6 z 10 nových aut je na baterie. Norsko upevnilo pozici jedničky v elektromobilitě
Přes třicet procent nově prodaných aut v Norsku se rozjede jen dobitím baterie, šest z deseti nových aut má v
Přes třicet procent nově prodaných aut v Norsku se rozjede jen dobitím baterie, šest z deseti nových aut má v sobě baterii. Norský trh s novými auty loni výrazně pokročil v rozšíření elektromobilů. Od roku 2025 se v zemi už nemá prodávat žádné auto se spalovacím motorem.
V Norsku se loni prodalo 147 tisíc aut, což je meziroční pokles o necelých 7 %. Zatímco v roce 2017 auta s bateriemi dosáhla podílu 52,2 %, loni už 60,2 %. Nejrychleji rostou prodeje čistých elektromobilů, tedy jen čistě s bateriemi. Jejich podíl stoupl už na 31,2 %, naopak prodeje hybridů už klesají. Vyplývá to z dat zveřejněných Norskou silniční federací.
Nejprodávanějším modelem loňského roku byl Nissan Leaf, který vystřídal na prvním místě VW e-golf. Škoda Octavia na jedenáctém místě je prvním modelem, který je v nabídce pouze se spalovacím motorem.
Norsko má bezkonkurenčně nejvyšší podíl elektromobilů, v roce 2017 byl na druhém místě Island s 12 %. Boom elektromobilů je v Norsku hlavně díky daňovým úlevám, díky kterým jsou elektromobily srovnatelně drahé jako vozy se spalovacími motory. Velký nárůst počtu aut na baterie přináší už problémy s nedostatečnou infrastrukturou, kde se mohou řidiči dobít.