Plně obsazený parkovací dům se zaplatí za 32,5 roku a pak začne městu vydělávat. Tak uvidíme. Snad výdělek mají ekonomové dobře spočítaný, žijeme přece v kapitalismu a o neekonomické projekty nemá nikdo zájem.
A máte v tom výpočtu údržbu, zeleň, úklidy, rekonstrukci povrchů a plášťů, budoucí osazení nabíječkami? Myslím že návratnost je nereálná klidně i v horizontu tisíciletí 🙂
Ve které části ústavy je zakotveno právo na dotování letišť a nedanění kerosinu? Je načase konečně postavit leteckou dopravu na úroveň ostatních druhů doprav.
Mimo výstavbu parkovacích domů jako tenhle, což je pořád vzácnost, se parkování nedotuje.
Dotovat znamená brát peníze z rozpočtu a lít je do něčeho, nikoli nezpoplatňovat tak, jak bychom možná mohli, byť je tahle lež čím dál rozšířenější.
Parkování na ulicích se samozřejmě dotuje. Obec to musela vybudovat, musí to udržovat a opravovat. To stojí peníze. Pokud se to nepokrývá z parkovného (což se obvykle nepokrývá, zvlášť u rezidentního parkování), je to dotované.
Patří právo zaparkovat auto v širším centru města do „základní občanské vybavenosti“?
Patří právo rozumně dojíždět vlakem do (velko)města do „základní občanské vybavenosti“? (zde se ekonomická návratnost počítá a neekonomické projekty zahazují)
Volby nejsou diskuse. Diskuse je, když účastníci předkládají své postoje a podporují je svými argumenty.
Pavel
9 hodin
Na tenhle parkovací dům se čeká jako na smilování. V místě bydlím i pracuji, takže vím, jaká je situace na místě s parkováním. Potom, co zmizelo původní improvizované parkoviště, se okamžitě ulice zaplnily auty a situace se výrazně zhoršila. Plus velkou výhodou jsou nabíječky, nevím, jestli nějaké parkoviště vůbec v republice má tolik nabíječek. Takhle případně elektro v klidu nabiju a z práce i domova to mám k autu 5 minut. Zatím největší důvod k pořízení elektra.
eon
9 hodin
Parkovací dům prakticky v širším centru, kde už je teď doprava brutálně hustá a toto ji ještě podpoří. Typické místo, odkud by se měla IAD vytlačovat, ale Brno ji prostě podporuje…
Je to na konci výpadovky na Svitavy a je to placený. Potud OK. Horší ie to provedení – skoro jakoby ten pozemek neměl žádnou cenu, že se to dá celý zaplácnout parkovištěm. Postavit tam podzemní parkáč a nad ním blok bytovek by mi přišlo mnohem účelnější, zvlášť když je v okolí veškerá občanská vybavenost…
Pod zem se jít nemohlo, protože pozemek se podle územního plánu nachází v koridoru pro budoucí SJKD, přičemž někde v těchto místech by měla vyrůst podzemní stanice.
Líbí se mi Váš názor, ale obávám se, že je v tuto chvíli poněkud nereálný vzhledem k tomu, že se projekt SJKD nachází teprve v přípravné fázi a dosud není rozhodnuto, kam a v jaké podobě diametr povede. Navíc by takový přístup výstavbu parkovacího domu výrazně prodražil a lze jen spekulovat, zda by se s tím nakonec stejně nevyčkávalo až na samotnou realizaci diametru, která je zatím v nedohlednu.
Podotýkám, že hrubým mapy.cz měřením je ta plocha větší než Svoboďák…
mgr.pavel
11 hodin
Kratochvíl to popisuje jako P+R? Tak to je dost mimo, P+R se mají stavět na krajích měst, ne v šírším centru. Dále, nejbližší zastávka MHD je od tohoto park.domu pořád kus vzdálená – na nějaký přestup na MHD se dojíždějící vykašlou.
A hlavně, právě na toto místo dojíždí spousta lidí („mrakodrapy“ na Šumavské, několik fakult 2 vysokých škol,..), to je mnohem důležitější cílová skupina než „pokračuju do centra“.
To ze pre mnohych (vacsinu) ludi je parkovaci dom uz v mieste destinacie, to samozrejme nespochybnujem. No s tym pokracovanim do centra to tiez moze byt fajn. ono na kraji Brna smerom na sever nie je vhodne miesto pre p+r s dobrym napojenim na centrum (volne plochy na p+r su az niekde za globusom, a vsetko od globusu konci aj tak na kr.p. nadrazi afaik, cize cesta este s prestupom do centra, a tramvaj tam nikto predlzovat nebude, rovnako tak v oblasti technologickeho parku a medlanek ostavaju plochy ako rezerva na buduci rozvoj alebo je to chranena oblast kvoli prirode)… Číst vice »
Jenže „nejbližší zastávka MHD je od tohoto park.domu pořád kus vzdálená “ – minimálně 200 metrů od vstupu do park.domu (záleží kterou zastávku máet na mysli).
IMHO se to zaplní právě „místními“, co v okolí pracují. Na P+R už nevyzbyde kapacita.
Plus taky nikde nevidím zmínku, že by se tam fakt počítalo s P+R službou – bude parkovací lístek vážně sloužit jako lístek na MHD?
Plně obsazený parkovací dům se zaplatí za 32,5 roku a pak začne městu vydělávat. Tak uvidíme. Snad výdělek mají ekonomové dobře spočítaný, žijeme přece v kapitalismu a o neekonomické projekty nemá nikdo zájem.
A máte v tom výpočtu údržbu, zeleň, úklidy, rekonstrukci povrchů a plášťů, budoucí osazení nabíječkami? Myslím že návratnost je nereálná klidně i v horizontu tisíciletí 🙂
Ale v automobilismu přece neekonomické projekty neexistují. Nebo že by?
zakladni obcanska vybavennost je ziskova malokdy.
Ve které ústavě je definováno právo zaparkovat gumokol zdarma?
ve ktete casti ustavy je zakotveno pravo na dotovanou MHD?
Ve které části ústavy je zakotveno právo na dotování letišť a nedanění kerosinu? Je načase konečně postavit leteckou dopravu na úroveň ostatních druhů doprav.
MHD se dotuje méně, než parkování ve městech. Proto je MHD pro město ekonomičtější.
Mimo výstavbu parkovacích domů jako tenhle, což je pořád vzácnost, se parkování nedotuje.
Dotovat znamená brát peníze z rozpočtu a lít je do něčeho, nikoli nezpoplatňovat tak, jak bychom možná mohli, byť je tahle lež čím dál rozšířenější.
Parkování na ulicích se samozřejmě dotuje. Obec to musela vybudovat, musí to udržovat a opravovat. To stojí peníze. Pokud se to nepokrývá z parkovného (což se obvykle nepokrývá, zvlášť u rezidentního parkování), je to dotované.
Patří právo zaparkovat auto v širším centru města do „základní občanské vybavenosti“?
Patří právo rozumně dojíždět vlakem do (velko)města do „základní občanské vybavenosti“? (zde se ekonomická návratnost počítá a neekonomické projekty zahazují)
Diskutujme.
Tahle diskuse se realizuje opakovaně, na několika úrovních, a prostředky podstatně relevantnějšími, než diskusní fórum.
Volby se tomu říká.
Volby nejsou diskuse. Diskuse je, když účastníci předkládají své postoje a podporují je svými argumenty.
Na tenhle parkovací dům se čeká jako na smilování. V místě bydlím i pracuji, takže vím, jaká je situace na místě s parkováním. Potom, co zmizelo původní improvizované parkoviště, se okamžitě ulice zaplnily auty a situace se výrazně zhoršila. Plus velkou výhodou jsou nabíječky, nevím, jestli nějaké parkoviště vůbec v republice má tolik nabíječek. Takhle případně elektro v klidu nabiju a z práce i domova to mám k autu 5 minut. Zatím největší důvod k pořízení elektra.
Parkovací dům prakticky v širším centru, kde už je teď doprava brutálně hustá a toto ji ještě podpoří. Typické místo, odkud by se měla IAD vytlačovat, ale Brno ji prostě podporuje…
Je to na konci výpadovky na Svitavy a je to placený. Potud OK. Horší ie to provedení – skoro jakoby ten pozemek neměl žádnou cenu, že se to dá celý zaplácnout parkovištěm. Postavit tam podzemní parkáč a nad ním blok bytovek by mi přišlo mnohem účelnější, zvlášť když je v okolí veškerá občanská vybavenost…
Pod zem se jít nemohlo, protože pozemek se podle územního plánu nachází v koridoru pro budoucí SJKD, přičemž někde v těchto místech by měla vyrůst podzemní stanice.
Tím spíš bych čekal nějakou podzemní výstavbu – založení stanice, přístupových cest, nad tím podzemní garáže a nad tím městskou zástavbu…
Líbí se mi Váš názor, ale obávám se, že je v tuto chvíli poněkud nereálný vzhledem k tomu, že se projekt SJKD nachází teprve v přípravné fázi a dosud není rozhodnuto, kam a v jaké podobě diametr povede. Navíc by takový přístup výstavbu parkovacího domu výrazně prodražil a lze jen spekulovat, zda by se s tím nakonec stejně nevyčkávalo až na samotnou realizaci diametru, která je zatím v nedohlednu.
Podotýkám, že hrubým mapy.cz měřením je ta plocha větší než Svoboďák…
Kratochvíl to popisuje jako P+R? Tak to je dost mimo, P+R se mají stavět na krajích měst, ne v šírším centru. Dále, nejbližší zastávka MHD je od tohoto park.domu pořád kus vzdálená – na nějaký přestup na MHD se dojíždějící vykašlou.
A hlavně, právě na toto místo dojíždí spousta lidí („mrakodrapy“ na Šumavské, několik fakult 2 vysokých škol,..), to je mnohem důležitější cílová skupina než „pokračuju do centra“.
To ze pre mnohych (vacsinu) ludi je parkovaci dom uz v mieste destinacie, to samozrejme nespochybnujem. No s tym pokracovanim do centra to tiez moze byt fajn. ono na kraji Brna smerom na sever nie je vhodne miesto pre p+r s dobrym napojenim na centrum (volne plochy na p+r su az niekde za globusom, a vsetko od globusu konci aj tak na kr.p. nadrazi afaik, cize cesta este s prestupom do centra, a tramvaj tam nikto predlzovat nebude, rovnako tak v oblasti technologickeho parku a medlanek ostavaju plochy ako rezerva na buduci rozvoj alebo je to chranena oblast kvoli prirode)… Číst vice »
Jenže „nejbližší zastávka MHD je od tohoto park.domu pořád kus vzdálená “ – minimálně 200 metrů od vstupu do park.domu (záleží kterou zastávku máet na mysli).
IMHO se to zaplní právě „místními“, co v okolí pracují. Na P+R už nevyzbyde kapacita.
Plus taky nikde nevidím zmínku, že by se tam fakt počítalo s P+R službou – bude parkovací lístek vážně sloužit jako lístek na MHD?
Jinak ono se uvažovalo o lokalitě naproti Technickému muzeu, což je těsně u „dálničního“ sjezdu a těsně u zastávky šaliny.
Ale místní NIMBYsté byli proti, tak to šlo k ledu.