350 přestupků za den. Slavkov zveřejnil, jak řidiči nedodržují rychlost na silnici I/50

Radar na silnici u silnice I/50. Foto: Město SlavkovRadar na silnici u silnice I/50. Foto: Město Slavkov

Záznamy ukazují i řidiče, který místo 70 km/h jel rychlostí 129 km/h.

153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

A vrátí ty lehce narýžované peníze radní ze Slavkova nějak do dopravní situace na E50, nebo je to jen továrna na peníze do městské kasy? Třeba výjezd z Velešovic a z jejich města nejen na Brno je taky zoufalý.

Tomáš679.2

Správná otázka. Za vybrané peníze by se tam měl postavit kruhový objezd a bylo by po ptákách. Ten by zaručil lepší napojení od Velešovic bez toho aby se člověk na takové frekventované komunikaci a křižovatce musel obávat lidí předjíždějích nehledě na nějaké vodorovné značení.

Lukas

Nemyslím furt jen ty Velešovice, ale tu chaotickou situaci na křižovatkách v blízkosti benzinek na výjezdu z města a k Bille, kde jsou ráno a odpoledne dlouhé kolony jak od UH tak od Brna. To radí už asi netrápí.

Igor Mauricio

Ještě dodatek. 350 přestupků za den neukazuje ani tak na neukázněnost řidičů, jako spíše na totální přetíženost I/50. Ale ono když tato silnice supluje v jednom silnici místního charakteru, silnici první třídy, mezinárodní spojnici i dálnici, to je pak těžké. A věčné vrtání do této silnice a následné objížďky přes okolní dědiny, to by místní mohli na toto téma psát slohovky.

Tomáš679.2

Ne, průměrných 350 zadokumentovaných přestupků za den jen na jednom místě ukazuje na obrovskou neukázněnost. A teď si vemte, co jich musí být jen za jediný den na celém území ČR.

Redakci bych rád poprosil zda je možné info o tom, kterého úseku této komunikace mezi Slavkovem a Holubicemi se to týká aby si člověk o logice či nelogice mohl udělat vlatní obrázek. Díky.

Nyvlt

Jak tataři tam letí snad už jen cizinci na které není asi metr (vymahatelnost bude sporná) a ostatní v noci, když ta fotopast není vidět 🤣

Tomáš679.2

Tak kde se potom tolik přestupků bere? Snad v zahraničí mají také značky s omezenou rychlostí,ne?

“ ostatní v noci, když ta fotopast není vidět 🤣“

A je před tímto úsekem dopravdní značení upozorňující na úsek se sníženou rychlostí? Jestli jo je snad jedno jestli je to ve dne a nebo v noci , ne? A pokud je někdo slepý, neumí číslice nebo si v noci neumí rozsvítit a by značení viděl nemá za volantem co dělat a jedno jestli cizinec nebo místní.

Igor M.

Dopravni znaceni tam samozrejme je, a dokonce (ve smeru do Slavkova) vzhledem ke dvema pruhum v jednom smeru je umisteno tak, aby bylo videt z obou pruhu, tj. jedno na leve a jedno na prave strane vozovky (kdosi se tu na to nekde nize ptal, tak odpoved i pro neho). Na silnici je i cara pro usekove mereni a ten radar je docela dost videt a nelze si ho zamenit s verejnym osvetlenim nebo s reklamou. Nemyslim, ze je duvod se domnivat, ze je to nejak spatne znacene.

Igor M.

Neukazuje. Vzhledem k tomu, kolik zde za den projede aut, je 350 ks naprosto zanedbatelne minimum.

Karel Mio

Jinak at se na me nikdo nezlobi, ale to je proste spatny design. Pri tvaru jaky tam je tam ma byt bud semafor (blbe reseni), jine usporadani pruhu (takze odbocujici z Velesovic smer Slavkov se neradi do prubezneho pruhu od D1, ale vedle, a plynuly prechod v dva pruhy, ktere tam jsou; takova reseni jsou treba na I/43) nebo idealne MUK, coz ale znamena stavebni upravu a zabor pudy, navic je to cele na takovem kopecku, takze by optimalni byl spis podjezd od Velesovic. Kazdopadne jen tak stykova krizovatka tam nema co delat.

Martin

Situace by se zásadně zlepšila, kdyby odcházela automaticky pokuta ve výši 2000 Kč na majitele vozu. Stal by se tzv. zázrak a počet přestupků by do měsíce od výše uvedeného klesl o 90 %.

Petr Šimral

Ani by nemusela být tak vysoká. Blbé je, že se sice situace dramaticky zlepší v místě s radarem, ale nezlepší se tam, kde radar není.
Já bydlím v radarově vyhlášené oblasti okolí města Říčany. Pod radary jsou všichni hodní a deset metrů za nimi už se zase spokojeně prasí až se práší za kočárem…

Ondřej

Všichni ne. Statisticky překračuje rychlost pětina řidičů.

Igor M.

Ano. On totiz majitel vozidla je vzdy zaroven dotcenym ridicem.

A on se uz k vyrozumeni o prestupku nedava “bonzpapir”, kde lze ridice uvest a cely problem pak jde za nim? Ja uz dlouho pokutu nedostal (max. splatnou na miste), tak nevim, ale driv datovkou chodilo vyrozumeni i ten “bonzlist”. Pravda, na firemni vozidla.

Vitek

Osobně si myslím že tyto radary situaci zhoršili. Pomohli v křižovatce to ano. Ale za koncem měření to jsou občas závody a to až do konce přes šrafování čáru. I náklaďák mě tam takto dost natvrdo předjížděl. A služební osobaky to ani nemluvím. A například to že když tam jedu na motorce tak cučím víc dolů na tachometr než dopředu na situaci. A to taky není moc bezpečné

Tomáš679.2

Ten kdo tady lamentuje nad neukončenými úseky prací nechť se projede po Trase Trutnov- Nová Paka. Místní samosprávy by se už také mohly zamyslte nad tím jak tam jsou značené začátky a konce obcí. Největší „faul“ který jsem v posledních dnech potkal byl vjezd do obce kde pod značkou začátku obce byla nejvyšší dovolená rychlost 70 aby po několika desítkách metrů byla osazená 50. A nebo co třeba tohle: 50 i za obcí. https://mapy.cz/turisticka?x=15.80568&y=50.53034&z=17&pano=1&pid=52316671&newest=1&yaw=4.283&fov=1.257&pitch=-0.102 Pak je třeba dávat pozor a nevýraznou značku ukončení snížené rychlosti nepřehlédnou (rády se schovávají za křoví, potvory) Člověk by řekl, že ten nájezd od benzínky… Číst vice »

Jiří Kocurek

To je problém s definicí, co je a co není křižovatka. Sice je tam i odbočovací pruh, ale není to křižovatka, protože se odbočuje na účelovou komunikaci.
Kdyby byly účelové obě, tak by tam byla přednost zprava. Jen se „v terénu“ nedá nijak zjistit, co je to. A ne že někoho napadne takovou povinnost vrazit jako přípelek do Zákona o … audiovizi, například.

Hans

Ulice Mlýnská je normální komunikací a neguje 50, která vešla 10 metrů dozadu v platnost 🙂

Tomáš679.2

Pokud je před touto křižovatkou na takto frekventované komunikaci omezení na 50 je to zcela logické z důvodu aby vozidla vjíždějící sz vedlejší nebo přejíždějící napříč měla dostatek času. Logické je také to, že pokud za touto křizovatkou není opět další značka se sníženou rychlostí platí 90.

Tomáš679.2

Rychlost se nedodržuje nikde. Ten kdo jede jak je dáno se stává překážkou ostatním. Bohužel. A když jsme u těch přestupků… 1. Cyklista za kterým řidič jede do kopce a vyčkává s předjetím, protože se blíží nepřehpedný horizont. Když cyklista na tento horizont vyjede a řidič se připravuje k možnému předjetí cyklista ladně začne najíždět do středu pruhu vedle svého kolegy, který jede předním. Tak buď ví, že za ním auto jede jak tady nědávno někdo tvrdil a pak je tento cyklista totální ignoirant a nebo nevěděl a pak není pravda, že cyklista vždy musí o vozidle které jede za… Číst vice »

Tomáš679.2

Já vím, že tohle je z velké části jiné téma, ale s ukázněností účastníků silničního provozu úzce souvisí. Agresivita, bezohlednost a neschopnost přizpůsobit se pravidlům a ostatním . To je to co lze na silnicích dnes vidět a počet vážných dopravních nehod je toho důkazem.

blue

A jéje, zase jeden podrážděný plechovkář, který si zasedl na cyklisty, ale chyby plechovkářů vůbec nevidí. Třeba takové „drobnosti“ jako:
– záměrné vjetí z vedlejší silnice před cyklistu jedoucího po hlavní (super když jedu na časovkářském kole, to se nedá zabrzdit a jen doufám, že to ten zmrd fakt stihne);
– předjíždění ve chvíli, kdy v protisměru jede cyklista;
– chorobná potřeba plechozmrdů vyučovat cyklisty za pomoci ostřikovačů;
– odbočení vpravo přes cyklistu, který pokračuje rovně;
Zkráceně řečeno – vy oplechovaní Mirci Dušíní, vychcípejte už!

Igor M.

Kolik ridicu skolite pri sve jizde na kole Vy? No, ale abych Vam jen nekrivdil, tak tu modu ostrikovacu jsem nikdy nepobral a vlastne ani nevim, kde se to vzalo – mam podezreni na nejakeho youtubera, to jsou ted vzory nas vsech… Vzdycky mne zajimalo, co by dotycnej delal, kdyby cyklista, pochopitelne vlivem velice prijemneho osvezeni vody urcene k cisteni celniho skla, spadl pod zadni kola automobilu, jehoz ridic ostrikovac pouzil. Ptal jsem se vsech 5 lidi, o kterych vim, ze toto delaji, a ani jeden nedokazal odpovdet (natozpak smysluplne).

blue

Nemám potřebu nikoho školit… Naopak, snažím se jezdit tak, abych nepřekážel, ale zároveň abych tou jízdou splnil její účel. Pokud je třeba rozbitá silnice, tak prostě pojedu tak, abych to bezpečně projel. Nakonec, i ten řidič auta bude kličkovat mezi výtluky a boulemi, možná i více jak já na kole.
Ten nesmysl s ostřikovači je starší, původním „autorem“ je jistý dfens… známá to figurka.

lada13

Moc tímto směrem na východ od Brna nejezdím. V červnu jsem tam jel. Výsledek – měl jsem to za 600 za 79 km/h. Zalepil jsem tak druhou pokutu za rychlost v mém životě i když jsem tedy vinu necítil. V tom stoupání od Brna jsem v levém pruhu předjížděl kamion co jel cca 60-65 v pravém pruhu. Jestli ta značka je pichlá jen vpravo u krajnice a já ji přes tam přes ten kamion neviděl, tak mi to dopravně moc dobře vyřešené nepřipadá. Abych o té 70 věděl, měla by být nějak zavěšena na konzole i nad tím stoupacím levým… Číst vice »

lada13

Proklikal jsem si tu trasu na mapách dle vašeho odkazu a měl jsem fakt smůlu. Je to jak, jsem předpokládal. Jediná 70 je vpravo v poli a v době, kdy ještě je tam ještě stále, byť už směřovaný ke sjíždění, ten levý stoupací pruh. Před kamion jsem se dostal až za tou značkou a až ke křižovatce už další 70 není a nad tím levým pruhem také nevisí, takže jsem to nemohl vidět. Těch 79 tak nepovažuji za svoji chybu, akorát mě to kvůli této nedokonale vyznačenému omezení rychlosti stálo 600, ale to přežiju. Hezký den všem na radnici ve… Číst vice »

Kernteriér

Tak se podívej znova.

Petr Šimral

Já tam tedy viděl sedmdesátky vpravo i vlevo. Právě proto jsem Vám ten odkaz posílal…

Lukáš

Na levé i pravé straně 70ka, obě ve žlutém reflexním čtverci. Pokud tohle přehlédnete, asi byste už řídit neměl.

Opět teror

Na dálkových trasách nemá nižší rychlost než 90 co dělat včetně obcí!!

Ondřej

To samé byste říkal o 150 km/h, kdyby to byl limit 🤷‍♂️

Frantík

Kdyby nejvyšší povolená rychlost nebyla v mysli řidičů jako zároveň nejnižší… (je to jenom jeden z limitů, další věcí jsou třeba jízda na rozhled, stav vozovky, atd…)

Lojza

A ta katastrofálně nepřehledná křižovatka ve Slavkově u nové Billy bo co to tam je už nikomu nevadí? Konšelům nevadí, nevydělává.

Lukáš

Vadí. Jediné řešení je však kompletní přetrasování I/50 kolem Slavkova (https://ibb.co/qrxGhjP), kterého se však dočkáme nejdřív za 15 let…

Nyvlt

To souhlasím, je to fantasmagorie

Šašek

Za překročení o 50 kilometrů za hodinu policisté udělují 5 trestných bodů. Dle mého názoru za takové přestupky mají být velké pokuty a odebrání řidičáku. Kdo chce závodit, tak ať si jede na závodní trať.

Kebab

Až přestanou být pravidlem neukončené třicítky s “prací” na silnici, kde ještě/už dávno nikdo nic nedělá, pak by se o tom možná mohlo začít uvažovat.

Jiří Kocurek

Vzhledem k absurdistánu by tam ještě mohla být značka „Slepá ulice“. Sice nic nezakazuje ani nepřikazuje, ale on projel!

Tomáš679.2

Víte bezpečně, že ukončeno není? Zrovna včera jsem jel jednou obcí kde bylo omezení 30. Skončilo poravdu pozdě. Někteří co mě předjeli se pak divili. Stejné je to s dlouhými obcemi kdy silnice vede lesem a po zástavbě nai vidu ani slechu. To se takhle člověk táhne 50, každá ho předjíždí a letí jak pominutý. A co na tom, že tato obec následně skončí a začně okamžitě další. Některé řidiče z aut vasadit a nechat je chodit tak akorát pěšky. Tak nadělají nejméně škody.

blue

Tak choď pěšky. Přesně to, co popisuješ, je naprostý nesmysl hodný porušování. A bohužel, spousta obcí právě do takových míst cpe radary, namísto aby třeba povolily sedmdesátku.

Ondřej

Jen informativně, „neukončené“ úseky jakéhokoli omezení stanoveného značkami končí následující křižovatkou.

Gale

Ta křižovatka by tam vůbec neměla být. Když už intenzity obvyklé pro dálnici jezdí po pouhé I. třídě, fakt by se tam mezi ně neměla motat ještě místní frekvence Velešovice – Slavkov..

Jiří Kocurek

Jestli by nešlo nějak zoficializovat tuhle trasu pro traktory a osobáky do 3,5 tuny: https://mapy.cz/s/cenepuhuhu
A tu problémovou křižovatku změnit jen na odbočení doprava, ostatní použijte MÚK v Holubicích, viz níže.

Gale

Jj, jen jsem měl fantasii ještě velkorysejší a napadla mě novostavba kousek jižněji – cca od čističky cca k Vašemu místu připojení na mk z Rousínova do Slavkova. Křižovatka by pak mohla zaniknout zcela.

Pedro72

Omlouvám se, ale vy jste fakt komici, posílat auta z Velešovic nad serpentiny. Tyhle rady bez znalosti situace jsou úžasné. Jen tak namátkou bych zmínil, že je tam omezení do 7 tun a že dostat se odtud na E50 znamená projet půl Slavkova, mj. kolem tří škol.

Lukáš

Vyjíždět od Velešovic je peklo. Běžně tam čekám minimálně minutu, o to víc lituji autobusáky. Ideálním řešením by samozřejmě byla MÚK nebo tunel skrz kopec, ale na takové radosti logicky peníze nejsou. 70ka je místě, i to, že platí pár metrů za křižovatkou se dá přežít.

Největší chyba křižovatky je v tom, že naproti vede ještě “jézéďácká” cesta do Křenovic, kvůli které nelze do křižovatky dát betonové panely a připojovací pruh ve směru na Slavkov. Pak by 70ka potřeba nebyla.

Jiří Kocurek

Těch pár metrů za křižovatkou se možná dá přežít, ale z pohledu bezpečného průjezdu křižovatkou je takové omezení naprosto k ničemu. Kdo dodrží 70 před, proč by neměl zrychlit za ní?

To je jako vyžadovat 50 km/h za zatáčkou, abychom na té rovince za ní nevyletěli.

mimochodem

Tak, jak mi v Nemecku pripada spousta veci „normalnejsich“, tak tuhletu vec – 70 km/h pred krizovatkou s tim, ze (nejspis) neni ukoncena samotnou krizovatkou, nybrz az znackou konec rychlostniho omezeni – moc nepobiram.

Muzu se to snazit ruzne „pochopit“ – ci uz tak, aby vyjizdejici z vedlejsi „nemuseli pospichat“ s rozjezdem a mohli se lepe/snaze zaradit…?

Ale pri jizde po hlavni silnici v primem smeru ten smysl proste ne a ne objevit.

Basak

Obchvat Slavkova mají věčně zacpaný a to jim nevadí a nic s tím neudělají? V tom poli je snad škola, nemocnice, nebo domov důchodců? Pach to tam často kontrolovali a jako prevence to stačilo. Celkem by mě zajímalo, jaká je vymahatelnost u cizinců, asi 00prd 🤣, přesto super příjem do pokladny města.

stapor72

Podle mého názoru by měli být radary a jiné represivní zařízení na místech, kde je významný počet dopravních nehod, aby tato represivní zařízení působila preventivně. Bohužel v tomto případě se, ale ani náhodou o takovéto místo nejedná. Statistika této křižovatky a dosti vzdáleného okolí, poskytuje údaje k pěti dopravním nehodám za jeden rok. Viz. https://nehody.cdv.cz/statistics.php Takže nejde o nic jiného, než kasičku, jako 99% případů umístěných stacionárních radarů.

Kernteriér

Až budeš vyjíždět z Velešovic s autobusem směr Slavkov, tak si na to, co jsi napsal, vzpomeň.

Jiří Kocurek

Autobus je vysoký a je vidět z dálky. Horší to má Babetista jedoucí do Křenovic – na to bych se osobně vykašlal a jel tankodromem kolem vody: https://mapy.cz/s/cutesutafo

Ostatně by to možná stálo za zvážení, zda nevést dopravu přes MÚK v Holubicích, silnici kolem vody náležite upravit a „tam nahoře“ povolit jenom odbočení vpravo z vedlejší na hlavní.

Mik

Jezdím kolem vody, cesta je opravena

Stráťa

Ten „tankodrom kolem vody“ už má krásnej novej povrch.

Jiří Kocurek

Díky, to jsem nevěděl, roky jsem tam nebyl.

stapor72

A co třeba místo stacionárních radarů udělat tu křižovatku průjezdnější, zrovna s ohledem na to odbočení vlevo. Rožšířit I/50 na každou stranu o 1m v délce cca 150 m na oba směry a pro odbočení doleva vytvořit středový připojovací pruh, místo klasické zebry doplněné plastovými zelenobílými nesmysly. Takže při odbočování vlevo stačí volno pouze ze směru Slavkov a neodbočující vozidlo od Brna směr Velešovice a následně plynulé připojení do provozu od Brna. Nebylo by to elegantnější řešení, než kasička na peníze a o mnoho dražší, než pořízení soupravy stacionárních radarů, by to také nebylo.

stapor72

Kdyby jsme se vrátili o 30 let zpět, a teď neberu hustotu provozu, tak byli řidiči ještě vychovaní a určitě za pár projetých aut, by ti někdo bliknul a pustil tě s tím busem. Já to dělám do teď, ať jedu v čemkoliv. Chápu, že tě to frustruje, ale to není o radarech, ani rychlosti, nýbrž o výchově řidičů. Kde jsou ty doby, kdy základním pravidlem byla plynulost silničního provozu.

Frantík

A stejně tak, i kdyby tam ten autobusák najel, řidiči mají povinnost se zachovat tak, aby odvrátili nehodu, ne si to tam pořád valit 70-90 a vytrubovat. Plynule zpomalit by stačilo.

Petr Šimral

Podle mého názoru tato křižovatka má omezení na 70 km/h zcela oprávněně a pokud těch 70 km/h nejsou schopni řidiči dodržovat, tak je tam radar zcela adekvátní.

stapor72

Jasně, na totálně přehledné křižovatce, kde kilometr dopředu vidím, že z vedlejší silnice se nikdo ani neblíží a já se tam táhnu jako smrad, jen proto že je tam radar. Jo to dává logiku. Už chápu, že kvůli vám jsou ty radary. Ale pokud nejste schopen průběžně vyhodnocovat dopravní situaci a adekvátně na to reagovat, a není podstatné čím, jestli zpomalením, či zrychlením, neměl byste vlastnit řidičské oprávnění.

Tomáš679.2

„Jasně, na totálně přehledné křižovatce, kde kilometr dopředu vidím, že z vedlejší silnice se nikdo ani neblíží a já se tam táhnu jako smrad, jen proto že je tam radar.“ To je úplně to samé jako když spolujezdec nastoí do auta a pak prohlásí “ já se radši připoutám, kdyby někde stáli“. Do….člověk se nepoutá pro nikoho jiného ale sám pro sebe!. Stejné jako s radary. Prostě tam platí 50km/h a basta. Osobně bych uvítal zrušit všechny informativní radary na které spousta lidí zvysoka kašle a místo nich osadit radary kde by se přestupek okamžitě zaznamenával. Plynulost provozu přichází tehdy,… Číst vice »

stapor72

Zvláštní názor povýšit pravidlo nad lidskou zkušenost a úsudek. Já tedy nemám pocit, že veškeré omezení a příkazy jsou zapotřebí, ale je to možná právě tou zkušeností a úsudkem. Apropo, jako příklad dát použití bezpečnostních pásů, je asi úplně největší zhůvěřilost. To že je někdo nepoužije, tak absolutně nikoho, vyjma sebe neohrožuje. Tam by stačila jednoduchá formulka o doporučení a v případě nehody nepřipoutaného účastníka, by si účastník hradil náklady na léčbu sám. To vidím jako správný přístup, který nechává zodpovědnost na dotyčném a nikoliv na žádném bezduchém příkazu a zákazu, když někdo jede např. 20 m do krámu pro… Číst vice »

stapor72

A ještě maličkost, nepoutám se a na informativní radary z vysoka kašlu. Já vyhodnocuji situaci, jak mám se mám momentálně chovat a nepotřebuji k tomu vůbec žádný příkaz ani zákaz. A světe div se, 3 500 000 km, bez nehody. Dle vašich měřítek, bych ale měl být minimálně už 100x mrtvý. Jestli to náhodou není tím, že já tím kormidlem umým smysluplně otáčet i bez veškerých příkazů a zákazů. P.S. nic nedodržuji a stále plný počet bodů, jak já to dělám…

blue

Bylo by hezké vidět, kolika nebezpečným a smrtelným situacím jste se vyhnul díky předvídavosti a přemýšlení ostatních, kteří řeší ty situace namísto vás… Viděl bych to na stovky případů, ubohý sobče.

Petr Šimral

Jasně. Ten horizont tam vidím asi jen já, hustý provoz na hlavní tam taky vidím jen já, všechny jedoucí devadesát až sto si tam dovedu představit taky jen já a pak se zkuste dostat z vedlejší na hlavní, což je to, o co tady jde.
Nejenom, že musíte hlídat díru v bližším pruhu, vy ještě se musíte rozjet a zařadit se ve směru vzdálenějšího pruhu. Vy jste sakra nikdy nemusel z vedlejší odbočit vlevo do hustého provozu na hlavní?
Naprosto nechápu, jak vůbec někoho může napadnout v tomto případě obhajovat plnou rychlost mimo obec…

stapor72

A co třeba si přečíst můj druhý příspěvek v diskuzi. Není tam náhodou odpověď ? A mimo jiné, není to o obhajobě ničeho a nikde, ale o zaslepenosti diskutujícího, který by nejraději nacpal veškeré rozhodování za svou osobu do paragrafů, příkazů a zákazů. Já jsem spíš za školení, prevenci, slušné chování na silnici a osobní zodpovědnost. Kam si myslíte že vede neustálé omezování a přikazování plus potlačování vlastního úsudku ? A to nemá pouze spojitost se silniční dopravou o které si každý myslí, že má patent na rozum, protože čirou náhodou má řidičské oprávnění, ale zkušenosti jak prvnička a reakce… Číst vice »

Igor Mauricio

Všem, kteří zde tvrdí, jak je na tomto míste radar zbytečný, přeji, ať si někdy zkusí s autobusem (nebo s náklaďákem) zkusit ve špičce vyjet od Velešovic na Slavkov, když se máte rozjet do kopce do malé mezery mezi rychle jedoucími vozidly, kdy ještě najedete do začátku rozšíření na dva pruhy, a pálí to tam každej kilo dvacet, aby předjel co se dá, a od Brna je horizont, za který není moc dobře vidět. Od doby, co je tam radar, se sice odestupy mezi auty nezúžily, ale pořád se dá lépe vjet do mezery mezi auty jedoucími 70 km/h než… Číst vice »

Nyvlt

Už i radar v polích? No paráda, hlavně že to kape do městské pokladny. Naprosto bezvýznamná křižovatka, kterých jsou v republice tisíce. Na co máme dopravní inženýry, nic nevymysleli oni umí jen kruháče a radary 🤣.

Kaštánek

Není to náhodou v místech, kde je křižovatka na Velešovice? Tam tu 70 celkem chápu.

Harry Style

proč 70KMH před křižovtkou? To je stejná logika jako v PRaze, kde před každou křižovtkou je 50KMH. Vzniká chaos a nebezpečí. Jakoby nestačilo české panikaření před každým semaforem a přechodem. Někteří jsou sto i zastavit na 0kmh

Jan

V Praze se před přechodem nezastavuje ani na 50 ani na 30. Když jsem mimo město, tak jsem rád že řidiči přibrzďují už zdaleka, takže můžu vykročit brzo a není ani třeba zastvit až na nulu.

Kernteriér

Samozřejmě, jen někdo má potřebu ze sebe dělat blbce.

Jiří Kocurek

O umístění radaru opravdu nerozhoduje dopravní inženýr. O tom rozhoduje buď obec nebo policie.

Ale proč si nekopnout do těch **** ytelygentů, co fistudovaly za peňíze ďelnickýho lidu.

Tomáš679.2

Tak jinak. Když bude „Stůj, dej přednost v jízdě “ někde v polích a křižovatka bude přehledná a nikde ani noha (kolo). Ta je tam také v takovém případě pro srandu králíkům a proto jí řidič nemusí respektovat?
Pak už chápu, že to na silnících vypadá jak vypadá a chápu všechny ty co z vysoka ne pravoidla kašlou když si je ohýbají podle svého .

Dan

Muze mi nekdo vysvetlit jak je mozne, ze je provozovatelem systemu mesto Slavkov u Brna, kdyz zmineny usek neni ani v jeho katastru, ale v katastru obce Velešovice?

Díky

ABC

trojková obec?

M19

Obec s rozšířenou působností.

Růža

Jedu do práce. Vesnice, obec nezájem. Pospíchači pospíchají, plná čára, 50-tka, 90-tka. Nezajímá. Co oni ti pospíchači ušetří. Kontrolovat, pokutovat a bude aspoň o hodně mrtvých a ubude nešťastných rodin. Pokuty směšné. Překročíš rychlost, klidně nim.pokuta 10 000 kč a brát řidičáky. Komu se to nelíbí, ať nejezdí. Vlastnit řidičské oprávnění není dáno z ústavy.

Jiří Kocurek

Až na to, že mrtví se stávají při zcela jiných přestupcích než překročení dovolené rychlosti. Alespoň to tvrdí policejní statistika.

https://www.policie.cz/soubor/informace-o-nehodovosti-prosinec-2021-docx-pdf.aspx

1. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky
2. přejetí do protisměru
3. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla

Radar opravdu neměří dopravně technický stav vozovky. A že je do zatáčky povoleno 90 km/h nezaručuje, že se dá projet 80 km/h za každého počasí. Bohužel na tom má ale podíl medální masírka dupající do lidí, že „dodrž povolenou rychlost a nic se ti nemůže stát“

Růža

Všeobecně se toho na silnici mnoho nedodržuje. Nakonec je to stejné jako u mašinfíry. Nestáhnu sběrač jako včera u Chocně, vykolejení vlaku u Planné.Je malér. Naštěstí na dráze je jinej ordnong. Příčina, nedodržění rychlosti. Je to tu samej odborník na jízdu vlaků a co říkáte, že prostě rychlost nebudu dodržovat řekne si fíra, proto že se mi to zdá zbytečně pomalé, vždyť je to koridor. Pokrytci do mě. Mám vás někde.

Jan

Nesrovnával bych silnice a železnice, ale řadové řidiče a profesionály. Když profesionální řidič překročí povolenou rychlost klidně i jen o 5 km/h tak za to má obvykle postih. Oproti tomu řidič „amatér“ si sám rozmyslí na jakou rychlost se cítí, značky ho nezajímají a radary nebo úsekové měření považuje za buzeraci. Mě vadí tenhle dvojí metr.

Kebab

Jak je ta pravda nepopulární, že? Nejčastější příčina nehod je nevěnování se řízení, které z principu s klesající rychlostí rozhodně neklesá, ale “rychlost zabíjí,” hlavně “pyráťy v BMW”.

M19

To první se též označuje jako nepřiměřená rychlost, tedy rychlost příliš vysoká.

blue

Ale ta paradoxně v nějakých 70 % případů vůbec nemá nic společného s maximální povolenou rychlostí jízdy na pozemních komunikacích. Vycházím ze statistiky, kterou nám promítali na letošním školení řidičů. 70 % nehod vzniklých nepřizpůsobením rychlosti se stává v rychlostech nižších než je maximální povolená rychlost jízdy…

Frantík

Ta rychlost je tam snížená kvůli tomu, aby řidiči mohli najet a přitom neporušili pravidlo přednosti v jízdě…

Rostislav Vizina

Je hezké, že tak město Slavkov chrání řidiče. Jen škoda, že na všem chce vydělat. Např 6 měs vybírali pokuty za zastavení na ulici Husova. Sice neoprávněně, ale výbrali hodně. Za vším milí zlatí hledejte peníze.

Radek Musil

Omezení na 70 na mezinárodní silnici nemá co dělat. Pokud to dopravní situace vyžaduje, tak je místo potřeba upravit, aby tam byla minimálně 90.

David

Ani ty nejbohatší země na světě si taková dogmata nemohou dovolit.

Jiří Kocurek

Ty nejbohatší země mají hotovou dálniční síť i na takovýchto trasách. Mezi Brnem a Trenčínem jsou 2 silnice první třídy a přes Bratislavu je to 130km zajížďka. Jiné dálniční spojení na Slovensko neexistuje. Pak se nesmíte divit tomu provozu.

David

Třeba Švýcarsko nemá s Rakouskem žádné dálniční spojení, s Itálií a Německem má po jednom a s Francií dvě.

Pavel Skládaný

Kdyby tam nebyly křižovatky a živí lidé, tak by ta omezení byla opravdu zbytná. Nutno ovšem vycházet z reality.

Rudolf

Zrovna na ty krizovatce by i místo na pripojovaci pruh bylo, pokud by tam někdo neudělal zastavku v polich

Kernteriér

A ten ti pomůže jak, když jedeš z Velešovic do Slavkova?

Frantík

Připojovací pruh jde i pro odbočení vlevo, ale teď jsou tam nějaké balisety…

Dachs

Imprese z tiskového prohlášení, které Slavkov vypustil do světa, má být taková, že je to tam strašné. Při intenzitách 28 tis. a 350 cvaknutých řidičů v průměru den to vychází na 1,25 % hříšníků, čili každý 80. řidič je vrah.
Neobhajuju magory, co mají potřebu zrovna tady jet kilem (ta křižovatka s vedlejší do/od Velešovic je bohužel koncipována tak, že si koleduje o maléry), nebo kteří na I/50 suverénně předjíždějí přes plnou, atp. Jenom bych se ptal, kde tento nový měřený úsek končí, aneb zdali se jakousi podivnou náhodou netáhne dál (sedmdesátku neruší křižovatka).

Jindřich

Zdravím.
Úplně přesně se ptám já, kde ta „70“ končí? A protože je to zjevné, proč ta „70“ nekončí tou křižovatkou?
Páni ušetřili za jeden sloup v křižovatce, kde by měla „70“ končit, a tou „70“ musí řidič jet, ještě dlouho za křižovatkou.
Jedná se o klasicky zbytečné omezování provozu ještě dále za křižovatkou, kde není žádné nebezpečí.

Mysel

Pani vubec nechteli usetrit. Pani si zcela planovane vytvorili krasne misto na okradani ridicu.

mlokXCM

Proč by ta křižovatka omezení rychlosti nerušila?

Leinad

Protože hodně lidí místo odvolání se prostě zaplatí.

Jiří Kocurek

Většina hříšníků projede měřeným úsekem rychlostí kolem 90 kilometrů za hodinu.

JSOU TO VRAZI DĚTÍ V KOČÁRKU!!!

Ale ten radar je mimo obec na silnici první třídy?!

Stan

Slavkovští konšelé tímto zveřejněním jen poukázali na svou neskonalou blbost.

mlokXCM

Měl byste asi uvést, proč si to myslíte. Většinou mají k dispozici věrohodnější informace, než jsou dojmy diskutujících.

Harry Style

Proboha proč je na tomto úseku 70kmh…. záchrana i jedinného lidského života : Aneb KSC výuka ve škole

Trn

Protože, pokud to tam znáš, z Velešovic a okolí tam denně potřebuje vjet sm Slavkov a Brno stovky aut,zejména v dopr.špičce. A to se mezi auta,co tam běžné frčela ne 90,ale kilo a víc třeba ráno fakt nedalo. A to píšu jako ten,kdo občas platí za rychlost a ten,kdo tam denně kolem 6.00 potřebuje najet z Velešek sm.Savkov s hodně rychlým MB nebo BMW. Teď je to menší adrenalin. Komentuj,co osobně znáš. Bolševiky si nechej na jiná témata.

Georg

co to je jedinny?

navratp

překlep

Lukaš P

Velky kulovy, v momentu kdy Vas vyfoti radar muzete projet klidne 250 km/h a nestane se nic, jen zaplatite pokutu. Az v moment kdy by jste mel problem se zaplacenim zacinaji zjistovat kdo ridil a jde o body..lepsi zaplatit a neresit :))))

ABC

No ne tak úplně – sprdelí nelze řešit to, co nejde řešit příkazem na místě. Tam už tedy zjištovat musí začít. Ale je pravda že když provozovatel odmítne oznámit, tak to zase skončí pokutou bez bodů.

Leinad

Riziko pokuty provozovateli za to, že si nehlídá auto, obecně nevylučuje, že poběží vyšetřování kdo řídil dál. A že se na to nějakou kriminalistickou metodou přijde.

Ares

A důvod proc je tam 70?

ABC

je tam značka, ne!

David

Za horizontem je křižovatka s velkým provozem.

Ketchup1970

Přesně tak , nechtěl bych tu křižovatku projíždět z vedlejší , těch minut než se na tahu I/50 udělá místo .. počítat s tím ze auto nejede 70 ale spíše víc …. Vo ústa i vohubu ..

Trn

Přesně tak,dokud tam nebyla 70,tak ráno najet od Velešovic sm Slavkov byl adrenalin jako prase,pustil tě od Slavkova tak 1÷2 auta za měsíc, stálo se tam dlouhé minuty…a čekalo a čekalo…teď je to o poznání lepší, ale ráno to chce být srdcař a vyjet tam hl.bez ohledu na auta od Brna.

Harry Style

jako srdcař a nedat přednost? to myslíš seriosné

Frantík

Pokud můžou ostatní řidiči čas na vás reagovat plynule, pak to není nedání přednosti.
Jenže zkuste to obhajovat, když to řidič valí 70-90 a nedává pozor, protože je na hlavní…

Lojza

Prd velký provoz na vedlejší! Je to jen lacíný příjem do městské kasy.

Pavel Skládaný

Protože je tam křižovatka, která je potenciálně kolizním místem. Redukce rychlosti na hlavní zvyšuje šanci na najetí řidiči z vedlejší a snižuje pravděpodobnost těžkých následků nehody, pokud by k ní došlo. V principu to takto funguje ve většině evropských zemí.

Karel Mio

Kdyz tam tolik ridicu nedodrzuje rychlost, nebude to nahodou siroke bezpecne misto, ktere slouzi primarne jako vyvar pro obecni rozpocet? Jinak pokud se nemylim, tak I/50 u Slavkova bude mit okolo 10 000 aut denne, takze rychleji jede kazdy tricaty? No to je hotovy armageddon.

Martin Verner

Ono široké je, rovné taky… ale je tam křižovatka s vedlejší silnicí, ze které je kvůli kombinaci hustého provozu a vysoké rychlosti problém na tu hlavní najet. Byla tam už spousta nehod. (Ne že by to nešlo řešit jinak než omezením rychlosti, ale to je nejjednodušší…)

Harry Style

Dávat přednost je POVINoST. No discussion

Stráťa

Už jsou rozsudky že to není tak absolutní – řidič dodržující pravidla nemá povinnost předpokládat hrubé porušení pravidel u ostatních.

A ta křižovatka je poměrně blízko horizontu takže autu výrazně překračujícímu rychlost se přednost prakticky dát nedá (rozhledové podmínky stačí na 70, na 120 už ne).

Harry Style

Je to absolutní. Nebylo bezohledným šoferům tvého typu se dříve nadbíhalo. Nedávno soud rozhodl, že nedání přednosti je jedna z nejnebezpčěnjších porušení. Díky takovým jako ty vznikají smrtelné nehody

Frantík

Pokud by uprosřed křižovatky byl nějaký statický objekt, a řidič valící si to 120 km/h by se jemu nemohl vyhnout, určitě by byla vina na něm.

Martin Verner

Řidič není povinen při dávání přednosti předpokládat neomezený rozsah porušování předpisů ze strany ostatních účastníků silničního provozu. (To by třeba tady nemohl vyjet nikdy nikdo, protože pokud to auto od Holubic pojede tři sta padesát…).
Ale především – rozsekanému vám bude úplně putna, že to byla cizí vina. Hřbitovy jsou plné řidičů, kteří by mohli mít na náhrobku vytesáno „Měl přednost“.

Frantík

Měl přednost, ale ani nezpomalil, když viděl přijíždějící auto…

M19

Dodržovat rychlost také. Sans débat.

David

Tedy řešením je podle vás namísto radaru před křižovatkou postavit za tím horizontem třeba kruhový objezd. Kdo tam nalítne ve 120km/h se sice zabije, ale Slavkov z toho nebude mít ani korunu.

Martin Verner

Kruhák sám to přesně z tohohle důvodu neřeší. Tu křižovatku by bylo potřeba přeložit blíž od horizontu ke Slavkovu. Jinak tam nepomůže ani značka, ani radar, ani nic jiného, vidět tam prostě nebude.

Harry Style

postavit MUK. Easy

Frantík

Něco na tom je, prostě přemostit to odbočení vlevo.

David

Při rychlosti 70km/h tam s horizontem žádný problém není. Ten (vertikální) oblouk je poměrně mírný.

Martin Verner

To je ale bludný kruh. Dokud je tam „jen“ značka, nikdo tu sedmdesátku nedodržuje. A navíc se velmi rychle jezdí z obou stran.
Pak někomu, kdo čeká už kolik minut od Velešovic na odbočení doleva, bouchnou saze, jak na potvoru se zrovna v ten moment vynoří závodník jedoucí sto dvacet, pokud možno ještě zametou někoho v protisměru, a následků máte plnou kukuřici.

Trn

Velešovice chtěly kruháč, PČR a správa silnic zamítly. Tečka.

Jindřich

Pokud vím, a viděl jsem i nějaká videa z těch nehod, tak se jedná o nehody při jízdě na/po hlavní silnici, konkrétně při předjíždění se takových závodníků po hlavní silnici.
Například ta ženská v audině, co předjížděla autobus, a když uviděla před sebou zelené balisety, narvala to z levého končícího pruhu do pravého pruhu, do toho jí předjížděného autobusu v pravém pruhu a do pole.

Gogo

V žádném případě nechci obhajovat ty co překračují rychlost, ale najděte si ten radar na streewiew, typické místo pro dotování obecního rozpočtu, 70 naprosto zbytečně v místě kde by mohla být 90, z jedné strany protihluková zeď z druhé cihlová zeď.

Franta Palkoska

Přesně tak, většina radarů jsou jen nefér zdrojem příjmu pro obce, Říčany by mohly vyprávět, a občan ovce ještě zatleská, jak se představitelé krásně starají o naší bezpečnost.

Martin Verner

Tohle není ten radar dole u zatáčky u vjezdu do obce. Tenhle je u křižovatky na Velešovice https://mapy.cz/s/puzakodako .

Gogo

Tak to ještě větší zhovadilost, dát omezení rychlosti a radar ke křižovatce kde je vidět na obě strany víc jak kilometr. Když jde obcím o bezpečnost ať si instalují radary, ale vybrané pokuty ať jdou do státního rozpočtu. Chtěl bych vidět kolik by jich zůstalo.

Gogo

Ona by ta křižovatka šla řešit jako kruhová, ale to by nebyl takový vývar.

digi

Tak když si jí řidiči z mýta zaplatí tak proč ne… Já chci taky železnicí jezdit rychleji ale stát furt nemění trasování železnic přitom u silnic s tím nemá problém..

Jiřik

Kruhák na mezinárodní silnici I. třídy mimo obec je zhůvěřilost a lidi, kteří je prosazují, patří namočit do dehtu a vyválet v peří.
Mezinárodní silnice pro desetitisíce vozidel denně má umožňovat plynulý bezpečný provoz, ne nutit každého účastníka provozu brzdit a zase se rozjíždět.

Jan

Jak teda chcete vyřešit plynulé připojení z vedlejší když je na hlavní takový provoz?

Milan

Evidentně často jezdíš tímto místem. Ta sedmdesátka je tam naprosto na místě. Pokud by se dodržovala není žádný problém s vjížděním z vedlejší od Velešovic a ani plynulosti to moc neubere. Teď tam skoro každej jezdí kilem a vjet tam bezpečně se prostě nedá. S autobusem se nebojím, prostě tam najedu a on ten blbec co to pálí od spoda kilo, kilo deset, kterého vidím, ale současně vím, že kdyby jel 70 nemusí ani sundávat nohu z plynu, prostě zpomalí. No ale najížděj tam s autem s děckama na zadním sedadle. Úplně stejně je řešená křižovatka u Lulče, vidět není… Číst vice »

Jan

Já teda od Velešovic vpravo na kilometr nevidím ani náhodou.

Dan

Souhlasím s Vámi, jen mluvíte o radaru na začátku Slavkova na ulici Čsl. Červeného kříže, ale článek je o radaru v polích za Slavkovem, kde už vůbec nedává smysl a jde jen o buzeraci řidičů 🙂

Zmíněný radar je v těchto místech: https://goo.gl/maps/4nXbf3Qi8ZpnxhKq6

Trn

Mluví o radaru při nájezdu z Velešek 🙂

Jozko

Ono ta 70tka tam je kvoli krizovatke na Velesovice, OK. Akurat, ze vzdy koncila kned za krizovatkou. Ale s nainstalovanim radaru predlzili tu 70tku daleko za krizovatku (smerom na Slavkov) a to uz je uplne zbytocne…

Jindřich

přesně řečeno

Jura

Podle (starych) google map, zadne omezeni po krizovatce neni, oni dali jeste omezeni za krizovatkou? Uz dlouho jsem tama nejel.

Jozko

Je to tak. Tu 70tku posunuli este dalej za krizovatku a je to celkom dlhy usek. Takze clovek ked chce predbiehat v tych 2 pruhoch vedla seba tak ma smolu bo radar. Nechapem k comu to je dobre. Jedine asi na pokuty…

Ondřej Holub

To je podle mě kvůli tomu úsekovému měření. Kdyby to úsekové měření bylo jenom kvůli dodržování rychlosti, tak končí křižovatkou. Ale to by potřebovali dvakrát tolik sloupů, takže levnější bylo prodloužit měřený úsek až za křižovatku.

Reálné řešení odbočení od Velešovice do Slavkova je připojovací pruh (uprostřed). Místo tam je, stačí nakreslit čáry. Náklady minimální, přínos velký. Používá se i jinde (např. u Kuřimi nebo v Lipuvce). Není to zakázané ani zákonem ČR, ani nařízením EU.