44,60 Kč za kilometr. Jihomoravský kraj zaplatí za provoz Moravií o dvě třetiny méně, než plánoval
Elektrická jednotka Moravia nedaleko stanice Brno hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Cena obsahuje v podstatě jen personální náklady.
to je sice hezký, ale dokud vlastník vozidel technicky nezajistí kontrolu nad dveřmi, předpisy, když se vyskytne porucha, tak se nehne ani kolo, když tam teda nechce mít vlakvedoucí
Obávám se, že kolo (a to všechna čtyři) se hnou. Automobilová spolujízda+posílení busů teoreticky dokáže nahradit výpadek příměstských vlaků v JMK. Nepřeji si, aby příměstské vlaky (zejména +-20km z/do Brna) zmizely, ale pokud se „srdcaři nádražáci“ hecnou a zabýčí ve své myšlenkové galaxii, tak opravdu nezbývá jiné řešení. Samozřejmě poté, co KOMPLETNĚ firma ČD „vymete“ ony své bývalé zaměstnance „srdcaře nádražáky“, tak volné vlaky JMK bude provozovat buďto přímo DP Brno nebo nějaká normální dopravní firma kde furt ještě vládne zdravý rozum = že buďto se doprava uživí (tj. fláčky radikálně zvýší produktivitu), anebo zanikne jako jakkýkoliv jiný druh lidské… Číst vice »
A to i za cenu porušování platné legislativy? Uvědomte si, že jakmile začnete vyhazovat lidi za to, že dodržují zákony a předpisy, tak se nedoplatíte, a navádění, či nucení k páchání trestné činnosti, je trestný čin sám o sobě – mimo to, kde seženete 150 strojvedoucích ze dne na den? V Lidlu je nekoupíte
Je někde dostupná cena, kterou nabídli ostatní dopravci?
Za 30 dní teprve
Bože, podvod za podvodem….kam to všechno spěje??????
Zvědavý invalida Jirka Karásek by se rád zeptal, jaká bude celková cena za kilometr, když se připočítají náklady na servis Moravií, které bude platit Jihomoravský kraj Škodě Transportation?
Servis je 32.60/km u čtyřvozových, 29.48 u dvouvozových.
A jak na mě takhle všichni mluvili, tak jsem to zapomněl vynásobit dvěma. No nic prátelé, ještě že máme míč.
A co ty zničené vlaky od vandalů, když nebudou ve vlacích průvodčí? A samozřejmě menší výběr za cesty? Hold tady se nejde „od lesa“, ale od „BLBANOVA“…
Pak můžete dát žalobu na Grolicha a Crhu, že se nestarají jako řádní hospodáři.
A co ty zničené vlaky od vandalů, když ve vlacích jsou průvodčí?
A v Americe bijou černochy.
Už teď s průvodčím jsou vlaky ničené. Počkejte až tam nikdo nebude. Taková noční jízda po kometě bude určitě pro místní zážiteček.
Nevím, jel jsem nezničeným vlakem bez průvodčího a stejně tak zničeným s průvodčím. Čili v tom zjevně ten problém není.
Ano, taky jsem jel takovými vlaky.
Dneska jsem jel nezničenou Morávií se zničenou průvodčí xd
Jo, nějaký Mike Tyson, odmalička.
A ještě jsem nečetl, že by po Komeťáci po hokeji zdevastovali zadní vůz šaliny jak Sparťani Béčko.
Nebuďte demagog, mourku. Místo komeťáka si dosaďte dle libosti, co chcete.
Komeťáka jste uvedl vy.
Máte nějaký konkrétní příklad a datum, kdy fanoušci HC Kometa Brno ničili nějaký vlak po domácím zápase?
30.2.2005 😆
No vidíte, děje se to … několikrát za zápas!
Vaše druhá a třetí věta společně tvoří jeden z klasických argumentačních klamů.
Nemel krávoviny. Ibalginy jsou v provozu víc než rok a jsou víceméně v pořádku..
A elefanty v PID jste někdy viděl nebo tam taky nejezdí vlakvedoucí?
Pokud vím, tak v PID mají podstav. V jedné jednotce je průvodčí a ve druhé ne.
A jak říkal Horst Fuchs: neošetřená polovina vlaku přitahuje vandaly.
Ne, to fakt vandal neřeší, ten se rozhlédne vlevo vpravo a jede. Aby průvodčí fungoval jako prevence vandalismu, musel by být v každém oddíle jeden. To je nereálné.
Všechny vlaky 2x 471 jezdí s vlakvedoucím a průvodčím, to, že 1-2x za měsíc tomu tak není je vždy akutní mimořádnost.
Pokud se nepletu, ČD předpisy chtějí vlakvedoucího na každých 5 vozů.
Docela bych se divil, že by někdo chtěl odmávat šestivozovku sám – už jsem viděl i soupravu se stojícíma lidma a zamknutým vozem a výmluvou „není vlakoš“
Průvodčím v PIDu je vše kromě kontroly jízdenek totálně ukradené, protože i tak nestíhají.
Lidé sedící na schodech? Pohoda.
Neuvolnění místo pro kočárek? Žádný problém.
Cyklista na představku? Prosím.
Nějaká prevence vandalismu je úplně na konci seznamu, a podle ti sloni taky vypadají.
Viděl. Jen bych rád, aby se srovnávalo srovnatelné. Uvidíme, jak budou ty nové soupravy za pár měsíců provozu bez čet vypadat. Přičemž zdůrazňuji, že jako obyvatel Jmk a pravidelný uživatel veřejné dopravy bych se rád mýlil…
Fajn, x elefantů bylo vyčištěno a jsou zase počmárané. Tak co chcete tedy porovnávat?
Myslim ze porovnavať elefanty, ktoré majú 20+ rokov s včera vyrobenymi Pantermi je trošku neobjektivne.
Já neporovnávám technický stav, porovnávám poškození vandalismem.
Oki, co šaliny o pár metrů vedle ? TAky jsou počmárané a dořezané ?
Poničený interiér jsem už viděl xkrát. Samozřejmě z venku to nejde tak dobře, když narozdíl od vlaku, jsou v době odstavení za plotem vozovny.
Tak jak elefanty v Praze i s průvodčíma ?
Taky mám z toho obavy. Tuším, že to bude horší než dnes. Není to dobré rozhodnutí.
Jezdil jsem roky pražskou S1 a řekněme si upřímně, že průvodčí moc vandalismu zabránit nemůže. Ano, 471 jsou svým uspořádáním dost specifické. U pantera je alespoň vidět durch.
Tady by asi bylo na místě se zeptat, jakým způsobem průvodčí zabrání vandalismu, jaké k tomu má předpoklady, prostředky a hlavně pravomoci…? Průvodčí není policista a nemá k dispozici v podstatě žádné donucovací prostředky, kterými by mohl proti vandalovi zasáhnout.
To je jako když zapíchnete do země ceduli „nevstupovat“ a myslíte si, že to bude mít stejný efekt jako elektrický plot a žiletkový drát.
Co má průvodčí/ochranka za možnosti je trochu věcí zaměstnavatele. Obecně zadržení lumpa a předání policii je někdy nutná obrana.
Spíš přepravních podmínek než zaměstnavatele
Na to, že se jedná akorát o plat strojvedoucího v hrubém mi to přijde pořád hodně. U smluv jako tahle bych čekal ne platbu za km, ale platbu za hodinu práce obsluhy.
tak od odjetych kilometru se ta doba tak nejak prirozene odviji, takze … ano, mate to podle hodin 🙂
krom toho, jak bylo zmineno v clanku, neni to jen prace strojvedoucich.
Vzhledem k tomu, že je cena/km totožná s cenou autobusové dopravy včetně odpisů a pohonných hmot, tak je to poměrně velká částka. Ale třeba je tam i poplatek za dopravní cestu či jinou činnost.
Tak srovnávat 1 vlkm u často i spojeného panteru s buskm jednoho busu…
Jenže noerf chápe, že v případě této smlouvy se jedná pouze o personální náklady a pravděpodobně poplatek za DC, takže 1 řidič+autobus+nafta+údržba+zisk versus 1 strojvedoucí+zisk+DC.
Ale jistě, jedním autobusem odvezete tutéž množinu lidí, jako jedním vlakem.
Personální náklady na bus jsou mnohem nižší.
V kontextu tohoto článku/smlouvy JMK s dopravcem je úplně jedno, zda ten jeden placený strojvedoucí vede vlak o kapacitě 50 lidí nebo 300 lidí. Zaplaceno dostává stejně.
Mzdové náklady nejsou totéž co plat. Nehledě na související administrativu, kterou taky někdo musí dělat.
Co na to říkají odbory, že takhle vzaly ČD svůj personál u huby??
Protože to jim nařizuje JMK?
To samé by se stalo i kdyby to převzal RegioJet nebo Arriva..
Nařizuje? Snad poptává, ne? ČD do toho nemusely jít.
No to jo, a ztratit nějakých 25% výkonů na JM? No to by se brzy staly „jedním z mnoha“ dopravců…
Co by řekly odbory, kdyby se o tu smlouvu ČD vůbec neucházely?
Ona kolektivní smlouvy neplatí pro všechny zaměstnance ČD? Já myslím, že platí, takže jak to myslíte?
Jak ho vzaly u huby? V článku se o ničem takovém nepíše.
Odbory jsou v dnešní době povětšinou banda kariéristů, ale i tak jsou strojvedoucí placení stále podle stejné kolektivní smlouvy, takže akorát profit není tak velký, strojvedoucí dostanou stejně
Myslíte, co říkají odboroví předáci svým ovečkám? Přece to, co vždycky. Že jim zařizují tu nejlepší možnou ochranu a jistoty před těmi zlými kapitalisty a milionáři, co ukradli slunce. Potom se od nich nechají znovu zvolit a budou si dál užívat svého klidného života, placeného z příspěvků naivních důvěřivců. Od toho přece odbory jsou.
Kolik byla cenová nabídka RJ a Arrivy na 1km?
To bude bohužel veřejné až 30 dnů po podpisu smlouvy v písemné zprávě zadavatele.
Díky za info. Bylo by pak možné udělat k tomu článek? Je to dost zvláštní soutěž a velmi zajímavé určitě bude i to, na kolik si to kdo nacenil.
Až se toto zveřejní, tak budete nejen „Nachcanej“ ale navíc ještě „nasr*nej“.
Určitě, trošku jsem doufal, že to zveřejní už dnes.
Je v tom poplatek za dopravní cestu?
Proč? Poptával se šofér. Za jízdu svými vozidla snad JmK platí SŽ přímo, ne? ČD to neprovozují, jen dodávají strojvůdce.
JmK je dopravce? Na jakou licenci? Nemyslím si…
Není.
To je hodně pod nákladové, kolik nabídla konkurence? Vždyť i za malé motoračky chtějí podstatně více. Pak se začnou vymlouvat na i flaci, Ukrajince nebo nemoci že chtějí mnohem více.
Nemyslím si, že má smysl srovnávat cenu malých nevytížených motoráčků na trasách mezi Horní xxx a Dolní xxx a příměstskou dopravu na trasách kolem největších měst v ČR. Pokud se pak bude někdo na něco vymlouvat, pro kraj nebude problém vypsat nový tendr.
Článek byl moc dlouhý, njn..
Ano, buď nečetli, nebo nepochopili😀
Jak se píše v článku, pokud v tom není cena za pokladny, vlakvedoucí, vozidla, elektřinu, údržbu, předpokládám že i za dopravní cestu, tak ta cena je pouze za práci strojvedoucího. Tak je jasné, že musí být diametrálně jiná než už všech ostatních spojů. Otázka je, na kolik vyjde kilometr JMK, když tyhle všechny náklady napočítá, protože je bude muset stejně platit, jen z jiné kolonky účetnictví. A zda je ta cena nějak podstřelená by se poznalo podle ostatních nabídek, nebo pokud by bylo srovnání s jinou stejnou soutěží. Ale tu nemáme a asi v nejbližší době mít nebudeme.
To není úplně chytrá reakce. Zásadní podíl v nákladech na dopravu totiž tvoří nákup a odpisy strojů, se kterými se jezdí. Jenže pokud sis nevšimnul, tak v tomto případě se jedná o vlaky, které si dodal sám kraj, který se stará i o údržbu a vše ostatní, tudíž dopravce skutečně dodá pouze strojvedoucí a dispečery, kteří je organizují. Takže to samozřejmě muselo být podstatně levnější, než jakákoliv jiná zakázka, jejíž součástí je i dodání a údržba vlaků.
To je těžký, když někdo neumí číst, případně tomu co přečte nerozumí…