6500 žárovek, zateplení vozoven a fotovoltaika i pro pohon metra. DPP rozjíždí obří projekt úspor

Soupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná dopravaSoupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná doprava

Projekt má dopravnímu podniku ušetřit minimálně 152 milionů. Vznikne 13 solárních elektráren.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M 474 003

Ještě můžou na ty panely v noci svítit LEDkama, a bude to dokonalé.

Jiří Švácha

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Jiří Kocurek

Fotovoltaika na střeše haly je asi to nejlepší umístění. Pokud se to majiteli haly zaplatí, tak naprosto vpořádku.

Bobek

V podniku s elementární trvalou spotřebou (natož DPP) se opravdu není čeho bát. „Naše“ fabrika má na střeše zhruba 1MWp a návratnost ověřená rokem provozu je 4-5 let.

V. F.

To je vážně neuvěřitelné, co zdejší všemurozumějící živočichové dokážou napsat za komentáře k tomuto článku 😀
Jinak chválím DPP za skvělý projekt, toto je jednoznačně pozitivní zpráva.

Pájin

Nemám rád Gretény, ale tato forma dává „zelené energetiky“ smysl dává, pokud je to dobře udělaný. Narozdíl od dotovaných solárů bez bateriek na soukromých domech, kde buď vyrobená energie ( v létě) není plně využita a nebo „přetoky“ dělají paseku v síti.

Jiný Petr

Mám dvě otázky:
1) Jak výměna žárovek, zateplení střechy a instalace FVE dokáže uspořit i vodu?
2) dávala by ta investice ekon. smysl i bez té 60% dotace?

Jiří Kocurek

Pokud dojde i na rekonstrukci vodního hospodářství pro mytí vozů?

Jiný Petr

O rekonstrukci vodního hospodářství není v článku ani slovo – mluví se „jen“ o FVE, výměně žárovek (i když žárovky to asi nebudou) a zateplení

Michal Staša

Svítidla nejsou žárovky, můžete zobecnit na světelná místa. Každopádně klasické žárovky se v takovýchto provozech už přes 40 let nepoužívají.

Jan

Tzv. solární supi už krouží, tentokrát větří mimořádně tučné soustíčko…

Luk

Asi moc nekrouží. Pokud jsem to pochopil, tak „sup“ už je vybrán, tedy ČEZ ESCO.