50 metrů, 9 článků, až 312 cestujících a žádná zrcátka. Alstom ukázal nejdelší tramvaj pro Berlín
Nová tramvaj Alstom Urbanliner pro Berlín. Foto: Alstom
Nové tramvaje nasadí dopravce na nejvytíženější linku ve městě.
Nové tramvaje nasadí dopravce na nejvytíženější linku ve městě.
Super. Takže se milí chodci na tu tramvaj hezky podíváme abychom zjistili jak vypadá vzdálenost kdy jste povinní použít značeného přechodu pro chodce protože ta tramvaj je přesně tak dlouhá.
„Přechod pro chodce, nadchod nebo podchod musíte podle pravidel silničního provozu použít, jste-li od něj vzdáleni méně než 50 metrů!“
Dobře, dobře.
50,89 metru- Pak tedy odečtěte 90cm.Ale stejně. Pro ty kteří přechází 5,10 nebo 20m od přechodu ….ti si s tím počítáním lámat hlavu a namáhat mozkové závity stejně nemusí.
BVG nakupuje i obousměrky. tak to DPP může tiše závidět. Snad nový Primátor Berlína ze strany CDU navrhne i U-BAHN boom- rozvoj BVG podzemky U0-Okružní metro a další rozvoj linek U1-U9, také slíbil obnovu projektu U10 a U11(nové)… Škoda že Berlínský S-BAHN není majetkem BVG, protože když DB stávkují tak nejvíce má problém metro(U-). BVG a Primátor Berlína by měly vyvlastnit S-BAHN od DB. Slibovala se i obnova Trolejbusů BVG snad CDU Primátor to splní, další co jsem slyšel je návrat M-BAHN 2030- skutečně Berlín uvažuje znovu o Maglevu jako MHD. Líbí se mi spolupráce VBB-Berlína a Braniborska i tam… Číst vice »
A stavět se to bude tak rychle jako se stavělo U5? 🙂
Spoustu skvělé práce pro Berlínskou dopravu udělali i socialističtí starostové. Třeba právě to co si na Berlíně chválíte.
Primátor z té CDU, která si v komunálních volbách postavila kampaň na „zastavení šikany řidičů“ a promptně vrátila auta na Friedrichstrasse? To je jako čekat, že pražská ODS dotáhne tramvaj na Budějovickou 😀
A to nemám nic proti Kai Wagnerovi, ale vraťte se prosím na zem. Jo a ten M-Bahn se zaručeně nestane – je to stejná fantasmagorie jako jihomoravský hyperloop.
Nestaví se náhodou Metro D, teď za ODS?
Metro nepřekáží řidičům, tam je konflikt hlavně o penězích, čemuž odpovídá i tempo výstavby metra.
Zrovna nedávno tu byl článek, jak se pod taktovkou ODS likviduje kvůli autům už i dětské hřiště.
Nechápu, proč něco podobného dávno nemá Varšava, stejně jako tříčlánkové autobusy.
Asi usoudili že to není potřeba…
Cože, ona je Varšava snad v něčem pozadu??? 😲 Tomu se těžko věří, po té vší bezvýhradné adoraci Polska v diskuzích na tomto webu. 😏
V počtu obyvatel, Varšava je stěží poloviční proti Berlínu. A od toho se odvíjí i počet lidí v MHD a kapacita vozidel.
Možná by jste se měl zajet do Polska podívat a za nos se už chytíte sám….
Hackescher Markt, nikoliv Hackersche Markt 😉 🙂
Teda teď zníte úplně jako čecháček 🙂
Líbí se mi, že ten interiér je prostě funkční bez zbytečných designových prvků, které akorát vždycky kazí použitelnost.
Otázka preference. Německé dopravní podniky si libují v uspořádání 2+2 proti sobě s úzkou uličkou. V kombinaci s články bez dveří to má svá kapacitní úskalí.
A jak jinak to vyřešit nad podvozky, když to má být nízkopodlažní? Myslím, že 52T to bude mít ve střední části tramvaje stejné.
Oni to ale mají nejen nad podvozky, ale úplně všude.
Pročež potřebují rovnou devět článků, styl „všichni sednout“. Když si vzpomenu na pražské návaly u dveří při současně volných uličkách i sedadlech, a specifika přepravy takto dlouhých tramvají…
„návaly u dveří při současně volných uličkách i sedadlech“
Když to budete používat špatně, tak výsledek bude špatný s čímkoliv. A že přeprava tramvaje vyjde po silnici jako nadměrný náklad, to je asi tak to poslední. Vodovod je taky v ulici a ne v železnici.
Když má výrobek špatné UX, bude chování uživatelů vypadat neefektivně.
Vedel by niekto napísať, ako je to s 50m električkami pre Bratislavu? Chystá sa to vôbec? Je o tom teraz trošku ticho.
A není to zbytečné?
Otázkou je tedy -řidič kolejového vozidla s délkou 50 metrů v pražské zástavbě a s pražskými řidiči nejen OA !!! Problém mají i řidiči trolejbusů na letišté VH .
Chystať sa chystá. Ale je to tajné.
Museli kvůli té šířce upravovat okolí trati?
Myslíte, že to bylo nutné? V Praze se nic neupravovalo a to jsou 15T ještě širší.
Praha si tím prošla při příchodu KT8.
S KT8 přišel akorát širší průjezdný profil. Úpravy pro tramvaje šířky 2,5 m proběhly už se zaváděním T3.
To taky, máte pravdu.
Šířku 2,4 m mají už stávající berlínské Flexity 2, tak bych řekl, že síť už připravená bude.
Ne, protože tu větší šířku nejspíš získali použitím krátkých článků (které se vlezou do obrysu i nejmenších obloucích)
Jenže ty mají zase hodně průchodů, které prostor vevnitř omezují.
Ale zřejme to tak v excelu na kapacitu vyšlo dobře.
Evidentně stačilo nahradit špígle kamerama…