683 korun na den, smlouva na 50 let a bez navýšení. Kontrola odhalila směšně nízké ceny za pronájem pump u D1
Odpočívka Střechov (vlevo). Pramen: ŘSD

Kvůli kurzu koruny státu klesá u některých čerpacích stanic příjem z pronájmu. V jeho výši jsou navíc obrovské rozdíly.
Smlouvy které jsou nevyrovnané nebo v rozporu s mravy nebo korupční mají české soudy buď narovnat nebo shodit. Jako třeba zcela neplatné. Atd.
Nelze akceptovat, že tady někdo podepíše korupčně prodej Karlštejnu za 1 Kč. A smlouva bude platná.
Smutné je, že po letech, kdy se ten devadesátkový klondike napravoval, jsou ve vedení ŘSD zase tendence podobné smlouvy uzavírat. Jen aby se mohlo v klidu stavět, třeba na D6.
Krásný, když ti zůstane 0,5 mega měsíčně v kapse 😉 … prostě devadesátky.
A to je na D1 násobně vyšší provoz, než na D35. Tj. zůstane více 🙂
Pardon, autore, já vám nevím. Porovnávat smlouvy uzavřené před víc jak 30 lety s dnešními, to je opravdu majstrštyk. Připomnělo mi to kauzu ex-ředitele ŘSD Haly, ze kterého následně stát ze zoufalství zkusil vyrobit obchodníka s kinderpornem, mnoho let se nevybudovalo ani jedno dálniční odpočívadlo a odškodné za nezákonné stíhání nás k dnešnímu stálo cca tuším víc jak 12 milionů Kč.
Tak je tak dál…
A KOLIK TĚCH PUMP
a nejenom u D1,
má české majitele,
no !
Tak můžeme sami jako spotřebitelé jezdit jen k českým čerpačkám jako jsou třeba ONO, KM Prona, EuroOil – RobinOil, Kontakt a další…
ať to vypoví, doplatí jim zbytek nájmu, což bude tak 9 milionu, co by jim zbývalo a za rok to mají vybrané nazpět. Nevypověditelné neexistuje, to musí jakýkoliv soud shodit…
Bohužel to není tak snadné. Pronajímatel by musel nájemci uhradit i ušlý zisk…
Jj. Na základě daňového přiznání. A tam by je to doběhlo podruhé
No tak ano. Určitě by to mohli vypovědět. Záleží ale kolik je v takovém případě pokuta miliard Kč, nebo vlastně Marek nebo vlastně teď euro 😖.
Aby tam nebylo něco o miliardách 🤣
Byste se divil. Stačí se podívat na nevypověditelné smlouvy u billboardů. Tam s nimi nikdo nehne a soudy jsou na roky.
Najemce muze pozadovat nahradu za usly zisk, coz budou za tech dalsich 20-30 let dalsi desitky milionu.
To se posuzuje podle daňového přiznání a né nějakých fantazií. Vážně věříte že platí daně mraky miliónů ročně? 😃
a ja bych jako majitel pozadoval usly zisk za to, ze byla uzavrena nevyhodna smlouva
Stačí, aby to byl zahraniční vlastník a máte arbitráž proti ČR jak na dlani. A víme jak to dopadlo s DiagHuman.
To je neco jineho, Ceska republika v 90″ záměrně poškodila Diag Human a to bezdůvodně. Šťáva ještě na přelomu milénia řekl, že mu stačí stamiliony a žádná arbitráž nebyla, stačilo zaplatit a dneska by se žádné miliardy nekonaly, ještě okolo roku 2010 se mohly zaplatit menší miliardy. I dnes se může zaplatit kolem 20 ,miliard, protože za dalších 5 let to už bude zase o miliardy více. Já být Šťávou, tak hodím na stát exekuci a neplatební neschopnost
Tak hlavně že už nedostávají ty Marky 😁
1. Může Klaus a jeho melody boys.
2. Tehdy bylo trošku jiné vnímání. Předat věci soukromníkům byla tehdy vnímáno jako správná cesta. Na stát se nemyslelo, protože stát byl fuj.
Tohle dědictví devadesátek se s námi potáhne ještě hrozně dlouho a tím nemyslím jen podobné nevýhodné smlouvy ale hlavně dopad na hodnoty a morálku národa.
A ano, i já jsem byl v té době mladý blbeček, který si také myslel, že stát je fuj.
Jako, kdyby to byla cena z otevřeného výběrka, kam může každý…
Škoda, že ty pumpy nejsou ŘSD a že by se soutěžil jen provozovatel a branding. Asi by mi ani nevadilo nesoutěžit jen na cenu, ale spíše na služby pro řidiče a třeba i ceny na pumpě mít omezené.
Pak z toho nebude jen Klondike. Trochu paralelu vidím z různých slavností a trhů na venkově…městečka to soutěží na cenu, nic z toho reálně nemají a pak je tam svařak za kilo, který si místní nedají a ještě jen platba v hotovosti.
„Škoda, že ty pumpy nejsou ŘSD“
Již jsem komentoval shora. Přímo očima aktéra viz např.
https://www.ceska-justice.cz/nazory/etika-trestnim-rizeni-praxi-vsz-praha/
Ano, také bych měl takový krásný sen 😁
Bylo by zajímavé zveřejnit jména, kdo konkrétně takovou smlouvu podepsal. Ne jen Ředitelství dálnic Praha.
Veřejné lynčování po letech? To nemá cenu, ti pánové budou už dávno v důchodu, či pod drnem. A jak píše kolega výše, tenkrát byla jiná doba…
Možná jsou v důchodu, možná taky nejsou.
Možná, že už vůbec nejsou.
Má se vymáhat peníze pokud byly obdržené korupcí. Jestli někdo je nebo není, není podstatné ve velké části světa (a to i v tom zlatím zapadě (sarkazmus)). Zákony jse mají přizpůsobit a po penízích se má nekompromisně jít bez časového limitu. To znamená jít po potomku pokud obdrželi peníze co byly originálně z korupce.
Jo to by bylo krásné, ale to by se museli změnit zákony a to spousta lidí nechce, protože by o té svoje majetky přišla 😖
Myslíš znárodnění? No, pane jo…
Máte tu dnes GDPR a pokud nebudou pravomocně odsouzeni, tak jsou z pohledu práva nevinní.
Očekával bych, že řádný správce v rukou státu bude po této kritice pravidelně zveřejňovat kolik se mu podařilo změnit smluv a o kolik se navýšilo nájemné. To přece není špatně PR ?
Vypovědět smlouvu na dobu určitou vůbec není jednoduché.
No není… Ale co by tam Radek tak asi psal.
Už zjistil NKÚ kolik stojí jeden pražec?
A vy zase bijete černochy (znáte ten vtip za argumentačním klamem, ne?). Tady je článek o nevýhodných smlouvách ŘSD, ne SŽ.
Ale mluvit se o tom musí, když se o tom bude mluvit, třeba se i něco stane…
Jo, jenže podle všeho byly ty smlouvy uzavřeny v souladu s tehdejším právem a dost možná se ani tehdy nemusely jevit nevýhodně. Teď jsme jenom vyhodili další peníze za pláč NKÚ nad rozlitým mlékem.
By možná stálo za to zjistit, kdo má takhle výhodný kšeft. Trochu veřejného tlaku a pár metrů dálnic bude zafinancováno.
Takhle se táhne staveb, kde někdo drží pozemky, protože za levno nakoupil v 90kách přes kamarády. Většinou to města, obce nikdy nevyhráli, takže tady bych to taky růžově neviděl.
Někteří dostali darem pozemky od Zemana …mrk mkr pane Toman.
pardon „soudruhu Tomane“ je přesnější
Smažil to v Mercedesu po I/27 z Běšin na Klatovy, teď už se zřejmě smaží na patřičném místě…
Starej Toman se vysekal před pár lety u Slaného a už tu není. Zdědili to synové, jeden exministr, druhej rozený syn. Ale však stát zase naplánuje nějakou cestu přes jejich pozemky.
Takže mýtné pro přetížené kamiony na směšné úrovni, draze zafinancované odpočívky pronajímané prakticky zadarmo, krásně si tady žijeme.
A co teprve, až se NKÚ zaměří jak směšné poplatky stát vybírá od drážních dopravců za použití infrastruktury, do které se veřejných peněz pumpují desítky miliard ročně.
A vy v autě platíte nesměšné poplatky, že se tak ptám?
Za použití drážní infrastruktury se neplatí zrovna málo, za osobní vlak z Prahy na Moravu to je někde mezi 10 000 – 20 000 Kč, záleží na hmotnosti vlaku.
Kecáte, dle té vaší kalkulačky: Praha hl. nádraží – Brno hlavní nádraží, 254km, 100tun, kombinovaná nákladní doprava – cca 1000Kč. Takže méně než kamión, zjevně jsem se sekl o řád. A co do toho motáte soukromá vozidla už mi uniká vůbec.
Vy tady kecáte. Protože hmotnost běžného vlaku je tak 400-500 tun. 100 tun má jen lokomotiva…
No já dělal Břeclav a běžný expres na Moravu fakt nemá 100 t, když to je cca hmotnost lokomotivy.
Můžete si to zkusit sám, není to nic tajného.
https://provoz.spravazeleznic.cz/kalkulacka/Vypocet.aspx
Využití silnic pro osobní dopravu je také zadarmo. Pokud má železnice konkurovat silnici, tak by i využití železničních tratí mělo být zadarmo.
Nemyslím si že je to uplně zdarma, v ceně phm se platí státu spotřební daň a také dph. U elektroaut se promítá do ceny elektřiny dph. Jak jednou stát bude chtít nahradit výpadky z příjmu na spotřební dani bude zajímavé.
V roce 2024 stát vybral na spotřební dani z phm 84mld. Kč.
Cožpak naftu a elektřinu železniční dopravci jako neplatí?
Ano, platí za phm a el. i železniční dopravci.
Pokud je placena daň státu v podobě spotřební daně a dph z phm a případně dph u elektřiny, nepovažuji to za něco co je zdarma.
Stejné to je i s dálniční známkou. Platba státu za použití určitého typu silnice. Opět navíc i s dph.
Stát/ kraje/ obce z příjmů (daní a popatků) platí stavby silnic, opravy atd. a velmi podobné to je u železnice. Tedy nemyslím si, že používání silnic je zdarma.
Železniční trať je něco jako dálnice a využívání dálnice taky není zadarmo.
Trosku se vám to plete. Ty odpočívky jsou tam už 40 let.
Čistě teoreticky. Pozemek převést na jiný institut (kraj?), vypovědět smlouvu, vysoutěžit nového a převést pozemek zpět?
Pán je právník teoretik?
Radši tu myšlenku už nerozvíjejte.
Se změnou osoby vlastníka na něj přechází všechny právní vztahy a povinnosti k najemcům.
Jsou samozřejmě výjimky, např. nákup v insolvenci.
Jedná se o soukromoprávní smlouvy, tady jsou velmi omezené možnosti nápravy. Asi by se dal navrhnout mechanismus, který by umožňoval státu revidovat dané smlouvy po určitém časovém období s tím, že by se zavedla například povinná koncese), ale do toho nikdo nejspíše nepůjde. Jednak jsou potřebné zákony už tak složité (Zákon č. 13/1997 Sb., Zákon č. 139/2006 Sb., Zákon č. 219/2000 Sb.), takže by trvalo pár let, než by se provedla potřebná novelizace, a pak by se stejně dost provozovatelů nejspíše soudilo. Takže je pro ŘSD výhodnější se s nimi domluvit na změně smlouvy.
Za a)… Za b) bych to nechal doběhnout (i za cenu, že tratíme) a pak to spustit znovu a správně. Zde to však má riziko, aby do toho opětovně nějaký zaprodanec nehodil vidle, protože co si budeme… Známe svoje pappenheimské…
Ciwe v devadesátkách bylo fakt možný všecko, to se kradlo na desítky let dopředu. Zlatej zákon o zadávání veřejnejch zakázek a registr smluv.
A porad se krade. Třeba příklad Penta co má podivní smlouvy z devadesátých let kde nikdo neví jak a proč se podepsaly a pořád vysává pozemky z českých drah a jinde za zlomek tržní ceny. To jsou miliardy. Jen za posledních pár let Penta okradla stát o podle odhadů až deset miliard jen v Praze. 30 let smlouva na vzdušní právo nad Masarickem nádraží proč nenechat vypršet když je to absolutně nevýhodní. 50 let vzdušní právo nad Hlavním nádražím proč vůbec diskutovat něco o nástavbě když zas stejní problém. Má se čekat do čtyřicátých let. Nákladové nádraží Žižkov prodáno před… Číst vice »
Však se taky Vašík Klausů takovým zákonům (veř.zakázky, registr smluv) bránil seč mohl..