Zrovna 2 týdny zpět jsem jel autem trajektem z Travemünde do Helsinek a odtud přes Tampere do Rovaniemi. Byla to opravdu vyčerpávající cesta. Nedokážu si to tedy představit, že to absolvuji autobusem.
Jarda
4 měsíců
Prostě masochismus …
Jan
4 měsíců
Když jsem sháněl letenky z Prahy do Ivalo ještě o 200 km severněji, tak to vycházelo dost draho. Tahle linka řeší asi 80% v trasy…
Samo
4 měsíců
Zhodou okolností práve idem tú istú trasu „po zemi“ v rámci letnej dovolenky ale vlakmi a s niekoľkodňovými prestávkami. V kuse v buse to musí byť kvalitný masaker (ale je mi jasné že väčšina ľudí pôjde len úseky).
Ahoj, vždy pojede dvou posádka. Ta může udělat maximálně 21h výkon. Takže počítám, že na této trase bude vycházet na 4 řidiče celkem. Co se týče přestávek pro cestující tak tam záleží na tom jak je postavený jízdní řád.
Rieši sa to výmenou posádky. Na takto dlhých linkách vždy jazdia dvaja vodiči maximálne 16 hodín. Ale skôr sa striedajú po 12 hodinách. Autobus teda stále pokračuje ďalej.
Zbyněk
4 měsíců
Jak se na takových megadlouhých trasách řeší WC pauzy (ne každému je příjemné jít tlačit 4x za cestu do malé kadiboudy v autobuse) nebo možnosti nějakého nákupu jídla (když náhodou dojdou vlastní zásoby)? Stojí se jen na zastávkách podle jízdního řádu, nebo bývají i nějaké pauzy na benzínkách a odpočívadlech?
Na tehle cestách bývají časté a docela dlouhé zastávky právě pro tyto případy. Je to i jeden z důvodu proč to jede tak dlouho. Čistý čas mi mapy hlásí na 28 a půl hodiny. Tohle pojede hodin 39.
Praha – Tallin jsem jel busem , Ecolines ( litevci asi ), cca 1500 km, 27h, řidiči 2 mluvící rusky, litevsky, anglicky, stevardka ruská Máša 😀, vše v azbuce, ale vše super. Nevím jak Flix bus, ale tady ty dálkový busy mají fakt hafo místa na nohy i pro 2 metrovýho člověka. Přestávky v hlavních městech, tedy asi 4, cca 10 max 15 min. , ale vždy jsem si stačil dojít pro jídlo do kiosku či wc. ( jídlo se samozřejmě prodává i na palubě busu). Cesta utíkalala rychle, tolik filmů jsem v kuse nikdy neshlídl 🙈. Doporučuji vozit kvalitní… Číst vice »
To sice nevím, ale vím že v Americe jezdí Greyhound mezi Los Angeles a New Yorkem. To je asi tak 4 a půl tisíce kilometrů. Nevím jestli je to nejdelší, ale na seznamu to asi bude. Myslím že to jede snad týden či co.
Já teď jel z Bordeaux do Pamplony. Přijel pro mě autobus, který byl na lince Sofie – Madrid. Celou trasu jede 51,5 hodiny a byl plný Bulharů… Šílený :). Dopravce UnionIvkoni.
Extra pohodlný to není, ale někomu to holt za ty peníze stojí. A hlavně jak píšou, zdaleka ne každej pojede celou trasu. Pro mě by tady byl zajímavej hlavně úsek z Polska do Talinnu/Helsinek, kterej se hodně těžko jede vlakem. Ale někdo určitě bude rád i za ty úseky po Finsku, když to bude výrazně levnější než vlak.
V rámci pobaltských štátov máš k dispozícii Lux Express ktorý je komfortom úplne iná liga ako Flix. Ďalej z Tallinnu do Helsink vezmeš loď, na to nepotrebuješ do tej lode liezť aj s autobusom 🙂
Jasný, na druhou stranu, když by člověka Talinn nezajímal, je asi zbytečný vystupovat a řešit přestup na loď po vlastní ose, když do ní můžu najet i s tím busem…
Hranici má každý jinou, já jel z Prahy do Kalábrie autobusem 26 hodin a neměl jsem s tím nejmenší problém. Ovšem bylo mi tenkrát 25 let, úspora byla veliká (letecky to tehdy stálo víc jak trojnásobek) a hlavně jsem seděl v první řadě a koukal dopředu. Zatímco zbytek autobusu spal, já sledoval na rozbřesk na Brenneru a bylo to moc fajn. Ale popravdě – dneska už bych tuhle cestu odmítl. 🙂
A snad ani ne. V letadle to míň hází, dá se lépe spát. A servírování jídla se taky postará o nějakou zábavu. A kdo chce, může se po letadla projít, to v autobuse za jízdy nejde. Nevím proč, ale z autobusu mě bolí kostrč mnohem víc, než z letadla. 26h letadlem jsem dal celkem ok, 12h busem už ne. Samozřejmě to celé porovnání nedává smysl, za 10 hodin se člověk busem a letadlem dostane úplně někam jinam. Zajímavá by mohla být studie na téma únavy / jet lagu. Když v busu není rozdíl časových pásem, ale stejně člověk x hodin… Číst vice »
Zrovna 2 týdny zpět jsem jel autem trajektem z Travemünde do Helsinek a odtud přes Tampere do Rovaniemi. Byla to opravdu vyčerpávající cesta. Nedokážu si to tedy představit, že to absolvuji autobusem.
Prostě masochismus …
Když jsem sháněl letenky z Prahy do Ivalo ještě o 200 km severněji, tak to vycházelo dost draho. Tahle linka řeší asi 80% v trasy…
Zhodou okolností práve idem tú istú trasu „po zemi“ v rámci letnej dovolenky ale vlakmi a s niekoľkodňovými prestávkami. V kuse v buse to musí byť kvalitný masaker (ale je mi jasné že väčšina ľudí pôjde len úseky).
Dobrý deň, mohol by som Vás prosím kontaktovať súkromne ohľadom Vašej cesty vlakom? Mal by som pár otázok, Ďakujem.
FB: https://www.facebook.com/michael.sulka.8/
Jsem potomek ajznboňáka…ta trasa vlakem by mě zajímala🤔!
V červnu 1995 jsem to vlakem projel z Brna do Rovaniemi a zpět, v obou případech pak trajektem, mezi Stockholmem a Turku.
Nevi nekdo, jak se na techto ultradlouhych trasach resi povinne prestavky ridicu? Vymena posadek? Nebo jich jede vic?
Ahoj, vždy pojede dvou posádka. Ta může udělat maximálně 21h výkon. Takže počítám, že na této trase bude vycházet na 4 řidiče celkem. Co se týče přestávek pro cestující tak tam záleží na tom jak je postavený jízdní řád.
Řešením je výměna posádky. Posádka řidičů (a nezáleží na jejich počtu) musí během 30 hodin učinit 9 hodinovou pauzu.
Jedou 2 a po nějakých třeba 12 hodinách se kompletně vymění posádka u nějakého pronajatého bytu/penzionu.
Rieši sa to výmenou posádky. Na takto dlhých linkách vždy jazdia dvaja vodiči maximálne 16 hodín. Ale skôr sa striedajú po 12 hodinách. Autobus teda stále pokračuje ďalej.
Jak se na takových megadlouhých trasách řeší WC pauzy (ne každému je příjemné jít tlačit 4x za cestu do malé kadiboudy v autobuse) nebo možnosti nějakého nákupu jídla (když náhodou dojdou vlastní zásoby)? Stojí se jen na zastávkách podle jízdního řádu, nebo bývají i nějaké pauzy na benzínkách a odpočívadlech?
Na tehle cestách bývají časté a docela dlouhé zastávky právě pro tyto případy. Je to i jeden z důvodu proč to jede tak dlouho. Čistý čas mi mapy hlásí na 28 a půl hodiny. Tohle pojede hodin 39.
Spíš je otrava, že většinou vozí různé gastarbeitery, kde jich 90% hulí včetně řidičů, takže ten smrad je na konci úplně všude.
Praha – Tallin jsem jel busem , Ecolines ( litevci asi ), cca 1500 km, 27h, řidiči 2 mluvící rusky, litevsky, anglicky, stevardka ruská Máša 😀, vše v azbuce, ale vše super. Nevím jak Flix bus, ale tady ty dálkový busy mají fakt hafo místa na nohy i pro 2 metrovýho člověka. Přestávky v hlavních městech, tedy asi 4, cca 10 max 15 min. , ale vždy jsem si stačil dojít pro jídlo do kiosku či wc. ( jídlo se samozřejmě prodává i na palubě busu). Cesta utíkalala rychle, tolik filmů jsem v kuse nikdy neshlídl 🙈. Doporučuji vozit kvalitní… Číst vice »
Litevci ale nepíšou azbukou, i za SSSR měli latinku, takže ta tam asi musela být…
Jaká je vůbec nejdelší autobusová linka na světě. Ví to někdo ?
To sice nevím, ale vím že v Americe jezdí Greyhound mezi Los Angeles a New Yorkem. To je asi tak 4 a půl tisíce kilometrů. Nevím jestli je to nejdelší, ale na seznamu to asi bude. Myslím že to jede snad týden či co.
Tak jsem se ještě poradil s ChatGPT. Za správnost nerucim ale píše to tohle:
Rio de Janeiro, Brazil to Lima, Peru – Approximately 6,300 km
Rio – Lima, už zase funguje s novým dopravcem 🙂 https://www.transacreana.com.br/
Skvělý dokument s původním “předcovidovým” dopravcem má DW ještě z časů, kdy to nebyl tak woke a progresivní kanál…
https://youtu.be/C_ODFlqURxY?si=5cqbvhqz-MGapiWQ
Jezdily přímé autobusy z Londýna do Nepalu/Indie lhttps://m.youtube.com/watch?v=zVVVkLe5D4c
Autobusem nejdál z Prahy do Budapešti. Cokoliv víc je mučení.
Já teď jel z Bordeaux do Pamplony. Přijel pro mě autobus, který byl na lince Sofie – Madrid. Celou trasu jede 51,5 hodiny a byl plný Bulharů… Šílený :). Dopravce UnionIvkoni.
Zas tam narozdíl od vlaku funguje klimatizace
Extra pohodlný to není, ale někomu to holt za ty peníze stojí. A hlavně jak píšou, zdaleka ne každej pojede celou trasu. Pro mě by tady byl zajímavej hlavně úsek z Polska do Talinnu/Helsinek, kterej se hodně těžko jede vlakem. Ale někdo určitě bude rád i za ty úseky po Finsku, když to bude výrazně levnější než vlak.
V rámci pobaltských štátov máš k dispozícii Lux Express ktorý je komfortom úplne iná liga ako Flix. Ďalej z Tallinnu do Helsink vezmeš loď, na to nepotrebuješ do tej lode liezť aj s autobusom 🙂
Jasný, na druhou stranu, když by člověka Talinn nezajímal, je asi zbytečný vystupovat a řešit přestup na loď po vlastní ose, když do ní můžu najet i s tím busem…
S autobusem ani do té Budapešti…….maximálně po naši republice a hotovo !
Tak tak, vlakem člověk uvidí Hodonín, Holíč, a nakonec skončí někde náhodně mezi NZ a Štúrovem…
Sakriž z Hodonína do Skalice do bude asi trestný čin co? 😁😁
Obyvatelé Těšína na to budou mít jiný názor. Do Prahy zásadně vlakem a přes řeku busem MHD.
Co ještě hodláte nařizovat zcela cizím lidem? A už jste ustanovil potratovou komisi a pouliční stráž PS VB?
Hranici má každý jinou, já jel z Prahy do Kalábrie autobusem 26 hodin a neměl jsem s tím nejmenší problém. Ovšem bylo mi tenkrát 25 let, úspora byla veliká (letecky to tehdy stálo víc jak trojnásobek) a hlavně jsem seděl v první řadě a koukal dopředu. Zatímco zbytek autobusu spal, já sledoval na rozbřesk na Brenneru a bylo to moc fajn. Ale popravdě – dneska už bych tuhle cestu odmítl. 🙂
Určitě lepší 10 hodin v autobuse, než 10 hodin v letadle.
To ano, nicméně 10 hod autobusem bych nejel. 10 hod v letadle vydržím běžně, jelikož to jinak nejde.
Jak to? Lze si pronajmout kajutu na nákladní lodi. Jen ta cena je trošku jinde, ale jde to. 😉
A snad ani ne. V letadle to míň hází, dá se lépe spát. A servírování jídla se taky postará o nějakou zábavu. A kdo chce, může se po letadla projít, to v autobuse za jízdy nejde. Nevím proč, ale z autobusu mě bolí kostrč mnohem víc, než z letadla. 26h letadlem jsem dal celkem ok, 12h busem už ne. Samozřejmě to celé porovnání nedává smysl, za 10 hodin se člověk busem a letadlem dostane úplně někam jinam. Zajímavá by mohla být studie na téma únavy / jet lagu. Když v busu není rozdíl časových pásem, ale stejně člověk x hodin… Číst vice »
Při takové turbulenci to vůbec nehází a to ticho od motorů, což? 😁
Stačí z Brna do Budapešti.🙂
Nejdelší trasu autobusem (pravidelná linka), jsem absolvoval z Astany do Almaty – 22 hodin.
Asi před rokem a půl jsem to dal vlakem (a pak asi za 2-3 dny zpět). Žlutým. Bylo to snad 7 hodin a tedy nic moc…
To zní jako výzva 😀
Když já řeknu Aleš, vy řeknete Petrovský!
Ten teď zkouší lokálky kdesi v Itálii
Ty ho nemáš rád…? 😀
No, na cestu do Finska avpak po Finsku to nemusí být špatné. Vždy kousek popojedete… 😉