700 metrů. Praha otevírá i přes nedostatek řidičů nejkratší autobusovou linku
V Pražské integrované dopravě (PID) začne od pondělí jezdit nová linka 249 ze Zličína na Nový Zličín. Měří jen 700
V Pražské integrované dopravě (PID) začne od pondělí jezdit nová linka 249 ze Zličína na Nový Zličín. Měří jen 700 metrů, čímž bude nejkratší v celé síti pražské MHD.
Doba jízdy je tři minuty, autobus se po příjezdu do zastávky Nový Zličín vrací zpět do Zličína. Nová zastávka Nový Zličín je umístěna v Mišovické ulici poblíž křižovatky s ulicí Na Radosti.
Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid na svém facebookovém profilu uvedl, že linka zkrátí cestu k metru stovkám obyvatel nedalekého sídliště. „V oblasti Nového Zličína v poslední době došlo ke značnému nárůstu počtu obyvatel, přičemž nabídka spojení veřejnou dopravou nebyla nijak zásadně upravena. Z nejvzdálenějších míst sídliště je to k metru více jak kilometr pěšky a to už je pěkná ‚štreka‘,“ uvedl Ropid na profilu.
Linka bude v provozu pouze v pracovních dnech, v ranní špičce bude interval dvanáct minut, v odpolední po čtvrt hodině. Nízkopodlažní vozidlo na trase bude zajišťovat Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), jízdní řád je ke stažení zde.
Novou linku Ropid zavádí ve stejný den, kdy se v Praze změní na desítkách linek jízdní řády. Druhou novou linkou je 122 z Újezdu u Průhonic na Opatov. Od pondělí ale nečekají cestující jen změny k lepšímu. V některých případech jde o prodloužení intervalů, autobusy tedy nebudou jezdit tak často.
Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala jde o linky, u kterých byl už dříve interval prodloužen, teď ale přechází omezení do trvalého stavu. „Původní intervaly v pracovní dny v období od 9 do 13 hodin byly u uvedených linek vysoce nadstandardní,“ řekl Drápal. Podle něj opatření souvisí i s nově zaváděnými linkami. „Jde o přeskupení dostupných zdrojů, které jsou samozřejmě nadále omezené, takže je s nimi třeba vhodně hospodařit. V polovině března navíc začne desetiměsíční přestavba Nádražní ulice s výlukou tramvajové trati na Barrandov, přičemž v autobusové síti PID pojede od tohoto okamžiku více spojů, než byl dosavadní maximální stav. Pro zvládnutí náhradní dopravy bude DPP dle našich informací potřebovat denně až 30 řidičů,“ řekl Drápal. DPP loni uvedl, že mu chybí kolem deseti procent řidičů.
Kompletní přehled změn v Pražské integrované dopravě jsme zveřejnili v únoru, k dispozici je zde.