Zhodou okolností práve idem tú istú trasu „po zemi“ v rámci letnej dovolenky ale vlakmi a s niekoľkodňovými prestávkami. V kuse v buse to musí byť kvalitný masaker (ale je mi jasné že väčšina ľudí pôjde len úseky).
HonzaK
1 hodina
Nevi nekdo, jak se na techto ultradlouhych trasach resi povinne prestavky ridicu? Vymena posadek? Nebo jich jede vic?
Ahoj, vždy pojede dvou posádka. Ta může udělat maximálně 21h výkon. Takže počítám, že na této trase bude vycházet na 4 řidiče celkem. Co se týče přestávek pro cestující tak tam záleží na tom jak je postavený jízdní řád.
Jedou 2 a po nějakých třeba 12 hodinách se kompletně vymění posádka u nějakého pronajatého bytu/penzionu.
Zbyněk
3 hodin
Jak se na takových megadlouhých trasách řeší WC pauzy (ne každému je příjemné jít tlačit 4x za cestu do malé kadiboudy v autobuse) nebo možnosti nějakého nákupu jídla (když náhodou dojdou vlastní zásoby)? Stojí se jen na zastávkách podle jízdního řádu, nebo bývají i nějaké pauzy na benzínkách a odpočívadlech?
Na tehle cestách bývají časté a docela dlouhé zastávky právě pro tyto případy. Je to i jeden z důvodu proč to jede tak dlouho. Čistý čas mi mapy hlásí na 28 a půl hodiny. Tohle pojede hodin 39.
To sice nevím, ale vím že v Americe jezdí Greyhound mezi Los Angeles a New Yorkem. To je asi tak 4 a půl tisíce kilometrů. Nevím jestli je to nejdelší, ale na seznamu to asi bude. Myslím že to jede snad týden či co.
Já teď jel z Bordeaux do Pamplony. Přijel pro mě autobus, který byl na lince Sofie – Madrid. Celou trasu jede 51,5 hodiny a byl plný Bulharů… Šílený :). Dopravce UnionIvkoni.
Extra pohodlný to není, ale někomu to holt za ty peníze stojí. A hlavně jak píšou, zdaleka ne každej pojede celou trasu. Pro mě by tady byl zajímavej hlavně úsek z Polska do Talinnu/Helsinek, kterej se hodně těžko jede vlakem. Ale někdo určitě bude rád i za ty úseky po Finsku, když to bude výrazně levnější než vlak.
V rámci pobaltských štátov máš k dispozícii Lux Express ktorý je komfortom úplne iná liga ako Flix. Ďalej z Tallinnu do Helsink vezmeš loď, na to nepotrebuješ do tej lode liezť aj s autobusom 🙂
Hranici má každý jinou, já jel z Prahy do Kalábrie autobusem 26 hodin a neměl jsem s tím nejmenší problém. Ovšem bylo mi tenkrát 25 let, úspora byla veliká (letecky to tehdy stálo víc jak trojnásobek) a hlavně jsem seděl v první řadě a koukal dopředu. Zatímco zbytek autobusu spal, já sledoval na rozbřesk na Brenneru a bylo to moc fajn. Ale popravdě – dneska už bych tuhle cestu odmítl. 🙂
A snad ani ne. V letadle to míň hází, dá se lépe spát. A servírování jídla se taky postará o nějakou zábavu. A kdo chce, může se po letadla projít, to v autobuse za jízdy nejde. Nevím proč, ale z autobusu mě bolí kostrč mnohem víc, než z letadla. 26h letadlem jsem dal celkem ok, 12h busem už ne. Samozřejmě to celé porovnání nedává smysl, za 10 hodin se člověk busem a letadlem dostane úplně někam jinam. Zajímavá by mohla být studie na téma únavy / jet lagu. Když v busu není rozdíl časových pásem, ale stejně člověk x hodin… Číst vice »
Zhodou okolností práve idem tú istú trasu „po zemi“ v rámci letnej dovolenky ale vlakmi a s niekoľkodňovými prestávkami. V kuse v buse to musí byť kvalitný masaker (ale je mi jasné že väčšina ľudí pôjde len úseky).
Nevi nekdo, jak se na techto ultradlouhych trasach resi povinne prestavky ridicu? Vymena posadek? Nebo jich jede vic?
Ahoj, vždy pojede dvou posádka. Ta může udělat maximálně 21h výkon. Takže počítám, že na této trase bude vycházet na 4 řidiče celkem. Co se týče přestávek pro cestující tak tam záleží na tom jak je postavený jízdní řád.
Jedou 2 a po nějakých třeba 12 hodinách se kompletně vymění posádka u nějakého pronajatého bytu/penzionu.
Jak se na takových megadlouhých trasách řeší WC pauzy (ne každému je příjemné jít tlačit 4x za cestu do malé kadiboudy v autobuse) nebo možnosti nějakého nákupu jídla (když náhodou dojdou vlastní zásoby)? Stojí se jen na zastávkách podle jízdního řádu, nebo bývají i nějaké pauzy na benzínkách a odpočívadlech?
Na tehle cestách bývají časté a docela dlouhé zastávky právě pro tyto případy. Je to i jeden z důvodu proč to jede tak dlouho. Čistý čas mi mapy hlásí na 28 a půl hodiny. Tohle pojede hodin 39.
Spíš je otrava, že většinou vozí různé gastarbeitery, kde jich 90% hulí včetně řidičů, takže ten smrad je na konci úplně všude.
Jaká je vůbec nejdelší autobusová linka na světě. Ví to někdo ?
To sice nevím, ale vím že v Americe jezdí Greyhound mezi Los Angeles a New Yorkem. To je asi tak 4 a půl tisíce kilometrů. Nevím jestli je to nejdelší, ale na seznamu to asi bude. Myslím že to jede snad týden či co.
Tak jsem se ještě poradil s ChatGPT. Za správnost nerucim ale píše to tohle:
Rio de Janeiro, Brazil to Lima, Peru – Approximately 6,300 km
Rio – Lima, už zase funguje s novým dopravcem 🙂 https://www.transacreana.com.br/
Skvělý dokument s původním “předcovidovým” dopravcem má DW ještě z časů, kdy to nebyl tak woke a progresivní kanál…
https://youtu.be/C_ODFlqURxY?si=5cqbvhqz-MGapiWQ
Autobusem nejdál z Prahy do Budapešti. Cokoliv víc je mučení.
Já teď jel z Bordeaux do Pamplony. Přijel pro mě autobus, který byl na lince Sofie – Madrid. Celou trasu jede 51,5 hodiny a byl plný Bulharů… Šílený :). Dopravce UnionIvkoni.
Zas tam narozdíl od vlaku funguje klimatizace
Extra pohodlný to není, ale někomu to holt za ty peníze stojí. A hlavně jak píšou, zdaleka ne každej pojede celou trasu. Pro mě by tady byl zajímavej hlavně úsek z Polska do Talinnu/Helsinek, kterej se hodně těžko jede vlakem. Ale někdo určitě bude rád i za ty úseky po Finsku, když to bude výrazně levnější než vlak.
V rámci pobaltských štátov máš k dispozícii Lux Express ktorý je komfortom úplne iná liga ako Flix. Ďalej z Tallinnu do Helsink vezmeš loď, na to nepotrebuješ do tej lode liezť aj s autobusom 🙂
S autobusem ani do té Budapešti…….maximálně po naši republice a hotovo !
Tak tak, vlakem člověk uvidí Hodonín, Holíč, a nakonec skončí někde náhodně mezi NZ a Štúrovem…
Sakriž z Hodonína do Skalice do bude asi trestný čin co? 😁😁
Obyvatelé Těšína na to budou mít jiný názor. Do Prahy zásadně vlakem a přes řeku busem MHD.
Hranici má každý jinou, já jel z Prahy do Kalábrie autobusem 26 hodin a neměl jsem s tím nejmenší problém. Ovšem bylo mi tenkrát 25 let, úspora byla veliká (letecky to tehdy stálo víc jak trojnásobek) a hlavně jsem seděl v první řadě a koukal dopředu. Zatímco zbytek autobusu spal, já sledoval na rozbřesk na Brenneru a bylo to moc fajn. Ale popravdě – dneska už bych tuhle cestu odmítl. 🙂
Určitě lepší 10 hodin v autobuse, než 10 hodin v letadle.
To ano, nicméně 10 hod autobusem bych nejel. 10 hod v letadle vydržím běžně, jelikož to jinak nejde.
Jak to? Lze si pronajmout kajutu na nákladní lodi. Jen ta cena je trošku jinde, ale jde to. 😉
A snad ani ne. V letadle to míň hází, dá se lépe spát. A servírování jídla se taky postará o nějakou zábavu. A kdo chce, může se po letadla projít, to v autobuse za jízdy nejde. Nevím proč, ale z autobusu mě bolí kostrč mnohem víc, než z letadla. 26h letadlem jsem dal celkem ok, 12h busem už ne. Samozřejmě to celé porovnání nedává smysl, za 10 hodin se člověk busem a letadlem dostane úplně někam jinam. Zajímavá by mohla být studie na téma únavy / jet lagu. Když v busu není rozdíl časových pásem, ale stejně člověk x hodin… Číst vice »
Při takové turbulenci to vůbec nehází a to ticho od motorů, což? 😁
Stačí z Brna do Budapešti.🙂
To zní jako výzva 😀
Když já řeknu Aleš, vy řeknete Petrovský!
Ten teď zkouší lokálky kdesi v Itálii
Ty ho nemáš rád…? 😀
No, na cestu do Finska avpak po Finsku to nemusí být špatné. Vždy kousek popojedete… 😉