regio-vlak

59 nových autobusů. ICOM pořídil pro dopravu na Vysočině vozy od Setry

Nové autobusy Setra pro provoz na Vysočině. Foto: ICOM transportNové autobusy Setra pro provoz na Vysočině. Foto: ICOM transport

Dopravce pro nové soubory přijal 80 řidičů.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Strašně ošklivý jsou ty Setry.

Jarda

A zase nikdo nenakupuje elektronické autobusy.

Někdo

Obecně jsem si všiml že dopravci ze skupiny ICOM transport nakupují krátké vozy od Setry a dlouhé vozy od Mercedesu ( 18 M alespoň podle toho co jezdí na Mníšecko )

automatic

jo jo, krásné nové turecké autobusy – teda kromě toho Citara pro PID

automatic

myslím že zrovna Setra S 510 LE je něco jako když se Němci snaží dönner kebab označit za typicky německé jídlo 🤣

Sotous

U trado bus je to naopak. Setry 12m a 15m, zatímco mercedesy většina 12m. Jak by se sem hodily 18m autobusy…

svojsin

Hodily kam přesně?

Petr Hanák

Ty by se většinu dne neuživily.

Happy

Zrovna na Bystřicko by z větší části stačily vozidla podstatně menší. Na úzké cesty s tímto plazichodním motorem to nebude nic moc… A trošku mě mrzí, že kraj opět udělal souběhy vlaků a busů na některých relacích…

dopravák

Ale na Bystřicku Setry prakticky nebudou… počkejte na provoz a uvidíte.

Emil_šotouš

Ano, ZDAR bude na Bystřicku zajišťovat subdodávku v podstatě na všech spojích. Do Bystřice by se TRADO-BUS mohl dostat asi jen z Velkého Meziříčí. U Velmezu by měl mít ZDAR částečnou subdodávku, stejně jako BDS-BUS.

Viki

Manuály? 🤭

Gumidek

Jelikož tímto strojem jezdím musím říci jediné.strasne slaboučký motor když naložíte bus plný lidí skomírá v každém kopci proto zlatá manualka neb si můžu před kopcem podřadit a nepere se automat.Misto pro řidiče fajn dost prostoru i pro 160 kg čuně jako sem já.oproti ivecu se nic neklepe a vše dobře licuje . průměrná spotřeba cca 26.3 a po dálnici se dá i za 23 l

Michal M

U nás to taky jezdí a ty rozjezdy velmi slabý.
A těch 26,3 to žere když jsou jízdní řády namalované na 60 km/h jako v PIDu, nebo tím jezdíte i 90?

mlokXCM

Mohli ten sloupek mezi přední a zadní řadou oken natřít na černo. Podle mě by to vypadalo lépe.

Zlámalík

Mně se to líbí až na to „devadesátkové“ logo ve stylu „čím větší, tím lepší“. Holt ICOM se v tomto nezapře.

Vymeták

docela dobrý video Setra S 515 LE

https://www.youtube.com/watch?v=5bPJoV3ArG0

je to teda v němčině, chválí prostor pro řidiče, ergonomii atd. Je fakt vidět, že za sedačkou má dost místa i pro tašku a bundu. Sedačka vypadá taky dostatečně velká. Je to pěkný autobus.

Noscortas

V Praze jezdí na lince 333, velmi příjemné svezení oproti rozklepaným SORkám.

Holub

Jestli opravdu všude bude manuální převodovka, tak to lituju řidiče.
To je v dnešní době opravdu skok dost dozadu. My v Česku se nikdy nepoučíme. Pochybuji, že managment by si vzal nový auta v manuálu.

Ares

Souhlas, třeba Plzeňský kraj je komplet v automatu už několik let a naprostá pohoda.

Emil Jícha

Tak to aspoň pomohlo udržet zaměstnanost na jižním Plzeňsku – tam se vyrábějí ty kastle „komplet železa“ pro Setru.

Viki

Myslím, že tam se dělají jiné pro MB/Setru

Kubrt

Tyhle Setry se vyrábí v Turecku.

Mystifying oracle

To je relativní tvrzení. 🙂

esc

Proč jsou vlastně opět bílo-modré? Neměly by mít už nějaký jednotní krajský nátěr/polep?

Kubrt

Kraj Vysočina žádný krajský nátěr nemá.

Kubrt

To je pro mě novinka, díky.
Ad Mystifying oracle: to je nová verze, nebo jak tomu mám rozumět? Taky díky 🙂

Sotous

7 autobusů icom dodaných minulý rok dostalo krajské barvy Vysočina

Horal

Bohužel ani ty nejsou v správném schématu. Zejména zelená je jaksi jiná.

Happy

Přesně. Busem na tom Ivecu mají něco, co by se dalo nazvat krajským schématem, tak proč ICOM to má zase jinak?!

Horal

Zeptejte se těch co to výběrko psali. Bohužel odvedli odfláknutou práci.

ceryy5

no oba dopravci to mají takové polovičaté a ani jeden správně…

RJD

Překvapila mě ta manuální převodovka. Má to nějaké výhody? Respektive neexistuje automatická, které jde dát právě třeba v kopcích nějaký manuální režim, ať se dá brzdit motorem atd.?

Luboš

Mně zas překvapila nízká cena za kus. Když to srovnám s posledními nákupy DPP.

Bobek

S nákupy čeho? Naposledy DPP kupoval jako krátký diesel Streetway za cca 4,9 milionu.

Arnošt

Však setry na Brněnsku nemají ani retardér aby se ušetřilo… a Vy by jste chtěl dražší automatickou převodovku 😀 Uvědomte si, že jste v ICOMu … tam se i základní výbava davá pryč, hlavně aby se ušetřilo.

Vymeták

pochybuju, že by autobus neměl pomocnou brzdu, to je nějaká blbost

Arnošt

Jděte se zeptat na Zvonařku řidiču co s tím jezdí… 😀

Vymeták

okay, ty autobusy neznám, takže to je jen moje domněnka, ale je to divný, že by jezdil jen na provozní brzdy

Mystifying oracle

Je tam light motorová brzda (jake brake), jejíž účinnost je mimo velmi vysoké otáčky mizivá. Cosi tam ale je 🙂

Viki

Motorovka je vždy

Happy

Přesně. To je holobyt, co se kupuje.

Vymeták

Taky jsem překvapený. Z mé zkušenosti je automat pro řidiče rozhodně usnadnění práce, ale neříkám, že je to lepší volba. Znám hodně řidičů, co si i stěžují, že hlavně v kopcovitým terénu kolikrát automat neví co zařadit a různě střídá kvalty, z kopce nad tím taky nemáš takovou kontrolu, ale na druhou stranu stejně používáš retardér, takže podřazování neřešíš. U manuálu bych si tedy tipnul, že hlavní důvody pořízení jsou ekonomické, tzn. náklady na servis, životnost, spotřeba a cena.

Arnošt

Pokud ten retardér ovšem mají.. ne jak setry v okolí Brna.. co mají jen motorovku 😀

Ares

Řidič si stěžuje, že v kopci automat řadí nahoru a dolů, přitom tohle řidiče vůbec nemusí trápit. Ono jde taky o techniku jízdy, když na to šlape jak na šicím stroji, tak se nemůže divit, že otáčky lítaj a převodovka neví co dřív.

Mystifying oracle

Patnáctimetry automat mají, jen se o tom v článku nemluví. 🙂

Kubrt

Ale 15m nejsou předmětem této dodávky, ne?

Mystifying oracle

Možná že ne. Překvapilo mě ta mininálně 1 dlouhá železa na titulním obrázku a 3 ks v listopadu uvedené v registru vozidel pod Trado-Bus jako nové. . 🙂

Petr Hanák

15m Setry u Trado-busu půjdou stopro na linku 100.

Petr Hanák

Jo a těch (asi) 7 patnáctimetrů co se kupovaly vloni v barvách Vysočiny a jezdí z Jihlavy je v manuálu.

Horal

Bohužel ani ty nejsou ve správném schématu kraje Vysočina.