600 pražských křižovatek řízených z jednoho místa. Praha otevře operační středisko v roce 2025
Multifunkční operační středisko Malovanka. Foto: Praha.eu
Doprava ve městě v současnosti není řízena z jednoho místa.
Doprava ve městě v současnosti není řízena z jednoho místa.
To by mě zajímalo – přestane potom být slovní spojení „zelená vlna“ sprostým pojmem? Třeba ve 4 ráno je křižovatka Poděbradská – U Elektry fakt žúžo. Na Argentinské křižovatky s Dělnickou a Jateční v tu dobu jen blikají, ale v Hloubětíně jedou furt dokola…
Nebyla kolaudace Blanky zrušena soudem, kvůli nesplnění podmínek stavebního povolení?
V ČTK asi nečtou noviny:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/soud-stiznost-magistrat-kolaudace-tunel-blanka.A220315_155548_praha-zpravy_baky
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/mestsky-soud-v-praze-vyhovel-zalobe-spolku-holesovicky-pro-l/r~6bbff25a5cc011eb9d74ac1f6b220ee8/
Bude odsud řízená opravdu doprava, nebo jenom automobilová doprava?
Dobrá otázka. Rád bych se dočkal zbouraní té obludnosti Na Bojišti, ale jestli tam zůstává Dopravní podnik, tak si budu asi muset ještě počkat.
Myslíte třeba leteckou?
Všechno řízené z jednoho místa? Miškin a Čepiga děkují za usnadnění práce.
No mohli by zapracovat na tom, aby zejména ty hlavní proudy byly skutečně synchronizované. V čemž jsou tedy podle mých zkušeností dost rezervy. Chápu, že ve špičce je to asi jedno, ale třeba večer na Pobřežní pozoruji zcela pravidelně, že jede proud, který musí následně celý brzdit na červenou (a třeba i několikrát po sobě), protože si cyklus zavolalo někde z vedlejší jiné auto nebo chodec. Přitom by stačilo třeba 20 vteřin počkat…
K tomu dopravní ústředny neslouží. Koordinace je záležitostí dopravního řešení, které se váže na nějaký jednotný čas.
A co tedy vlastně to „řízení“ asi 600 semaforů z jednoho místa znamená? Vypínání na noc a zapínání ráno?
Úplnou odpověď neznám, ale pokud má ústředna kamerový dohled nad místem a možnost zasáhnout do řízení křižovatky, pak jde především o pomoc při mimořádných událostech. Nebo když dojde k zaseknutí semaforu, obsluha ústředny to obvykle vyřeší rychleji, než se na místo dostane servis. V běžném provozu by semafory v zásadě měly fungovat tak, aby obsluha do řízení vůbec nezasahovala. Provozní doba a časové nastavení programů jsou součástí trvalého dopravního řešení. Ale ústřednu je možné použít třeba k vypnutí světel v rámci dočasného plánovaného dopravního opatření, například při stavební činnosti. Obecně jsou ústředny používané také ke sběru dat o intenzitě provozu,… Číst vice »
I to by byl pokrok…