33 000 aut denně přijde dočasně o dva pruhy. Pardubická uzavírka desetiletí vypukne v červnu

Most Pavla Wonky. Foto: Pardubický krajMost Pavla Wonky. Foto: Pardubický kraj

Během omezení vznikne i pruh pro lidi na kole.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Někdo by se měl intenzivně „modlit“. Očekávám zvýšený provoz na sousedním mostu Kpt.Bartoše a ten (lidově řečeno) drží pohromadě „vší silou“. Odborníci tvrdí, že současný provoz vydrží 😁 No , pod dozorem odborníků opravovaný most u Chotěboře spadl, ve Studénce také, lanovka v Liberci také atd. atd. Němec by řekl: „Gott mít uns“ …

Alibaba

Na most kp. Bartoše je zakázaný vjezd těžkým vozidlům, včetně autobusů a trolejbusů, jezdí tam jako MHD jen krátké autobusy. Tím došlo ke snížení namáhání a zase by mohl chvíli vydržet. Prostě má své léta za sebou a nevhodnou konstrukci, kde se drží vlhkost je třeba vyměnit za nový moderní most.

J.Š.Hájek

Souhlas, ale ta chvíle bude aktuálně skoro 2,5 roku…

Radek Haňáček

To je pěkná blbost pruh pro cyklisty a chodník taky pro cyklisty a chodce to musela být hlava co na to přišla, veškerý provoz cyklistů po chodníku bych ve městě zrušil jen se motají navzájem a cyklistické silně vedou žádná ucta chodník je pro chodce proto ten název vy všeumělci koukám na úřadech samej odborník 🫣😡👎

Lumiere

Hlavně je otázkou, jak zúží stávající jízdní pruhy, když tam chtějí vložit dva cyklopruhy. Dva ve směru do centra a jeden z centra využívají linky MHD, ty snad zužovat nebudou. Takže zbývá levý pruh z centra a hlavně odbočovací za stadion. Anebo to dopadne stejným bastlem jako na Bělehradské, kde prostě zúžili jízdní pruhy a MHD holt jezdí i v pruhu pro cyklisty.

martin749

MHD používá na mostě jen krajní pruhy – pravý pruh na mostě poračuje přímo na pravý pruh na Sukově třídě. Takže zúžit lze všechny tři vnitřní pruhy. Při jejich zúžení na 2,5 metru se tam získá 1,5 metru pro cyklisty.

Alibaba

Asi nejste místní?

Já tento společný úsek používám běžně, a nevidím v tom problém, je to jako společná stezka označeno, jako cyklista tam nejezdím rychle.

Jirka

Zaujala mě a mírně pobavila formulace v podnadpisu, že vznikne pruh pro „lidi na kolech“. Vedle tedy bude pruh pro „lidi v autech“ a chodník bude pro „lidi na nohách“.
Hovorově a významově to je samozřejmě v pořádku, zaujala mě jen ta formulace, místo standardního „pruhu pro cyklisty“ 🙂

Alibaba

Třeba to myslely tak, že koloběžky a segweje (ty jsem v Pardubicích snad neviděl) tam patří taky.

MilanD

Hrabal, Kortyš, Kolovratník.. vzestupně od nejmenšího v hierarchi město, kraj, stát… Ale všichni na stejné mentální úrovni odborníků na dopravu. Tudíž nic moc.. Vlastně spíš nic než moc

Radek Haňáček

Přesně tak

ABCD

Nevím jestli se dá říci, že je blbá náhoda, že severovýchodní obchvat bude otevřen těsně po té. Ale asi jo. Chtělo by se říci i to, že by v infrastruktuře měla být mírná rezerva pro případ těchto náhle vynucenych oprav. Takže by ten obchvat měl stát dříve, jen bych nesměl vidět ekonomickou a obecnou situaci v ČR.
No uvidíme jak to bude vypadat…

Michal Dvořák

Tak samozřejmě že měli v plánu obchvat (dělá stát) mít hotový a pak teprve opravovat Wonkáč (dělá kraj) a pak most kapitána Bartoše (dělá město). Ale jaksi vlivem zdržení jednotlivých příprav na jedné straně a zhoršením technického stavu na druhé straně se to všechno sešlo v jednom termínu. Bylo by snadné jednoduše nadávat na úředníky na všech 3 úrovních, že nebyli schopni to zkoordinovat. Každý bude mít jistě dost pádných argumentů, proč zrovna on je v tom nevině. Nemám dost informací, co nejvíce o 2 roky zdrželo zahájení stavby JV obchvatu. Vedení města svou liknavostí dostalo stav mostu kapitána Bartoše… Číst vice »

Surio Mario

Oprava Wonkova mostu byla v plánu už na loňský rok, ale kraj to na žádost města odložil, protože město si vloni mělo vyřešit problémy s mostem v ulici kpt. Bartoše. Jenže ten se jim mezitím rozpadl pod rukama a tak holt bude souběžně omezen provoz na dvou mostech ze tří.

Lapil Z.

Podle mě jsou jak most kpt. Bartoše, tak Pavla Wonky, případy ba způsob Trojské lávky a dálničního mostu snad v Janově (ten průšvih v Italii): stav je problematický, ale vše monitorujeme. Zatím dobrý, nekudycta auta jezdit musí.
No, a v Pardubicích teď inženýři řekli dost, je nám líto, ale tady se jezdit nebude. Nikdo není zvedavej, aby ho tahali po soudech a ke všemu měl na svědomí iks mrtvých.

Surio Mario

Wonkův most je naopak příklad, jak by péče o mosty měla vypadat. Kraj 3 roky hlásil, že most potřebuje opravu a chce se s městem domluvit na termínu. Magistrát žebral o další a další odklady kvůli mostu v kpt. Bartoše, ale kraj vloni řekl: Dost, v roce 2024 začíná oprava, protože dál už to odkládat nechceme a nebudeme. Bylo to řečeno s celkem jasným podtextem: Nechceme na kraji skončit stejnou blamáží s propadajícím se mostem jako vy na magistrátu.

Alibaba

Wnka ani Bartoš zatím nespadly na rozdíl od jmenovaných.
U Bartoše se prostě projevilo stáří a nerozhodnost politiků mít jasný plán náhrady. Most navíc nebyl dělaný na takovou zátěž a dožil.
Wonka má konstrukční nedostatek v předpjatých lanech a proto se častěji kontroluje a už po třetí se budou lana opravovovat.