40 nových jednotek. Královéhradecký kraj chystá výběr dopravce až do roku 2046, řeší parametry vozidel

Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra PardubiceStanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Kraj má získat na nová vozidla dotaci přes 1,6 miliardy korun. Půjde o mix EMU a BEMU.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert Pražák

Viva la sysle!!! 😄

Jan Vagala

Tak tuhle hrůzu tu naštěstí nemáme.

Alenkaf

Pro upřesnění v aktuálních smlouvách má Hradecký kraj zasmluvneno do roku 2032 33ks 847, 13ks 814.0 a 7ks 814.2 4ks 640 a 3ks 650 celkem tedy 60 jednotek. Takže evidentně bude minimálně ještě jeden provozní soubor. Snad navíc dojde k navýšení výkonů, plánovaná modernizace některých tratí by to ospravedlnovala.

Nádražák

Předpokládám, že ten severovýchod bude Os Pardubice – Hradec – Náchod / Dvůr Králové nad Labem a Sp Hradec – Trutnov.
Dá se předpokládat, že bude vypsát ještě tendr na DMU120 pro Sp Kolín – Chlumec – Stará Paka – Trutnov, Os Městec – Chlumec – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou, Vrchlabí – Kunčice, Hradec – Jičín – Turnov, Svoboda – Trutnov – Teplice nad Metují a nějaké okrajové výkony v okolí Týniště nad Orlicí. Dá se předpokládat, že tam krásně půjdou napasovat 847.

Alenkaf

Severovýchod bude předpokládám Broumov a Svoboda + maximálně něco okrajoveho má to být jen 14 jednotek.

beran

A co Jičínka, k tý se kraj jako obvykle nehlásí?

Tomariero

Ta je pod objednávkou Středočeského kraje

Radek Papež

Pod objednávkou SČK je trať Nymburk – Jičín, kdežto „beran“ měl patrně na mysli trať z Hradce Králové, která je v objednávce KHK.

Radek Papež

Tam dojde k obnově od JŘ 2032, poté už RegioNovy jezdit nebudou.

Kubrt

A tam tedy přejdou ty 847? Děkuji.

Radek Papež

To v tuto chvíli nelze předpovídat, neboť od roku 2032 se bude jezdit podle nových smluv (vítěz vzejde z nabídkového řízení).

Kubrt

Díky. V tom případě se musím zeptat, kde berete tu jistotu, že po roce 2031 už nebudou jezdit regionovy?

55p

Jen aby si SŽ nevymyslela výhradní provoz s ETCS v Hradci o nějaký rok dřív…

Jméno

Dalo by se udělat něco jako výhradní provoz u 7 nástupišť a u té poslední nástupní hrany by se mohlo bez ETCS? Prakticky se ty linky nemusí vůbec křížit (a dnes ani nekříží).

Jméno

*u 7 nástupních hran mám samozřejmě na mysli.

Tomáš Mach

V diskuzi se řeší kam případě s RegioFoxy, ale volných jich může být více, pokud by došlo i na Vysokovskou spojku a elektrifikaci na hranici s Polskem. I bez toho projektu bych viděl náhradu Regionov na HK – Jičín a trať Teplice nad Metují – Trutnov.

Radek Papež

RegioNovy od JŘ 2032 skončí bez ohledu na realizaci jakýchkoliv staveb.

Tomáš Mach

Děkuji za potvrzení.

Martin A.

Když jsme u té modernizace vozby mimo téma, do kdy mají úplně vyřazeny z provozu hydry spolu s 809, a 810? Tyhle retra co se týče šukafonů stále vidím v provozu například na Bečovce anebo také na trati z Kralup do Loun.

Traveller

Kralupy ani Louny nejsou v Královéhradeckém kraji, v něm kromě vozů 854, bez kterých se ABfbrdtn795 a Bdtn757 neobejdou, a 843 s Btn753 mezi Náchodem a Chocní, bylo vyřazeno vše z 20. století, tedy 810 a Bdmtee275/281 od prosince 2024 u nás nejezdí. 854 s Bdtn757 a ABfbrdtn795, a 843 s Btn753 budou vyřazeny letos v prosinci a nahrazeny RegioFoxy. Tudíž tím nejstarším, co bude v Královéhradeckém kraji od prosince nasazováno, budou RegioNovy. A myslím si, že právě RegoNovy budou po roce 2031 nahrazeny RegioFoxy z linek, kde kraj plánuje BEMU.

Zdeněk

Avšak stále tu zůstává skanzen v podobě 810 z Trutnova na Královec a Sędzisław.

Tomáš Mach

To máte pravdu, třeba se tam časem propadne nějaká jednotka co má povolení na síť SŽ. Mohla by poté být zavedeny spoje bez přestupu. Od příštího roku bude na lince D66 upraven koncept, tak uvidíme zda ji bude využívat více cestujících. https://www.dopravakhk.cz/clanky-zahajeni-provozu-preshranicnich-vlaku-do-polska.html

Alenkaf

Ten si ale zařizují Poláci

Tomariero

810 letos konci na Vlašimce a Sedlčance a na dalších několika tratích jich bude jezdit.méně (Čerčany Zruč, kolem Kralup)

Alenkaf

Na Vlašimce už skončily v říjnu

Kubrt

Téměř; nějaké zbytkové výkony 810 tam ještě jsou.

noerf

Co máte proti řadě 810, pravidelně letos jezdila po IV. Koridoru v okolí Benešova.

Kubrt

Vlaky Benešov Sedlčany vede řada 810 ještě neopustila 🙂

Martin

A co bude s novými 847? Když je náhradní bemu?

Hoermalmeister

Přesnou se právě na spoje v balíčku Sever (pokud jej teda ČD vyhraje, ale to bych se nebál, oni už ta vozidla nemusí kupovat, žejo), kde nahradí Regionovy, které můžou zase vesele jinam, tratí s pravidelným provozem 810 a jejich derivací je pořád spousta

Jméno

No připravuje se modernizace do Meziměstí a šušká se o drátizaci do Trutnova. Obojí by do 10 let být mohlo.

Reálně by tak pro Foxy mohly zůstat jen linky Osek – Trutnov, Týniště – Náchod, HK Jičín a pak pár kratších větví, kde vytlačí Regionovu z lokálky (Svoboda, Broumov, Trutnov – Teplice). To je dost málo na 33 jednotek.

Happy

Půjdou o dům dál. Nebál bych se, že by pro ně nebyla práce. Na Vysočině bude také mírný nadbytek vozidel pořízených v desátých a dvacátých letech.

2101

Nějaké přejdou na jiné výkony a něco se asi pronajme někam do zahraničí, protože jich bude v rámci ČR poměrně velký přebytek

Jarda

přebytek nehrozí, spíš kdo jejich provoz ufinancuje

2101

Normální kraje to na lokálky chtít nebudou, právě kvůli finanční stránce

Alenkaf

Ale budou, pokud už je mají zaplacené. Rozhodně nebudou shánět nové vlaky.

N.N.

842, 843 to chce nahradit, 854 tuplem. 854 bylo v obou verzích 50 ks. Kolik že je provozních Regionov? Ty taky.

Ondřej Wagner

Zajímalo by mne, zda kraj počítá při pořízení nových jednotek s elektrizaci tratě mezi Častolovicemi a Solnici. Jinak si myslím, že je asi zbytečné provozovat trať mezi Opocnem a Dobruskou kvůli dvěma párum školních spojů. A také nevím, zda se ekonomicky vyplatí akutrolejova jednotka mezi Hradcem a Novým Bydzovem, zda by snad nebyla lepší mezi Hradcem a Městcem Králové.

FP1

Pokud vím, do Solnice se počítá s Pantery, co teď jezdí pouze do Týniště.

Honnzok

Ne, do Solnice se s pantery nepočítá. Respektive v těch plánech Královehradeckého kraje do roku 2031, ten výkon (3 vlaky za den) je dost problematicky oběhovatelný. Takže to budou jezdit motory. Příští rok to zůstane v režii Regionov, krom sobotního večerního vlaku.

ABCD

Pokud máte pravdu. Tak je to krutá pravda. Otázka jestli pak „krutou pravdu“ chce někdo slyšet.
Elektrifikace stála obrovské částky, zvýšení kapacity díky seřazovacímu nádraží atd. obrovské peníze, ale osobní vlakové dopravě (byť jako vedlejší efekt) to stejně nepomůže.

N.N.

Otázkou je, zda tedy vylepšovat seřaďovací nářadí, když to nevylepší osobní dopravu. Hmm?

ABCD

Seřaovací nádraží umožní vytvořit dlouhé vlaky a tím snížit jejich frekvenci a tím zvýšit kapacitu tratě. Nebo to nebylo cílem? Předtím by to nebylo možné vůbec.
Já jsem to vzal zkratkou, jestli se nepletu tak je nákladové nádraží a technicky i výhybna. Omlouvám se za svou nekompetenci i v tomto příspěvku.

Marťas

No hlavně do Solnice to teď jezdí většinou jen na střídání směn ve Škodovce v Kvasinách a jinak prakticky všechny vlaky končí v Rychnově nad Kněžnou. Do Solnice se to bude drátovat hlavně kvůli Škodovce.

Ústečan

Přesně tak, škodovka si ty vlaky platí, jinak by nejezdily.

Radek Papež

Mohu poprosit o zdroj této informace?

ABCD

Platí to stát. https://www.spravazeleznic.cz/-/na-trat-do-podorlicke-prumyslove-zony-se-vejde-vic-vlaku-nove-pojedou-na-elektrinu
Samozřejmě má nějaké úmysly a záměry a s tou škodovkou to má dost společného.

Kubrt

Ovšem Ústečan hovoří o osobních vlacích, nikoliv o investicích do infrastruktury.