70 km/h napříč celý průtahem. V Karlových Varech sjednotí rychlost
Silnice I/6 v Karlových Varech. Foto: ŘSD

Stejná rychlost má přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu.

Stejná rychlost má přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu.
K. Vary jsou lázeňským městem. 70tka bude super kompromis. Žádnou dálnici, nebo chcete ohrozit prameny kvůli 1min 80vs70kmh? Dálkový tranzit jezdí stejně po D5 a navíc ta předražená hrůza v tunelech by byla opět na 80kmh, takže vyhozený prachy.
To mě rozesmálo,značka nic nezmění. Vždycky to už bude závodní dráha pro motorky.
70km/h má také v česku obří výhodu v tom, že tam ta značka musí explicitně být a explicitně být zopakována na každém nájezdu. České úřady jakmile to není nezbytně nutné, tak explicitní značky neumisťují což vede k tomu, že mnohdy není spoustě řidičů jasné jaká rychlost na tom místě platí. Příklad: Rozvadovská spojka kde je značka 100km/h ukončena mimoúrovnňovou křižovatkou na stodůlkách odkud platí 80km/h jelikož se jedná o silnici pro motorová vozidla ve městě. Nebo D1 od Prahy, vjedete na ni a je tem 80, pak konec obce mění rychlost na 110, ale musíte si pamatovat že jste nevjeli… Číst vice »
Souhlasím, tohle je strašné zlo na českých silnicích (obzvlášť u Písku změna D na S), v Nizozemsku je všude malé čísílko s povolenou rychlostí, takže to jde… když se chce.
Když bude všude 70, očekávám že tam obec milé rada osadí na celou délku úseková měření.
Tady je to městu uplně u pr…. Pořád z toho bude závodní okruh
Proč nedali 80? I na těch „jedničkách,“ se dala 80.
Jsou tam dva úseky, kde je 80 fakt moc. Ovšem dat všude 70? Proč?
Jak moc, to není rychlost povinná, ale maximálně povolená, takže pokud je to pro někoho někde moc, tak snad sám logicky zpomalí nebo ne?
Psst, takhle se domyslíte k tomu, že ty rychlostní limity jsou všeobecně k ničemu, a tohle se tady nesmí!
ideál by bylo dát v celé délce 80 jako dálnice ve městě 😉 pokud jsou nějaké závady, tak by bylo vhodné je pořešit. Jinak sjednocení je určitě super, taková ta neustálá změna rychlosti vede akorát k tomu, že pak se tam jezdí 50 a je to horší než lepší
Ta sedmdesátka je tam kvůli hluku a také kvůli absenci odstavných pruhů. Osmdesátku je tam lepší nemít, protože pak by hodně řidičů jelo rychleji, ale zase jen tak, aby nedostali pokutu a neměli stržené body.
Na dálnici a silnici pro motorová vozidla v obci je limit 80 km/h. Řekl bych, že je to jeden z nejméně dodržovaných limitů…alespoň soudě dle ježdění v Brně. Z tohoto důvodu může být sjednocení na 70 km/h lepší (omezení značkami „70“), než sjednocení na 80 km/h, které by správně mělo být značeno jen jako začátek a konec obce + dálnice/silnice pro motorová vozidla (tj. žádná značka „80“). Navíc rozdíl v časové úspoře 80 vs 70 nebude nijak zásadní…
Naopak bych řekl, že tohle je celkem dodržované, třeba v Praze na jižní spojce běžně závodníků moc nepotkávám, to 130 na dálnici je vyloženě jen doporučená rychlost, 90 jak kde.
Ovšem na JS je usekove meření a většina závodníků už obdržela pokutu a někteří i body a proto si dávají pozor…
Jenže na JS se měří jen od Spořilova k Zahraďáku, úsek od Barrandovského mostu po „D1“ není měřený stejně jako Dobříšská
Usek od BM k D1 je take mereny – tam jak je na druhe strane pumpa Orlen
tam je (pro řidiče, kteří jedou na D1) měřen jen ten krátký, pár set metrů dlouhý úsek.
Pro ty, co pokračují až do Štěrbohol, to pak měří celý úsek ke Spořilovské.
Ale je.
v Brně to bude tím, že tam není ani jeden funkční radar nebo úsekové měření, podle toho to v Brně vypadá, předpisy hadra
Nedramatizoval bych to. Řidičů, co jedou více, než 130 je zanedbatelné množství.
To teda nevím. Když předjíždím kamion 130 km/h, tak se tak ve třetině případů furt na mě někdo lepí, že chce jet ještě rychlejc. Třeba včera na D2…
Tak záleží jestli 130 podle tachometru nebo skutečnou rychlost podle GPS
Skutečnou. U mě je 136 = 131.
Jenže Jižní spojka je prošpikována úsekovým měřením (což zde hodnotím jednoznačně pozitivně).
(Ve Varech to ovšem SMPV není – končí na kraji města u sjezdu na Chodov – takže tam ty cedule jsou/byly nutné už teď.)
Souhlasim, ale pokud si date tempomat na 85 tak v ty mysi dire to fakt neni diky polomeru zatacek komfortni rychlost.
Skôr by sa mohol konečne tento československý nezmysel „diaľnica v obci“ z českej legislatívy vyhodiť (na Slovensku sme to už spravili). Medzinárodné dohovory poznajú iba režimy Obec, Mimo obce a Diaľnica.
neměl bych s tím problém, člověk je po D5 do Prahy taková Rozvadovská spojka to lahůdka na pochopení rychlosti: dálnice, obec, SMV, 100, křižovatka, pokračuje 80…a tak…
Jo tam přišel známý o papíry na tom kousíčku 80 když byl rozjetý až z Plzně a bylo nedělní poledne a široko daleko jen skrytý dohled…
Tam je to vyloženě past na řidiče, kdy značku 100km/h ukončuje mimoúrovňová křižovatka od které platí 80km/h. Tenhle nesmysl by měl být z české legislativy odstraněn.
Poznat třeba služební sjezd (který neukončuje omezení rychlosti či zvýšní rychlosti) od veřejného sjezdu (který je ukončuje) má problém i člověk natož stroj.
Tak dálnice nebo SMV v obci znamená kromě 80 možnost jet všemi pruhy bez ohledu na to, jestli člověk předjíždí, s čímž se zas pojí odbočovací a připojovací pruhy vlevo. No a v tomto prostředí dává smysl i ta 80.
Přesně tak, nechápu že to u nás ještě stále v legislativě je. Tam kde je potřeba rychlost omezit se explicitně umístí značky za každou MÚK a bude to všem pak naprosto jasné
Je jedno jestli 70 nebo 80, hlavně ať se to nemění. Kdo má ten tempomat furt přepínat. 😉
Automatické čtení značek to má přepínat 😀 a pokud mám povoleno 80 ale blížím se do kolony kde první má povoleno 70, nemusím spěchat.
Automatické čtení značek je v Česku, kde se ukončují omezení rychlosti i mimoúrovňovými křižovatkami naprosto nepoužitelné.
Problém je ten úsek u čerťáku, tam se zlomí i delší kamion jak je to utažený. Stačí trochu mokra a už tam auta líbaj zeď. Další problém je, že spousta řidičů v KV má pocit, že když jede po připojovacím pruhu, tak má přednost se zařadit, takže bezpečná by tam byla reálně tak 30 km/h.
Není důvod aby tam byl méně než 90..
Na dálnici a silnici pro motorová vozidla v obci je limit 80 km/h. Tedy není jediný důvod, aby tam bylo víc než 80 km/h.
možná, ale lze to i zvýšit 😉
Je tam důvodů dost – absence odstavných pruhů, hluk a vedení této komunikace prakticky centrem města. Buďme rádi, že tam není padesátka, jenže se dá očekávat, že bude zájem jí tam v budoucnu mít.
Čekám ji hned jak dostaví tunel. 🙂
Myslíte že při 70 km/h, na šestku, kdy motor bude točit nejmíň 2500, bude auto méně hlučné než při 80 km/h na pětku 2000 ot…. 🙈🙉🙊
Buďme rádi za jednotných 70 kmh.
U západních sousedů, kam to KV mají, co by kamenem dohodil, to dovedli k naprosté dokonalosti. Přes město tam mají 30 kmh i na spolkové silnici.
Na města, která mají v centru limit 50 kmh, nebo třicítku po špatných zkušenostech zrušila, organizace „Deutsche Umweltshilfe“ dokonce podává žaloby.
https://www.die-neue-welle.de/deutsche-umwelthilfe-klagt-gegen-pforzheim-wegen-aufhebung-von-tempo-30-zonen-1713802/
Pravda, loni jsem jel Mnichov přes vnitřní okruh a byl to masakr. Rychlost 30/50.
Tam je to šílený, dálniční průtah bez přechodů, obehnané zábradlím a je tam 30 a radar za radarem. Nebývalo… pamatuju ještě 60, pak 50. Snad ještě větší bizar je 40 v těch tunelech…
Strašně to navíc zdůrazní, když přiletíte od Ga-Pa 230-240kmh a najednou toto, během pár stovek metrů 200kmh dolu xD
Ve Varech? Jel jste tam někdy?