595 míst pro auta. Brněnský parkovací dům v Šumavské otevřou do tří měsíců

Parkovací dům v Brně na Šumavské, vizualizace. Pramen: Město BrnoParkovací dům v Brně na Šumavské, vizualizace. Pramen: Město Brno

Rok parkování vyjde na 30 tisíc korun.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Já vám nevím. Daný pozemek je na velmi lukrativním místě a přijde mi škoda ho zastavět jen skladem na auta. Podporuju výstavbu parkovacích domů, ale dávají mi větší smysl na perifériích. Centra by se měla zahušťovat byty, kulturou a prací a parkování by mělo být jejich součástí… na primární účel mi ale parkování v daném místě přijde jako plýtvání.

Jaaa

A kolikže stání díky tomu zmizí z ulic? Že by žádné?

Jirka

Ještě v červnu loňského roku byl u stavby leták že dokončení 4/24 (potom to datum někdo přelepil a následně leták zmizel úplně). Takže zpoždění o více jak rok.
Bydlím velmi blízko, takže tu stavbu sleduju prakticky denně a (samozřejmě nejsem expert, takže nevím o všem co se děje a co je potřeba) tempo stavby bylo v některých fázích hodně vlažné…

Pavel

Yep, naprostý souhlas. Ještě jsem pochopil, že se to zdrželo kvůli tomu, že museli posílit síť, aby bylo více nabíječek. Potom reportáž na ČT někdy v prosinci, že do března bude hotovo. A teď opět až za tři měsíce. Divím se, že to ale nikoho nezajímá. Žádná reportáž, nic. Váš komentář je první, který na téma zpoždění na internetu vidím. Zvláštní.

Paterson

Plně obsazený parkovací dům se zaplatí za 32,5 roku a pak začne městu vydělávat. Tak uvidíme. Snad výdělek mají ekonomové dobře spočítaný, žijeme přece v kapitalismu a o neekonomické projekty nemá nikdo zájem.

MP22

A máte v tom výpočtu údržbu, zeleň, úklidy, rekonstrukci povrchů a plášťů, budoucí osazení nabíječkami? Myslím že návratnost je nereálná klidně i v horizontu tisíciletí 🙂

Paterson

Ale v automobilismu přece neekonomické projekty neexistují. Nebo že by?

Air Traveller

zakladni obcanska vybavennost je ziskova malokdy.

Paterson

Ve které ústavě je definováno právo zaparkovat gumokol zdarma?

Air Traveller

ve ktete casti ustavy je zakotveno pravo na dotovanou MHD?

Jindra

Ve které části ústavy je zakotveno právo na dotování letišť a nedanění kerosinu? Je načase konečně postavit leteckou dopravu na úroveň ostatních druhů doprav.

František Josef

MHD se dotuje méně, než parkování ve městech. Proto je MHD pro město ekonomičtější.

Martin Verner

Mimo výstavbu parkovacích domů jako tenhle, což je pořád vzácnost, se parkování nedotuje.
Dotovat znamená brát peníze z rozpočtu a lít je do něčeho, nikoli nezpoplatňovat tak, jak bychom možná mohli, byť je tahle lež čím dál rozšířenější.

Luk

Parkování na ulicích se samozřejmě dotuje. Obec to musela vybudovat, musí to udržovat a opravovat. To stojí peníze. Pokud se to nepokrývá z parkovného (což se obvykle nepokrývá, zvlášť u rezidentního parkování), je to dotované.

Jaaa

Takže ta parkovací místa se tam zjevila sama od sebe? Pokud by se pronajímala přímo, bylo by to za stejné ceny, jako dnes?

Dotovat rozhodně neznamená jenom přímé placení, ale naopak i možnost neplacení tržní ceny.

Ekonomická negramotnost je v ČR opravdu velká…

Pavel Dvořák

Ano, parkovací místa se zjevila sama od sebe, jako zbytkový produkt při stavbě ulice. Stejně jako cyklostezky, cyklopruhy a další výdobytky moderní doby 😉 Nikdo zatím nepřišel na to, jak zastavět ten relativně úzký pás území mezi domy, aniž by nedošlo k úplnému zastínění stávajících domů.

Radek

Aneb nedokáži odpovědět na otázku, tak přejdu do ofenzivy a radši vytvořím vlastní otázku. “Základní občanská vybavenost” 😀😀😀. Vy musíte taky trollit, to jinak neni mozne.

Air Traveller

co je na tom vymysleneho? to je terminus technicus.

Radek

Vsak říkám, trolling, řadit “ubytování pro auta” mezi základní občanskou vybavenost, když přitom ubytování pro lidi v ní neni, to chce fakt hodně logické ekvilibristiky. Tím spíš od “úspěšného podnikatele”. Ale tak proč ne, já vám na to ty peníze dam, stejně mi nic jiného nezbyde, když tsk zuřivě kopete kolem sebe.

Air Traveller

cesky by to neslo?

vy zjevne nechapete pojem obcanska vybavenost – samozrejme, ze v tom neni bydleni pro lidi.

a neni to v tom proto, ze obcanska vybavenost je souhrn veci, ktere jsou pro lidi, kteri v dane oblasti bydli – od skol, skolek, knihoven, post, silnic, pres dostupnost mhd, obchody, kulturni instituce az po silnice, parkoviste a dalsi

Radek

Vždyť říkám, nebojte, já vám ty peníze z daní a vaši nataženou dlaň stejně poslu, ať už si o tom myslim cokoli pane úspěšný podnikatel. Ale fakt si rikam, kam jsme se to dopracovali, když takto úspěšní podnikatelé jako vy tady obhajuji a prosazuji ekonomicky socialismus (a schovávají to za pokroucenou logiku a vymyšlené definice). Kdyz na to nemate, já vám to tedy zaplatím.

Air Traveller

chlapce, nemusis. mam dve vlastni soukroma stani zaplacena ze sveho.

Radek

Ano, já vím, jste přeci úspěšný podnikatel, který akorát shodou okolností nerozumí tomu, jak funguje trh. A samozřejmě máte desítky aut a jen myslíte na dobro ostatních, když čekáte u monitoru abyste mohl v random diskuzi na internetu okamžitě zareagovat. Všechno to dává naprostý smysl, včetně vaší potřeby přejít do tykání a snažit se ze mě udělat člověka mladšího než jste vy sám, asi proto abyste sám sobě dodal pocit autority. Způsoby jak z minulého režimu, který je vám zjevně v otázce osobní zodpovědnosti tolik sympatický.

Air Traveller

tak ted jste mi to nandal 😀

Radek

No vidíte, že zvládáte vykání! Gratuluju, doporučuji se toho příští v diskuzi s člověkem, se kterým jste si nepotýkal, držet. Říká se tomu slušné vychování. A jinak se asi prostě muzeme shodnout, že se neshodneme. Já věřím v osobní zodpovědnost, vy věříte v “právo na parkování”, tak to tady můžeme ukončit.

Air Traveller

jsme na internetu. a tam se tyka odjakziva. jen jedinci, co si musi dokazovat vlastni dulezitost, okazale trvaji na vykani.

kdo chce kam, pomozme mu tam. takze kdyz trvas na vykani, je to tva volba.

Radek

Jistě, soudruhu.

Air Traveller

👍

Ivan

“ a tam se tyka odjakziva.“ – Na interentu už slušní lidé nejméně 15 let cizím lidem netykají. Automatické tykání na internetu bylo dáno jednak špatným pochopením jazykové konvezce angličtiny (kde se ale samozřejmě to, co češitna vyjadřuje tykáním/vykáním, vyjadřuje jinými jazykovými prostředky), jednak tím, že zpočátku (ale už to dávno neplatí) se na internetu setkávali především lidé většinou podobného věku a podobného „pohledu na svět“, tedy takoví, kteří by si i face to face záhy začali tykat. Dnes je to ovšem nesmysl a skutečně velká nevychovanost.

mgr.pavel

Patří právo zaparkovat auto v širším centru města do „základní občanské vybavenosti“?

Patří právo rozumně dojíždět vlakem do (velko)města do „základní občanské vybavenosti“? (zde se ekonomická návratnost počítá a neekonomické projekty zahazují)

Diskutujme.

Martin Verner

Tahle diskuse se realizuje opakovaně, na několika úrovních, a prostředky podstatně relevantnějšími, než diskusní fórum.
Volby se tomu říká.

Luk

Volby nejsou diskuse. Diskuse je, když účastníci předkládají své postoje a podporují je svými argumenty.

Jaaa

Parkovací dům není a nikdy nebyl základní občanská vybavenost. Zase přemýšlíte volantem, že?

Air Traveller

na zaklade ceho tvrdite, ze neni? nejaka vase dojmologie?

František Josef

Tak nám ukažte ten zákon, ve kterém je parkování uvedeno jako základní lidské právo. Stačí odkaz.

Air Traveller

ja? to si me asi pletete s predrecnikem – ja nikde netvrdim, ze parkovani je zakladni lidske pravo nebo ze by bylo v ustave.

talze se spise ptejte predrecnika, ktera cast ustavy obsahuje narok na dotovanou mhd, kdyz se na ni odvolava.

Pavel

Na tenhle parkovací dům se čeká jako na smilování. V místě bydlím i pracuji, takže vím, jaká je situace na místě s parkováním. Potom, co zmizelo původní improvizované parkoviště, se okamžitě ulice zaplnily auty a situace se výrazně zhoršila. Plus velkou výhodou jsou nabíječky, nevím, jestli nějaké parkoviště vůbec v republice má tolik nabíječek. Takhle případně elektro v klidu nabiju a z práce i domova to mám k autu 5 minut. Zatím největší důvod k pořízení elektra.

Radim

Na tento dům už nikdo po zveřejnění ceníku nečeká, bohužel. Jako zrušit parkování zdarma a nahradit jej zónou B, kdo z cílové skupiny na to má? Záměr P+R už to evidentně nemá a pracující a studenti 40 kč/h prostě nedají, když je v okolí Cčko přes den zdarma, stejně tak pro nakupující v Lidlu. Venku to mělo být Cčko a uvnitř P+R, tj. rozumná celodenní cena ideálně včetně MHD jako v Praze, Vídni či jinde.

eon

Parkovací dům prakticky v širším centru, kde už je teď doprava brutálně hustá a toto ji ještě podpoří. Typické místo, odkud by se měla IAD vytlačovat, ale Brno ji prostě podporuje…

Nose Peak

Je to na konci výpadovky na Svitavy a je to placený. Potud OK. Horší ie to provedení – skoro jakoby ten pozemek neměl žádnou cenu, že se to dá celý zaplácnout parkovištěm. Postavit tam podzemní parkáč a nad ním blok bytovek by mi přišlo mnohem účelnější, zvlášť když je v okolí veškerá občanská vybavenost…

Robin

Pod zem se jít nemohlo, protože pozemek se podle územního plánu nachází v koridoru pro budoucí SJKD, přičemž někde v těchto místech by měla vyrůst podzemní stanice.

Nose Peak

Tím spíš bych čekal nějakou podzemní výstavbu – založení stanice, přístupových cest, nad tím podzemní garáže a nad tím městskou zástavbu…

Robin

Líbí se mi Váš názor, ale obávám se, že je v tuto chvíli poněkud nereálný vzhledem k tomu, že se projekt SJKD nachází teprve v přípravné fázi a dosud není rozhodnuto, kam a v jaké podobě diametr povede. Navíc by takový přístup výstavbu parkovacího domu výrazně prodražil a lze jen spekulovat, zda by se s tím nakonec stejně nevyčkávalo až na samotnou realizaci diametru, která je zatím v nedohlednu.

Nose Peak

Podotýkám, že hrubým mapy.cz měřením je ta plocha větší než Svoboďák…

Jaaa

Jsme samozřejmě v Brně…

mgr.pavel

Kratochvíl to popisuje jako P+R? Tak to je dost mimo, P+R se mají stavět na krajích měst, ne v šírším centru. Dále, nejbližší zastávka MHD je od tohoto park.domu pořád kus vzdálená – na nějaký přestup na MHD se dojíždějící vykašlou.

A hlavně, právě na toto místo dojíždí spousta lidí („mrakodrapy“ na Šumavské, několik fakult 2 vysokých škol,..), to je mnohem důležitější cílová skupina než „pokračuju do centra“.

timom25

To ze pre mnohych (vacsinu) ludi je parkovaci dom uz v mieste destinacie, to samozrejme nespochybnujem. No s tym pokracovanim do centra to tiez moze byt fajn. ono na kraji Brna smerom na sever nie je vhodne miesto pre p+r s dobrym napojenim na centrum (volne plochy na p+r su az niekde za globusom, a vsetko od globusu konci aj tak na kr.p. nadrazi afaik, cize cesta este s prestupom do centra, a tramvaj tam nikto predlzovat nebude, rovnako tak v oblasti technologickeho parku a medlanek ostavaju plochy ako rezerva na buduci rozvoj alebo je to chranena oblast kvoli prirode)… Číst vice »

mgr.pavel

Jenže „nejbližší zastávka MHD je od tohoto park.domu pořád kus vzdálená “ – minimálně 200 metrů od vstupu do park.domu (záleží kterou zastávku máet na mysli).

IMHO se to zaplní právě „místními“, co v okolí pracují. Na P+R už nevyzbyde kapacita.

Plus taky nikde nevidím zmínku, že by se tam fakt počítalo s P+R službou – bude parkovací lístek vážně sloužit jako lístek na MHD?

p73

Ono po reko téhle části Veveří by IIRC měla být zastávka u Sona, takže se šalina podstatně přiblíží.

mgr.pavel

Jinak ono se uvažovalo o lokalitě naproti Technickému muzeu, což je těsně u „dálničního“ sjezdu a těsně u zastávky šaliny.

Ale místní NIMBYsté byli proti, tak to šlo k ledu.