40 nových jednotek. Královéhradecký kraj chystá výběr dopravce až do roku 2046, řeší parametry vozidel
Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Kraj má získat na nová vozidla dotaci přes 1,6 miliardy korun. Půjde o mix EMU a BEMU.
Viva la sysle!!! 😄
Tak tuhle hrůzu tu naštěstí nemáme.
Pro upřesnění v aktuálních smlouvách má Hradecký kraj zasmluvneno do roku 2032 33ks 847, 13ks 814.0 a 7ks 814.2 4ks 640 a 3ks 650 celkem tedy 60 jednotek. Takže evidentně bude minimálně ještě jeden provozní soubor. Snad navíc dojde k navýšení výkonů, plánovaná modernizace některých tratí by to ospravedlnovala.
Předpokládám, že ten severovýchod bude Os Pardubice – Hradec – Náchod / Dvůr Králové nad Labem a Sp Hradec – Trutnov.
Dá se předpokládat, že bude vypsát ještě tendr na DMU120 pro Sp Kolín – Chlumec – Stará Paka – Trutnov, Os Městec – Chlumec – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou, Vrchlabí – Kunčice, Hradec – Jičín – Turnov, Svoboda – Trutnov – Teplice nad Metují a nějaké okrajové výkony v okolí Týniště nad Orlicí. Dá se předpokládat, že tam krásně půjdou napasovat 847.
Severovýchod bude předpokládám Broumov a Svoboda + maximálně něco okrajoveho má to být jen 14 jednotek.
A co Jičínka, k tý se kraj jako obvykle nehlásí?
Ta je pod objednávkou Středočeského kraje
Pod objednávkou SČK je trať Nymburk – Jičín, kdežto „beran“ měl patrně na mysli trať z Hradce Králové, která je v objednávce KHK.
Tam dojde k obnově od JŘ 2032, poté už RegioNovy jezdit nebudou.
A tam tedy přejdou ty 847? Děkuji.
To v tuto chvíli nelze předpovídat, neboť od roku 2032 se bude jezdit podle nových smluv (vítěz vzejde z nabídkového řízení).
Díky. V tom případě se musím zeptat, kde berete tu jistotu, že po roce 2031 už nebudou jezdit regionovy?
Jen aby si SŽ nevymyslela výhradní provoz s ETCS v Hradci o nějaký rok dřív…
Dalo by se udělat něco jako výhradní provoz u 7 nástupišť a u té poslední nástupní hrany by se mohlo bez ETCS? Prakticky se ty linky nemusí vůbec křížit (a dnes ani nekříží).
*u 7 nástupních hran mám samozřejmě na mysli.
V diskuzi se řeší kam případě s RegioFoxy, ale volných jich může být více, pokud by došlo i na Vysokovskou spojku a elektrifikaci na hranici s Polskem. I bez toho projektu bych viděl náhradu Regionov na HK – Jičín a trať Teplice nad Metují – Trutnov.
RegioNovy od JŘ 2032 skončí bez ohledu na realizaci jakýchkoliv staveb.
Děkuji za potvrzení.
Když jsme u té modernizace vozby mimo téma, do kdy mají úplně vyřazeny z provozu hydry spolu s 809, a 810? Tyhle retra co se týče šukafonů stále vidím v provozu například na Bečovce anebo také na trati z Kralup do Loun.
Kralupy ani Louny nejsou v Královéhradeckém kraji, v něm kromě vozů 854, bez kterých se ABfbrdtn795 a Bdtn757 neobejdou, a 843 s Btn753 mezi Náchodem a Chocní, bylo vyřazeno vše z 20. století, tedy 810 a Bdmtee275/281 od prosince 2024 u nás nejezdí. 854 s Bdtn757 a ABfbrdtn795, a 843 s Btn753 budou vyřazeny letos v prosinci a nahrazeny RegioFoxy. Tudíž tím nejstarším, co bude v Královéhradeckém kraji od prosince nasazováno, budou RegioNovy. A myslím si, že právě RegoNovy budou po roce 2031 nahrazeny RegioFoxy z linek, kde kraj plánuje BEMU.
Avšak stále tu zůstává skanzen v podobě 810 z Trutnova na Královec a Sędzisław.
To máte pravdu, třeba se tam časem propadne nějaká jednotka co má povolení na síť SŽ. Mohla by poté být zavedeny spoje bez přestupu. Od příštího roku bude na lince D66 upraven koncept, tak uvidíme zda ji bude využívat více cestujících. https://www.dopravakhk.cz/clanky-zahajeni-provozu-preshranicnich-vlaku-do-polska.html
Ten si ale zařizují Poláci
810 letos konci na Vlašimce a Sedlčance a na dalších několika tratích jich bude jezdit.méně (Čerčany Zruč, kolem Kralup)
Na Vlašimce už skončily v říjnu
Téměř; nějaké zbytkové výkony 810 tam ještě jsou.
Co máte proti řadě 810, pravidelně letos jezdila po IV. Koridoru v okolí Benešova.
Vlaky Benešov Sedlčany vede řada 810 ještě neopustila 🙂
A co bude s novými 847? Když je náhradní bemu?
Přesnou se právě na spoje v balíčku Sever (pokud jej teda ČD vyhraje, ale to bych se nebál, oni už ta vozidla nemusí kupovat, žejo), kde nahradí Regionovy, které můžou zase vesele jinam, tratí s pravidelným provozem 810 a jejich derivací je pořád spousta
No připravuje se modernizace do Meziměstí a šušká se o drátizaci do Trutnova. Obojí by do 10 let být mohlo.
Reálně by tak pro Foxy mohly zůstat jen linky Osek – Trutnov, Týniště – Náchod, HK Jičín a pak pár kratších větví, kde vytlačí Regionovu z lokálky (Svoboda, Broumov, Trutnov – Teplice). To je dost málo na 33 jednotek.
Půjdou o dům dál. Nebál bych se, že by pro ně nebyla práce. Na Vysočině bude také mírný nadbytek vozidel pořízených v desátých a dvacátých letech.
Nějaké přejdou na jiné výkony a něco se asi pronajme někam do zahraničí, protože jich bude v rámci ČR poměrně velký přebytek
přebytek nehrozí, spíš kdo jejich provoz ufinancuje
Normální kraje to na lokálky chtít nebudou, právě kvůli finanční stránce
Ale budou, pokud už je mají zaplacené. Rozhodně nebudou shánět nové vlaky.
842, 843 to chce nahradit, 854 tuplem. 854 bylo v obou verzích 50 ks. Kolik že je provozních Regionov? Ty taky.
Zajímalo by mne, zda kraj počítá při pořízení nových jednotek s elektrizaci tratě mezi Častolovicemi a Solnici. Jinak si myslím, že je asi zbytečné provozovat trať mezi Opocnem a Dobruskou kvůli dvěma párum školních spojů. A také nevím, zda se ekonomicky vyplatí akutrolejova jednotka mezi Hradcem a Novým Bydzovem, zda by snad nebyla lepší mezi Hradcem a Městcem Králové.
Pokud vím, do Solnice se počítá s Pantery, co teď jezdí pouze do Týniště.
Ne, do Solnice se s pantery nepočítá. Respektive v těch plánech Královehradeckého kraje do roku 2031, ten výkon (3 vlaky za den) je dost problematicky oběhovatelný. Takže to budou jezdit motory. Příští rok to zůstane v režii Regionov, krom sobotního večerního vlaku.
Pokud máte pravdu. Tak je to krutá pravda. Otázka jestli pak „krutou pravdu“ chce někdo slyšet.
Elektrifikace stála obrovské částky, zvýšení kapacity díky seřazovacímu nádraží atd. obrovské peníze, ale osobní vlakové dopravě (byť jako vedlejší efekt) to stejně nepomůže.
Otázkou je, zda tedy vylepšovat seřaďovací nářadí, když to nevylepší osobní dopravu. Hmm?
Seřaovací nádraží umožní vytvořit dlouhé vlaky a tím snížit jejich frekvenci a tím zvýšit kapacitu tratě. Nebo to nebylo cílem? Předtím by to nebylo možné vůbec.
Já jsem to vzal zkratkou, jestli se nepletu tak je nákladové nádraží a technicky i výhybna. Omlouvám se za svou nekompetenci i v tomto příspěvku.
No hlavně do Solnice to teď jezdí většinou jen na střídání směn ve Škodovce v Kvasinách a jinak prakticky všechny vlaky končí v Rychnově nad Kněžnou. Do Solnice se to bude drátovat hlavně kvůli Škodovce.
Přesně tak, škodovka si ty vlaky platí, jinak by nejezdily.
Mohu poprosit o zdroj této informace?
Platí to stát. https://www.spravazeleznic.cz/-/na-trat-do-podorlicke-prumyslove-zony-se-vejde-vic-vlaku-nove-pojedou-na-elektrinu
Samozřejmě má nějaké úmysly a záměry a s tou škodovkou to má dost společného.
Ovšem Ústečan hovoří o osobních vlacích, nikoliv o investicích do infrastruktury.