Pět let Leo Express: Velké ambice zůstaly. Firma kupí ztráty a čeká na „jackpot“

Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan SůraSouprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra

Přesně před pěti lety vyjel poprvé na české koleje s cestujícími v pravidelném provozu soukromý dopravce Leo Express. Jednotka Stadler

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PV

hlavně je příšerně předražené jízdné – aspoň z Prahy do Pardubic se za rozumnou cenu dostanu jen uprostřed týdne a nejen tehdy je i tak Regiojet levnější. Jako sorry … přes 140 Kč ( a většinou víc než 200,-) ve špičce na trasu 100km by bylo vyhazování peněz.. tak proto co jsem si všimnul je rozhodně obsazenost znatelně nižší než u Regiojetu..

Jan

Tak prostě pro ně nejste komerčně tak zajimaví. A když, tak za tolik 🙂

železničář v důchodu

Já sice vývoj cen průběžně nesleduji, ale v minulosti jsem musel „paštikářův“ vlak využít v krátké době dvakrát právě na trase Pardubice – Praha (protože to bylo poslední denní spojení – teď už existovat nebude ani to) a jízdné tehdy stálo okolo 110 Kč. Jinak na přístupu LE k cenotvorbě nevidím nic příliš nelogického: zřejmě získal zkušenost, že kdyby zaplňoval vlaky „krátkou“ frekvencí z Prahy do Pardubic, nezbývalo by mu dost míst pro „delší“ frekvenci (za Pardubice), kterou by mu menší počet v Pardubicích přistupujících cestujících jedoucích dál na východ už adekvátně nenahradil, takže tu „krátkou“ frekvenci odrazuje vysokou relační… Číst vice »

Jan

Sice jsem s LE dlouho nejel, s IN 50 jsou pro mě ČD značně neodolatelnou službou.
Těžko říct. Jančura byl sice na nule. Otázka, zda zůstane. Zejména s novými trasami do Vídně a Bratislavi si to nemyslím.
Dále otázkou, co udělá zvýšení poplatků za dopravní cestu.
Jančura taky hodně kličkuje. Opustil Bratislava Žilina. Nyní Uherské Hradiště.
S flixbusem nebude moct dotovat z autobusů.
Pendolíno na tom asi taky nebude nejlíp. Flirt je prostě vychytaná, celkem pohodlná, tichá jednotka.

Dave

„Soukromý RegioJet se mezitím na železnici už stihl dostat do plusu a ukázal tak, že se i při nízkých cenách dá vydělávat.“

>>> co to je za blábol? RJ jako takový NIKDY nebyl ziskový, ztrátu si dotoval ze ziskového STUDENT AGENCY!

Dave

Jaká sbírka listin?

Václav Bejček

Kolik LE zaplatil, pane redaktore,za tento tendenční článek?

Josef Petrák

Nula, samozřejmě. Všechny komerční sdělení viditelně značíme.
Co Vám přijde tendenční?

Roman Petrlík

Tendeční? Ten článek jasně naznačuje negaci „sice se snaží, ale moc jim to nejde…“

Honza

„Jak ministerstvo bude reagovat na nabídku dopravce, který má kvůli havarované jednotce aktuálně ve svém majetku čtyři vlaky, není zatím jasné.“ vám přijde zaplacené proč?

Jan Sova

Pamatuji si je na trati Přerov – Praha. Po půl roce provozu dost točili ceny, nakonec v obyčejné třídě zamezili objednávání sedaček pro matky s kočáry (přitom ty byly jediné pohodlné pro delší cestující). Na druhou stranu drželi technické výhody, tj. měli lehké a úsporné jednotky, které při výpadu dodávky proudu ze sítě byly schopné poodjet na vlastní baterie. Podvozek ovšem vlivem malých průměrů kol špatně tlumil přejezdy vyhýbek. Upínat se na to, jak rozhodne antimonopolní úřad, to už je jenom poslední křeč.

Pavel Novák

„Firmu drží při životě hlavně příchod dalších investorů“

Nic nového pod sluncem – viz Ponzi, Madoff atd.

Michal

Asi byste se divil, jaké další firmy jsou takto drženy… 🙂