-39 % oproti odhadu. Velké zlevňování oprav tratí pokračuje
Stanice Bečváry. Foto: Petr Štaffa / Mapy.com

Cena v soutěži klesla z odhadovaných 291 milionů korun na 178 milionů korun.
Cena v soutěži klesla z odhadovaných 291 milionů korun na 178 milionů korun.
Víte, co je divné? Že SŽ i toto ve své mapě prezentuje jako investiční akci, ačkoliv nedochází k žádnému zlepšení provozních parametrů mimo odstranění vad. Obdobná akce v úseku Liteň-Lochovice je naopak vedena jen jako oprava (žlutě).
Nezpochybňuji potřebu opravy a chápu, že to má nějaký super papírový důvod, ale je to šizení. Čerpání investičních zdrojů by mělo být podmíněno nějakými KPI – zkrácení jízdní doby, narovnání rychlostního profilu, zvýšení zabezpečení…
Takto celá slavná Mapa SŽ působí, jako kdyby se půlka republiky měla modernizovat, ale pak je to samá cyklická oprava, úprava GPK apod. Tím to úplně ztrácí smysl.
Skvěle, Uhlířské Janovice – Ledečko má turistický potenciál a kdy tam tedy bude zastaven provoz? Samozřejmě až po té rekonstrukci, jejíž cena se rovná nákladům na 10 let provozu…
Zabezpečení z viktoriánských dob samozřejmě ponecháme, na to nejsou peníze…
Vůbec si nedělám iluze o tom, že to snížení není způsobeno předpokládanými nižšími výdaji na rekonstrukce v dalších letech a taktikou „lepší vyhrát za levno a dokrmit se víceprácemi, než nevyhrát nic…“