70 kilometrů s omezením. Na D1 začala modernizace letos posledního úseku

Modernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska

Řidiči na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem musí počítat s omezením dopravy již na celkem sedmi úsecích. O víkendu

Řidiči na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem musí počítat s omezením dopravy již na celkem sedmi úsecích. O víkendu se stavaři vrátili na poslední část D1, kde letos budou probíhat práce na celkové modernizaci.

Jde konkrétně o úsek mezi Souticemi (exit 56) a Loktem (exit 66). Od víkendu probíhá instalace dopravního značení, během kterého je provoz omezen do režimu 1 + 1. Od pondělí bude postupně režim jízdy převeden na 2 + 2 na pravou polovinu dálnice, tedy z Prahy na Brno. V pondělí se na druhé polovině rozjedou stavební práce. „Po dokončení těchto prací na podzim letošního roku modernizace tohoto úseku kompletně skončí,“ řekla mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková.

Dohromady se bude letos modernizovat dálnice na 70 kilometrech. Ředitelství silnic a dálnic považuje dokončení modernizace D1 za největší prioritu. Tomu odpovídá i nasazení stavebních firem. Například Skanska má na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem 250 dělníků, strojníků a řidičů a přes 80 kusů těžké stavební techniky. Specialisté ze Skansky zde zatím vybourali povrch sedmikilometrového jízdního pásu na Brno, provádí opravy kanalizace a další práce.

„Vybourali jsme stávající cementobetonový povrch, pracujeme na odvodnění, opravách kanalizace a rozšíření zemního tělesa,“ uvedl projektový manažer Michal Vozdecký. Po odbourání staré betonové vozovky, na kterém pracovaly tři takzvané gilotiny a speciální frézy, začali pracovníci také připravovat rekonstrukci stávajících mostů a propustků. Vybouraný materiál byl odvezen na meziskládky, kde se okamžitě zpracovává drcením a tříděním pro další využití. Přímo u stavby jsou připraveny dvě mobilní betonárny, které budou vyrábět směsi pro cementovou stabilizaci a betonový povrch dálnice. Kromě recyklovaného betonu využije Skanska při modernizaci dálnice u Humpolce zpětně také většinu hmoty z asfaltových povrchů na dálnici.

„Pracujeme i v tomto čase téměř bez omezení. Stavíme na nejvytíženější dálnici, proto je maximum našich zaměstnanců soustředěno právě na této stavbě. Věříme, že při zavedení potřebných opatření souvisejících s koronavirem a respektování všech doporučení vlády situaci zvládneme. Prioritní je pro nás zdraví lidí, zároveň chceme pokračovat v projektech tak, abychom byli schopni dostát závazkům vůči klientovi a veřejnosti,“ dodal Michal Vozdecký.

Modernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska

 

Tagy D1 eurovia modernizace D1 Ředitelství silnic a dálnic Skanska
11 komentářů