70 km/h napříč celý průtahem. V Karlových Varech sjednotí rychlost
Silnice I/6 v Karlových Varech. Foto: ŘSD

Stejná rychlost má přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu.
Stejná rychlost má přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu.
Když bude všude 70, očekávám že tam obec milé rada osadí na celou délku úseková měření.
Proč nedali 80? I na těch „jedničkách,“ se dala 80.
Jsou tam dva úseky, kde je 80 fakt moc. Ovšem dat všude 70? Proč?
ideál by bylo dát v celé délce 80 jako dálnice ve městě 😉 pokud jsou nějaké závady, tak by bylo vhodné je pořešit. Jinak sjednocení je určitě super, taková ta neustálá změna rychlosti vede akorát k tomu, že pak se tam jezdí 50 a je to horší než lepší
Ta sedmdesátka je tam kvůli hluku a také kvůli absenci odstavných pruhů. Osmdesátku je tam lepší nemít, protože pak by hodně řidičů jelo rychleji, ale zase jen tak, aby nedostali pokutu a neměli stržené body.
Na dálnici a silnici pro motorová vozidla v obci je limit 80 km/h. Řekl bych, že je to jeden z nejméně dodržovaných limitů…alespoň soudě dle ježdění v Brně. Z tohoto důvodu může být sjednocení na 70 km/h lepší (omezení značkami „70“), než sjednocení na 80 km/h, které by správně mělo být značeno jen jako začátek a konec obce + dálnice/silnice pro motorová vozidla (tj. žádná značka „80“). Navíc rozdíl v časové úspoře 80 vs 70 nebude nijak zásadní…
Naopak bych řekl, že tohle je celkem dodržované, třeba v Praze na jižní spojce běžně závodníků moc nepotkávám, to 130 na dálnici je vyloženě jen doporučená rychlost, 90 jak kde.
Ovšem na JS je usekove meření a většina závodníků už obdržela pokutu a někteří i body a proto si dávají pozor…
Jenže na JS se měří jen od Spořilova k Zahraďáku, úsek od Barrandovského mostu po „D1“ není měřený stejně jako Dobříšská
Usek od BM k D1 je take mereny – tam jak je na druhe strane pumpa Orlen
tam je (pro řidiče, kteří jedou na D1) měřen jen ten krátký, pár set metrů dlouhý úsek.
Pro ty, co pokračují až do Štěrbohol, to pak měří celý úsek ke Spořilovské.
Nedramatizoval bych to. Řidičů, co jedou více, než 130 je zanedbatelné množství.
(Ve Varech to ovšem SMPV není – končí na kraji města u sjezdu na Chodov – takže tam ty cedule jsou/byly nutné už teď.)
Souhlasim, ale pokud si date tempomat na 85 tak v ty mysi dire to fakt neni diky polomeru zatacek komfortni rychlost.
Skôr by sa mohol konečne tento československý nezmysel „diaľnica v obci“ z českej legislatívy vyhodiť (na Slovensku sme to už spravili). Medzinárodné dohovory poznajú iba režimy Obec, Mimo obce a Diaľnica.
neměl bych s tím problém, člověk je po D5 do Prahy taková Rozvadovská spojka to lahůdka na pochopení rychlosti: dálnice, obec, SMV, 100, křižovatka, pokračuje 80…a tak…
Jo tam přišel známý o papíry na tom kousíčku 80 když byl rozjetý až z Plzně a bylo nedělní poledne a široko daleko jen skrytý dohled…
Tak dálnice nebo SMV v obci znamená kromě 80 možnost jet všemi pruhy bez ohledu na to, jestli člověk předjíždí, s čímž se zas pojí odbočovací a připojovací pruhy vlevo. No a v tomto prostředí dává smysl i ta 80.
Je jedno jestli 70 nebo 80, hlavně ať se to nemění. Kdo má ten tempomat furt přepínat. 😉
Automatické čtení značek to má přepínat 😀 a pokud mám povoleno 80 ale blížím se do kolony kde první má povoleno 70, nemusím spěchat.
Problém je ten úsek u čerťáku, tam se zlomí i delší kamion jak je to utažený. Stačí trochu mokra a už tam auta líbaj zeď. Další problém je, že spousta řidičů v KV má pocit, že když jede po připojovacím pruhu, tak má přednost se zařadit, takže bezpečná by tam byla reálně tak 30 km/h.
Není důvod aby tam byl méně než 90..
Na dálnici a silnici pro motorová vozidla v obci je limit 80 km/h. Tedy není jediný důvod, aby tam bylo víc než 80 km/h.
možná, ale lze to i zvýšit 😉
Je tam důvodů dost – absence odstavných pruhů, hluk a vedení této komunikace prakticky centrem města. Buďme rádi, že tam není padesátka, jenže se dá očekávat, že bude zájem jí tam v budoucnu mít.
Čekám ji hned jak dostaví tunel. 🙂
Buďme rádi za jednotných 70 kmh.
U západních sousedů, kam to KV mají, co by kamenem dohodil, to dovedli k naprosté dokonalosti. Přes město tam mají 30 kmh i na spolkové silnici.
Na města, která mají v centru limit 50 kmh, nebo třicítku po špatných zkušenostech zrušila, organizace „Deutsche Umweltshilfe“ dokonce podává žaloby.
https://www.die-neue-welle.de/deutsche-umwelthilfe-klagt-gegen-pforzheim-wegen-aufhebung-von-tempo-30-zonen-1713802/
Pravda, loni jsem jel Mnichov přes vnitřní okruh a byl to masakr. Rychlost 30/50.
Ve Varech? Jel jste tam někdy?