36 kilometrů a 23 stanic. Scheinherr představil linku O pražského metra
Metro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: Hochtief
Ještě letos by měla rada města podle Scheinherra projednat a schválit zadání podrobné studie proveditelnosti.
Tohle trasovani je nesmysl…
Na severu by melo byt bliz centru na jihu zase dal…
Nemyslím, že by na jihu mělo být dál. Tam už je příliš řídké osídlení. Malý přestupní trojúhelník na Manhattanu je podle mě správně a je správně spojen se Smíchovským terminálem a Spořilovskou noclehárnou. Ale Eden je špatně, měl by tam být nově vznikající významný dopravní uzel na Zahraďáku. VRT Zahraďák – Manhattan může být dost silná relace.
Prosím, co je ten Terminál Sever? To je přednádraží od Berlína/Ústí? To bych snad ještě pochopil.
Ale když vidím všechny ty ptákoviny, co je možné vymyslet, tak se bojím něčeho mnohem horšího. A pokud by něco po VRT nemělo zajíždět do centra a mělo by se z TOHOTO nádraží cestovat TÍMTO metrem, tak potěš potomky Pán Bůh. Proti tomu jsou všechny ty Čerňáky, Zličíny, Letňany a Motoly v centru a ideálně směrované.
Vyprojektováno za dob socialismu v 80 létech.
Podle toho kde bydlíte. Jestli na severu Prahy, tak tím metrem. Jestli kdekoli jinde v Praze, dojedete tim vlakem přirozeně na Hlavák. Nebo možná Zahraďák.
Dobrý nápad. Teda kromě vlaku. Metro má vést až na letiště. Všude to tak je a funguje. Až snad na jednu výjimku. Ale možná by to to chtělo vyřešit pražský okruh a dokončení vyvedení dopravy u Troji. Tak že počítám takových 300 let do realizace 🤨
Vlak na letiště je v Evropě dost možná i častější než metro (někde je oboje)… Navíc to neřeší Kladno a vyžadovalo by odbočku z Veleslavína (poloprázdné metro přes Motol a Bílou Horu už by byla fakt drahá sranda)
No tak ona je to neúnosná sranda už od Dejvické.
No, alespoň při průzkumu Metra z roku 2015 měl úsek Dejvická-Bořislavka podobné zatížení jako Flora-Želivského, Nové Butovice-Hůrka na B, nebo Kobylisy-Ládví na C.
viz http://data.pid.cz/pruzkumy/2015_METRO_sbornik.pdf str.86
Tak po milionšesté: opravdu Vám přijde jako dobrý nápad provozovat několik kilometrů podzemní trati kvůli dvěma až třem párům vlaků za hodinu – protože letiště větší přepravní poptávku nevygeneruje?
Jo, mínus je fajn, co takhle argument?
Jestli letiště negeneruje poptávku po intervalu častějším než 20 – 30min., tak o to větším nesmyslem je tahat tam metro.
P. S. Na letiště Düsseldorf jezdí S-Bahn ve 20min. intervalu (myšlena stanice přímo u letištního terminálu, ne ta na hlavní trati, od které je potřeba k letišti pokračovat tou visutou dráhou). Na drážďanské letiště ve 30min. intervalu.
Co je podle vás správným měřítkem správnosti existence železnice ke konkrétnímu letišti, resp. jaký interval by podle vás měl být minimálním pro to, aby to „už bylo ve prospěch železnice“?
Vyprojektováno za dob socialismu v 80 létech.
Rozhodně to chce pořádný update. A hlavně prověřit, že se to pro přepravní proudy v dohledné budoucnosti vyplatí.
Velice kvituji snahu, konečně realizovat okružní trasu metra v Praze. Tato dopravní tepna měla být realizována již mnohem dříve. Praha tuto trasu nesmírně potřebuje. Tangenciální cesty jsou již většinou na vrcholu svých kapacit. Je dobře, že se nově prověří trasování, protože od prvních návrhů na okružní trasu se Praha již dosti proměnila. Níže přidávám svůj návrh optimálního trasování nové okružní trasy metra “O“: Okružní trasa metra O: Smíchovské nádraží/Nádraží Smíchov (B) – Košíře/Klamovka – Strahov – Pražský hrad (Hradčanské náměstí) – Dejvická/Dejvice (A) – Nádraží Podbaba – ZOO Troja (D) – Troja (Trojská) – Nemocnice na Bulovce – Prosek (C)… Číst vice »
Některé inovativní nápady jsou super (Bulovka, Spořilov, Hrad, Chabry s P+R na místě bývalé skládky?). Ale za mě tam chybí napojení Sídliště Letňany (C) a možná pro lepší obsluhu nemocnice i napojení Bulovky a Nádraží Holešovic (tzn. vynechat Trojskou a Prosek?). A asi vynechal závlek na Sibiřské náměstí (a to bydlím za rohem). Otázkou je, jestli by D mimo Anděl nepřetížilo B/tram Smíchovské nádraží – Anděl a nezhoršilo atraktivitu a vytíženost velké části Déčka (= nevyužitý potenciál Krč/Lhotka-Anděl či Anděl-Strahov/ZOO)…
Je jasné, že se nedají jedním návrhem zrealizovat všechny ideální cesty a směry!=) Ale napojení sídliště Letňany, je v mém návrhu na prodloužené trase C ve stanici Staré Letňany. Ostatní směry se dají pohodlně řešit s jedním přestupem.
Souhlas. Jen mi šlo o to, že pokud bude chtít 90% lidí z Lhotky/Krče/Dejvic/Braníku při cestě na Smíchov do okolí Anděla, tak to této většině přestupem na nádraží/Klamovce dost znepříjemníte… Podobně když bude úseková poptávka z Bulovky do Holešovic 10x větší než na Trojskou, tak bude většina přestupovat…
Vyprojektováno v 80létech za dob socialismu.
Praha nepotřebuje „trasu“. Praha potřebuje trať, popř. linku metra.
Jo, to je zásadní.
Zásadní to není, ale je dobrý to vědět.
Vyprojektováno za dob ČSSR. V 80LÉTECH.
Tento návrh považuji za odpověď na otázku, jaké metro stavět, až bude hotové déčko. Plánovací a povolovací proces stejně nebude hotov dříve.
Všechny diskuse o tom, jaké vedené trasy O je lepší jsou jako spor o počtu andělů na špičce jehly.
Když už to k něčemu přirovnáváte, víte oč šlo v tématu počtu andělů na špičce jehly?
Pane Sajnher, prosil bych nejprve Městský okruh, Radlickou, Brevnovskou, Vysocanskou radialu a Libenskou spojku a teprve potom tyhle kolejové fantazie…
Snad všechny vámi vyjmenované projekty jsou v plánování a přípravě dál.
Pokud vim, tak na Brevnovskou a Vysocanskou radialu uz roky nikdo ani nehrabnul…
Akorát nám Břevnovským slibovali stavbu té radiály ihned po dostavbě Blanky a pak to poslali k ledu. Ta doprava na Patočkově není žádná hitparáda. Taky slíbili, že po dostavbě metra A posílí tramvajovou dopravu směrem na Břevnov a utlumí tu na Evropské. Ale udělali to taky naopak. A když o tom tak přemýšlím, tak vlastně i odklonili autobusy, které jezdívaly na tradiční přestupní uzel Hradčanská, a přímý autobus z Dejvic přes Strahov na Smíchov zrušili taky. Hm…🤔
Počkat, „Břevnovským slibovali“, to jako že Břevnovští jsou nadšeni z toho, že ta radiála jim má prý zvednout provoz kamionů na trojnásobek?
Takže dokud se to nepostaví, tak se nebude projektovat dál? Nebylo to tak trochu při stavbě Blanky a metra A na Motol, že toho bylo v posledních letech tak málo připraveného na stavbu?
Ta jižní polovina je z asi 40 let starých studií Metroprojektu nebo Sudopu. Některé tehdejší varianty měly okruh Anděl, Smíchov, Pankrác, Eden, Želivského, Palmovka, Vltavská, Hradčanská, Anděl. V jiných to mělo podobu lineární trasy D: Nové Dvory, Pankrác, Smíchov, Anděl, Újezd, Staroměstská, Nam. Rep., Hl.n., Žižkov, Ohrada, Libeň, Prosek. Takže nic nového. Jen se zdá, že se vzdal centrální přestup Pankrác (kde se mimo jiné kvůli 3-přestupu plánovalo tolik výškových budov, a velké autobusové nádraží). Když probíhá rea trasy D, tak je na čase vybrat optimální koncept trasování další linky (snad E).
Na trojpřestupu na Pankráci nevidím nic positivního, když tam není nic dopravně vyššího (vlak). Pro území je jistě lepší malý přestupní trojúhelník. Je to i tak každé s každým, vyhnete se přetížení stanic a přetupních chodeb, pokryjete na povrchu plochu, nejen jeden bod.
Blíží se volby a Scheinerrovi evidentně došly barvy na malování cyklopruhů v pražských ulicích. Tak vytahuje ze šuplíku Metrostavu tohle.
Má takové množství projektů, že by se bez okružního metra klidně mohl obejít, kdyby chtěl.
Na celém záměru mě nejvíc baví, jak přibližně v úseku Vršovice – Prosek a částečně v oblasti Bohnice – Troja sleduje původní navrhy trasování linek C, resp. D. Linku C už po Pavlovi B. neblahé paměti nikdo neopraví, ale možná by stačilo přestat přemýšlet o nesmyslném vedení linky D co nejblíže centru (nebo dokonce jejím závleku do centra) – a mohly by alespoň cit. lokality být obsloužit metrem bez nutnosti excentrických fantazií jako tato.
Kdo by pak tím jezdil pokud by to nevedlo do centra? To by byla drahá sranda
Kupodivu neexistují jen přepravní proudy radiální, ale i tangentní. A zrovna přibližně v ose východní části Prahy (ve skutečnosti téměř 2/3 území města) by takové tangentni spojení dávalo smysl. Radiálních linek je tu dost.
Hlavně je taky otázkou, co je centrum? Třeba Žižkov nebo Palmovka taky, z pár let…
Západní Žižkov do širšího centra patří už dávno, spolu s Vinohrady. S novou výstavbou na místě Nákladového nádraží tam padne už i druhá půlka.
Vypadá to na hodně slušný hulení.
Tak z Anděla na Želivského, případně až na Vysočanskou, si to umím představit, ale jak bude vytížený zbytek…
Pátá trasa byla ve všech plánech vždy E. Ale Scheinherr si najednou musí vymyslet debilní O. Fuj.
Trasa E byla ale projektovaná jinak, bude následovat po trase O
Ne, trasa E je přesně tohle. Jestli v různých verzích je posunutá víc do centra nebo na periferii je jedno, prostě okružní linka.
Okružní linka určitě ano, mezi Prahou 5 a Prahou 4 zjevně chybí (stačí se kouknout na ty všechny 118, 125, 190, 196, 197…). Ale neměla by se táhnout tolik na sever, když nebude +- kruh, tak na sebe bude nabalovat radiální přepravu, což z hlediska přepravních kapacit není optimální.
Spojení Prahy 4 a 5 má řešit Dvorecký most. Dle mého tu jižní tangetnu vyřeší dostatečně tramvaj, metro tam je zbytečné. K terminálu sever VRT je také zbytečné stavět metro, když do centra budou jezdit vlaky. Ne že by okružní metro bylo úplně od věci, ale tohle trasování rozhodně není optimální.
Chápu tyto úvahy jako odpověď na otázku, jakou linku metra stavět, až bude hotové déčko. Plánovací a povolovací proces stejně nebude hotov dříve.
Mezi Smichovem a Michli trasa presne kopiruje Jizni Tramvajouvou tangentu, takze tu tim padem asi dali do supliku. Skoda, doufal jsem ze tou se jeste svezu. Pokud se to bude resit jako metro, tak uz se to asi opravdu bude tykat az mych potomku.
Jižní tramvajová tangenta stále bude mít smysl pro přímé spojení z Barrandova a dalších čtvrtí budovaných za ním směrem do centra Prahy 4, stejně tak jako i pro jiné cesty bez přestupu.
Málokdy tu vidím hlavní připomínku – že ten návrh vůbec nerespektuje plány v ostatní hromadné dopravě v Praze. Co tramvaj Smíchov, Dvorce, Budějovická, Michle, Bohdalec…? Co zkapacitnění železnice přes branický most, Kačerov…? Co železniční zastávka Michle (i když tam možná tady má být ta stanice metra O)? Co železniční spojení přes Malešice? Souhlasím, že má smysl plánovat něco na dalších padesát a více let, ale tak by bylo asi dobré tyto ostatní plány vzít v potaz a třeba linku O na jihu posunout ještě víc podle některých uvedených nákresů linky E z metrowebu. Možná Modřany, Barrandov a pak Stodůlky nebo… Číst vice »
Samozřejmě je tu i možnost vykašlat se na tramvaj v Jeremenkově ulici přes nový dvorecký most a táhnout tam opravdu metro, ale pochybuji, že to metro by se tam postavilo rychleji, i kdyby se z větší části udělalo pod vozovkou.
Na druhou stranu dodnes nechápu, proč se nikdy nezkusil ekvivalent BUS 125 z Kačerova na Smíchovské nádraží. Ten by také pomohl podobně jako to spojení Blankou a spol. v krátkodobém horizontu.
Ekvivalent 125 na Kačerov? Ze Smícháče na Chodovec je to 11 min (mimo hustý provoz), na Kačerov by to lepší nebylo. Linkou 118 je to 14 min na Budějovickou. Tak myslím, že by to na Kačerov přínos nebyl, pro oblast ve směru Krč existují většinou lepší řešení 19x.
Spíš jestli se neměl po Spojce zkusit „ekvivalent 125“ Čerňák-Kačerov.
Metro a tramvaj nejsou konkurenční, ale doplňující se komponenty. Pomýlenost představy, že kde je metro, nemá být tramvaj, je vidět jak v centru Prahy, tak třeba na Pankráci.
Ano, ale přesto si nemyslím, že by mělo metro a tramvaj vést v takřka naprosto stejné trase (pouze s tím že tramvaj bude mít víc zastávek). Proto bych raději viděl tramvaj a metro posunuté o něco severně nebo jižně.
Přesně tak, vést 2-3 kolejové systémy několik stanic souběžně je velmi drahá sranda… A pak to dopadne tak, že někde je všechno (Veleslavín, Vysočany, Rajská Zahrada) a někde není nic (Lhotka, Bohnice, Letňany)…
Tramvaj Jeremenkovou bude také zajišťovat přímá spojení z Barrandova/Slivence a Braníka/Modřan, kam se žádné metro neplánuje.
Tramvaj Jeremenkova má především velký problém s NIMBY.
Ono i současné metro z části kopíruje žel. tratě, které se měly stát kapacitními s-bahny s intervalem kolem 5 minut (bez dálkové dopravy): Veleslavín, Vysočany, Rajská Zahrada (v minulosti šla i přeložka přes Čerňák)… A krom toho kopíruje i celkem rychlé tramvajové tratě s dostatečnou kapacitou (Červený Vrch, Petřiny, Ládví), zatímco jinde jezdí nadále proudy busů (nejen okolí Déčka, ale i Bohnice, Letňany, Spořilov…). Pokud by S-bahn řešil Čerňák, Veleslavín či Dědinu (výhledově třeba i Bulovku, Střížkov a Čakovice), tak by se Béčko mohlo uhnout směr Prosek/Letňany, Céčko by bylo do Bohnic/Čimic a Déčko by mohlo být realizované i dřív…… Číst vice »
Škody napáchané Pavlem B. a jeho klikou na síti pražského metra jsou děsivé a bohužel nevratné.
Co se týče prioritizace a trasování Áčka ano, ale podcenění role železnice bylo největší od války do konce tisíciletí, kdy se místo S-bahnizace kapacita nenavyšovala a naopak se tratě/stanice rušily (Těšnov, Vyšehrad) nebo plánovaly rušit (Masaryčka). Komunisté plánovali po vzoru Moskvy končit regionální vlaky u metra mimo centrum… A proto vedou souběžně s metrem tratě, které by mohly plnit stejnou roli jako metro a to výrazně levněji (a ještě k tomu mít metro do míst, kde teď jezdí štrůdly busů)…
Ono by to před tímto výkřikem chtělo vidět, jaká je představa o celkové kolejové MHD v období okolo roku 2030. Třeba by se vidělo, že to nějaký smysl dává.
Ten závlek na terminál sever VRT (u Líbeznic!) mi taky připadá uhozený. Především, z okružní linky se tak de facto stanou dvě oddělená spojení TS – východ Prahy a TS – západ Prahy. Ale pro cesty jako Prosek – Dejvice to nebude.
Buď mít okruh v +- stejné vzdálenosti od centra, jako na jihu a nebo se rozmáchnout a udělat skutečně periferní okruh.
„Skutečně periferní okruh“ metra nebude kapacitně potřeba ani v téhle generaci, ani v příští.
Na té severní části nejsou uvedené názvy stanic, protože budou v polích?
ne – ale protože jsou v Bohnicích, Čakovicích a Myškovicích
Nebylo by to lepší od Strahova vést přes Hradčanskou-Letnou-Nádraží Holešovice-Bulovku-Prosek-na tu Vysočanskou a docílit tak opravdu okružní linky a na terminál VRT natáhnout céčko?
Kdysi jsem viděl výhled rozvoje metra v Praze a podobná okružní linka E tam byla, byla tam ještě linka F
a ještě Géčko… na metrowebu to dříve měli jako fikci pro roky 2050, 2075, 2100.. teĎ už je tam jen 2100 😀 https://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj31.gif
A co Éčko třeba takhle? Fantazii se meze nekladou 🙂
https://i.ibb.co/JKVTrnf/Metro-E.jpg
Pod tohle se podepisuju, takhle bych to postavil.
Tomuhle chybí protažení pod Vltavou a další přestup na B. Jinak obsluha Zahradního města a spol. určitě potřebnější než Michle.
To mám také vymyšlené, jen jsem to nikdy nenakreslil 🙂 To by obsloužila trasa F zhruba v trase Zbraslav – Komořany – Modřany – Braník – Smíchovské nádraží – Klamovka – Motol – Dlouhá míle – Letiště. Plus samozřejmě linka D v trase přes Žizkov, Vysočanskou, Letňany, Kbely do Čakovic. A C by zasloužilo protáhnout o stanici cca do středu Letňanského sídliště.
Taková 177 pod zemí.
Chybí tam ta západní část kdy z Dejvic na Smíchov mate jen možnost přes můstek a nebo vyhlídkovou jizdu chotkovymi sady a malou stranu. Nevím proč se zatím nezkusil bus strahovským tunelem.
Prý by tím jezdilo moc lidí 😀
Jižní část zbytečně kopíruje vlakovou tangentu.
https://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj31.gif doufám že to bude nějak takhle … kromě té trasy D která by měla vézt na nám. Rep . a dál třeba na trojskou zoo
To je teda slušný bizár, třeba Smícháč – Zbraslav podél tramvají na Barrandov, pak přes vesnice do Radotína, kam pojede 2x pomaleji než vlak a na Zbraslav, kde bude pomaleji než busy… Nebo Modřany-Zbraslav, to bude interval půl hodiny nebo hodina?
Mě připadá tohle nakreslené O ve své jižní části moc a nevhodně „připrclé“ k centru. Nebyla by spíš užitečná tangenta něco jako Skalka – Chodov – Modřany?
Já bych spíš ocenil, kdyby Scheinherr začal nějak vážněji prosazovat NS2.
On nahradil Bc. Jiřího Svobodu, MBA? Něco mi uniklo?
Proč by měl? Naopak, on by to měl prosazovat i u toho Svobody. Stejně jako třeba zkapacitnění tratí přes Malešice, když už tam teda chce tangenciální linky.
Nějaké zmínky o „městské železnici“ jsem od Scheinherra slyšel, ale nic se v tomto směru nekonalo, krom toho výběrka na linky po naprosto nedostatečné infrastruktuře. To jestli Scheinherr čeká, až Svobodovci v Praze postaví železniční infrastrukturu a on pak jen něco objedná, tak to se načeká.
Problém je, že tu městskou železnici a NS2 Praha nehodlá a nemůže platit. To se pak obtížně prosazuje. Čili – on se může tak leda účastnit plánování.
Dobrý je to tak na půl, souhlasím s jižní části, ale co nechápu je severovýchodni a severní cast. Tvoří okruh a tady uleti někam do tramtarie. Prosek – Vysočanská – Chmelnice má pokračovat přes Žižkov do centra jako samostatná linka.
V článku vysvětleno proč takto.
Tim je myšlena zmínka v jedné větě, že bude napojena na zastávku vysokorychlostní železnice? No to je chaby argument. Proč pouze na jednu trasu VRT směrem na sever(patrně za Proseckym tunelem)? Budou snad i další směry VRT nebo rychle železnice
Hlavně je z toho vidět, jak nesmyslně je severní trasa C naplánovaná. Ta část supluje právě okružní linku. Měli by ji přetnout a otočit do Bohnic, a okružní lince by měla tu část tunelu věnovat.
Okružní O-čko se určitě bude stavět. Bude se stavět postupně, a je dobré se na to připravit. I když bude sloužit až příštím generacím.
Rozvoj města se musí plánovat alespoň v hrubých rysech na desítky let dopředu. Životnost domů kolem 70 roků, spíše více. Proto je třeba rezervovat území, aby v klíčových místech nebylo zastavěno. O liniových stavbách nemluvě. Proto je prověření okružní linky metra a její zanesení do územního plánu jednoznačně správné. Je třeba se dívat dopředu.
Už proboha nestavit koleje!!! Ale investovat do kvalitní autobusový dopravy!! To nikdy Praha nebude. No jen si tipnete o kolik nás obíraj na subdodavkách a kolik dostávaj kmenový dopravci.
Autobus do centra města nepatří, ten můžu jezdit za městem okolo polí
V Londýně to vidí jinak, ale co už.
Kdo vás obírá na subdodávkách? Jestli se vám zdá cena málo, prostě jí neakceptuju. Vše je na dohodě dvou smluvních stran.
Jaký je mimochodem výsledek existence stanice „Nemocnice Motol“? Využívá se? Nevyužívá se?
Nemocnice Motol představuje okresní město, to jen tak mimochodem.
Jen je po 17 hodině se všichni obyvatelé na noc odstěhují jinam.
Zdaleka ne všichni, pacienti a noční směna zůstávají.
Pacienti toho večerním metrem moc nenajezdí.
Pokud vás zajímají čísla, tak tady jsou mj. data ze sčítačů v metru (a také tram/bus), je možné se v dashboardu proklikat k jednotlivým stanicím metra
https://golemio.cz/insights/doprava
Motol využívá množství lidí primestskou dopravou, a tisíce zaměstnanců nemocnice a studentů. Ano, metro nejezdí plné, ale rozhodně není k ničemu
Bohužel stanici Motol a celému prodloužení Ačka uškodilo, že jej nedovedli na Zličín. Získat se tak mohla krásná nástupní a přestupní stanice A-B. Nehledě na to, že by se tím napojily velká sídliště na Zličíně a Řepy s okolím.
Přijde mi, že hodně fantazírujeme ale věci nedotahujeme do konce 🙁
To ještě není do budoucna vyloučeno.
Jasně, ještě pořád se to může zasypat. 😀
Protažení A na Sídliště Řepy je IMHO mnohem potřebnější než celý Déčko…
Nikdy to nebylo v plánu a bylo by to ještě mnohem šílenější, než předstírané plány na prodloužení áčka z Motola na letiště.
Pološílenému apendixu linky A nejvíc uškodila ona sama.
Copak Motol… Ale co Letňany, jestli se linka O postaví? Ty budou zralý na zavření.
Na zavření by měl být zralý ten, kdo vedení metra do Letňan prosadil, ale bohužel…
No hlavně, že metro vede do pole, a ne do Letňan.
Obrat ve stanici je např. srovnatelný se stanicemi mezi Butovicemi (mimo) a Zličínem (mimo).
Na ty někdejší výkřiky o tisících studentů medicíny, kteří už nepřežijí ani minutu bez metra do nemocnice nic moc, co?
Poté, co tam naohýbali autobusové linky že široka-daleka, stanice celkem žije, byť za cenu někdy značně ztížené průjezdnosti Kukulovy ulice.
Není nicméně tajemství, že z hlediska celkové ekonomiky provozu DPP je apendix od Dejvické jeden velký průšvih.
Souhlas, že radiální trasy na Praze 6 jsou co se týče financování provozu neefektivní – platí se za souběžná spojení s volnou kapacitou (metro/tram Bořislavka, Veleslavín, Petřiny) a zároveň stále chybí rychlejší a kapacitnější spojení letiště, Dědiny, Suchdola a Kladna + funkční přestupní vazby (metro A – tramvaje na Vypichu či v Motole). Velký rozdíl třeba oproti Praze 5 se solidně vytíženými radiálami směr Řepy, Zličín, Barrandov a Radotín…
No třeba 20 by mohla končit na Červeném Vrchu 🙂
Jé, já chci taky funkci, abych si mohl udělat barevnou čáru na mapu Prahy a tvářit se jako že je to skvělý plán…. Teď vážně – Praha odmítla provozovat autobusovou linku Blankou mezi Kobylisy a Dejvickou, že na to nejsou peníze, protože by byla moc vytížená a busy by musely jezdit často. A teď kreslí metro z Podbaby někam prakticky neobydlenou krajinou na sever. To soudný člověk nevymyslí. Aspoň ta tramvaj z Kobylis na Podbabu by jezdit mohla, klidně částečně pod zemí, ať mají pocit, že jde o „polometro“. Ale linka O, alespoň na severu Prahy, je fakt zbytečná tak,… Číst vice »
Na autobusovou linku Blankou nejsou hlavně řidiče a ne peníze.
Ano nejsou, protoze Praha misto toho provozuje midibusove linky, ktere jezdi do oblasti, ktere ji jsou dostatecne kvalitne obslouzeny.
Do centra města se z budoucí stanice VRT dostanu přímo tím vlakem. Ne? Takže tahle poznámka podle mě celkem postrádá smysl.
Autobusy blankou zamítl úplně někdo jiný, než ten kdo teď plánuje to linku. Ne že by to spolu nějak zvlášť souviselo.
Skutečně nejste schopen pochopit rozdíl mezi (potřebnou) vizí, co bude třeba udělat ve středně vzdálené budoucnosti a nějakou autobusovou linkou po stávajících komunikacích, tedy normální „provozní“ věcí? Mimochodem, pro spojení Kobylis s Dejvicema se, pokud vím, připravuje ta lanovka (která je ovšem taky úplně blbě, protože ji prosadil Scheinherr, žejo…). Tahle městská reprezentace je po letech první, která přichází s nějakými vizemi jdoucími za hranice jednoho či dvou volebních období a která se skutečně zabývá tím, jak bude město vypadat za pár desítek let a přemýšlí, co bude nutné udělat, aby takové město fungovalo. Nemusí pochopitelně každý souhlasit se vším,… Číst vice »
Mě tam zaujal ten terminál VRT-sever, to vážně mají mít vlaky dvě zastávky ještě v Praze po tom, co vyjedou z hlavního nádraží? Přijde mi teda lepší mít jednu VRT zastávku ve Vysočanech a tohle metro pak táhnout přes Bulovku, Kobylisy do Bohnic.
VRT s nejvyšší pravděpodobností přes Vysočany nepovede, ale odpojí se už na Balabence.
Scheinherr se bude brzy loučit, tak narychlo ještě vymyslel něco k usmání na rozloučenou;)
Vlhký sen pražské ODS…
sorry oprava z roku 1990
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/MAP005.jpg
a z roku 1987 jak si představovali soudruzi
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg
Návrh trasy E z roku 1990
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg
To se nejdříve dělal infrastruktura a pak byty. Dnešní době je to naopak přivede se silnice k bytům a pak se řeší městská doprava.
Jako Lužiny? A předtím Butovice, Čerňák, Jižák, Prosek? OK…
A když se to dělá v tom vámi požadovaným pořadí, jako třeba teď na Holyni, může se zase půlka lidí posrat, že se to staví do polí. Inu, Češi.
U Holyně nevadí, že se staví, ale že se do té Holyně nebo Slivence vlastně nedotáhne. Obslouží se nový developerský projekt, ale to je trochu málo. Kolik se toho bude stavět kolem čtyřproudovky K Barrandovu?
Nevím proč se všichni rozčilují, kudy to povede.
Já ani nikdo z vás se toho nedožijeme.
Zase nevím co 3 roky vymýšlejí, co už bylo navrhnuto, dle využívání MHD v Praze.
Návrhy z roku 1990, ale asi panáčkům nevoní, poněvadž to navrhovali soudruzi.
Pražské Metro v roce 2003
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/MAP004.jpg
Pražské Metro v roce 2003
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/MAP005.jpg
a jedna komplexní studie z roku 1987
https://metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg
Jasně, stavme podle využívání MHD v roce 1990. Tyvole, to je zase dneska nějaký zatmění nebo erupce, že tu půlka lidí mele ale fakt úplně zcesty?
Ta trasa D vyloženě prosí, aby pokračovala dalšími stanicemi na severu Letenské náměstí, ZOO, Bohnice.
Trasa D hlavně prosí netahat další zátěž přes centrum, ale než okružní metro do polí a „terminál sever“ (hlavně, že máme na C stanici Pole u Letňan), tak i tohle D by mi dávalo větší smysl.
Tak ti lidi z Bohnic a Letňan by možná radši jezdili do centra než do polí na tangente… Co by tam jako dělali?
ještě nemají Dčko a už vymýšlejí další trasu . LoL
Hlavně úplně zbytečnou – pokud chce mít na okrajích další velká sídliště (což samo o sobě je kravina), mělo by stačit C do Čakovic a do zbytku zavést návazné tramvaje.
Tramvaje neumí vymetat jako autobusy, čili část obyvatel bude muset jet busem na tramvaj, tramvají na metro a metrem do centra. Kompromisem za přestup může být:
a) nezkracovani busů (finance)
b) dojdu přímo na tramvaj (dlouhá pěší vzdalenost)
c) pojedu tramvají do centra (pomalé, kapacita)
Tady se někdo zbláznil. A to je vše, co je k tomu možné říci…
nějaký konkrétní důvod?
Klíčenku?
A zpět na Káčko!
Po chalupoide tu mame dalsi perverzni utvar, tentokrat Scheinherruv, ktery jen ceka na sve pojmenovani.
Opet blbost na politickou objednavku, jen tentokrat od jine strany. Zadani asi bylo neco jako: “nakreslete mi neco, co bude vypadat jako psaci O a pojmenujeme to linka O, kudy to povede je uplne jedno, hlavne at je to pred volbami, jako ze resime tu dopravu”😂
Logika a prinosy pro mesto tu dostavaji na frak, to i na tom metrowebu to maji snad lip. 🤦♂️
Linka O jako Okružní…
Jj, to chapu, je to naprosto smysluplne: A, B, C, D, O… Taky to ale muze byt zamenitelne jako linka 0 (nula)😉
Jeste me pobavila informace, ze cela linka ma mit 36 km a 23 stanic a zaroven 1. etapa ma byt 26 km a 18 stanic! To bych chtel videt tu etapizaci. Jako ze najednou se postavi 3/4 cele linky? To tomu jako nekdo bude verit?
Smysl by davala etapa treba od Budejovicke na jednu nebo druhou stranu k dalsi lince metra, aby se aspon trochu ulevilo useku C do centra.
Od Budějovické se hlavně měla stavět tramvaj navazující od Smíchova a Záběhlic. To s tímto dost možná padne, takže nadále busy v kolonách. Hlavně, že budeme mít první úsek kapacitní dráhy v polích u polní stanice VRT. Od dílčích úspěchů k megalomanii zjevně krátká cesta.
Já myslím, že pokud nedokážete ani odlišit 0 od O, tak byste se fakt neměl pouštět do žádnejch větších duševních akcí.
A kdyz nechapete ironii, tak radeji nic nectete.
Asi jste nezazil dobu MS-DOS, kdy preskrtnute O byla 0😉 Protoze jinak se to pletlo.
Ale ocividne z toho maji srandu i na twitteru:
Scheinherr nám představil Metro O. Slovně metro nula. Přesně tolik stanic se mu totiž podařilo otevřít za jeho vlády s Hřibem.
😂
Kdyby se to takhle mělo postavit tak myslím že úsek (Dejvická) – Malovanka – Strahov bude dopravně dost předimenzovanej. Studentstva jezdí dost (otázka je jestli koleje budou i za 20 let), ale aby to naplnilo očekávanou tramvajovou linku i metro, na to to asi nebude.
Navíc tady v tom úseku to povede kousek od centra, naproti tomu na severu to vypadá že to chtějí dotáhnout snad až do Mělníka.
Přitom pořád zůstanou bez metra Řepy, Velká Ohrada a Barrandov.
To mají mít Řepy a Barrandov k tramvaji ještě metro? 🙂 Spíše se obávám, že tímto padne jak sporná tramvaj na Strahov, tak i tramvaj Pankrác – Smíchov/Záběhlice. Povrch bude nadále na autobusech, zatímco město bude stavět první úsek někde v polích na severu kvůli chmiérické polní stanici VRT (inspirované zřejmě Polem u Letňan na lince C). A lidé mezitím zvolí další kolony aut, i díky novým dálnicím a silnicím.
Ono se výhledově počítá se zástavbou Strahova. Takže by tam mohlo být dost nových obyvatel.
No jó, jenže vzhledem k cenám nemovitostí v Praze zde nemůžete očekávat výstavbu pro lidi, co se přepravují jinak, než v SUV.
Blíží se volby, tak opět propuká metropopulismus. Já bych raději, aby dotáhli dále stávající plány. Celá jižní část z toho obrázku – Želivského – Budějovická – Smíchovské nádraží má být propojena plánovanými tramvajovými tratěmi. A to tam ještě kvalitu tratí sráží úsporným přístupem – např. nahrazení tunelu z Želivského k Edenu oklikou přes Kubánské náměstí. Z Podbaby do Kobylis je také plánovaná TT. Tahat metro do zádelí na severu – proč proboha? Jako že budou odtamtud lidé jezdit na přestup na Dejvickou, nebo na Prosek? Ty by mohly navozit BUSy, nebo tramvaje na C. Čakovice mají být obslouženy vlakem a… Číst vice »
Myslíte, že v předvolební kampani nějak pomůže informace o zadané studii proveditelnosti? Spíš bych čekal, že to bude pro Scheinherra a spol. kontraproduktivní, jelikož někdo z opozice může tvrdit, že 50, 60 nebo 80 milionů za studii je moc a on by to dokázal zařídit mnohem levněji. Běžný občan neví, co a k čemu studie proveditelnosti slouží, a už vůbec netuší, že se to sice jmenuje „studie“, ale skutečně to nemá nic společného s elaborátem typu bakalářky, který zručný student napíše za dva týdny.
Plácáte se v detailech. Hlavní je, že vizi vytroubil do světa. Půl roku před volbami v tomto kontextu nic jiného, než kampaň nevidím. Po volbách přijde obligátní „nebylo to zasazeno do reálného ekonomického a personálního rámce“.
Plácáte vy, ale rozhodně ne v detailech. Jinak počítám, že kdyby to vytáhli loni, tak by to bylo proto že se blížej volby parlamentní a kdyby to vytáhli napřesrok, tak tim chtěj určitě ovlivnit volbu prezidenta.
Nechápete souvislosti, nebo máte krátkou paměť. Před každými KOMUNÁLNÍMI volbami v Praze se vyrojí obligátní sliby o tom, kam všude pojede metro. Např. v každé městské části se najde kandidát, který tvrdí, že prosadí nové metro do té MČ. DTTO u ZÁKOSu.
Půl roku před volbami? LOL.
Předpokládám, že žádný dnes žijící člověk se metrem O nesveze. A pokud kratičký úsek metra D s osmi stanicemi má dnes stát 80 miliard, nevím jak by chtěli ufinancovat nové metro kolem celé Prahy. Ale plán je to hezký.
Protože na prvotní úspěšnost linky není potřeba celý kruh? Z Budějovické na Smíchov jsou to směšné 3, 4 km a přitom užitek obrovský. Možná větší než celé Déčko.
By se mi líbil jižní S-bahn co by dal Smíchov a Braník, Kačerov a třeba i Vršovice. Tam by mohl stačit jen nový most na jihu přes Vltavu.
Něco jako A v Dejvicích místo páteřní železnice s doplňkovou tramvají, akorát tady to bude místo tramvaje, protože opět řve pár lidí (zajímavé, že obludné baráky místo vilek si tam postavit nechali). Takže nadále busy v kolonách aut (silnice stavíme vždycky dřív, aby lidi nešli moc do VHD), nutné i pro místní obsluhu, a první úsek píší ten na severu, asi proto, že povrchový.
Jenže na tomto úseku má být tramvaj, a to v tomto desetiletí. Tak proč tam cpát metro za další desetiletí. To radši, ať to umístí buď severněji (ale tam je asi rušno přes Pankrác…), nebo jižněji (viz některé odkazované návrhy trasy E přes Modřany a propojka na rozjetou D). Na západě by taky možná pak bylo lepší to táhnout až přes Barrandov a Butovice alespoň. Argument, že je tam tramvaj nepomáhá, protože se Barrandov, Lipence apod. budou ještě rozrůstat, a tohle se určitě nepostaví za dvacet let. A na východě by možná bylo spíš už lepší plánovat tedy třeba propojení… Číst vice »
Popravdě souběh s tramvají mi také vyvolává otázky, nicméně to co obsluhují jsou jiné segmenty. Na druhou stranu, je dobré, že se to vůbec vytáhlo a bude se to diskutovat. Zatímto není trasa vytesaná vc kameni. Téma okružní trasy dosud bylo poněkud anarchistické a všichni politici se drželi trasy D jako svatého grálu.
zadání znělo jasně…vyhnout se letišti
Tak jasně, není totiž logičtější spojení na letiště, než je okružní linka metra.
Bože muj.
okružní linka má nějaký facepalmový zákaz odbavit letiště??
Staci jen pootocit trasu na mape a ono to na letiste vyjde, stejne je to jen cara od ruky.
Kdyby nekdo premyslel, tak by to mozna pri nekterych konstelacich na letiste zajizdelo, nebo aspon na terminal Dlouha mile.
1,5 km od Terminálu 3, to má pro letiště zcela nulový význam.
Ano, prazske letiste, to je stred sveta. Kdykoliv neco nahodou pojede v praze a okoli po kolejich, nesmi tohle giganticke letiste minout.
To je tady klasická kratochvíle retardů, vymejšlet co možná nejpomalejší, nejdražší, nejméně pohodlné a nejméně smysl dávající spojení na letiště. Bezpečně tak poznáte lidi, který nikdy nikam neletěli, a pokud letěli pak při přistání tleskali.
Je to tu zas…
Nemám nic proti vlhkým snům typu Metroweb. Ale mrzí mě, že tohle zatím působí jako ne úplně dotaženy štěk. Jih je jednoznačně ok, ale nerozumím, proč dělat ten severní ring a nepojmout to jako větev déčka. To, že to jde městu naproti v místě, kde to urbanisticky dává momentálně největší smysl, to je ok.
Na tom severu je vidět, že momentálně nedává úplně smysl, taky to mají vyčárkované, ale to nevadí, nic nebrání hledat trasu pro a stavvbu „jižní polokoule“. Na severu se vyvrbí někdy v budoucnu podle vývoje města. Nebo se nezakruží nikdy, to na vhodnosti tangenty nic nemění.
Ano, je to „ideový záměr“, nikoli úplně konkrétní trasování. Bohužel to je u mnoha místních myslitelů za hranicí duševní kapacity
Protože D dává mnohem větší smysl protažené do Bohnic
Do Bohnic se dojede přes C a budoucí tramvaj z Kobylis. D naopak dává smysl na Nákladové nádraží Žižkov, kde brzo vyroste celé nové okresní město a dále do Vysočan, kde se taky mohutně staví.
Metro D na Žižkov je IMHO nesmysl. Ztratí se veškeré napojení na Hlavní nádraží a centrum a jakákoliv cesta do centra pro oba směry by znamenala zbytečný přestup. Ta mohutná výstavba ve Vysočanech je už obsloužena metrem B a tramvajemi na Poděbradské. Dovedu si představit ale, že by mezi Vysočanskou a Hloubětínem vznikla ještě jedna stanice. Co se týče Nákladového nádraží, máš v dojezdové vzdálenosti 2 zastávek tramvaje stanici Želivského. To je málo? Navíc okolo NNŽ povede nová tramvajová trať. Ten jižní a jihovýchodní plán metra O je dobrý (A řekl bych, že se bude stavět jako první). Vždyť ti… Číst vice »
Mezi Vysočanskou a Hloubětínem stanice je, jmenuje se Kolbenova. Ale ty 2 tramvaje po Poděbradské směrem z centra jezdí v souběhu dost po sobě a před covidem byly dost plné.
Pardon, myslel jsem Kolbenovu a Hloubětín.
Momentálně, to je to správné slovo. Protože blokáda tramvají. Možná tu trať protáhnou aspoň na Budějovické náměstí, kde bude nucený přestup do tohoto (dost možná mini-) metra. Lidi po cestě budou mít smůlu, nadále busy a především auta. Ovšem, lepší než nápad „nahradit“ tramvaj lanovkou z Kavčích hor, ale stejně…
Vzpomínám si jak na DOD na staveništi stanice Hůrka a přilehlého mostu rozdávali pohlednice s vývojem metra do roku 2025. Trasa metra E tam byla jako že bude už hotová.
Že Praha potřebuje okružní linku se ví už dlouho. Super, že se s tím něco začíná dělat, aby se s tím alespoň počítalo do budoucna a při schvalování jiných investic, plánů atd. Samozřejmě ten časový plán je dost politický, ale to asi tolik nevadí. Trasování jižní části dává docela smysl, u té severní bych chtěl vidět zdůvodnění.
IMO Chtějí město tím směrem rozvíjet a chtějí, aby tam vznikli nové čtvrti. Viz: „Trasa O má rozvoj města předběhnout“.
Severní trasování je kočkopes – kombinující okruh a 2 severojižní linky… Pokud se takhle blbě opravdu jednou postaví – s velkou pravděpodobností to bude nová generace rozpojit a přetrasovat do mnohem logičtější podoby, jako se to stalo například teď nedávno u metra ve Vídni..
– jižní je velmi logické Od Podbaby až po N. N. Žižkov
Mě ten úskok na sever taky připadá zbytečný. Ale řekl bych že to dává smysl víceméně Podbaby až po Vysočanskou. Kde je výhoda možnosti přestupu na vlak. Nakonec celkem smysl dává IMO i propojení Proseka a Vysočanské. Dál na sever je to i podle mě divné, ale snad to dělají s nějakou vizí a tu by měli být schopni si obhájit. Co mě osobně tam nejvíc chybí je spojení přibližně někde v ose Podbaba Vysočanská. Čistě teoreticky by to mohlo jít vyřešit po železnici. Vůbec ale netuším, jestli je vůbec technicky reálné postavit nějakou přímou spojku Holešovice – Vysočany a… Číst vice »
Teď koukám, že tam je i stanice Nádraží Libeň, takže žádná nová spojka vlastně ani není potřeba. Jen ta kapacita…
To budou ovšem megačtvrti, když jim nestačí svoz k blízkému C. Vylepšení vlaku od Neratovic a případně odbočka po bývalé vlečce k C stanici Letňany také nic…
1) Já si to nevymyslel, ta myšlenka je ale zřejmá. 2) Pokud se nepletu, tak linka C už je teď přetížená. Nelze se tedy domnívat, že bude schopna obsloužit hypotetické nové čtvrti.
Nechci působit kontroverze, ale takovou chujovinu jsem už dlouho neviděl. Do Čakovic protáhněte C, na Žižkov táhnout D od Pankráce a dál do Vysočan a dál jsem se raději nedíval. Už vidím ten krpál z Proseka na Vysnu 🙂
Trasa C je už nyní těžce přetížená. Prívést do ní další zátěž je celkem nerealistické.
Od Holešovic až na Letňany jsou vagony skoro prázdné.
Prázdné jsou tak od Proseka. Od Holešovic se uvolní, ale prázdné fakt nejsou, když teda zrovna není lockdown.
to je sice víceméně pravda (od holešovic ne, prázdno zučíná až někde u ládví)… nicméně, jakou to má souvislost? jako že lidi, kteří pojedou do těch čakovic budou nasedat až na ládví? a na ládví se dostanou jak? .)
Obsazenost Hol-Letňany mimo špičku je cca 1/3 kapacity pro sezení. Nejvíce využitý úsek je Florenc-Budějovická.
A to odtamtud všichni pojedou až do centra nebo dokonce na Pankrác? Navíc je značná rezerva na železnici (druhá kolej, případně přidání kapacity v centru a na tangentě), nemluvě o nedávných plánech na rozvoj tramvajové sítě.
Do Čakovic jede vlak.
Jo, dokonce nekolikrat za den. Fakt srovnavate neelektrifikovanou jednokolejku a metro?
No krpál ze Strahova na Anděl nebude lepší. Jinak že jste to neviděl … tahle linka je v nákresu už někdy ze 70. let na budoucí rozvoj.
Vóólby, náš cíl. 4 roky nic nebo spíš ničení stávajícího stavu, teď hurá ke světlým zítřkům. Co tak raději dokončit D0 ?
Pláčete na špatném hrobě příteli – D0 je stavba státu, šéfuje to vláda a po schválení vládou to zařizuje ministerstvo dopravy prostřednictvím ředitelství silnic a dálnic, které soutěží zhotovitele..
Metro je stavba města – rozhoduje magistrát a šéfuje to odbor dopravy.
A proč by jako měla Praha stavět věc, kterou má v kompetenci ŘSD, potažmo tedy stát? Pokud nejste schopen pochopit ani tuhle triviální skutečnost, projevujte se raději pouze vybarvováním omalovánek nebo něčím podobným.
Tak zaprvé bych to označil linkou E. Druhá věc je, že ten zavlek do Čakovic je strašný a radši bych tam prodloužil Céčko a od Želivského k Dejvické bych to vedl nekudy přes Holešovice
Tam jde hlavně asi o tu návaznost na VRT terminál u Nehvizd. Aby obsloužil cestující z východní části Prahy.
To jste ale úplně mimo, Nehvyzdy fakt nejsou ten terminál na severu
Ano, jak jsem se podíval, je to dokonce na jiné VRT. Děkuji za upozornění.
Metro C je dost přetížené, takže už asi není úplně chtěné do něj lákat více cestujících, např. jeho prodloužením
Do míst, odkud se k němu sjíždějí lidé autobusy? Také je potřeba pohnout s decentralizací Prahy, místními centry; možná obdobně i v celé zemi. Tahat každý den vše do přetíženého centra a zpět je dlouhodobě nesmysl. Zkapacitnit a provázat železnici, počítat s tramvajemi…
Nebylo by lepší když už, tak to vést přes Kobylisy Bohnice a na Podbabu? Tohle je z pohledu severního města asi to spojení co nejvíce chybí. Z Holešovic máte tramvají jako maku na Letnou. Z Bohnic do Podbaby je jeden mini přívoz jednou za čtvrt hodiny s několika autobusovými přestupy
Jó něco takovyho jsem myslel, děkuji za doplnění
Akorát tam už souběžně jezdí tramvaje, v části i vlak.
No, volby se blíží. Jestli bude studie proveditelnosti v roce 2025, tak vážně pochybuji, že se za deset let poté začne stavět. Na příkladu déčka vidíme, jak to probíhá reálně.
Ne že by to byl špatný nápad, jen ten termín mi přijde asi tak o 20 let příliš pozitivní.
Tak když by se opravdu chtělo, tak to určitě reálné určitě je. Vzhledem k tom, že zhruba příští 3 vedení města budou muset „pouze“ vyřizovat potřebná povolení, soutěže a pozemky, nebudou z toho mít žádné plusové body za to, že „opravdu něco“ dělají.
Obava, že se zas tolik chtít nebude je určitě na místě. Je pravděpodobné, že příští vedení budou více směřovat prostředky do projektů, které budou rychlejší a volič tak uvidí, že se něco děje a toto půjde k ledu.
Kdyby se opravdu chtělo tak to zadají tak, aby studie proveditelnosti byla maximálně do konce příšítho roku. Jestli se budou připravovat na rozhodnutí zda to vůbec půjde celé ti roky tak opravdu nevidím nějakou vůli to začít včas stavět. A tady včas znamená než se několik lokalit úplně zastaví a lidi z nich budou jezdit autobusem nebo tramvají (namátkou Vysočany, Žižkov).
…a kdyby to vypustili jindy, stejně byste si našel něco, co je na tom špatně, páč nemáte rád Scheinherra, co?
Navíc teda, je tady řeč o projektu, kterej je na několik desetiletí a kterej má i podle optimistických předpokladů začít reálně vznikat někdy za 15 let. Takže opravdu nevím, co na něm vyvařit ve volbách, který budou letos na podzim.
Nemám ho rád, to přiznávám, byť toho co dělá v oblasti MHD si vážím. Nicméně tohle bych řekl o každém politikovi, jak říkám, proti tomu nápadu nic nemám, ale ten termín je zcela virtuální.
Jinými slovy, budete nadávat vždy a každýmu člověku, kterej „vleze“ do nějaký funkce, bez ohledu na to, co dělá a jak se chová, chápu to správně? No, a pak se divte, že to nikdo slušnej to nechce dělat, když jediný, čím si může bejt jistej, je iracionální nenávist maloměšťáckejch čecháčků… Nebo se domníváte, že by v tý státní správě a samosprávách neměl sedět vůbec nikdo?
Přijde vám, že někomu nadávám? Říct, že považuji termín za nereálný, je nadávka? Nebo snad iracionální nenávist? Já nevím jak vy, ale já tedy nepovažuji kritiku – ještě takhle banální – za nic urážlivého. Pan náměstek prostě není můj politický šálek kávy, byť jak říkám, v oblasti MHD si myslím odvádí dobrou práci. Nijak jsem se ohledně svých sympatií vůči němu původně nevyjadřoval, protože to nemá nic společného s tím, co jsem původně komentoval. S tím jste přišel vy. Ve vší slušnosti jsem naznačil, že termín považuji nereálný a ovlivněný blízkými volbami. To snad není nic tak hrozného, dělají to… Číst vice »
Kdepak, lidi si budou stěžovat i když tam nikdo sedět nebude a všechno budou řídit sami developeři/oligarchové za účelem maximálního zisku. Zastupitele máme od toho, aby prosazovali zájmy jednotlivých obyvatel, kteří jinak nemají nejmenší šanci se prosadit proti velkým firmám a bohatým. Což znamená konstruktivně jednat o návrzích, nápadech, plánech a ne ztrácet čas a energii plácáním že je špatně všechno co ten zastupitel předloží.
Pokud je termín to nejhorší, co můžete vytknout, tak je to skvělý projekt.
Papír snese všechno 🙂
Když to Ecko unlimited z mají plánované takhle, tak by ho mohli protáhnout do zoo a dál do Bohnic než okružní trasu pro období kolem roku 2100.
Sa vám zdá, že na severe okolo Odolené Vody sa teraz stavia a býva málo?
Tak Praha a její aglomerace má největší potenciál rozvoje (i nárustu počtu obyvatel) na jihovýchodě. Ono už lecos naznačuje trasování vnějšího přažského okruhu D0, které tento prostor respektuje.
A ve stejné logice na severu potenciál rozvoje D0 slušně zabíjí.
Spíše se vyhýbá řvoucím Petrovicím, pročež přes ně – i díky tomu „rozvoji“ (ale jen v autech) denně vznikají táhlé kolony individuálně řešených silných přepravních proudů… Sídelní kaše je zlo kdekoli.
Máte tam čárku navíc – je to Odolena Voda – tedy od jména Odolen – viz: https://www.odolenavoda.cz/co-znamena-slovo-odolena-voda/d-4646
Ta Voda není Odolená. 🙂 Navíc zrovna tam vede vlečka, ke Zdibům plánují tramvaj, co toto propojit – pro osoby i náklady? A hlavně, co také něco dělat i v menších centrech, než jen v Praze a tom jejím?