-39 % oproti odhadu. Velké zlevňování oprav tratí pokračuje

Stanice Bečváry. Foto: Petr Štaffa / Mapy.comStanice Bečváry. Foto: Petr Štaffa / Mapy.com

Cena v soutěži klesla z odhadovaných 291 milionů korun na 178 milionů korun.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaV

Snaha byla, tak alespoň oproti té vedle (Kutná Hora – Zruč) budou na zastávkách lampy. Bohužel to asi příliš mnoho lidí nepřitáhne narozdíl od rychlostníků s číslicí 100, na té trati z Kolína do Ledečka je asi dvacet oblouků a přesto se tam jezdí až 60km/h…

Tomáš

Vyhlášená byla sice za 290 mil. ale vč. materiálu dodávaného SŽ. Soutěžená limitovaná cena byla max. 205 mil.

a8n

V pokynech pro dodavatele stažených z vámi vloženého odkazu níže se ale vyskytuje.

richmond

„Dvě“ stavby se zlevní a dalších „deset“ se zdraží. Nedělejte z toho senzaci.

Flek

A co stojí za tím důvodem? Celkový pokles stavebnictví?

Neodrážet Nespouštět

Předpokládám meziroční nárůst cen v ceníku Sfdi ze kterého se počítá předpokládaná cena. Možná by mohl mít vliv i pokus několika nových firem se na železnici uchytit. Ale spíš bych to viděl na ty ceníky.

RS Zero

Na tom je hlavně smutný, že na trati, kde ze SRP vychází stovka prakticky všude, se udělá oprava do stávajícího stavu, bez jakékoliv přípravy na zvýšení TR po změně zabezpečení.

Tomáš Záruba

V čem konkrétně se to „nepřipraví“? Převýšení, přechodnice? Na druhou stranu až bude zabezpečení, tak by tohle SNAD mělo jít relativně levně doupravit. Podstatné je předpokládám hlavně, že už tam bude nový materiál.
Horší by bylo, kdyby se v dalším kroku řeklo „teď je to opravený na 60, tak to na 60 i zabezpečíme“. 😛

RS Zero

Ano, převýšení a vzestupnice.

Juraj

Víte, co je divné? Že SŽ i toto ve své mapě prezentuje jako investiční akci, ačkoliv nedochází k žádnému zlepšení provozních parametrů mimo odstranění vad. Obdobná akce v úseku Liteň-Lochovice je naopak vedena jen jako oprava (žlutě).

Nezpochybňuji potřebu opravy a chápu, že to má nějaký super papírový důvod, ale je to šizení. Čerpání investičních zdrojů by mělo být podmíněno nějakými KPI – zkrácení jízdní doby, narovnání rychlostního profilu, zvýšení zabezpečení…

Takto celá slavná Mapa SŽ působí, jako kdyby se půlka republiky měla modernizovat, ale pak je to samá cyklická oprava, úprava GPK apod. Tím to úplně ztrácí smysl.

qěcy

Počkejte tak do roka po dokončení. Třeba se tam nějaký parametr vylepší.

Argo

U tohohle typu akcí záleží hlavně na typu financování. Oblastní ústředí čd mají daný budget na opravy a když nestačí, například protože bylo nutné něco opravit neplánovaně, tak se to prostě musí doplatit přes jiné finanční proudy

Brzda dopravy

Skvěle, Uhlířské Janovice – Ledečko má turistický potenciál a kdy tam tedy bude zastaven provoz? Samozřejmě až po té rekonstrukci, jejíž cena se rovná nákladům na 10 let provozu…
Zabezpečení z viktoriánských dob samozřejmě ponecháme, na to nejsou peníze…

Vůbec si nedělám iluze o tom, že to snížení není způsobeno předpokládanými nižšími výdaji na rekonstrukce v dalších letech a taktikou „lepší vyhrát za levno a dokrmit se víceprácemi, než nevyhrát nic…“

Gejza

Trať odnikud nikam územím nikoho.