dokážou popírat sami sebe ani se nezastydí.
Ono to není v rozporu. Před postavením Novomlýnských nádrží tam byly lužní lesy. Což je důležitý a prospěšný ekosystém sám o sobě (brání záplavám, líp než nádrže, například), navíc tam bývaly vzácné květiny a živočichové. Dokonce ještě během komunismu byla „Akce dno“, kdy ekologové přesazovali nějaké květiny ze dna budoucích nádrží jinam, aby je zachránili. Tento kvalitní ekosystém byl nahrazen vodní plochou, která má nějaký kladný vliv na přírodu, byť výrazně menší, než lužní lesy. Tento současný ekosystém má dálnice ještě dále narušit, dle tvrzení ekologů. Zatímco předchozí zničení lužních lesů byl dost velký zásah, a nejspíš zbytečný (míra poškození… Číst vice »
Protože přinejmenším jedno z toho nejsou ekologové, ale jen žvanilové, který chtějí něco zablokovat, devianti, NIMBY či ekologický extremisti. A pokud to byli aktivisté, tak určitě ne ekologičtí aktivisté.
NIMBY jsou všude. Zejména teda o 20 kiláků dálna jih. No jo, jenže tam to vede Asfinag a zemská vláda NÖ. U nás brněnský ŘSD a rada JMK….
Kdepak, tam je nejhorší ministryně Gewesslerová! Už aby byla pryč…
Lidé nemají stejné názory nikde. To je jak tvrdit, že občané Prahy 6 jsou proti stavbě rychlodráhy na Kladno. Jakákoli stavba a tvrdím opravdu jakákoli má vždy své odpůrce, kteří se budou snažit zabránit její realizaci. Většinou se jedná o nějakou křičící menšinu. Je proto zcela zásadní mít silné instituce, které si jednak dokáží poradit s tím, aby ta stavba nenarušovala excesivně životní prostředí, s tím, aby lidé měli možnost uplatnit rozumné připomínky, ale také s tím aby se stavba nezasekla na procesních záležitostech, které budou napadat ti, kteří se stavbou nesouhlasí bez ohledu na cokoli. Ekologických organizací je mnoho… Číst vice »
tenhle díl je teda perla, nejvíc vyčnívá slečna na lodi se značným slezským přízvukem dělá jako by byla místní…
připomíná mi to Nedej se! o plánu výstavby ŽELEZNIČNÍ spojky od mošnovského letiště na Přerov (bez nutnosti úvrati ve Studénce)
Nevím proč se pořád z téhle dálnice dělá nějaký symbol. Když jsme jeli do Mikulova a zpět, silnice I/52 je rovná, široká, vede mimo města, po opravě mostu přes Novomlýnské nádrže je v dobrém stavu. Proč nutně dálnice?
Treba proto, abychom meli s nasim sousedem aspon jedno kapacitni spojeni, ktere nepujde zkrz mesto? Spojeni, ktere propojuje hlavni mesto sousedniho statu se zemskym mestem?
Ta vaše druhá podmínka tak nějak vylučuje jakékoliv jiné spojení než právě D52.
Protože tam je vysoká frekvence dopravy bez směrového rozdělení a usínající lidi tam pravidelně zabijou někoho v protisměru.
Ty ses asi dobrej blazen..
Protože mezi Moravou a nejbližším velkoměstem (Vídeň) je takový provoz, že je dálnice nezbytná.
Kdo z toho dělá symbol? Je to prostě chybějící dálnice.
Nějak jste se zapomněl zmínit o hustotě provozu, nevhodnosti mít na takové silnici s takovou hustotou zálivové zastávky autobusů (anebo frekventovaný přechod / p5řejezd pro cyklisty u Pasohlávek) a narposté hlouposti mít na ní běžný městský kruháč vedoucí k obchodním centrům, na té silnici snad třikrát..?
Bez kontextu výše by se mi zdálo, že popisujete I/3
A x dalších silnic v ČR.
Například u Olomouce. Ale když tam pojedete v sobotu na výlet, tak tam kolony až tak nebudou.
Nedodělků je fakt hodně.
Noo, jak to mám naježděný, tak bych řekl, že by téměř stačilo jen vyřešit veškerá křížení jako mimoúrovňové a zbytek nechat tak jak je. Ovšem ono by se stejně moc neušetřilo, takže dálnice je jasná volba. Pokud si dobře vzpomínám, říkalo se tady , že provoz je tam asi dvojnásobný, než v úseku mezi ČB a Kaplicema a tam je prý dálnice D3 potřeba bez diskuze.
No bez diskuse úplně ne, ale ta stávající jenička je velmi mizerná a stejně by se musela za nemalé peníze přeložit a zcivilizovat. Druhý argument je že když máte dálniční síť, tak by měla být – pokud je to aspoň trochu možné – kompletní.
Kaplicí, Kaplicí.
Nacochatu. Stačí stan. 🙂
Podle mě je přínosem (prakticky každé) dálnice kapacitní, spolehlivá a rychlá kamionová doprava, což má nepřímý, ale viditelný vliv na podnikání a ekonomiku. Jestli tam jedete se svojí Škodovkou na výlet, tak vám skutečně může být ne/dálnice egál.
aby v místě kde dvojitá plná čára proti vám nejel kamion
Nebo politik. V té době nebylo moc lidí, kteří by měli tuhle věc. No mezi Lipníkem a Hranicema předjížděl v protisměru, na D1 odstavným prohem a ještě se tím chlubil. Už domachroval.
především z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví lidí, kteří žijí v blízkosti
A díval jste se taky na těch několik úrovňových křižovatek, na každé z nich snížená rychlost? Taky se tam docela často tvoří kolony protože jeden pruh a tyto rychlosti nemají moc velkou propustnost.
Tak aspoň že se něco děje. I když, to zahájení v roce 2026 bych stejně označil za „příliš optimistické“
Zahájení v roce 2026 znamená , že 2026 zahájí stavbu obchvatu Mikulova. Kdy ten obchvat dokončí, kdy začnou stavět ten zbytek a kdy dokončí ten zbytek je ve hvězdách 😉
Však ten obchvat obchvatu Mikulova je taky z chybějící D52 asi nejvíc potřebný. Několikrát jsem tu zažil díky zpomalujícím kruháčům v Mikulově kolonu na 20-30 minut až do Rakouska na obchvat Drasenhofenu…
páteční kolona kamionů z Rakouska do ČR někdy sahá od mikulovských kruháčů přes celý obchvat Drasenhofenu a občas i za něj, takže pěkných necelých 10km kolony
Mikulov obchvat měl. Jenže pazřiví místňáci si kolem něj nastavěli firmy a baráky a teď se tváří, že jim přespolní jezdí městem. Inu, nejezdí. To oni si posunuli město…
když ten „obchvat“ vede mezi centrem a nádražím, tak to obchvat prostě není
Přes ten obchvat je lávka pro pěší a pro příjezd k nádraží je normální odbočka na kruháku. Je dost měst, která mají nádraží dál od centra než Mikulov.
Jo, částečně je to pravda. Zase, v okolí „obyčejné“ krajovky a v katastru obce je těžko vlastníkům zakazovat stavby že?
Není už žádná stavba obchvat Mikulova, co soud zrušil UR tak jsou jen 3 stavby, Mikulov je v úseku od nádrže až na hranice; pro místní od rybárny …