500 míst pro kola, 84 pro auta. IKEA v Kodani otevírá obchod s nezvyklým poměrem na parkovišti
Nový obchod IKEA v širším centru Kodaně. Foto: IKEA.com
Malý počet míst pro auta je součástí strategie udržitelnosti celého obchodu.
Přesně tohle mi chybí v Praze, když si potřebuju koupit menší poličku nebo něco menšího co si vyberu u nich a nebo jen pár drobností, tak nejezdit kvůli tomu za město. Teď jsme tam třeba byli pro pitomé dvě balkonové židličky a cesta na ČM a zpět nám zabrala skoro 2 hodiny a stejně jsme to odvezli kombinací metra, tramvaje a sdíleného kola.. 🙂 kdyby byla prodejna dejme tomu v Holešovicích, tak je to celkem win-win pro zákazníky i samotnou ikeu. Kdo chce jezdit autem, pořád bude mít dva obchody a pro ostatní by byl jeden menší bez parkoviště a… Číst vice »
Na kole se ta polička odváží fakt perfektně :-).
A co třeba křeslo.
O cargo kole už jste někdy slyšel? Ve městech jako je Kodaň je to docela běžná věc a třeba i v Praze je jich vidět čímdál více. Ne pro všechny, ale pro velkou část obyvatel velkoměsta to bohatě vynahradí auto k přepravě větších nákladů a dětí do školy. Ne každý jezdí na chatu na Sázavu…
Bohužel auto necháte stát venku zadarmo, dražší cargo kolo bych nedal ani do sklepa nebo do kočárkárny, nehledě na to, že se do ní nevejde, protože se tam dlouhodobě skladuje bordel. No a lidé, kteří mají barák nebo dům s garáží, zase nemají parkovací problémy.
Ano slyšel. Jenom když jsem tam nakupoval, tak jsme vezli 350 kg věcí asi 10 km daleko. Zkuste si to s dvoukolákem …
Tak proto jsou tam místa i pro automobily, že ano.
Na takové nákupy mají odvoz a nebo se dá odvoz za pár korun vzhledem k objemu vašeho těžkého nákupu objednat solo od soukromníka. Já sem to tak řešil před 5 lety u zařizování bytu. Věci sem si prohlédl, pak sem je objednal a vyzvedl to přímo ten živnostník s dodávkou a závozníkem i s cestou na externí sklad. Nahoru mi to vynesli a stálo to celé asi 3 tisíce, nevím kolik by to bylo teď ale v takovém nákupu jsou to nižší jednotky procent a šetříte si záda a energii na lepší věci 😉 Víte jak se to říká, kdo… Číst vice »
Zajímavé by bylo znát poměr plochy parkoviště pro kola a pro auta. Tipoval bych, že ta parkovací plocha pro auta bude pořád ještě větší – na parkovacím místě pro auto se podle mne dá zaparkovat víc než 6 kol, navíc nebude potřeba tak velká „mrtvá“ plocha parkoviště, pro příjezd k parkovacím místům pro kola stačí užší cesty.
Nehledě na robustní vzduchotechniku, požární bezpečnost a ostatní technologie přítomné v takovém rozsahu pouze kvůli přítomnosti automobilů a s tím spojené obrovské náklady na výstavbu a provoz energetické tudíž ekologické.
Dokud to nemá napojení vlečkou, je to na nic. 😄
Nejenom, každý zákazník má mít vlečku až před dveře a pak si to vynosit ve 4 ráno, aby nemusel platit za stojící vagon.
Pojďme to držet v rovině té městské mobility, takhle bychom za chvíli řešili podstatu bytí. TLDR: tímhle tempem budou naše města za chvíli neobyvatelná; investovat do kol se vyplatí; jestli trváte na jízdě autem, tak prosím, ale plaťte za své pohodlí tržní cenu. —- No zastavením investic do cyklo byste získal tak maximálně nižší miliony:d v tom je ten problém. Přitom doprava na kole je v absolutních číslech pro městskou (a státní) kasu prokazatelně přínosná, ať už se jedná o finance na správu infrastruktury, znečištění, či zdraví obyvatel. Tyto průzkumy a zkušenosti z jiných (srovnatelných) měst bychom měli sledovat a… Číst vice »
Příspěvek byl původně reakcí na komentář, který byl nejspíš smazán – tolik k první větě.
Orange Pilled. Nice!
Nejvíc. A teď už to jenom nějak přetavit v to, aby to společnost začala řešit:d
Naštěstí ČR nevede statistiky jako znásilnění na počet obyvatel v rámci zemí EU
Tak si to tam užijte, doufám, že už jste odevzdal i občanku 🙂
Tak proč nám tu píšeš na české diskuzi.
České občanství má výhodu pasu, kdy má člověk na spoustu míst bez víz. Ikdyž Švédsko nad tím nebude také špatně. Taky jej zvažuji. Jediná země, kde jsem se cítil jako doma.
Dokud je na vývěr, tak mě tito fanatičtí libtardí jsou zcela u zadele, a prostě u nich nenakupuju. ,Ikea je u mě pro extrémní zvýhodnování pochybných menšin celé roky mimo zájem a zcela jsem ji vyškrtl z zájmových obchodních domů. At jim tam dělá tržbu kdo jim fandí….děkuji za každý mínus ale IKEA fakt NE!
Bylo by dobré, kdyby byla IKEA méně aktivistická, ale s více a lepšími službami. Alespoň co se české IKEA týče. Kupovali jsme malou kuchyňskou linku a byli jsme tam pětkrát jen pro vyřízení. Objednali jsme odvoz staré linky a IKEA požadovala, abychom si jí odpojili od vody a odpadu a rozebrali dvířka. Tak takhle soudruzi ne. To jsou služby na nic. Takže tenhle úlet mě nepřekvapuje.
A mohl bych ten aktivismus vidět?
Nebylo by lepší to přestat nazývat úletem a konečně si přiznat, že tohle je směřování vyspělejšího světa?
Vyspělý svět dle Ikea: – Nefungující vyhledávání na eshopu. Např „prostěradlo“ = 124 ks, sekce prostěradla jen 107. Asi Matrix 🙂 – Eshop není jako eshop, ale stále kupujete ze skladu daného obchodu. Nejsou schopni si to ani převést (aspoň třeba po Praze). – Do dneška nemůžete určit doručení na 30-60 minut přesně, je to po půl dni. – Služba montování nábytku nepřijede rovnou s tím nábytkem, ale o několik dní později. Asi pro založení správného vztahu s krabicí Chápu, že v jiných státech se tam kupují spíš cetky, než reálně nábytek a podle toho v posledních letech sortiment vypadá,… Číst vice »
Jo eshop mají nanic, třeba je v Dánsku lepší.
Mě jenom vadí nazývání jakéhokoliv odklonu od každodenní potřeby auta aktivismem, pak se nemůžeme divit, že to tady vypadá tak, jak to vypadá.
Takže jste se konečně odkopal jako troll?
Dobrý den, jak prosím souvisí tento text s nějakými neziskovami?
Dovézt si skříně je každodenní potřeba…
Zato jet pro skříň 60 km na kole a se skříní 60 km zpátky je pohodička.
Joo, shaneni psaciho stolu za cinske lidove demokraticke chripky v CR byla fakt sranda. Neco delat na zakazku = sakra si pockam, protoze neni matros. Tak nic, prijatelny rozmer mela Ikea. V Praze jsou 2x, stul neni k dispozici, protoze budto chybi deska, nebo nohy. A jeste k tomu nemeli skrinku, tu meli pro zmenu jen v Brne. Moznost zalozeni objednavky na veci, ktere nejsou skladem? Nenechte se vysmat. Seskladani nejake skladove alternativy, co je skladem? Fajn, ale neda se vybrat volny cas na vyzvednuti! Hovor na infolinku, co to jako je… cekani na spojeni bez sebemensiho prehaneni hodinu, abych… Číst vice »
„Do dneška nemůžete určit doručení na 30-60 minut přesně, je to po půl dni.“
Buďte rád, že nabízejí aspoň to. Já, když nakupuju přes internet, tak mám obvykle tři možnosti: Den dovolené a hromadu proježděného benzinu kvůli celodennímu výletu na prodejnu, den dovolené kvůli čekání na kurýra, nebo návštěva výdejního místa Zásilkovny. Ano, mluvím o eshopech v ČR.
Vážně si myslíte, že ten obchod nebude nabízet možnost zapojení/sestavení u zákazníka?
Obchodník se „stará“ o to, jaký typ lidí mu do obchodu jezdí, a dle takové socioekonomické analýzy si odhadne, kolik jakých parkovišť potřebuje – co je na tom aktivistického?
Vy musite mit taky dosti smutny zivot…
No jo, není to běžné u nás tak je to úlet. Až nám ujede vlak pak se budeme divit.
Ono v ČR přijede rodina s károu, koupi nábytek, odvezou doma smontují. Možná Dánsku přijedou na kole, ale pak to dodávka odveze k nim domu a následně přijede technik, který to smontuje.
Takže místo auta s károu jede dodávka a navíc ještě technik autem. Tomu se říká ekologie, neboť zákazník jel na kole.
Jenže ona dodávka na jednu jízdu objede třeba pět zákazníků. Oproti tomu máte pět aut co jedou tam a zpět. Vážně je ten rozvoz míň ekologický?
Co se týče technik autem: to stejné je ale i v Česku, i zde si můžete zavolat technika co přijede (autem) k vám domů a smontuje to. Proč si myslíte, že se to děje jen v Dánsku?
Protože většina lidí v mém okolí si to či ono opravi doma sama, či sami smontují nábytek. Například v Německu či Rakousku si pozvou na ty samé věci řemeslníky. Samozřejmě postupně se to i v ČR mění, ale zatím to není většinově.
A pak se pořád divíme, proč máme životní úroveň nižší, než v Německu. Mimo jiné i proto, že místo toho, aby něco udělal efektivně odborník, dělá si to spousta lidí sama – neefektivně a v důsledku dráž.
Hmm, vy jste vskutku kreativní. Já si odpoledne po práci zajedu do Ikey, provedu nákup, šoupnu ho do auta, doma vynesu do bytu a do večera si to smontuju. Pokud toho bude víc, tak pokračování montáže druhý den po práci. Vy si zajedete na kole do Ikey na čumendu, objednáte si dodávku a montáž externí firmou, odjedete spokojeně domů. V určený den si vezmete dovolenou a budete čekat, až vám váš nákup přivezou a smontujou. Sice navíc zaplatíte dopravu, montáž a přijdete o jeden den dovolené, ale budete potěšen, protože podle vašeho názoru budete mít vyšší životní úroveň (jako v… Číst vice »
Ano, ukázal jste to přesně. Berete to tak, že váš čas nemá žádnou hodnotu. A když si to vezete sám, myslíte si, že máte dopravu zadarmo.
Ano, protože bych tu trasu do práce a z práce jel autem i bez návštěvy Ikey. 🙂
Tak podle zaměstnanců Ikea se ovšem nedá posuzovat schopnost zbytku populace sestavovat nábytek Ikea.
Ne každý je dřevo, které neumí sestavit skříňku, nebo postel. Právě Ikea je postavená na tom, že si sám dovezeš a sestavíš.
Já jsem nepsal, že neumí. Jenom možná umí něco, co neumí ti, kdo sestavují tu skříň, a co je lépe hodnocené, než sestavování skříně.
V tom druhém příkladu přijdete ještě o víc času, protože jednak při té montáži budete muset být doma úplně stejně, jako kdybyste si to montoval sám. K tomu navíc přijdete o čas v podobě té dovolené. A do třetice jim ještě budete muset zaplatit, čímž se připravíte o další čas, po který budete muset pracovat na ně a ne na sebe.
Při té montáži můžete doma dělat něco jiného. Kdo má tu možnost, může při tom třeba pracovat z homeoffice.
Já určitě ne. Existují i jiné práce, než ťukání do klávesnice.
Tato prodejna je prevazne pro lidi, kteri nevlastni auto, coz vsichni doufejme, ze bude vetsina lidi ve mestech. Pro tyto lidi, je tedy velka vyhoda, ze muze byt v centru, jelikoz neni zapotrebi obrovske parkoviste.
Když všechno ostatní selže, přečtěte si návod.
Na montování IKEA nábytku stačí jeden šroubovák nebo imbus. Pokud by měl montovat celou stěnu, tak akušroubovák. Na to opravdu nepotřebuje auto.
I do Ikea se casto jezdi pro veci v klidu odvozitelne na kole. Staci se treba na Zlicine podivat, kolik lidi odtamtud jde na bus. S nakladnim kolem v pohode odvezete i nejakej ten nabytek. A prostor pro auta tam furt bude, takze vlastni odvoz vetsiho mnozsti krabic autem zustane v pohode mozny. A je to Kodan, ten remeslnik na montaz dorazi klidne taky na kole.
Tento text je o pobočce v Kodani, své problémy s nákupem v Česku si prosím řešte sám, stejně tak svůj psychický problém.
No jo no tak pojedou autem, do vzdálenějších obchodu.
Vy nakupujete nábytek v Kodani? A teď začnete jezdit do Osla?
Bingo! Ocividne tahle prodejna je cilena na lidi, kteri nevlastni auto, coz bude i v CR jednou vetsina.
Ve městech možná.
No jo, u Vás to s tím postřehem asi vůbec bude nějaké ošemetné…
Tak ta větší města budují dražší infrastrukturu. Nejen metro, které Vy jako autofil asi moc nepoužíváte, ale třeba i ta Blanka (kterou zase lidé bez auta vůbec nevyužijí) něco stála…
Jsem patrik.suchomel@gmail.com
37.48.16.138, zamindrákovaný kokot, který rád trollí. Napište mi.
Ve mestech bude taky zit vetsina lidi.
A vesničanům s traktorem bude vyčítáno, že jim zavazejí při zábavě na polní cestě a mají orat v noci, aby nerušili.
No, vzhledem k odlehlosti prazskych ikea bych dopravu na kole viděl jako velmi okrajovou. Kdo nechce jet autem, použije mhd neb mhd je v Praze obvykly zpusob dopravy.
Pokud je v Kodani obvykly zposob dopravy kolo a pokud ten kram nestoji nekde na periferii, pak ma jejich pristu opodstatneni. Zvlast kdyz se tam jezdi do kramu jen na cumendu a nabytek se kupuje se sluzbami (dovoz, montaz). To, ze se dneska krici,jak jsou eko, je jen moda. Nabytek, ktery objizdi zemekouli kolem dokola totiz eko neni.
Kdo nebude chtít půjde do kágru na převýchovu
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-demontaz-dalnic-zavreni-letist-a-zakaz-snad-i-zivota-ideolog-posledni-generace-pripravil-silene-cteni-40432539
*lágru
Mohou jet autem do domů Ikea na periferii, které jsou v Kodani taky 🙂
Tohle je prostě alternativa. Taky by se mi líbilo, kdyby ty menší věci měla Ikea někde blíž a ne 20 km autem po Praze.
Tak je zkuste najít v nejbližším obchodě
Možná by dobré do toho článku přidat informaci, že tam žádné skříně na skladě nemají a domů si je neodvezete. Mají tam jen ty jejich drobnosti. Nábytek tam sice je vystavený, aby si to lidi mohli prohlédnout, osahat a změřit, ale domů si ho musíte nechat dovézt.
Stejný koncept je už ve Vídni. Cílová skupina jsou lidi bez auta, kteří by si to brali s dovozem tak jako tak. Akorát teď nemusí na konec světa (což je zvlášť pro lidi bez auta fajn). Párkrát jsem tam by a bylo tam vždycky plno.
Nemají, když otevírají v srpnu. Tohle není typ prodejny, co je v centru Vídně či Paříže, je větší
Tak ona většina lidí si to nechá dovézt, i když to auto má. V zásadě je to postavené na tom, podívám se, objednám a důvěřuji. K podívání se nepotřebuji dojet k obchodu autem.
Jistě. Protože dáš skříň na záda a šlapeš 😁
Mě se teda nikdy skříň/rám postele apod. do auta nevešly a stejnak jsem je musel nechat dovézt.
V celkem beznem rodinnem kombi jsem tedka prevazel postel 190×85 a uplne v pohode. Jak jsem cekal, ze to bude muset byt nejak divne nasikmo pres sklopenou sedacku spolujezdce az dopredu, ale kdeze, vubec to nebylo potreba.
To uz je vetsi vopruz to dostat po schodech z/do patra, ale to zas neni nic, co by lahvinka pro sousedy nespravila 😎
Tak to jste v IKEA v životě nebyl. Prodají vám skřín v krabicích, rozloženou na díly. A když sklopíte zadní sedačku, tak tu krabici naložíte i do CityGO a podobných přibližovadel.
Já už jsem v autě (ano, v osobním autě a ne, nikoliv na střeše ani ve vozíku) vezl 2,5 m vysoký vánoční strom.
Ve formě štěpky, nebo ve formě kmene na metry a větví zvlášť?
Víte, ono je trochu rozdíl, jestli máte Škodu Citigo nebo Volkswagen Caddy. Nepočítal jsem s tím, že lidé jako vy potřebují v lepším případě fotku.
To je jasné, ale zdejší odborníci, jezdí na každý nákup do IKEI raději rovnou tranzitem.
Fordem Tranzitem nebo jinou dodávkou.
Do auta se nevejde, hodí se na záda, omotá gumicukem a vesele se šlape…
Jo a policku si pak odvezu na kole… to je ale blbost. Nebo si zaplatim za raketu odvoz dodavkou… a ekologie vezme za sve. Hloupost lidi nezna hranic,ale jiny kraj,jiny mrav
Nákladní kolo znáte ?
Ano známe.
Postup:
1.Nejdříve pojedeme z práce do nějakého „Sixt/ Europcar“ na nákladní kola.
2. Pak z této půjčovny pofrčíme na kole do Ikey na nákup.
3. Z Ikey s nákupem na nákladním kole domů.
4. Z domova s prázdným kolem zpět do půjčovny
5. Z půjčovny zase zpět nějak domů k „pokrokově“ nakoupenému nábytku.
Až podle vzoru Kodaně překlopěj parkování na Černém Mostě, bude to zcela ideální řešení zejména pro dopravu nábytku nejen do Kbel, nebo na Prosek.
https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/services/vydejni-mista-pub1378ec50
Nakladni kola vlastni v techto zemich uz pomerne hodne lidi.
Nákladní kola v těchto zemích už poměrně dost měst vlastní a nabízí lidem k zapůjčení radnic.
Ale houby. Jde o Kodaň, spousta rodin tam nákladní kolo má svoje. Narozdíl od auta, protože to fakt potřebujou minimálně. A pokud nemaj svoje, tak si prostě na ulici aplikací v telefonu odemknou sdílený, dojedou tam na něm, nakoupí, odvezou si to domů a zas kolo zamknou… + jak tu někdo psal, půlka, možná větší část parkoviště bude i u týhle novinky pro auta (bohužel ta jejich prostorová neefektivita je tak obrovská, že se jich na podobně velkej prostor vejde o řád míň). Takže kdo bude chtít přijet autem, bude taky vítán. Jenže vás prostě štve a provokuje už jen… Číst vice »
Byl bych za to rád, ale kdyby příčinou takového stavu byl volný trh a ne utopická ideologie alias salámová metoda alias syndrom vařené žáby.
Tak vzhledem k tomu, že Češi si byli schopni v roce 1948 zvolit bolševika nebo Stbáka Andyho, tak bych se toho dost bál. Mohlo by to skončit i tak, že by každý jezdil rovnou náklaďákem.
Příčinou tohoto stavu je volný trh. Příčinou podílu kol na dopravě v Kodani je to, že město na (pro město superdrahé) infrastruktuře pro auta málem zkrachovalo, tak začalo stavět infra pro kola, protože je nejlevnější a na nic jinýho peníze neměli. A zjistili, že se jim to velmi, velmi vyplatí. No a Ikea coby firma na konkurenčním trhu teď testuje (dosti pravděpodobnou) hypotézu, že trh v Kodani má u obchodu, který je oproti stávajícím blíž do centra, pravděpodobně zájem spíš o parkoviště pro kola, než pro parkoviště pro auta (respektive cca 1/2 na 1/2, ono to místo pro 84 aut… Číst vice »
To s tím “nákladním kolem” bylo myšleno jen jako vtip, že jo…?🤦🏼😅
Ne každý to ale poveze do 5 km vzdáleného sídliště. Ikea jsou prodejny krajského dosahu, tak si zkuste představit, jak povezete nábytek na kole z Černého Mostu třeba do Neveklova.
…a nebo třeba z výdejního místa v Liberci do Hodkovic nad Mohelkou. 🙂
Pokud bych ještě navíc dodal, že mimopražským zakazníkem Ikea může být i senior 65+, tak by taková poznámka už mohla být považována za surovou.
Jak tu někdo psal, prodejny Ikea na periferii Kodaně zůstávaj. Tahle nová bude blíž k centru a tedy zaměřená primárně na obyvatele přímo z města. Je to doplnění a rozšíření portfolia prodejen. A velmi smysluplné. Že z prodejny se skoro stovkou parkovacích míst pro auta dělá všeobecnou nařízenou cyklopovinnost je fakt problém váš a ostatních takových diskutujících, ne Ikea.
Doufám, že vám v první větě nechybí slovo zatím.
Ty budou fungovat, dokud se je firmě Ikea vyplatí provozovat. Volný trh…
…pokřivený všemožnými regulacemi.
Například brutálně dotovanou infrastrukturou pro auta? Tím, že některá odvětví zdaleka nemusí platit za všechny své externality, atd.? Jo, ale co se dá dělat, líp to zatím neumíme.
No tou dodávkou oni vezou třeba 20 zásilek, takže ekologie za nic nebere. Je to úplně v pohodě.
Klasika:
cesta vlastním autem do Ikea – 2×10 km po městě, semtam zácpa – to je ok. Auto váží 2 tuny, veze jednu cestu nic, nazpátek kus nábytku. Před a po obvykle zabere veřejné prostranství.
Nechat si něco dovézt plnou dodávkou, která optimalizuje trasu podle zákazníků – to je neekologické!
Tak a teď přidje ta věc, jak všem automatům vadí dodávka ubírající lebensraum lidem, zatímco s nákladním kolem se dá zaparkovat za rohem, aby lidem nezavazelo.
Třeba tímhle ano: https://www.cyklospeciality.cz/kargo-kola/nakladni-trikolka-christiania-light-3/ . Tím ostatně můžete odvézt i někoho méně pohyblivého, nebo třeba odvézt holku domů, když si zapomněla na rande kolo. 🙂
za bezmala sedesat litru…to se fakt vyplati 🙂
V cyklistickych zemich je to vcelku bezne k videni.
A kolik Vas stoji rocne auto?
Dovoz přes PPL, Zásilkovnu, DPD atd znáte?
Ach jo.
Znáte?:
https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/services/vydejni-mista-pub1378ec50#13789e44-e8a2-11eb-ac2f-cd5be51f3776
…a nezapomeńte si naplánovat náhradní volno, až na mobilním výdejním místě (např. Vsetín: čtvrtek, neděle: 09:00 – 10:00) zastaví na hodinu auto z Ikey, abyste si to stihl přendat do vašeho auťáku, nebo si to nechal k vám domu poslat přes PPL, Zásilkovnu, DPD…
A to nejde poslat PPLkem přímo z IKEI domů? Na Alze, či všude jinde to lze ale tady ne?
Možnosti doručení a ceny
https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/services/delivery/
Doprava menších zásilek – PPL
https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/services/click-collect/#bc37c380-8356-11ec-9b19-bb25603806c3
S tou raketou máte pravdu. Před nedávnem mi v ikeje prodavač rozmlouval dovoz, že by to vyšlo dráž než nábytek. Njn, ale se stolní deskou se do autobusu nevejdu. Zajímavé že jiné velkoprodejny nábytku dopravu nabízejí a raketu nestojí.
Na to existuje hraběcí rada: Máte to rozřezat, aby se to vešlo. A totéž s tranformátorem, který se nevejde na vagon – rozřezat, aby se vešel, pak si to ten nenažranec slepí sám doma – transformátor 400/110 kV nikdo nepotřebuje.
Super přístup 🙂 Akorát u nás v zaprášené společnosti, kde hlavně na východě země je auto mantrou a něčím, čím někteří jsou schopni jet i do 300 metrů vzdáleného supermarketu (ano, znám takové lidi 😀 ), by tohle asi neprošlo :/ Holt západní společnost je v tomto úplně jinde, my jsme pořád ovlivnění komunismem a většina lidí bere cesty autem kamkoli jako projev jistě majetnosti 😀 Holt proměna společnosti v tomto ohledu asi ještě nějaký čas zabere :/
Určitě takové lidi u nás máme. A pak taky máme skupinu lidí se spasitelským syndromem, co se nad tu první povyšuje, nenechá je na to přijít samotné a nejradši by jim ty moresy zakázala okamžitě.
Ne, tahle skupina se nad nikoho nepovyšuje, pouze chce svůj prostor na ulici. A to si lidi v autech, nezřídkakdy povyšující se nad ostatní, nechtějí nechat líbit.🙃
A není to spíš opačně? Povyšujou se ti motoristé, viz pojmy jako pumpičkáři, socka apod. Navíc jsou agresivní a nebezpeční. Kolik času motoristé ještě budou potřebovat, aby na to přišli sami? Mě to třeba trvalo 12 let od získání ŘP nad tím začít vůbec přemýšlet a pak dalších 8 let s tím definitivně skoncovat. Kolik let to bude trvat jiným? 5, 10 nebo 15 let? Nebo až někoho zabijou? Nebo nějaký jiný motorista zabije jejich blízkého? Nebude to pozdě? Prozatím je na stole pouze výraznější regulace. Ostatně pokud se to nezačne výrazně regulovat, tak to nakonec skončí úplným zákazem třeba… Číst vice »
Pro naprostý pocit bezpečí a sucha se, prosím, nechte zavřít do vypolstrované místnosti.
Jakože má taky sednout do auta? Jestli by právě nebylo lepší navrhovat ty města tak, aby nebyli všichni nucení to auto používat a abychom se cítili bezpečně i bez metráku oceli kolem sebe.
Kdyby metrák… Ona je to obvykle spíš tuna a víc…
No a ty ekologický – elektrický auťáky jsou asi tak 2x těžší, než ty normální…
A spalovací SUV nic neváží že?
Jako v Severní Koreji?
Taky jsem se kdysi suverénně vrhal na přechody, protože mám přednost. A potom jsem začal řídit auto a pochopil jsem.
Taky jsem kdysi měl stížnosti na obsluhující personál. A potom jsem si našel práci a pochopil jsem.
Taky jsem kdysi neměl strach z elektřiny. A potom jsem slyšel vyprávění očitých svědků a pochopil jsem.
Tak u nás, z nepochopitelného důvodu, je pořád auto symbolem statusu, i když reálně ten, kdo jezdí autem, je spíš socka, neboť kdyby měl motorista platit všechny náklady své jízdy autem, tak se, s výjimkou pár lidí, nedoplatí.
Spočítejte si někdy, kolik stojí výstavba a údržba silnic, kolik je příjem z mýta, silniční daně a spotřební daň z pohonných hmot. A spočítejte si, kolik by musela stát cesta vlakem, aby tržby z jízdného pokryli náklady na provoz vlaků nemluvě o penězích na výstavbu a údržbu tratí.
no tak to spocitejte! treba se vam , nebo jinemu autistovy rozsviti. myto se plati jen na dalnicich a nekolika silnici h 1. tr kde jeste neni dalnice. silniční daň je položka , ktera nestaci ani na natery zabradli , spotrebni daň do toho netahejte , ta je na vše co si poridite . jen se to mozna jmenuje jinak. autisti koupi auto benzin pojisteni a jezdi zadarmo. nici silnice chodniky prilehle nemovitosti , zdravi , obtezuji hlukem . sanace techto skod autisti – puvodci- vubec neresi . uz jen parkovne staci na omezeni ve mestech otravů v autech. co… Číst vice »
Ano, proč automobilisti neplatí za použití silnice? Pak bychom neměli problém s opravami a polovina lidí by si rozmyslela, jestli jet autem. Ale však co, stát a kraje zadotují, nemám pravdu?
Silniční daň 1,3 mld. Kč (bývalo to 5,5), dálniční známka 5,6 mld., výnos z mýta 14 mld.
Příjem ze spotřební daně nám nějak s jejím snižováním taky klesá…
Kolik že stojí ta výstavba a údržba silnic? Všech, nejen dálnic. Zejména nárůst vzhledem k inflaci za poslední roky… ta se projevuje jen v těch nákladech, ne v příjmu z daní.
Vynos spotřební daně z paliv a maziv je na úrovni 90 mld (2019). Jste neuvěřitelný demagog, v tom lepším případě.
A z tohoto, pokud vím, se skrze sfdi lijí peníze i do železnice.
Hehe, právě r. 2019 byl ten výnos nejvyšší zatím. Proto ten rok autoservery a podobně uvádějí, protože teď už je o dost nižší. Klesá sazba daně. Letos se plánuje asi kolem 75 miliard – a jak se mezitím změnily ceny stavebních prací? SFDI už si letos půjčuje.
Navíc správně píšete „z paliv a maziv“, nejsou to jen paliva do aut, ale i na jiné účely.
A SFDI staví jen dálnice a silnice 1. třídy, silnice ve městech si dělají obce. Jenom Blanka stála 40 miliard a ze spotřební daně na ni nešlo nic.
a pak ještě parkování, složky IZS, jednotky ARO, JIP, řešení autovraků, soudy, evidence řidičů, evidence aut, evidence bodového systému….velká část aut i řidičů z celého systému dělá černou díru v rozpočtech měst, krajů i státu.
Ještě kremační služby, patolog a soudní znalci.
Jasně, a za sanitku 500 Kč/km. A kdyby hořelo, tak ať raději uhoří, protože silnice mají být jen pro cyklisty a pak nebude údržba potřeba.
Klasická demagogie by Kocurek
Auto heslo svoboda, to jsme převzali od Američanů.
A pak tady byl velký Mao. 100.000.000 lidí umíralo hlady, ale on měl 25 Mercedesů. Nikdo mu na silnici nezavazel a o to přesně autobijcům jde: Aby měli silnice sami pro sebe.
Se podívejde do vedlejší diskuze, kde je pohodlí něčího zadku adorováno nad potřebami pohyblivě omezených.
vy mate potiže s fakty . je li to ve vasich mentalnich schopnostech , zkuste vyhledat informace o komunismu. opravdu jejich light motiv neni rušit auta . komunismus , stejne jako nacismus o 40 let driv chtel dat plebsu levne auto aby neremcal , mel zabavu a mel za co utracet – wv , opel / skoda v sedmdesatych letech . lze jim vycist mnohe , ale podezirat komunismus z ruseni aut to je opravdu unikatni napad . zkuste hledat v sirsich souvislostech proc 8 miliard lidi nemuze mit 4 miliardy aut . zkuste to . treba prestanete revolucni blabolive… Číst vice »
Zrovna IKEA, která prodává rozměrné věci není úplně dobrý příklad… Samozřejmě, existuje rozvoz až domů, ale člověk o to nemá vždy zájem.
A otázkou je, jestli rozvoz zboží je více ekologicky udržitelný, než vlastní odvoz. Aby pak ekonomika pobočky byla vůbec udržitelná:-)
Tak rozvoz zboží v nákladním vozem, který při jedné rozvozové cestě obslouží několik domácností je určitě ekologičtější, než když si každý veze skříň / ku ve vlastním autě a k tomu manžela a děti.
Jo jo, pokrok nezastavíš. Dřevotřískový nábytek pojede přes půl světa, ale zákazník s autem bude nepřítel 🙂
půl světa? tohle je i jako nadsázka hodně blbé
Tak to toho lodního kontejneru se vejde toho nábytku pro tisíce zákazníků, je to sice špatně ale není na té jedné skříni taková ekologická stopa jako když si to každý jeden zákazník poveze 10km. A i kdyby to byla tím autem menší stopa než tou lodí, tak nemáme se přesto snažit tohle eliminovat a pracovat na nápravě jak v tom aby se nevozil nábytek přes půl světa, tak v tom abysme ho dostali domů co nejekologičtější cestou? A neměli bychom začít tam, kde to sami a hned můžeme ovlivnit a pak mít větší právo bojovat za změny celospolečenské? Jen se… Číst vice »
Budete se divit, ale doprava autem 2×20 km po městě (tak daleko to mám do IKEA a bydlím v Praze) má vyšší uhlíkovou stopu než doprava téhož lodí přes oceán. Ony ty lodě jsou mnohem efektivnější a nevezou na dopravu jednoho kusu nábytku 2 tuny extra hmotnosti.
Viz IKEA Westbahnhof ve Vídni.
To chceš, odvést si 2 skříně na kole 🙂
Na cargu bez problému
Ta moje váží asi 60 kg, nalož si ji dvakrát a dej si 8% stoupání.
A pak běž radit lidem z Velké Lhoty, kam to autobus tahá na jedničku, protože dvojka v 16% stoupání moc dlouhá, motor to neutáhne a je to jenom 30x vylézt do 10 patra bez výtahu.
Takový kopec (610 m) v Kodani nemají.
A je mi jasné, že budeš chtí Velkou Lhotu zlikvidovat a zakázat Broučky, aby se po ní slehla zem. Protože ti existence vesnice v horách narušuje tvoje životní přesvědčení.
Skvělý plán. V sobotu koupím,ale neodvezu. V úterý si vezmu volno v práci, protože dodání mezi 8 a 12. Jáj, nevyšlo,tak ve středu mezi 12 a 14. Jáj…👹 A to se Horste vyplatí, nehledě na to životní prostředí,že.😂😂
Od té doby, co v roce 2018 zemřel zakladatel Ikea, Ingvar Kamprad, se změnilo zaměření prodeje. Více, než v minulosti, jsou akcentovány dekorativní tretky.
Navíc poslední dobou i pěkně zdražila..
https://www.aazdravi.cz/ikea-rozzurila-cechy-udelala-neco-opravdu-oskliveho-tak-to-uz-ne-volaji-lide/
neposuzujte dodavatelske zkusenosti z ušmudlané prahy s fungujicim statem kde 40 let neblbli s rudymi fanglemi .