40 nových jednotek. Královéhradecký kraj chystá výběr dopravce až do roku 2046, řeší parametry vozidel

Kraj má získat na nová vozidla dotaci přes 1,6 miliardy korun. Půjde o mix EMU a BEMU.
Královéhradecký kraj udělal další krok k otevřené soutěži na dopravce, který bude provozovat od roku 2031 až do roku 2046 regionální železniční dopravu na části území. Vypsal takzvané předběžné tržní konzultace, které mají kraji pomoci stanovit požadavky na vozidla.
Kraj má desetiletou smlouvu s Českými drahami, po jejím vypršení dojde ale současně k zásadní proměně vozidel. Kraj totiž uspěl v dotačním programu TRANSGov a měl by získat dotaci ve výši 1,625 miliard korun na pořízení nových elektrických a akutrolejových jednotek.
Podle dnes zveřejněných předběžných tržních konzultací kraj rozdělí dopravu do dvou souborů. Jih a Severovýchod. Aktuálně vypsal konzultace pro oblast Jih. Konzultace míří mezi výrobce vozidel. Mají ověřit splnitelnost požadavků kraje na vozidla u výrobců. Dopravci budou následně povinni tyto parametry vozidel stanovit v jimi realizovaných zadávacích řízeních na pořízení vozidel.
„Těžiště výkonů bude spočívat na linkách Hradec Králové – Letohrad, Hradec Králové – Solnice, Hradec Králové – Rokytnice v Orlických horách, Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou – Nový Bydžov, Hradec Králové – Jaroměř, Dobruška – Choceň a Hronov – Choceň,“ popisuje kraj.
Rozsah výkonů by měl být podobný jako nyní. Kraj počítá s nasazením celkem 26 jednotek, dalších 14 pak bude pro soubor Severovýchod.
Rokytnice nebo Letohrad. Dva kraje oznámily, kam chtějí jezdit s akutrolejovými jednotkami