40 % trhu do sedmi let, nastínil Jančura plány RegioJetu po rekordním roce
RegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podíl RegioJetu se bude zvyšovat od příštího prosince, kdy dopravce převezme dva velké soubory.
Může se stát, že se žlutý mor přehřeje.
Jenom to ne!
a) Stále jsem si nevšiml, že by Jančura dokázal nabídnout síťovou jízdenku, cenou a rozsahem služeb odpovídající ČD IN 100
b) V pátek 25.7. jsme stáli s RJ 1034 ve Vídni 40 min, oficiálně pro technickou závadu na lokomotivě, dokonce nám slibovali, že to bude hodina. V sobotu 26.7. jsem si pak na nádraží všiml, že RJ 1032 byl zrušen.
Takže fakt ne.
RailJet tam v úterý 29.7 v 13 taky čekal skoro hodinu na jinou loko a pak nás táhl červenofialový taurus před řidičákem. V Praze jsme měli +60
Teď nedávno jsem jel valašským expresem z Prahy a už v Praze měl zpoždění taky 40 minut.
Přijde mi, že třeba Polsko i Rakousko dalo svemu dopravci čas se pripravit na konkurenci. Čas na nákup nových souprav atd. ČD prostě vlítlo rovnou do tvrdé konkurence a bude trvat než se přizpusobí.
Však ČD se připravovaly taky, akorát poněkud jiným zpsobem.
Cílem příprav bylo zlikvidovat „novou škodnou v revíru“ a nerušeně si dál existovat při přepravě obtížného hmyzu v osobní dopravě.
Rovnou? Proces běží už 15 let. Spíše se dělalo maximum pro to, aby se udržel status quo do poslední chvíle a pak je srážka realitou nevyhnutelná.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Konkurence_dopravc%C5%AF_v_osobn%C3%AD_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_doprav%C4%9B_v_%C4%8Cesku#Memorandum_o_stabilizaci,_upevn%C4%9Bn%C3%AD_monopolu_%C4%8CD
Pokud někdo říká vozovému parku Regiojetu konkurence,tak ať se např. projede párkrát linkou Ostrava – Brno. Hrozné.
R8 je hnus . To by tam člověk chytil svrab
Nějak rychle se zapomnělo na to, co a s čím tam předváděly České dráhy, takže v tomto kontextu to skutečně konkurence je. To, že ČD mají na některých jiných linkách lepší vozový park, je pro situaci na R8 irelevantní.
Nezapomnělo, R8 předtím byla mnohem méně špatná než dnes…
Vzpomínkový optimismus.
Měl byste ty růžové brýle už sundat 😉
To spíš ti vychvalovači ČD.
Ti nejsou ani zdaleka tak mimo realitu jako vy 😀
Každopádně se jim na rozdíl od této pochybné firmy vagóny nepůlily.
Horší je ČD Brno Jeseník
Zatím tady byla a nebo dosud je taková praxe že národní dopravce prohrává jeden souboj o výkony za druhým a když se někde něco nepovede těm rychlokvaškám, nemluvím jen o Jančurovi a jeho firmě, tak se sáhne po národním dopravci a ten musí. Nechci se dožít okamžiku kdy se národního dopravce těm liberálním kazisvětům podaří rozpustit. Potom nastannou leta pro železniční dopravu tzv hubená. Zatím se jezdí tak, že turnusová potřeba vozidel není nikterak dopravcem zálohovaná a při NÁHODĚ se to fládruje jak to jde. Národní dopravce vždy po ruce a půjčovny železničních vozidel tak nějak také …. Pán Bůh… Číst vice »
Některé věci musí lidé vyzkoušet asi jako děti musí šáhnout na kamna,
Kolik desetiletí to trvá, aby nebyl za rychlokvašku. Stačí na to jeden lidský život, aby nebyl za rychlokvašku ještě v důchodovém věku. Aby se nestalo, že založení před druhou světovou je pořád ještě málo.
Národní dopravce jezdí podle stejných smluv jako dopravce nenárodní, tak z něj nedělejte spasitele. Všechno je to otázka nastavených podmínek objednatelem.
Což můžeme sledovat v Ústeckém kraji v přímém přenosu: Dodatek ke smlouvě napsán tak, že projde i Honeckerova pomsta.
Tak zatím ČD v ÚK nasadí při mimořádnosti Honekry, při MU autobusy.
RJ většinou nenasadí vůbec nic.
Přesto jsou mezi námi stále RJ oslavující a na ČD nadávajicí
Když je Ústecký kraj hloupý
Přesně…
To je dobrý příklad.
No to se mame na co těšit,ty jeho vozy,krom business jsou otřesné dobytčáky 🙈
RJ si dovolí pouze to, co mu dovolí zadavatel.
Pokud by byla prováděna důsledná kontrola plnění smlouvy a sankce by měly dostatečně odstrašující charakter, asi by mnoho vlaků v objednávce MD vypadalo jinak. Stav některých vlaků je vlastně vizitkou práce jisté části Ministerstva dopravy.
Tak ono třeba komerční rychlíky jim nikdo nezadává, ne?
Pokud budou vozy v komerčních vlacích tak odpudivé, že si ani s přihlédnutím k výši jízdného, nenajdou klientelu, tak z důvodu ničím nekryté prodělečnosti v krátké době jednoduše zaniknou.
Aktuálně by mě zajímalo, jak to bude s předáním gepardích linek na letiště Regiojetu. Jančurovy sny mě nějak neberou…
Pokud odmyslím manažerský aparát, dá se ušetřit jen na lowcost vozidlech a údržbě. Ta je provozní a těžká dílenská. Dá se udržovat velmi kvalitně a draze. Odměnou je výborně fungující a bezpečné vozidlo (klimatizace, dveře, hezký interiér, WC, čistota) které se dožije 40 let. Opakem může být to, že nové vozidlo je po pár značně zubožené a vyžilé. Autobus je odepsaný a hodí se do šrotu, ale vlak? Toto nikde není ve veřejných výběrových řízeních definované. Technické kontroly si dělá sám ECM a státní kontroly?… Sami si posuďte kdo co a jak servisuje, modernizuje, alespoň v rámci možností. Nakonec ale… Číst vice »
ECM snad dává jasná pravidla, ať tu kontrolu/údržbu dělá kdokoliv.
Tak to o údržbě žkv nevíte zhola nic. Jsou dva oddělené světy. Teoretici, akademici, politici a pak ta realita ve které žijeme…
Jsem zvědav čím na podzim 2026 převezme R9. Na jaře 2026 má jit teprve první jednotka na zkušební okruh.
Až v zimě ne? V prosinci
Technicky vzato ještě na podzim, grafikon se mění druhý prosincový víkend což je ještě před 21.12. kdy začíná zima.
Technicky vzato, má pan „Avlak“ pravdu, vy ovšem také.
Roční období jsou definována buď astronomy, nebo meteorology a jejich časové úseky se nekryjí.
– Meteorologická roční období jsou definována pevnými daty z důvodu možnosti objetivního srovnání datových řad v jednotlivých letech. Meteorolická zima je od 1. prosince do posledního února.
– Astronomická roční období jsou určena polohou Země a Slunce, astronomická zima začíná zimním slunovratem (okolo 21. prosince) a končí jarní rovnodenností (okolo 20. března).
Trošku panu Jančurovi nerozumím…vždycky říkal, že nebude jezdit za dotace jako ČD, že to dokáže provozovat bez nich a lépe než dotované ČD tak kde se stala chyba?
Nikde. Prostě kecal. Když lidé tak rádi věří iluzím. 😉
Smazáno pro šíření bludů.
Zvlášní, že jemu ty lokomotivy i autobusy patří, narozdíl od těch, kteří to umí líp.
Vždycky?
Prezentační jízdy Regiojet byly založené na tom ze chce jezdit dotované vlaky …
Takže už od počátku chtěl dotace…
Tak to jste možná nedobře poslouchal. Já si pamatuju, že dotované spoje vždycky chtěl a první vlaky Praha – Havířov byl takový trucpodnik v době, kdy stát ještě nesoutěžil.
Jestli se nepletu, tak pan Jančura kdysi tvrdil, že některé výdělečné linky lze jezdit bez dotací a nabídnout lepší služby, zároveň, že na dotovaných linkách by šlo ušetřit, pokud se otevře trh a nebude se vše zadávat nepřímo ČD.
ano, tak nějak to říkal…
A nic moc z toho není pravda 😀
ne? on nejezdí komerční linky? A nedává nižší nabídky než ČD?
On je vrchní žvanil. A Dotace k byznysu potřebuje jako jeho velký vzor Andrej
Tohle je většinou „argument“ looserů, kteří toho sami v životě moc nedokázali. Ještě že to není váš případ.
Na trati Praha – Brno – Bratislava/Vídeň – Budapešť jezdi bez dotací oproti dotovaným ČD. A vzhledem k rozšíření vlaků na sedm vagónů se jedná o úspěšný projekt.
Hlavně slevnil jízdné na terase. Pamatuji ČD do Vídně za 2000 🤣🤣
Podle mě tohle neříkal. Říkal, že bude jezdit bez dotací všude tam, kde to dává smysl a že regionální tratě bez dotací jezdit nejdou.
Měl zůstat u autobusů, ty mu narozdíl od železnice šly
Ještě že nezůstal. To bychom stále jezdili v B za 3x takové ceny….
To je kolik třikrát taková cena ?
Ne to fakt nejezdili a obnova by proběhla tak jako tak.
A já se chci stát kosmonaut
Když se budeš dobře učit, nosit domů rodičům pěkné známky a u toho budeš aktivně sportovat, tak se ti i takový pěkný sen může jednou splnit.
Ano. Vyletíš. A jedno odkud. 🙂
Tak při 40% trhu už by se hodily nějaké opravny na vagony, nebo to budou dělat i nadále stylem flexa+štětka+kýbl barvy v kopřivách na odstavné koleji.
Vždyť už na tom pracuje, opravny budou v Dolních Měcholupech.
Jako barvy laky
https://zdopravy.cz/zmenseni-zabralo-urad-povolil-dalsi-pripravu-noveho-depa-regiojetu-v-praze-236935/
Existuje ještě třetí možnost a to zasmluvnit servis u výrobce. Již pár let běžně k vidění, také ČD kupují lokomotivy i se servisem: https://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/ceske-drahy-siemens-mobility-rozsiruji-dlouhodobou-spolupraci
Budeme prostě jezdit jen vlaky, co dávají smysl, platící závistivče.
No nevím, psát do výroční zprávy takové bláboly. 40%, spíš necelých, bude mít leda dohromady s Arrivou, dost možná půl na půl. A pak to prodá někomu velkému. Klidně Italům, ale třeba i ČD, když bude zájem.
To by byl dobrý plot-twist , kdyby ČD RegioJet odkoupily (možné to je, DB taky takhle nějaké malé dopravce odkoupily).
Můžete upřesnit to, kde by na to ČD asi tak vzaly peníze?
Hospodaření ČD docela podstatným způsobem zatěžuje splácení dluhů z úvěrů na obnovu vozového parku.
A můžete mi prosím napsat, která firma na světě neni zaúvěrovaná? Vyjmenujte aleapoň jednu. Takže jako argument to neberu.
Pane Koudelka, nepsal jsem nic o tom, že nejsou nezaúvěrované firmy, nýbrž to, že splátky (obsluha dluhu) PODSTATNÝM ZPŮSOBEM zatěžují hospodaření ČD. Z toho lze tedy vyvodit, že:
1. – lze najít mnoho firem, které jsou zaúvěrované mnohem méně, než momentálně ČD
2. – za současné situace na to, aby ČD koupily RJ, vlastní zdroje nemají a ani by ta koupě nebyla žádoucí. Z vyjádření GŘ ČD pana Krapince vyplývá, že v rámci liberalizace trhu se snížením podílu ČD počítá a není nutno udržet výkony za každou cenu.
https://zdopravy.cz/rozhovor-firme-neprospiva-ze-kazdy-rok-prijde-nekdo-novy-rika-sef-cd-krapinec-112968/
Apple.
Kdysi měli v ČSA nápad koupit Travel Service. Nakonec to svým „skvělým“ hospodařením dotáhli na buben tak, že si je Šimáně namazal na chleba, koupil a zlikvidoval.
Kdysi chtěl VW koupit Porsche, dopadlo to naopak. Obě značky jedou dál, naštěstí se ani jedna z nich nestala obětí nekompetentního politického vysloužilce.
..však také to skvělé hospodaření bylo pod vedením p.Tvrdíka přesně takto naplánováno…aby si je kamarád pana B. mohl namazat na chleba ..
Jen to ne. RegioJet i Arriva děs běs.
Ať už jde ten žloutenkovej čimčara do pr…. přeci to chtěl všechno prodat?tak ať už se nikam nesere a jezdí si jen busem… bez něj bylo líp a bylo by líp….a teď do mě 🤣🤣🤣
No on právě chce nahrabat velký tržní podíl a pak to rychle prodat nějakému private equity. Nakonec v tom smyslu se už v minulosti sám vyjádřil.
No já nevím, když srovnám s čím jezdili ČD Praha – Ostrava před Jančurou a teď…
Ano, kdysi byl Žlutý svěžím vítrem jak na poli autobusové dopravy, tak hodně ze začátku i vlakové.
Kdysi.
Od té doby to jde jen k horšímu.
Špinavé soupravy, často příliš krátké – a to i v závazku státu který pokuty impotentně skoro nevymáhá, takže mne to vadí i jako daňového poplatníka, až na nedávný nákup na Ústecko(?) jezdí se starými soupravami. Mizerná reakce při výlukách a mimořádnostech, často nefunkční klimatizace.
Spíš stát podezřívám že ty pokuty vymáhat nechce
Tak jako co to je za tvrzení? V Polsku v podstatě konkurence není a když to srovnám čím tam jezdili před 10 lety a teď… Ono kdyby ČD vedly třeba lidé s letitou praxí na železnici a ne kamarádi a příbuzní lidí ve vládě, tak by to taky vypadalo jinak.
A koukal jste taky na polské ceny jízdenek? To byste možná měl.
Třeba Wroclaw – Gdansk za 79PLN, to je necelých 500Kč za 500km.
Normální vlaky v pohodě. Za luxus v podobě EIC a EIP se holt platí. Jízdné je v PL mnohdy výhodnější než u nás
A mnohdy taky ne. O tom mluvím.
Nějak se do toho zamotávate. Polsko je celkem krasný příklad jak to může fungovat i bez pochybnych dopravců
Nesmíte si je koupit u ČD.
Pendolina a Bee/Bmee/Bpee občas Bmz. Zádná hrůza to nebyla.
Nelze tvrdit, že by nebyla od počátku snaha zvednout urobven železniční dopravy . Od příjezdu prvního EC vlaku Antonín Dvořák do Prahy ještě Holešovic přes maloseriové rekonstrukce vozů s dobudováváním zásuvek, později i wifi, klimatizování. Nebyl však vyvinut tlak a nalezena vůle pro větší obnovu. Pravicové byly shledány dálnice a IAD. TAké ČD si pořizovaly nové vozy a nové jednotky kromě rekonstroúkcí exOBB vozů Bmz. Výroba siemense byla skvělá.
Ale zdá s eže substrát chtěl koláček za deset a kávu zdarma. Teď se ukáže zda tyto bonusy předčí údržbu a servis.
Ty dvě věci přece nestojí proti sobě jako buď/anebo. Může být koláček i údržba a taky nemusí být ani jedno.
Český člověk slyší na véci „zdarma“ a kvalita jej moc nezajimá
…a proto jsou ceny a kvalita (zejména potravin) v Česku, ve srovnání s okolnními státy, tam, kde právě jsou. 🙂
Koncem osmdesátých a v devadesátých letech jsem pravidelně musel využívat služeb ČSD a mohu k tomu říci jen jedno….byl tam bordel,svinčík,špína,věčně ožralej personál,…nástup Regiojetu byl jako živá voda ..
a někdy už paměť není co bejvala
Ale jo paměť funguje dobře.I průvodčí měli kolikrát po ránu pěkně nabráno.Kdo nezažil neuvěří.
Zažil jsem a 100% toho, co píšete, potvrzuju. Problém je, že čast lidí tady to nezažila a z toho zbytku si to už velká část nepamatuje. A nebo má růžové brýle vzpomníkového optimismu.
Byli mladší a svět byl díky tomu tenkrát pro ně krásnější a pozitivnější. Dovolená v prašném kempu ve stanu vedle smradlavého auta byla pro ně lepší než dnes na pláži na Kanárech.
Jojo, přesně tak. A lístek na rychlík z Pardubic do Prahy na stojáka v rozvrzaným béčku stál 32 Kčs a to přece bylo levné, že? Kdo by se zabýval nějakou inflací ve výši 1500% za posledních 36 let… A že tedy tehdejších 32 Kčs je dnešních 480 Kč a že dneska se tam jezdí jenom hodinu a v klimatizovaných vozech.
To určitě 🤣🤣🤣🤣
Je 40% reálných?
Protože RJ se zaměřuje už jen na elektrické linky (+ ten skvost na severu Čech)
Čistě motorové výkony pro něj nejsou zajímavé
Tudíž 40% bude hodně těžko dosažitelných
A proto je adept na vítězství v tech „motorových“ rychlíků na Liberecko
Nechtěl by všechno 100%
Z téhle dominance bude státu za pár let ještě hodně nedobře. A bude to pak ve výsledku ještě hodně dražší.
Tam hrozně moc záleží, jak budou nastaveny smlouvy se státem a kraji, aby neměl RegioJet moc prostor k nějakým lumpárnám.
Zato Arriva už má istých svojich 10% ročne navýšenie a pokrytie prípadných strát.
Diskuse je o RegioJet, takže jestli bijou v Americe černochy tady není až tak důležité.
Nicméně to samozřejmě platí pro všechny dopravce.
A jak moc stát a kraj bude tyto smlouvy vymáhat. Zdravím na linku Brno-Přerov-Ostrava, třeba.
Stát to vymáhat nebude, s RJ se stavá horší moloch než jakým byly kdysi ČD
Samozřejmě, je to i o vůli ty smlouvy vymáhat, ale pokud budou smlouvy od začátku špatné, tak ani ta vůle už moc nepomůže.
Mám pocit, že se tam v poslední době RJ zlepšil. Aspoň subjektivně mi ty vlaky přijdou uklizenější, než cca dva roky zpátky.
Jezdím pravidelně a nepřipadá mi to teda .Vozy o dalších 5 let zestárly, nové nepřišly a špíny přibylo .Úklid se totiž provádí stylem co je mokré to jé čisté a jedním hadrem se vytře většina vlaku s polovinou vody v kýblu.Skla uvnitř katastrofa a pod sedačkou najdete zbytky minulosti. Podhlavníky špinavé a nevyprané snad několik let. WC nezachrání ani jedna kytka bez vody ve sklenici.Dveře špinavé,oprýskané sololity vesměs všude a špinavé . Jinak WC hýbající ,záchodová deska katastrofa a štětka děs běs,voda jen někde a většina WC nefunguje. Stejný pach pořád dokola . Toto je stav R8. Možná semnou nebudou… Číst vice »
Pod to se podepisu
Já také. Díky těmto mizernym službám jsem přestal jezdit vlakem tímto směrem
No smlouvy můžou být nastaveny, ovšem pokud vám dominant na trhu přestane ty smlouvy dodržovat, při jeho dominantním postavením vám manévrovací prostor nezbude.
Viz například případy Busline apod v Ústeckém kraji.
Ono taky není nikde psáno, že to Radim za 3 roky třeba neprodá a nový majitelé za 5 let začnou tlak na stát.
Myslíte předpokládám dominanci ČD.
ČD oproti RJ má stát stále pod kontrolou.
Ještě aby to bylo naopak a ČD měly pod kontrolou stát.
Mimochodem: Lidé i nadále chodí do práce, ikdyž jim stát umístěnky nedává a nekontroluje pracovní trh do posledního ševce. Přesto nechodíme bosky z nedostatku bot.
Jdu si připravit popcorn, tady bude diskuze veselá až uzamčená 😀
No, já jsem režista od roku 2014, projel jsem celé Česko i Slovensko, a na FIP půl Evropy, a ono stejně s přibývajícími lety už té síly k cestování není tolik co to bývalo, navíc povinnosti přibývají a času je pořád stejně. Takže já jsem vlastně spokojen a co bylo to už mi nikdo nevezme.
A mínusy jsou od těch co režijku nemají a tak jen závidí.
NE, ty jsou od těch kteří vám to co by daňoví poplatníci financovali…
Ještě si připlatíš.
Myslíte třeba daňové poplatníky z Rakouska, nebo Švýcarska v případě FIP?😄
Kdo platí režistům jízdní výhody? Vy? Že jsem si nevšiml, že byste se mnou byl u placení…
Laskavě si nechte své kecy od cesty.
Každý dopravce má pro své zaměstnance jízdní výhody a nikde jsem nečetl, že bychom jim je platili my všichni jakožto daňoví poplatníci.
A z ceho vám je státni chlebodarce platí? Z toho co nám stát sebere na daních. A je načase aby se i nádražaci probrali do reality a přestali si vynucovat takřka 100 % slevy pro sebe i svou rodinu. Takové benefity se v normálním světě, kde si firma na svou činnost musí vydělat nevyskytují. 🙂
A z čeho to platí ostatní dopravci? Skoro každý dopravce, ať vlakový, či autobusový, aj MHD má svou verzi režijky. A u MHD se hlavně u velkých měst jedná o společnosti, které jsou vlastněný městy.
Ale vám leží v žaludku jen režijky ČD.
A mě stát o daně neobírá? Takže si to vlastně zase platím sám.
Opravdu Vam ty režijky tak leží v žaludku? Já Vám taky nezávidím vaše benefity, pokud tedy nějaké máte.
Nikdo nic neplatí, pro neznalé češtiny. Režie je stálý a neměnný plat suma nákladů.
Promiňte jak financujete „režii“? jinými slovy má si zaplatit takový pasažér nárust nákladů „režie“ stačí mi jen vyčíslit od Vás o kolik vzroste spotřeba energie lokomotivy táhnoucí R,když do něj nastoupí jeden „režijní “ cestující . Děkuji.
jo, všechno je jen o závisti… ty musíš mít dost smutnou povahu
To je typický argument železničářů, když se jim připomene že si na své nadstanartni benefity mají vydělat 😀
Pořád ta samá otázka. Proč Vám nevadí zaměstnanecké jízdné u jiných dopravních společností? Autobusoví dopravci v závazku také nedokážou vydělat na svůj provoz a přesto mají tento benefit.
To víte že vadí, takový nesmysl nemá poskytovat nikdo kdo si na něj neumí vydělat. Jen zaměstnanci železnic brečí nejvíc když jim to chce někdo vzít.
A vy se divíte? Pro mnejeto jediný smysluplný benefit.
Zkuste se nejdřív zamyslet ve firmě kde na něj vezmete 🙂
Firmu tento benefit nic nestojí, naopak za něj ještě dostane.
Někteří kolegové už ani režijku neprolongují, jelikož ubývá výkonů, kde se dá použít a náhradou využívají zaměstnanecké jízdné IDS kraje, ve kterém žijí.
Nestoji? 😀 když tím vlakem jedete zadarmo, dopravce z toho nic nemá jen náklády. A ty u státni firmy platíme my všichni. Takže si své odborařské pohádky nechte od cesty a raději se zamyslete jak neztrácet jednu linku za druhou.
Jak se vezu zadarmo?
Prolongace jízdních výhod mě loni stála 1657,- a každý rok bude o inflaci vyšší. Takže jaké pak zadarmo? A pokud si chci pořídit místenku, tak pěkně za plno. Takže bych si vyprosil řeči o jízdách zadarmo.
Na neztrácení výkonů jsou na GŘ jiní,
1657 za rocni neomezenou jízdenku je směšná částka. Jedete de facto zadarmo. Je vtipné jak se snažíte mi namluvit že vaše free cestování nikoho nic nestoji 😀 tskové per pettum mobile.
Jaké nadstandardní benefity?
Takřka 100% sleva pro zaměstnance s celou rodinou…. která firma, která si musí na sebe vydělat toto rozdává?
Aby to měl s kým dělat – po té kolik lidí mu uteklo a utíká – ani mluvčí už to nevydržela. Dělat u něj je očistec.
Tohle posloucham uz od dob, co provozoval prvni busy. A hle, stale je schopny rust.
Tak ono Ukrajinců (a to fakt není nic proti nim) a studentů se najde ochotných pracovat pár let ještě dost, otázka, jestli je to to správné.
Otázka spíš je, proč by to nemělo být správné. Ti lidé tam pracují dobrovolně, protože tam pracovat chtějí.
Tak já si ještě pamatuji, když tahle země měla ambice nebýt jen východoevropský chudákov.
Ambice leda hubou. Rukama ani náhodou.
Češi ambice nemaj. Nechtěj nic měnit, nechtěj nic zlepšovat. Hlavně žádný novoty. Nikde. V ničem. Ultimátní argument: “A co si počnou důchodci?”
spíš „a jak si ten lístek mám koupit, když mobil ani kartu nemám, jen hotovost“
To je pravda. Bohužel jsme se stali zemí, kde se preferuje průměrnost namísto podpory růstu a zdravých ambicí. Jaký to rozdíl proti přístupu našich severních sousedů!
No on je rozdíl, jestli tam pracovat chtějí, nebo pracovat musí. On tam za plat kolem minimální mzdy fakt tak nejak6s radostí nildo nepracuje.
Pak je otázka, jestli je výhodné dlouhodobě, když zaměstnanci pracují na hranici chudoby a hypoték, nebo když mají vyšší mzdy a točí ekonomiku.
Musí. Oni nemohou odejít ke konkurenci? Zákon (tj. stát) jim v tom rozhodně nebrání.
Však tam je fluktuace jak prase 😀
Jojo. Na pásku minimum a v obálce pekny doplatek. To se to podniká. Od ridicu kteří tam jezdili.
Však oni na to doplatí až zjistí, kolik budou mít důchod a proč si na něj nešetřili.
Omyl, na to doplatíme my, protože umřít hlady a zimou je samozřejmě nikdo nenechá. A tak se to celé nějak z eráru zflikuje.
Z eráru se už teď flikuje armáda povalečů a zdravých nefakčenků. Tihle odvádí aspoň něco. K tomu, že je něco (a je toho hodně) špatně, by měla společnost dospět.
Ono se toho napovídá hodně, například JMK měl zaručeně kupovat Moravie pro žlutého. Od roku 2019 měl nerušeně jezdit na R8 bez výluk.
Kterou myslíte?
Jančura jede, protože šidí jak na zaměstnancích tak na údržbě. Třeba taková jedna konkrétní věc – ČD posílají záchody z InterJetů a RailJetů každé tři roky do servisu na generálku – tak jak výrobce doporučuje v manuálu. Díky tomu ty záchody pak mají vysokou spolehlivost a šance na poruchu během těch tří let je třeba jen 2 %. Jenže generálka jednoho kusu stojí co jsem se bavil přes padesát tisíc. Soukromníci skoro určitě nic takového nedělají. Tam to jezdí až do rozpadnutí a až se něco rozbije, tak se vymění jen ta jedna vadná součástka a všechny ostatní vyžilé před… Číst vice »
“ Soukromníci skoro určitě nic takového nedělají“
co konkrétně znamená skoro určitě? že si určitě vymýšlíte a tuhle zkazku jste slyšel a snažíte se ji vydat za pravdu?
Vy jste teda spekulant a mudrlant. Jak ze IV. cenový.
České dráhy hlavně u velké části záchodů, jestli ne u většiny, používají vyspělou a bezúdržbovou gravitační technologii…
I ta vyspělá bezúdržbová gravitační se musí občas oškrábat.
Tuším tomu říkaj “revitalizace”…
ČD používaly i termín „humanizace“. Tedy zlidštění, čímž nepřímo přiznaly, že předchozí stav byl nelidský.
Tak doufám, že v rámci zvyšování podílu opustí R8 a bude dělat ostudu o kus dál.
Jen si ho tam nechte 🤣🤣🤣
Já si myslím že ČD nebylo lepší, a je to o tom co si kdo objedna. Viz vlaky Brno – Budějovice. 🙃🙃
Bylo a z přehledem, a v novem tendru musí být lepší vozy, čili s ČD bychom si polepšili kdežto s RJ by to byla stavajicí agonie a navic i na R12 a R13. Což rozhodně nechci.
Pokud v novém tendru bude podmínka nové vozy, budou jí muset splnit ČD, ale Jančura – v případě vítězství – nikoliv? Asi ne, že.
V novém tendru je podmínka že vozy musí mít klimatizaci, nevé být nemusí. Řekl bych že s tímhle tendrem jde stát celkem na ruku ČD, protože součástí je i motorová vozba do Jeseníka a diesely s topnou spojkou kromě ČD v potřebném množství snad s vyjímkou KŽC nikdo nemá.
RJ nedodržuje ani stávající smlouvu, krom absence posilových vozů, nemaji všechny vozy zásuvky a klimu (což po 2 letech trvání smlouvy mají mít)
…a jak na vámi popisovaný stav reaguje objednatel a plátce?
Nijak, je mu to jedno.
Srovnání R8 ČD… Starší b a Beer ale udržované a čisté.. pátek neděle podílové vozy . RegioJet.. posilové vozy nikde.. údržba v Bohumíně.. mokrý hadr na vše. Spinave a neudržované vozy… Takže úroveň klesla.
Vašku – tak ještě jednou, proboha… Co si kdo objedná – to má…! Takže přestaň dělat rozruch tady -a o svoji případnou nespokojenost se poděl s objednavatelem – tím bylo v toto konkrétním případě linky R8 ministestvo dopravy (ne kraj)!!! Za další – když se ti to nelíbí – tak tim nejezdi!! – nikdo tě nenutí, ani nutit nemůže, proboha živýho..!! Za další – na daný trati jezdí i jiní dopravci – můžeš jezdit třeba polákem (PKP) -to je mnohem horší nebo si vyber regionální spoje. Taky můžeš ject autobusem, na kole, koloběžce, svym traktorem, na sekačce, mužeš si stopnot… Číst vice »
Na R8 v celé její délce nejezdí PKP ani nikdo jiný. Proto je celý váš komentář o možnosti volby nerelevantní. Protože toto je státní linka, kde si nikdo nic nemůže vybrat. A jedna věc jsou požadavky objednatele a druhá jestli je dopravce správně naplňuje.
Omyl Jiřiku – Polák jezdí do Vídně, regionální vlaky se potkávají v koncových stanicích krajů pro jednoduchý přestup.
Ale jak říkám, když s tím není spokojený, tak ať s tím nejezdí – kvalita je taková jakou si ji MD objednalo a zaplatilo a zároveň jak si ji kontroluje a její kvalitu vymáhá = spojené nádoby.
Objednavateli je to úplně jedno. Objednáva službu pro někoho jiného za peníze někoho jiného a nemá zádnou zodpovědnost.
Uživatel zablokován pro tupost
Hodně hloupý příspěvek.. Hodně!
To máte tak, když jedete na rande se slečnou a zatímco vy dojedete včas, jeji vlak má poruchu a než vlak dojede na místo určeni sbalí ji v tom vlaku někdo jiný 😀
Frantikiku… Frantiku, já bych se nad tim zas tak neradoval – třeba v Rakousku přišli na to, že ty vysoké spojené sedačky „jsou prostě sexy a ne že né“ a namotovali si je do těch novejch RaijJetů druhý generace – viz video: (mužeš přeskočit na čas od 4:55 – jo a nastavil jsem ti tam čeký titulky) https://www.youtube.com/watch?v=bEMiLiQhito
Naopak, ČD se neustále zlepšuje a jsem na ně pyšnej.
To je pravda. ČD jdou cestou kvality 👍 ale cenově jim to moc nevychází, takže ztrácej linku za linkou 👎
Jj, je to škoda.
To je asi tím,že ČD dávají reálné nabídky a ne prolhané jako byly na P1 či Ex 6+R16 a vítězný dopravce si pak
vykňučí dodatky ve smlouvách ve stylu my jsme nevěděli,že instalace ETCS +údržba vozidel tolik stojí atd
Že MD, či ÚHOS není schopen najmout matematika,který na základě předpokládané kapacity vlaku a počtu spojů spočítá,že 18 mld/Kč tržby za 15 let je úplně mimo.
Nevadí ve smlouvě je ,že když tržby nevyjdou,provozní ztrátu MD nám uhradí, nakonec jezdíme dráž,než dopravci v soutěži za námi.ale smlouva je v kapse
Tve, „fšecko“. Tady už je to jak na Novinkách.
Jako Brňák považuju za našeho národního dopravce právě Regiojet.
Tak to je mi vás líto.
Já jako Brňák nikoli.
To je pravda. RJ je národní dopravce. Dokonce jsme o tom tady byli i informováni: https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-tri-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-regiojet-48475/
Moravské národní muzeum
To už se trhá další část republiky?
Pokud Regiojet obhájí provoz na R8 a přidružených rychlíkových trasách, potvrdi se jeho výhra smlouvou na soutěžené rychlíky a uspěje v soutěži na EMU 400, tak bude mit vstup roce 2029 podíl 20 % v kilometrickém nájezdu. A během následujících let deseti let bude obhajovat rychlíky R23 a osobni vlaky v Ústeckém kraji, kde má nasazené nové jednotky bez nutnosti prodeje stávajících jednotek novému dopravci.
A hlavně se bude do roku 2033 soutěžit valná část výkonů, kde pravděpodobně budou požadovány nové jednotky nebo odkud relativně nových jednotek od stávajícího dopravce.
Hlavně ne r8
Až se zaměří na navýšení kapacity na údržbu a úklid, klidně. Do té doby chraň Bůh.
A řešení mimořádností. Tam kde jezdí s ČD se spoléhá jen na NAD od ČD. Další věcí je, jestli mu vůbec bude chtít NAD někdo jezdit při jeho platební morálce.
A platí za to ČD vůbec?
A ty myslíš, že by jim to někdo jezdil. Leckde seženou autobus do hodiny a jezdí to při mimořádnostech jedni a ti samí dopravci. RJ to neřeší.
No právě. Loni mi říkala jedna slečna cestující, že se jí párkrát stalo, že ji u RJ zrušili vagón (zřejmě pro poruchu) a ani peníze nevrátili. Tak už jezdí s ČD.
No potěškoště. Za mě je na regiojetu nejhorší proměnlivá „kvalita“ služeb, neexistující řešení mimořádek a pro cestující jsou to samozřejmě tarifní nevýhody (bo SJT je extremně drahej)
SJT není nic jiného než původní tarif ČD několikrát navýšený o inflaci. Takže drahý možná je, ale slovem „extrémně“ bych šetřil.
Jenže „původní tarif ČD“ vždy nabízel nějakou možnost ušetřit. Různé akční, relační, síťové, skupinové jízdenky. SJT nic z toho nenabízí, ta síťová jízdenka SJT je cenově úplně stejně mimo realitu, jako její kikometrický tarif.
Vás musí někdo platit za nekonečnou obranu toho bazmektu jménem SJT 😀
Ne, dělám to zadarmo. A pokud SJT nazýváte bazmekem, tak buď navrhněte lepší řešení (předpokládám, že žádné nemáte), nebo využívejte jiné souběžné tarify – to pořád ještě jde.
Mě by zajímal jediný důvod, proč bych ho měl využívat. Když pojedu ze Svitav do Hradce Králové, u ČD zaplatím 139 Kč, se SJT 278. V čem je to tak super?
Svitavy Hradec stojí u slavného ČD 214 kč ,levnější jsou jenom pokud si předem koupím za NĚKOLIK TISÍC SLEVU A TO SE VYPLATÍ .samozřejmě normální cestující jede toto na IREDO kde ho to vyjde na 110 nebo 92 pokud má kartu a tarif ČD se vy….
Ano, mně se to vyplatí, protože jezdím po celé ČR. Byl bych blázen, kdybych pořád platil plné jízdné. 😀
Proto za sebe nevidím v SJT žádnou výhodu.
Jedinej důvod pro využití SJT jsou práva z jedné přepravní smlouvy. Když pojedu posledním spojením s přestupem, tak si radši koupim SJT, protože když mi to ujede, dostanu taxi/hotel.
Místo toho bordelu jeden tarif za rozumné peníze včetně věrnostního programu, bezplatných místenek a dalších doplňkovych produktů na které jsou cestovatelé zvyklí.
A vaše řešeni v podobě x – jizdenek pro jednu cestu a ještě se omezovat zda R mohu použít ale Os ne, děkuji nechci.
Mínusařům asi stavájicí bordel vyhovuje 😀
Do dneška se na spoustě relacích cena za km tarif ČD a cena za SJT liší o Korunu.
Navíc se SJT nebo jízdenkou IDS jste u RegioJetu i na objednávaných linkách cestujícím druhé kategorie, pořád vás někam přemísťují, vyhazují…
Objednatel ušetří a to je hlavní. Vše ostatní je podružné.
Kraje už stejně budou požadovat svůj tarif, takže ať tam budou ČD, Arriva nebo RegioJet, tak mimo krajskýho tarifu bude SJT jediná alternativa
Do švestek!! 🙂
„tekutejch“🥃
Od Žufánka
Zajímavé, jak je někdo schopnej to neustále opakovat dokola, že?
O třídu lepší
Nejmodernější vlaky na světě
40% trhu
„Konečně“ – už jsem si myslel, že to tu nikdo nenapíše!!!
Že už tyhle lidi „konečně“ nadobro vymřeli..
Železniční magazín , interview – „Ondrůj : Na trhu nejsou nové vagony, proto RGJ nekupuje nové vozy. “ Pan Pernička samozřejmě tento nesmysl odhalil a zkritizoval. Stačilo by přitom, aby dopravce přiznal, že se mu hodí kupovat ojetiny.
Taky by se mi líbilo abych místo džemu Jahůdka ( s podílem jahod 25% a zbytek jablka ) kupoval Jahodový džem s plným podílem ovoce. A podobně se mohl spolehnout na názvosloví ve vozech pro noční dopravu v sto let starém pořádku lehátko/lůžko ( Couchette / Lit ). Ale lid si to tak asi žádá, nebo s emu to tak předvaří.