40 % trhu do sedmi let, nastínil Jančura plány RegioJetu po rekordním roce

RegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podíl RegioJetu se bude zvyšovat od příštího prosince, kdy dopravce převezme dva velké soubory.

226 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
p.volavka

Může se stát, že se žlutý mor přehřeje.

Pavel Roháček

Jenom to ne!

a) Stále jsem si nevšiml, že by Jančura dokázal nabídnout síťovou jízdenku, cenou a rozsahem služeb odpovídající ČD IN 100

b) V pátek 25.7. jsme stáli s RJ 1034 ve Vídni 40 min, oficiálně pro technickou závadu na lokomotivě, dokonce nám slibovali, že to bude hodina. V sobotu 26.7. jsem si pak na nádraží všiml, že RJ 1032 byl zrušen.

Takže fakt ne.

Vojtech

RailJet tam v úterý 29.7 v 13 taky čekal skoro hodinu na jinou loko a pak nás táhl červenofialový taurus před řidičákem. V Praze jsme měli +60

Jiří

Teď nedávno jsem jel valašským expresem z Prahy a už v Praze měl zpoždění taky 40 minut.

Michal82

Přijde mi, že třeba Polsko i Rakousko dalo svemu dopravci čas se pripravit na konkurenci. Čas na nákup nových souprav atd. ČD prostě vlítlo rovnou do tvrdé konkurence a bude trvat než se přizpusobí.

Karl vB.

Však ČD se připravovaly taky, akorát poněkud jiným zpsobem.
Cílem příprav bylo zlikvidovat „novou škodnou v revíru“ a nerušeně si dál existovat při přepravě obtížného hmyzu v osobní dopravě.

Y.K.

Rovnou? Proces běží už 15 let. Spíše se dělalo maximum pro to, aby se udržel status quo do poslední chvíle a pak je srážka realitou nevyhnutelná.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konkurence_dopravc%C5%AF_v_osobn%C3%AD_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_doprav%C4%9B_v_%C4%8Cesku#Memorandum_o_stabilizaci,_upevn%C4%9Bn%C3%AD_monopolu_%C4%8CD

Kacer

Pokud někdo říká vozovému parku Regiojetu konkurence,tak ať se např. projede párkrát linkou Ostrava – Brno. Hrozné.

Ondřej

R8 je hnus . To by tam člověk chytil svrab

Daniel Jablonecký

Nějak rychle se zapomnělo na to, co a s čím tam předváděly České dráhy, takže v tomto kontextu to skutečně konkurence je. To, že ČD mají na některých jiných linkách lepší vozový park, je pro situaci na R8 irelevantní.

Peter

Nezapomnělo, R8 předtím byla mnohem méně špatná než dnes…

Daniel Jablonecký

Vzpomínkový optimismus.

Peter

Měl byste ty růžové brýle už sundat 😉

Daniel Jablonecký

To spíš ti vychvalovači ČD.

Peter

Ti nejsou ani zdaleka tak mimo realitu jako vy 😀

Jan

Každopádně se jim na rozdíl od této pochybné firmy vagóny nepůlily.

Jiří

Horší je ČD Brno Jeseník

Koukám

Zatím tady byla a nebo dosud je taková praxe že národní dopravce prohrává jeden souboj o výkony za druhým a když se někde něco nepovede těm rychlokvaškám, nemluvím jen o Jančurovi a jeho firmě, tak se sáhne po národním dopravci a ten musí. Nechci se dožít okamžiku kdy se národního dopravce těm liberálním kazisvětům podaří rozpustit. Potom nastannou leta pro železniční dopravu tzv hubená. Zatím se jezdí tak, že turnusová potřeba vozidel není nikterak dopravcem zálohovaná a při NÁHODĚ se to fládruje jak to jde. Národní dopravce vždy po ruce a půjčovny železničních vozidel tak nějak také …. Pán Bůh… Číst vice »

Ketchup1970

Některé věci musí lidé vyzkoušet asi jako děti musí šáhnout na kamna,

N.N.

Kolik desetiletí to trvá, aby nebyl za rychlokvašku. Stačí na to jeden lidský život, aby nebyl za rychlokvašku ještě v důchodovém věku. Aby se nestalo, že založení před druhou světovou je pořád ještě málo.

Daniel Jablonecký

Národní dopravce jezdí podle stejných smluv jako dopravce nenárodní, tak z něj nedělejte spasitele. Všechno je to otázka nastavených podmínek objednatelem.

N.N.

Což můžeme sledovat v Ústeckém kraji v přímém přenosu: Dodatek ke smlouvě napsán tak, že projde i Honeckerova pomsta.

Kamil Novotný

Tak zatím ČD v ÚK nasadí při mimořádnosti Honekry, při MU autobusy.
RJ většinou nenasadí vůbec nic.

Peter

Přesto jsou mezi námi stále RJ oslavující a na ČD nadávajicí

Ondřej

Když je Ústecký kraj hloupý

Havel Papal

Přesně…

Daniel Jablonecký

To je dobrý příklad.

Martin

No to se mame na co těšit,ty jeho vozy,krom business jsou otřesné dobytčáky 🙈

Karl vB.

RJ si dovolí pouze to, co mu dovolí zadavatel.
Pokud by byla prováděna důsledná kontrola plnění smlouvy a sankce by měly dostatečně odstrašující charakter, asi by mnoho vlaků v objednávce MD vypadalo jinak. Stav některých vlaků je vlastně vizitkou práce jisté části Ministerstva dopravy.

Eso363

Tak ono třeba komerční rychlíky jim nikdo nezadává, ne?

Karl vB.

Pokud budou vozy v komerčních vlacích tak odpudivé, že si ani s přihlédnutím k výši jízdného, nenajdou klientelu, tak z důvodu ničím nekryté prodělečnosti v krátké době jednoduše zaniknou.

Ten Ten Ten

Aktuálně by mě zajímalo, jak to bude s předáním gepardích linek na letiště Regiojetu. Jančurovy sny mě nějak neberou…

Martin

Pokud odmyslím manažerský aparát, dá se ušetřit jen na lowcost vozidlech a údržbě. Ta je provozní a těžká dílenská. Dá se udržovat velmi kvalitně a draze. Odměnou je výborně fungující a bezpečné vozidlo (klimatizace, dveře, hezký interiér, WC, čistota) které se dožije 40 let. Opakem může být to, že nové vozidlo je po pár značně zubožené a vyžilé. Autobus je odepsaný a hodí se do šrotu, ale vlak? Toto nikde není ve veřejných výběrových řízeních definované. Technické kontroly si dělá sám ECM a státní kontroly?… Sami si posuďte kdo co a jak servisuje, modernizuje, alespoň v rámci možností. Nakonec ale… Číst vice »

vladki

ECM snad dává jasná pravidla, ať tu kontrolu/údržbu dělá kdokoliv.

Martin

Tak to o údržbě žkv nevíte zhola nic. Jsou dva oddělené světy. Teoretici, akademici, politici a pak ta realita ve které žijeme…

Michal

Jsem zvědav čím na podzim 2026 převezme R9. Na jaře 2026 má jit teprve první jednotka na zkušební okruh.

Avlak

Až v zimě ne? V prosinci

Lukyn

Technicky vzato ještě na podzim, grafikon se mění druhý prosincový víkend což je ještě před 21.12. kdy začíná zima.

Karl vB.

Technicky vzato, má pan „Avlak“ pravdu, vy ovšem také.
Roční období jsou definována buď astronomy, nebo meteorology a jejich časové úseky se nekryjí.
– Meteorologická roční období jsou definována pevnými daty z důvodu možnosti objetivního srovnání datových řad v jednotlivých letech. Meteorolická zima je od 1. prosince do posledního února.
– Astronomická roční období jsou určena polohou Země a Slunce, astronomická zima začíná zimním slunovratem (okolo 21. prosince) a končí jarní rovnodenností (okolo 20. března).

Vokurka

Trošku panu Jančurovi nerozumím…vždycky říkal, že nebude jezdit za dotace jako ČD, že to dokáže provozovat bez nich a lépe než dotované ČD tak kde se stala chyba?

M19

Nikde. Prostě kecal. Když lidé tak rádi věří iluzím. 😉

Proton

Smazáno pro šíření bludů.

N.N.

Zvlášní, že jemu ty lokomotivy i autobusy patří, narozdíl od těch, kteří to umí líp.

Avlaky

Vždycky?

Prezentační jízdy Regiojet byly založené na tom ze chce jezdit dotované vlaky …

Takže už od počátku chtěl dotace…

Daniel Jablonecký

Tak to jste možná nedobře poslouchal. Já si pamatuju, že dotované spoje vždycky chtěl a první vlaky Praha – Havířov byl takový trucpodnik v době, kdy stát ještě nesoutěžil.

Fliczek

Jestli se nepletu, tak pan Jančura kdysi tvrdil, že některé výdělečné linky lze jezdit bez dotací a nabídnout lepší služby, zároveň, že na dotovaných linkách by šlo ušetřit, pokud se otevře trh a nebude se vše zadávat nepřímo ČD.

libor

ano, tak nějak to říkal…

Peter

A nic moc z toho není pravda 😀

Jarda

ne? on nejezdí komerční linky? A nedává nižší nabídky než ČD?

Peter

On je vrchní žvanil. A Dotace k byznysu potřebuje jako jeho velký vzor Andrej

Daniel Jablonecký

Tohle je většinou „argument“ looserů, kteří toho sami v životě moc nedokázali. Ještě že to není váš případ.

noerf

Na trati Praha – Brno – Bratislava/Vídeň – Budapešť jezdi bez dotací oproti dotovaným ČD. A vzhledem k rozšíření vlaků na sedm vagónů se jedná o úspěšný projekt.

Karol

Hlavně slevnil jízdné na terase. Pamatuji ČD do Vídně za 2000 🤣🤣

FrantaM

Podle mě tohle neříkal. Říkal, že bude jezdit bez dotací všude tam, kde to dává smysl a že regionální tratě bez dotací jezdit nejdou.

Peter

Měl zůstat u autobusů, ty mu narozdíl od železnice šly

Luboš Beneš

Ještě že nezůstal. To bychom stále jezdili v B za 3x takové ceny….

Ondřej

To je kolik třikrát taková cena ?

Peter

Ne to fakt nejezdili a obnova by proběhla tak jako tak.

Jan

A já se chci stát kosmonaut

Daniel Jablonecký

Když se budeš dobře učit, nosit domů rodičům pěkné známky a u toho budeš aktivně sportovat, tak se ti i takový pěkný sen může jednou splnit.

Cedník

Ano. Vyletíš. A jedno odkud. 🙂

Miroslav

Tak při 40% trhu už by se hodily nějaké opravny na vagony, nebo to budou dělat i nadále stylem flexa+štětka+kýbl barvy v kopřivách na odstavné koleji.

Cargo

Vždyť už na tom pracuje, opravny budou v Dolních Měcholupech.

Ondřej

Jako barvy laky

N.N.

Existuje ještě třetí možnost a to zasmluvnit servis u výrobce. Již pár let běžně k vidění, také ČD kupují lokomotivy i se servisem: https://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/ceske-drahy-siemens-mobility-rozsiruji-dlouhodobou-spolupraci

János Kadár

Budeme prostě jezdit jen vlaky, co dávají smysl, platící závistivče.

tarten

No nevím, psát do výroční zprávy takové bláboly. 40%, spíš necelých, bude mít leda dohromady s Arrivou, dost možná půl na půl. A pak to prodá někomu velkému. Klidně Italům, ale třeba i ČD, když bude zájem.

Proton

To by byl dobrý plot-twist , kdyby ČD RegioJet odkoupily (možné to je, DB taky takhle nějaké malé dopravce odkoupily).

Karl vB.

Můžete upřesnit to, kde by na to ČD asi tak vzaly peníze?
Hospodaření ČD docela podstatným způsobem zatěžuje splácení dluhů z úvěrů na obnovu vozového parku.

Koudelka

A můžete mi prosím napsat, která firma na světě neni zaúvěrovaná? Vyjmenujte aleapoň jednu. Takže jako argument to neberu.

Karl vB.

Pane Koudelka, nepsal jsem nic o tom, že nejsou nezaúvěrované firmy, nýbrž to, že splátky (obsluha dluhu) PODSTATNÝM ZPŮSOBEM zatěžují hospodaření ČD. Z toho lze tedy vyvodit, že:
1. – lze najít mnoho firem, které jsou zaúvěrované mnohem méně, než momentálně ČD
2. – za současné situace na to, aby ČD koupily RJ, vlastní zdroje nemají a ani by ta koupě nebyla žádoucí. Z vyjádření GŘ ČD pana Krapince vyplývá, že v rámci liberalizace trhu se snížením podílu ČD počítá a není nutno udržet výkony za každou cenu.
https://zdopravy.cz/rozhovor-firme-neprospiva-ze-kazdy-rok-prijde-nekdo-novy-rika-sef-cd-krapinec-112968/

Zahn

Apple.

Průvodce původní Aleš

Kdysi měli v ČSA nápad koupit Travel Service. Nakonec to svým „skvělým“ hospodařením dotáhli na buben tak, že si je Šimáně namazal na chleba, koupil a zlikvidoval.

N.N.

Kdysi chtěl VW koupit Porsche, dopadlo to naopak. Obě značky jedou dál, naštěstí se ani jedna z nich nestala obětí nekompetentního politického vysloužilce.

dispečer

..však také to skvělé hospodaření bylo pod vedením p.Tvrdíka přesně takto naplánováno…aby si je kamarád pana B. mohl namazat na chleba ..

M K

Jen to ne. RegioJet i Arriva děs běs.

Iss

Ať už jde ten žloutenkovej čimčara do pr…. přeci to chtěl všechno prodat?tak ať už se nikam nesere a jezdí si jen busem… bez něj bylo líp a bylo by líp….a teď do mě 🤣🤣🤣

Náhodný Kolemjdoucí

No on právě chce nahrabat velký tržní podíl a pak to rychle prodat nějakému private equity. Nakonec v tom smyslu se už v minulosti sám vyjádřil.

Originální jméno

No já nevím, když srovnám s čím jezdili ČD Praha – Ostrava před Jančurou a teď…

mgr.pavel

Ano, kdysi byl Žlutý svěžím vítrem jak na poli autobusové dopravy, tak hodně ze začátku i vlakové.

Kdysi.

Od té doby to jde jen k horšímu.

Špinavé soupravy, často příliš krátké – a to i v závazku státu který pokuty impotentně skoro nevymáhá, takže mne to vadí i jako daňového poplatníka, až na nedávný nákup na Ústecko(?) jezdí se starými soupravami. Mizerná reakce při výlukách a mimořádnostech, často nefunkční klimatizace.

Peter

Spíš stát podezřívám že ty pokuty vymáhat nechce

Zoffrey

Tak jako co to je za tvrzení? V Polsku v podstatě konkurence není a když to srovnám čím tam jezdili před 10 lety a teď… Ono kdyby ČD vedly třeba lidé s letitou praxí na železnici a ne kamarádi a příbuzní lidí ve vládě, tak by to taky vypadalo jinak.

Daniel Jablonecký

A koukal jste taky na polské ceny jízdenek? To byste možná měl.

David

Třeba Wroclaw – Gdansk za 79PLN, to je necelých 500Kč za 500km.

Peter

Normální vlaky v pohodě. Za luxus v podobě EIC a EIP se holt platí. Jízdné je v PL mnohdy výhodnější než u nás

Daniel Jablonecký

A mnohdy taky ne. O tom mluvím.

Peter

Nějak se do toho zamotávate. Polsko je celkem krasný příklad jak to může fungovat i bez pochybnych dopravců

Jiří

Nesmíte si je koupit u ČD.

Peter

Pendolina a Bee/Bmee/Bpee občas Bmz. Zádná hrůza to nebyla.

Ketchup1970

Nelze tvrdit, že by nebyla od počátku snaha zvednout urobven železniční dopravy . Od příjezdu prvního EC vlaku Antonín Dvořák do Prahy ještě Holešovic přes maloseriové rekonstrukce vozů s dobudováváním zásuvek, později i wifi, klimatizování. Nebyl však vyvinut tlak a nalezena vůle pro větší obnovu. Pravicové byly shledány dálnice a IAD. TAké ČD si pořizovaly nové vozy a nové jednotky kromě rekonstroúkcí exOBB vozů Bmz. Výroba siemense byla skvělá.
Ale zdá s eže substrát chtěl koláček za deset a kávu zdarma. Teď se ukáže zda tyto bonusy předčí údržbu a servis.

Daniel Jablonecký

Ty dvě věci přece nestojí proti sobě jako buď/anebo. Může být koláček i údržba a taky nemusí být ani jedno.

Peter

Český člověk slyší na véci „zdarma“ a kvalita jej moc nezajimá

Karl vB.

…a proto jsou ceny a kvalita (zejména potravin) v Česku, ve srovnání s okolnními státy, tam, kde právě jsou. 🙂

Padre

Koncem osmdesátých a v devadesátých letech jsem pravidelně musel využívat služeb ČSD a mohu k tomu říci jen jedno….byl tam bordel,svinčík,špína,věčně ožralej personál,…nástup Regiojetu byl jako živá voda ..

Jan

a někdy už paměť není co bejvala

Padre

Ale jo paměť funguje dobře.I průvodčí měli kolikrát po ránu pěkně nabráno.Kdo nezažil neuvěří.

Daniel Jablonecký

Zažil jsem a 100% toho, co píšete, potvrzuju. Problém je, že čast lidí tady to nezažila a z toho zbytku si to už velká část nepamatuje. A nebo má růžové brýle vzpomníkového optimismu.

Průvodce původní Aleš

Byli mladší a svět byl díky tomu tenkrát pro ně krásnější a pozitivnější. Dovolená v prašném kempu ve stanu vedle smradlavého auta byla pro ně lepší než dnes na pláži na Kanárech.

Daniel Jablonecký

Jojo, přesně tak. A lístek na rychlík z Pardubic do Prahy na stojáka v rozvrzaným béčku stál 32 Kčs a to přece bylo levné, že? Kdo by se zabýval nějakou inflací ve výši 1500% za posledních 36 let… A že tedy tehdejších 32 Kčs je dnešních 480 Kč a že dneska se tam jezdí jenom hodinu a v klimatizovaných vozech.

Karol

To určitě 🤣🤣🤣🤣

Avlak

Je 40% reálných?

Protože RJ se zaměřuje už jen na elektrické linky (+ ten skvost na severu Čech)
Čistě motorové výkony pro něj nejsou zajímavé

Tudíž 40% bude hodně těžko dosažitelných

Peter

A proto je adept na vítězství v tech „motorových“ rychlíků na Liberecko

Michal

Nechtěl by všechno 100%

Kamil Novotný

Z téhle dominance bude státu za pár let ještě hodně nedobře. A bude to pak ve výsledku ještě hodně dražší.

Náhodný Kolemjdoucí

Tam hrozně moc záleží, jak budou nastaveny smlouvy se státem a kraji, aby neměl RegioJet moc prostor k nějakým lumpárnám.

Jakub

Zato Arriva už má istých svojich 10% ročne navýšenie a pokrytie prípadných strát.

Náhodný Kolemjdoucí

Diskuse je o RegioJet, takže jestli bijou v Americe černochy tady není až tak důležité.
Nicméně to samozřejmě platí pro všechny dopravce.

mgr.pavel

A jak moc stát a kraj bude tyto smlouvy vymáhat. Zdravím na linku Brno-Přerov-Ostrava, třeba.

Peter

Stát to vymáhat nebude, s RJ se stavá horší moloch než jakým byly kdysi ČD

Náhodný Kolemjdoucí

Samozřejmě, je to i o vůli ty smlouvy vymáhat, ale pokud budou smlouvy od začátku špatné, tak ani ta vůle už moc nepomůže.

Jeřdno

Mám pocit, že se tam v poslední době RJ zlepšil. Aspoň subjektivně mi ty vlaky přijdou uklizenější, než cca dva roky zpátky.

Daniel

Jezdím pravidelně a nepřipadá mi to teda .Vozy o dalších 5 let zestárly, nové nepřišly a špíny přibylo .Úklid se totiž provádí stylem co je mokré to jé čisté a jedním hadrem se vytře většina vlaku s polovinou vody v kýblu.Skla uvnitř katastrofa a pod sedačkou najdete zbytky minulosti. Podhlavníky špinavé a nevyprané snad několik let. WC nezachrání ani jedna kytka bez vody ve sklenici.Dveře špinavé,oprýskané sololity vesměs všude a špinavé . Jinak WC hýbající ,záchodová deska katastrofa a štětka děs běs,voda jen někde a většina WC nefunguje. Stejný pach pořád dokola . Toto je stav R8. Možná semnou nebudou… Číst vice »

Ondřej

Pod to se podepisu

Peter

Já také. Díky těmto mizernym službám jsem přestal jezdit vlakem tímto směrem

Kamil Novotný

No smlouvy můžou být nastaveny, ovšem pokud vám dominant na trhu přestane ty smlouvy dodržovat, při jeho dominantním postavením vám manévrovací prostor nezbude.
Viz například případy Busline apod v Ústeckém kraji.
Ono taky není nikde psáno, že to Radim za 3 roky třeba neprodá a nový majitelé za 5 let začnou tlak na stát.

RoGo01

Myslíte předpokládám dominanci ČD.

Kamil Novotný

ČD oproti RJ má stát stále pod kontrolou.

N.N.

Ještě aby to bylo naopak a ČD měly pod kontrolou stát.

Mimochodem: Lidé i nadále chodí do práce, ikdyž jim stát umístěnky nedává a nekontroluje pracovní trh do posledního ševce. Přesto nechodíme bosky z nedostatku bot.

Joe

Jdu si připravit popcorn, tady bude diskuze veselá až uzamčená 😀

Proton

No, já jsem režista od roku 2014, projel jsem celé Česko i Slovensko, a na FIP půl Evropy, a ono stejně s přibývajícími lety už té síly k cestování není tolik co to bývalo, navíc povinnosti přibývají a času je pořád stejně. Takže já jsem vlastně spokojen a co bylo to už mi nikdo nevezme.

Proton

A mínusy jsou od těch co režijku nemají a tak jen závidí.

Peter

NE, ty jsou od těch kteří vám to co by daňoví poplatníci financovali…

János Kadár

Ještě si připlatíš.

Zapa

Myslíte třeba daňové poplatníky z Rakouska, nebo Švýcarska v případě FIP?😄

Hynek

Kdo platí režistům jízdní výhody? Vy? Že jsem si nevšiml, že byste se mnou byl u placení…
Laskavě si nechte své kecy od cesty.
Každý dopravce má pro své zaměstnance jízdní výhody a nikde jsem nečetl, že bychom jim je platili my všichni jakožto daňoví poplatníci.

Peter

A z ceho vám je státni chlebodarce platí? Z toho co nám stát sebere na daních. A je načase aby se i nádražaci probrali do reality a přestali si vynucovat takřka 100 % slevy pro sebe i svou rodinu. Takové benefity se v normálním světě, kde si firma na svou činnost musí vydělat nevyskytují. 🙂

FP1

A z čeho to platí ostatní dopravci? Skoro každý dopravce, ať vlakový, či autobusový, aj MHD má svou verzi režijky. A u MHD se hlavně u velkých měst jedná o společnosti, které jsou vlastněný městy.
Ale vám leží v žaludku jen režijky ČD.

Hynek

A mě stát o daně neobírá? Takže si to vlastně zase platím sám.
Opravdu Vam ty režijky tak leží v žaludku? Já Vám taky nezávidím vaše benefity, pokud tedy nějaké máte.

Ketchup1970

Nikdo nic neplatí, pro neznalé češtiny. Režie je stálý a neměnný plat suma nákladů.

Ketchup1970

Promiňte jak financujete „režii“? jinými slovy má si zaplatit takový pasažér nárust nákladů „režie“ stačí mi jen vyčíslit od Vás o kolik vzroste spotřeba energie lokomotivy táhnoucí R,když do něj nastoupí jeden „režijní “ cestující . Děkuji.

PetrK

jo, všechno je jen o závisti… ty musíš mít dost smutnou povahu

Peter

To je typický argument železničářů, když se jim připomene že si na své nadstanartni benefity mají vydělat 😀

Hynek

Pořád ta samá otázka. Proč Vám nevadí zaměstnanecké jízdné u jiných dopravních společností? Autobusoví dopravci v závazku také nedokážou vydělat na svůj provoz a přesto mají tento benefit.

Peter

To víte že vadí, takový nesmysl nemá poskytovat nikdo kdo si na něj neumí vydělat. Jen zaměstnanci železnic brečí nejvíc když jim to chce někdo vzít.

Hynek

A vy se divíte? Pro mnejeto jediný smysluplný benefit.

Peter

Zkuste se nejdřív zamyslet ve firmě kde na něj vezmete 🙂

Hynek

Firmu tento benefit nic nestojí, naopak za něj ještě dostane.
Někteří kolegové už ani režijku neprolongují, jelikož ubývá výkonů, kde se dá použít a náhradou využívají zaměstnanecké jízdné IDS kraje, ve kterém žijí.

Peter

Nestoji? 😀 když tím vlakem jedete zadarmo, dopravce z toho nic nemá jen náklády. A ty u státni firmy platíme my všichni. Takže si své odborařské pohádky nechte od cesty a raději se zamyslete jak neztrácet jednu linku za druhou.

Hynek

Jak se vezu zadarmo?
Prolongace jízdních výhod mě loni stála 1657,- a každý rok bude o inflaci vyšší. Takže jaké pak zadarmo? A pokud si chci pořídit místenku, tak pěkně za plno. Takže bych si vyprosil řeči o jízdách zadarmo.

Na neztrácení výkonů jsou na GŘ jiní,

Peter

1657 za rocni neomezenou jízdenku je směšná částka. Jedete de facto zadarmo. Je vtipné jak se snažíte mi namluvit že vaše free cestování nikoho nic nestoji 😀 tskové per pettum mobile.

Ondřej

Jaké nadstandardní benefity?

Peter

Takřka 100% sleva pro zaměstnance s celou rodinou…. která firma, která si musí na sebe vydělat toto rozdává?

Jen

Aby to měl s kým dělat – po té kolik lidí mu uteklo a utíká – ani mluvčí už to nevydržela. Dělat u něj je očistec.

Johny

Tohle posloucham uz od dob, co provozoval prvni busy. A hle, stale je schopny rust.

Kamil Novotný

Tak ono Ukrajinců (a to fakt není nic proti nim) a studentů se najde ochotných pracovat pár let ještě dost, otázka, jestli je to to správné.

Daniel Jablonecký

Otázka spíš je, proč by to nemělo být správné. Ti lidé tam pracují dobrovolně, protože tam pracovat chtějí.

Náhodný Kolemjdoucí

Tak já si ještě pamatuji, když tahle země měla ambice nebýt jen východoevropský chudákov.

fous55

Ambice leda hubou. Rukama ani náhodou.

Nose Peak

Češi ambice nemaj. Nechtěj nic měnit, nechtěj nic zlepšovat. Hlavně žádný novoty. Nikde. V ničem. Ultimátní argument: “A co si počnou důchodci?”

PetrK

spíš „a jak si ten lístek mám koupit, když mobil ani kartu nemám, jen hotovost“

Daniel Jablonecký

To je pravda. Bohužel jsme se stali zemí, kde se preferuje průměrnost namísto podpory růstu a zdravých ambicí. Jaký to rozdíl proti přístupu našich severních sousedů!

Kamil Novotný

No on je rozdíl, jestli tam pracovat chtějí, nebo pracovat musí. On tam za plat kolem minimální mzdy fakt tak nejak6s radostí nildo nepracuje.
Pak je otázka, jestli je výhodné dlouhodobě, když zaměstnanci pracují na hranici chudoby a hypoték, nebo když mají vyšší mzdy a točí ekonomiku.

N.N.

Musí. Oni nemohou odejít ke konkurenci? Zákon (tj. stát) jim v tom rozhodně nebrání.

Peter

Však tam je fluktuace jak prase 😀

Mengo

Jojo. Na pásku minimum a v obálce pekny doplatek. To se to podniká. Od ridicu kteří tam jezdili.

V. P.

Však oni na to doplatí až zjistí, kolik budou mít důchod a proč si na něj nešetřili.

Kolemjdoucí

Omyl, na to doplatíme my, protože umřít hlady a zimou je samozřejmě nikdo nenechá. A tak se to celé nějak z eráru zflikuje.

Bobeš

Z eráru se už teď flikuje armáda povalečů a zdravých nefakčenků. Tihle odvádí aspoň něco. K tomu, že je něco (a je toho hodně) špatně, by měla společnost dospět.

N.N.

Ono se toho napovídá hodně, například JMK měl zaručeně kupovat Moravie pro žlutého. Od roku 2019 měl nerušeně jezdit na R8 bez výluk.

Havel Papal

Kterou myslíte?

Klabát

Jančura jede, protože šidí jak na zaměstnancích tak na údržbě. Třeba taková jedna konkrétní věc – ČD posílají záchody z InterJetů a RailJetů každé tři roky do servisu na generálku – tak jak výrobce doporučuje v manuálu. Díky tomu ty záchody pak mají vysokou spolehlivost a šance na poruchu během těch tří let je třeba jen 2 %. Jenže generálka jednoho kusu stojí co jsem se bavil přes padesát tisíc. Soukromníci skoro určitě nic takového nedělají. Tam to jezdí až do rozpadnutí a až se něco rozbije, tak se vymění jen ta jedna vadná součástka a všechny ostatní vyžilé před… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Vy jste teda spekulant a mudrlant. Jak ze IV. cenový.

Nose Peak

České dráhy hlavně u velké části záchodů, jestli ne u většiny, používají vyspělou a bezúdržbovou gravitační technologii…

SpitiPater

I ta vyspělá bezúdržbová gravitační se musí občas oškrábat.

Nose Peak

Tuším tomu říkaj “revitalizace”…

N.N.

ČD používaly i termín „humanizace“. Tedy zlidštění, čímž nepřímo přiznaly, že předchozí stav byl nelidský.

Václav

Tak doufám, že v rámci zvyšování podílu opustí R8 a bude dělat ostudu o kus dál.

Marťas

Jen si ho tam nechte 🤣🤣🤣

Karol

Já si myslím že ČD nebylo lepší, a je to o tom co si kdo objedna. Viz vlaky Brno – Budějovice. 🙃🙃

Peter

Bylo a z přehledem, a v novem tendru musí být lepší vozy, čili s ČD bychom si polepšili kdežto s RJ by to byla stavajicí agonie a navic i na R12 a R13. Což rozhodně nechci.

Kubrt

Pokud v novém tendru bude podmínka nové vozy, budou jí muset splnit ČD, ale Jančura – v případě vítězství – nikoliv? Asi ne, že.

Proton

V novém tendru je podmínka že vozy musí mít klimatizaci, nevé být nemusí. Řekl bych že s tímhle tendrem jde stát celkem na ruku ČD, protože součástí je i motorová vozba do Jeseníka a diesely s topnou spojkou kromě ČD v potřebném množství snad s vyjímkou KŽC nikdo nemá.

Peter

RJ nedodržuje ani stávající smlouvu, krom absence posilových vozů, nemaji všechny vozy zásuvky a klimu (což po 2 letech trvání smlouvy mají mít)

Karl vB.

…a jak na vámi popisovaný stav reaguje objednatel a plátce?

Peter

Nijak, je mu to jedno.

Ondřej

Srovnání R8 ČD… Starší b a Beer ale udržované a čisté.. pátek neděle podílové vozy . RegioJet.. posilové vozy nikde.. údržba v Bohumíně.. mokrý hadr na vše. Spinave a neudržované vozy… Takže úroveň klesla.

Neznalek

Vašku – tak ještě jednou, proboha… Co si kdo objedná – to má…! Takže přestaň dělat rozruch tady -a o svoji případnou nespokojenost se poděl s objednavatelem – tím bylo v toto konkrétním případě linky R8 ministestvo dopravy (ne kraj)!!! Za další – když se ti to nelíbí – tak tim nejezdi!! – nikdo tě nenutí, ani nutit nemůže, proboha živýho..!! Za další – na daný trati jezdí i jiní dopravci – můžeš jezdit třeba polákem (PKP) -to je mnohem horší nebo si vyber regionální spoje. Taky můžeš ject autobusem, na kole, koloběžce, svym traktorem, na sekačce, mužeš si stopnot… Číst vice »

Jiří

Na R8 v celé její délce nejezdí PKP ani nikdo jiný. Proto je celý váš komentář o možnosti volby nerelevantní. Protože toto je státní linka, kde si nikdo nic nemůže vybrat. A jedna věc jsou požadavky objednatele a druhá jestli je dopravce správně naplňuje.

Neznalek

Omyl Jiřiku – Polák jezdí do Vídně, regionální vlaky se potkávají v koncových stanicích krajů pro jednoduchý přestup.
Ale jak říkám, když s tím není spokojený, tak ať s tím nejezdí – kvalita je taková jakou si ji MD objednalo a zaplatilo a zároveň jak si ji kontroluje a její kvalitu vymáhá = spojené nádoby.

Peter

Objednavateli je to úplně jedno. Objednáva službu pro někoho jiného za peníze někoho jiného a nemá zádnou zodpovědnost.

Franta

Uživatel zablokován pro tupost

Jara16

Hodně hloupý příspěvek.. Hodně!

Peter

To máte tak, když jedete na rande se slečnou a zatímco vy dojedete včas, jeji vlak má poruchu a než vlak dojede na místo určeni sbalí ji v tom vlaku někdo jiný 😀

Neznalek

Frantikiku… Frantiku, já bych se nad tim zas tak neradoval – třeba v Rakousku přišli na to, že ty vysoké spojené sedačky „jsou prostě sexy a ne že né“ a namotovali si je do těch novejch RaijJetů druhý generace – viz video: (mužeš přeskočit na čas od 4:55 – jo a nastavil jsem ti tam čeký titulky) https://www.youtube.com/watch?v=bEMiLiQhito

M K

Naopak, ČD se neustále zlepšuje a jsem na ně pyšnej.

Daniel Jablonecký

To je pravda. ČD jdou cestou kvality 👍 ale cenově jim to moc nevychází, takže ztrácej linku za linkou 👎

M K

Jj, je to škoda.

ervoš

To je asi tím,že ČD dávají reálné nabídky a ne prolhané jako byly na P1 či Ex 6+R16 a vítězný dopravce si pak
vykňučí dodatky ve smlouvách ve stylu my jsme nevěděli,že instalace ETCS +údržba vozidel tolik stojí atd
Že MD, či ÚHOS není schopen najmout matematika,který na základě předpokládané kapacity vlaku a počtu spojů spočítá,že 18 mld/Kč tržby za 15 let je úplně mimo.
Nevadí ve smlouvě je ,že když tržby nevyjdou,provozní ztrátu MD nám uhradí, nakonec jezdíme dráž,než dopravci v soutěži za námi.ale smlouva je v kapse

Noscortas

Tve, „fšecko“. Tady už je to jak na Novinkách.

RoGo01

Jako Brňák považuju za našeho národního dopravce právě Regiojet.

Martin1

Tak to je mi vás líto.

MiNo

Já jako Brňák nikoli.

Daniel Jablonecký

To je pravda. RJ je národní dopravce. Dokonce jsme o tom tady byli i informováni: https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-tri-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-regiojet-48475/

Ketchup1970

Moravské národní muzeum

Ketchup1970

To už se trhá další část republiky?

noerf

Pokud Regiojet obhájí provoz na R8 a přidružených rychlíkových trasách, potvrdi se jeho výhra smlouvou na soutěžené rychlíky a uspěje v soutěži na EMU 400, tak bude mit vstup roce 2029 podíl 20 % v kilometrickém nájezdu. A během následujících let deseti let bude obhajovat rychlíky R23 a osobni vlaky v Ústeckém kraji, kde má nasazené nové jednotky bez nutnosti prodeje stávajících jednotek novému dopravci.
A hlavně se bude do roku 2033 soutěžit valná část výkonů, kde pravděpodobně budou požadovány nové jednotky nebo odkud relativně nových jednotek od stávajícího dopravce.

Ondřej

Hlavně ne r8

Martin1

Až se zaměří na navýšení kapacity na údržbu a úklid, klidně. Do té doby chraň Bůh.

Zrzek

A řešení mimořádností. Tam kde jezdí s ČD se spoléhá jen na NAD od ČD. Další věcí je, jestli mu vůbec bude chtít NAD někdo jezdit při jeho platební morálce.

Proton

A platí za to ČD vůbec?

Zrzek

A ty myslíš, že by jim to někdo jezdil. Leckde seženou autobus do hodiny a jezdí to při mimořádnostech jedni a ti samí dopravci. RJ to neřeší.

Karel M

No právě. Loni mi říkala jedna slečna cestující, že se jí párkrát stalo, že ji u RJ zrušili vagón (zřejmě pro poruchu) a ani peníze nevrátili. Tak už jezdí s ČD.

Studý Chudent

No potěškoště. Za mě je na regiojetu nejhorší proměnlivá „kvalita“ služeb, neexistující řešení mimořádek a pro cestující jsou to samozřejmě tarifní nevýhody (bo SJT je extremně drahej)

Daniel Jablonecký

SJT není nic jiného než původní tarif ČD několikrát navýšený o inflaci. Takže drahý možná je, ale slovem „extrémně“ bych šetřil.

Aaabbb

Jenže „původní tarif ČD“ vždy nabízel nějakou možnost ušetřit. Různé akční, relační, síťové, skupinové jízdenky. SJT nic z toho nenabízí, ta síťová jízdenka SJT je cenově úplně stejně mimo realitu, jako její kikometrický tarif.

Peter

Vás musí někdo platit za nekonečnou obranu toho bazmektu jménem SJT 😀

Daniel Jablonecký

Ne, dělám to zadarmo. A pokud SJT nazýváte bazmekem, tak buď navrhněte lepší řešení (předpokládám, že žádné nemáte), nebo využívejte jiné souběžné tarify – to pořád ještě jde.

MiNo

Mě by zajímal jediný důvod, proč bych ho měl využívat. Když pojedu ze Svitav do Hradce Králové, u ČD zaplatím 139 Kč, se SJT 278. V čem je to tak super?

Tom

Svitavy Hradec stojí u slavného ČD 214 kč ,levnější jsou jenom pokud si předem koupím za NĚKOLIK TISÍC SLEVU A TO SE VYPLATÍ .samozřejmě normální cestující jede toto na IREDO kde ho to vyjde na 110 nebo 92 pokud má kartu a tarif ČD se vy….

MiNo

Ano, mně se to vyplatí, protože jezdím po celé ČR. Byl bych blázen, kdybych pořád platil plné jízdné. 😀
Proto za sebe nevidím v SJT žádnou výhodu.

Studý Chudent

Jedinej důvod pro využití SJT jsou práva z jedné přepravní smlouvy. Když pojedu posledním spojením s přestupem, tak si radši koupim SJT, protože když mi to ujede, dostanu taxi/hotel.

Peter

Místo toho bordelu jeden tarif za rozumné peníze včetně věrnostního programu, bezplatných místenek a dalších doplňkovych produktů na které jsou cestovatelé zvyklí.

A vaše řešeni v podobě x – jizdenek pro jednu cestu a ještě se omezovat zda R mohu použít ale Os ne, děkuji nechci.

Peter

Mínusařům asi stavájicí bordel vyhovuje 😀

Leinad

Do dneška se na spoustě relacích cena za km tarif ČD a cena za SJT liší o Korunu.

Aaabbb

Navíc se SJT nebo jízdenkou IDS jste u RegioJetu i na objednávaných linkách cestujícím druhé kategorie, pořád vás někam přemísťují, vyhazují…

Proton

Objednatel ušetří a to je hlavní. Vše ostatní je podružné.

Gajda

Kraje už stejně budou požadovat svůj tarif, takže ať tam budou ČD, Arriva nebo RegioJet, tak mimo krajskýho tarifu bude SJT jediná alternativa

Jirka

Do švestek!! 🙂

SarkaFarka77

„tekutejch“🥃

Ketchup1970

Od Žufánka

mlokXCM

Zajímavé, jak je někdo schopnej to neustále opakovat dokola, že?

tarten

O třídu lepší
Nejmodernější vlaky na světě
40% trhu

Neznalek

„Konečně“ – už jsem si myslel, že to tu nikdo nenapíše!!!
Že už tyhle lidi „konečně“ nadobro vymřeli..

Ketchup1970

Železniční magazín , interview – „Ondrůj : Na trhu nejsou nové vagony, proto RGJ nekupuje nové vozy. “ Pan Pernička samozřejmě tento nesmysl odhalil a zkritizoval. Stačilo by přitom, aby dopravce přiznal, že se mu hodí kupovat ojetiny.
Taky by se mi líbilo abych místo džemu Jahůdka ( s podílem jahod 25% a zbytek jablka ) kupoval Jahodový džem s plným podílem ovoce. A podobně se mohl spolehnout na názvosloví ve vozech pro noční dopravu v sto let starém pořádku lehátko/lůžko ( Couchette / Lit ). Ale lid si to tak asi žádá, nebo s emu to tak předvaří.