Letecké společnosti Letectví

-46 milionů denně. American Airlines spočítaly, kolik je stojí odstavené 737 MAX

Boeing 737 MAX v barvách American Airlines. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX v barvách American Airlines. Foto: Boeing

Největší provozovatel letadel Boeing 737 MAX na světě jako první přesněji spočítal, kolik prodělávají na uzemnění tohoto typu letadel. American Airlines, kterým stojí nevyužitých 24 letadel, vyčíslily přímé škody na zisku na 185 milionů dolarů za poslední čtvrtletí.

O tolik se kvůli uzemnění letadel podle dopravce snížil čtvrtletní zisk. V přepočtu tak letecká společnost prodělala každý den kolem dvou milionů dolarů, tedy zhruba 46 milionů korun. I kvůli tomu poprvé od roku 2013, kdy se aerolinky spojily s US Airways, oznámily zhoršení čtvrtletních výsledků. Oproti loňskému výsledku za druhé čtvrtletí je zisk zhruba o čtvrtinu nižší. Vyplývá to z dnešního oznámení pro investory.

American Airlines jsou s 24 letadly 737 MAX společně s Air Canada největšími provozovateli problematických boeingů. Aerolinka zatím z rezervačního systému vyřadila všechny lety s těmito stroji do 3. září, očekává se ale brzké oznámení zrušení letů na celé září až do října.

Kvůli uzemnění musela firma zrušit zatím 7 800 letů. Už na konci června měla mít celkem 31 těchto letadel. Dočasně i kvůli tomu firma zrušila lety mezi Dallasem a Oaklandem.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Nějak jsem žil v domnění, že největším provozovatelem B737 MAX jsou Southwest Airlines, a vida, po přečtení tohoto článku jsem zas o něco chytřejší.

Michael
Host
Michael

Ako je to myslené tým 46 miliónov denne a 185 miliónov za štvrťrok? Akože 46 je myslené ako obrat a 185 ako zisk? Lebo inak mi to nesedí.

Pampara
Host
Pampara

Výpadek vyrovná vývoj a výroba zbraní, které si od nich spojenci dobrovolně nakoupí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Cože? To jako že American Airways vyrábí zbraně?

Pampara
Host
Pampara

Jestli AA vyrábí zbraně nevím, ale Bouing z jejich výroby a vývoje má tolik, že může kompenzace zamáznout levou zadní.

Y.K.
Host
Y.K.

A to víte, nebo si to myslíte? Docela by mě zajímal profit/ztráta z civilní výroby a z vojenské. Máte čísla?

Pampara
Host
Pampara

wiki

Y.K.
Host
Y.K.

Můžete mi to přepsat? Přečetl jsem celou anglickou stránku na Wiki a není tam jediné slovo, které by podporovalo vaše tvrzení. Slevy na daních, půjčky… Civilních letadel vyrobeno 8x více než vojenských. Možná jsem slepý, nevím. Docela by mě zajímlo kolik to „tolik“ z vojenské výroby je. Ptám se vážně.

Jan
Host
Jan

Dost by mě zajímalo jaký tohle bude mít pro Boeing konec a jestli tuhle situaci bude muset všem kompenzovat… Jestli existuje nějaká spravedlnost, tak doufám, že k tomu dojde.

Jen tak
Host
Jen tak

nebude… spolecnosti dostanou “jen” vyznamnou slevu na era a bude klid.

Šalinář
Host
Šalinář

Vláda USA Boeing podrží, stejně tak by se stalo v případě Airbusu a EU… Nikdo nedopustí ztrátu tak významného podniku.

Filip
Host
Filip

Boieng to ustojí sám, 737 je pro něj vyznamná složka nikoli však ta bez které by se neobešel.

Martin
Host
Martin

Děláte si legraci? Většina zisku Boeingu v civilním sektoru pochází právě ze 737. NA dreamlinerech si moc nevydělá.

Filip
Host
Filip

Jenže BA není jen civilní sektor, dělá všechno možné od stihaček až po vesmírné rakety. 737 jsou jen střípek v moři. Nehledě na to že jen volné CF by tyto ztráty samo o sobě uhradilo. BA to ustojí ikdyž ho (firmu, akcionáře, zaměstnance) bude bolet.

Filias
Host
Filias

Myslím, že je to ani moc bolet nebude. Výrobní kapacity Boeingu nemá kdo nahradit. 737MAX přejmenují a pojede se vesele dál.

J.L.
Host
J.L.

Pěkná díra do rozpočtu. Přitom MAXy dělají jen 2,56% jejich „fleet“. U Smartwings dělají uzrmněné MAXy téměř 14,6% celého letového parku!

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince