683 korun na den, smlouva na 50 let a bez navýšení. Kontrola odhalila směšně nízké ceny za pronájem pump u D1
Odpočívka Střechov (vlevo). Pramen: ŘSD

Kvůli kurzu koruny státu klesá u některých čerpacích stanic příjem z pronájmu. V jeho výši jsou navíc obrovské rozdíly.
Očekával bych, že řádný správce v rukou státu bude po této kritice pravidelně zveřejňovat kolik se mu podařilo změnit smluv a o kolik se navýšilo nájemné. To přece není špatně PR ?
Už zjistil NKÚ kolik stojí jeden pražec?
By možná stálo za to zjistit, kdo má takhle výhodný kšeft. Trochu veřejného tlaku a pár metrů dálnic bude zafinancováno.
Takhle se táhne staveb, kde někdo drží pozemky, protože za levno nakoupil v 90kách přes kamarády. Většinou to města, obce nikdy nevyhráli, takže tady bych to taky růžově neviděl.
Někteří dostali darem pozemky od Zemana …mrk mkr pane Toman.
pardon „soudruhu Tomane“ je přesnější
Takže mýtné pro přetížené kamiony na směšné úrovni, draze zafinancované odpočívky pronajímané prakticky zadarmo, krásně si tady žijeme.
A co teprve, až se NKÚ zaměří jak směšné poplatky stát vybírá od drážních dopravců za použití infrastruktury, do které se veřejných peněz pumpují desítky miliard ročně.
A vy v autě platíte nesměšné poplatky, že se tak ptám?
Za použití drážní infrastruktury se neplatí zrovna málo, za osobní vlak z Prahy na Moravu to je někde mezi 10 000 – 20 000 Kč, záleží na hmotnosti vlaku.
Kecáte, dle té vaší kalkulačky: Praha hl. nádraží – Brno hlavní nádraží, 254km, 100tun, kombinovaná nákladní doprava – cca 1000Kč. Takže méně než kamión, zjevně jsem se sekl o řád. A co do toho motáte soukromá vozidla už mi uniká vůbec.
Můžete si to zkusit sám, není to nic tajného.
https://provoz.spravazeleznic.cz/kalkulacka/Vypocet.aspx
Čistě teoreticky. Pozemek převést na jiný institut (kraj?), vypovědět smlouvu, vysoutěžit nového a převést pozemek zpět?
Pán je právník teoretik?
Radši tu myšlenku už nerozvíjejte.
Se změnou osoby vlastníka na něj přechází všechny právní vztahy a povinnosti k najemcům.
Jsou samozřejmě výjimky, např. nákup v insolvenci.
Jedná se o soukromoprávní smlouvy, tady jsou velmi omezené možnosti nápravy. Asi by se dal navrhnout mechanismus, který by umožňoval státu revidovat dané smlouvy po určitém časovém období s tím, že by se zavedla například povinná koncese), ale do toho nikdo nejspíše nepůjde. Jednak jsou potřebné zákony už tak složité (Zákon č. 13/1997 Sb., Zákon č. 139/2006 Sb., Zákon č. 219/2000 Sb.), takže by trvalo pár let, než by se provedla potřebná novelizace, a pak by se stejně dost provozovatelů nejspíše soudilo. Takže je pro ŘSD výhodnější se s nimi domluvit na změně smlouvy.
Ciwe v devadesátkách bylo fakt možný všecko, to se kradlo na desítky let dopředu. Zlatej zákon o zadávání veřejnejch zakázek a registr smluv.