Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD ve Varech otevírá nový most přes Ohři, starý most silničáři strhli

Doubský most na silnici I/20, Karlovy Vary. Pramen: ŘSD
Doubský most na silnici I/20, Karlovy Vary. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje nový Doubský most v Karlových Varech. Most přes řeku Ohře, který propojuje místní části Tašovice a Doubí, je součástí silnice I/20, což je významná dopravní tepna, vedoucí z Karlových varů do Plzně a dále do Českých Budějovic. Most je v blízkosti napojení silnice na D6. Objížďka vedla přes místní Dvorský most níže po proudu.

„Jednalo se o demolici a následnou výstavbu zcela nového mostu. Vše se nám podařilo v rekordním čase 37 týdnů také díky tomu, že v rámci výběrového řízení byl poprvé použit takzvaný žlutý FIDIC, kdy zhotovitel zajišťuje nejen samotnou výstavbu, ale i veškerou přípravu, která zahrnuje zpracování projektové dokumentace, inženýrskou činnost a vydání stavebního povolení,“ vysvětlil specifika stavby nového mostu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Most zbudovala Eurovia, cena bez DPH činila 75 milionů korun.

Doubský most (Pramen ŘSD)

Jde o mostní objekt o dvou polích. Nosná konstrukce je z 12 ocelových nosníků výšky 1 m, které jsou spřaženy železobetonovou deskou. Spodní stavba je železobetonová. Křídla rovnoběžná, založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových pilotách.

Délka přemostění

74,00 m

Délka mostu

89,40 m

Délka nosné konstrukce

76,00 m

Rozpětí

37,50 + 37,50 m

Šířka mostu

12,10 m

Stavební výška

1,47 m

Šířkové uspořádání

S7,5/50

Zhotovitel: EUROVIA CS

Celková cena stavby: 74,3 mil. Kč bez DPH

Termín realizace: 03/19 – 12/19

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Most
Host
Most

škoda že (asi) nepřizvali architekta, alespoň zábradlí mohli udělat nějaké zajímavější.

Miloslav
Host
Miloslav

Proč ŘSD lže nechápu. Most se začal opravovat v březnu 2018 a to rozhodně není 37 týdnů.

T_D
Host
T_D

Ano, most byl sice zavřený od března 2018. Jenže fyzická likvidace začala AŽ v dubnu 2019, což těch 37 týdnů +- vychází 🙂 (viz https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/doubsky-most-demolice-obnova-doprava-karlovy-vary.A190403_133405_vary-zpravy_ba)

Mirvald
Host
Mirvald

Nejsem sice karlovarák, protonemphu tento problém plně posoudit. U nás na jižní Moravě není problém o moc menší. K tomu ještě aktivity odborářů. Těžko něco vykládat.

generální mandatář
Host
generální mandatář

On ten problém je maličko složitější.

BND30
Host
BND30

Škoda že se uzavírky nevyužilo i k souběžné výstavbě plánovaného kruhového objezdu na pravém břehu. Chápu, že na všechno peníze být nemohou.

Uranus
Host
Uranus

nejde ani tak o peníze (to se tam opravdu jeden kruháč vejde), jako spíš o to, že není hotové UR. Poté teprve přijde na řadu výkup pozemků (vyvlastnění) a DSP. Po pravomocném SP a vybraném zhotoviteli se teprve může stavět. Pokud byl Doubský most s přípravou dál, není důvod stavbu oddalovat jen z důvodu souběžných prací na dvou stavbách. Předpokládané zahájení stavebních prací na OK je až v roce 2021. Mimochodem – na druhém břehu (tj. severním) by mělo vzniknout hned několik OK (s ulicí Závodní, plánovaným napojením na novou výstavbu v rámci lokality krajských institucí a rozšíření + přístavba… Číst vice »