320 km/h z Balabenky do Lovosic. Správa železnic žádá o první razítko pro další rychlotrať
Vizualizace vedení trati VRT Podřipsko. Foto: Rusina Frei Architekti

Aktuální plány počítají se zahájením stavby v roce 2030.
Aktuální plány počítají se zahájením stavby v roce 2030.
Dokud nějaká vláda nepřipraví pořádný protiNIMBY zákon, tak se budeme moct kochat vizualizacemi ještě tak 50 let.
Asi by každý spíš uvítal aby jezdili řádně spoje Lovosice Ústí a zpět…ta zpoždění jsou tragédie…chudáci školáci a lidi co dojíždí…je to ostuda ČD
No a jak asi té spolehlivosti dosáhneme? Že by třeba vybudováním nové trati, díky které se uvolní kapacita na té staré?
Jestli to bude fungovat jako současná trať tak potěš koště, každou chvíli porucha ZZ, strzena trolej, sběrač nebo skokan. Sníh ve vexlích.
Každý by spíše uvítal řádné spoje Lovosice Ústí? No to určitě.
Uvedený odkaz na dokumentaci EIA mi házel chybu. Zde je správný odkaz: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV1283?lang=cs
To bude tóčo, az se do toho pusti dotcene nimby obce, ochranci syslu, brouku a pavouku, jakoz i zcela standardni a racionalni pripominkujici tepajici nesmysly z dilny Dobre spravy
Jaké nesmysly myslíte?
Je naprosto úžasná zpráva, že se daří posouvat přípravu VRT postupnými kroky. Nad čím ale kroutím hlavou je, že dokonce i tato VRT dokázala předběhnout VRT Polabí, která se měla schvalovat jako úplně první VRT.
Polabí se zaseklo na tom, že kraji trvalo 4 roky aktualizovat ZÚR. Před jejich aktualizací nelze podat žádost o EIA.
(Respektive lze, ale MŽP ji smete ze stolu, což se v Polabí údajně stalo)
Ano, nakonec o celý jeden den. EIA Běchovice – Světlá už je podaná.
Ať se to postaví kudykoliv, tak všude to bude někomu vadit. Trasa, která by nikomu nevadila, neexistuje . ´S tím se nic nenadělá. 😂😂😂
Ale, Vy byste ji za barákem také určitě nechtěl :-))
a vi se jak ty tunely budou koncipovany? 2 separatni jednkolejne tubusy? 1 dvoukolejny? nebo by tam snad nekdo myslel i kapacitne a dal tam koleje tri ci vice (zejmena pod Prahou)
Taky myslím, že na tak potenciálně vytížené trati (kde se budou vlaky rozjíždět do více směrů) jsou 2 koleje málo a chtělo by to aspoň 4.
Myslíte že by měly být čtyři koleje až k odbočce na Most? Nebo jen k Líbeznické spojce
Buď jak buď, myslím že u tunelů úspory z rozsahu nejsou moc výrazné, tedy že není o moc výhodnější dělat jeden čtyřkolejný tunel než udělat teď dvojkolejný a později druhý dvojkolejný (třeba i v trochu jiné pozicí, mohl by končit východněji aby se navázal na trať do Neratovic)
Obecně u 4 kolejí je problém je samostatně zapojit do Balabenky. Viz porovnejte, že z Prahy východu půjdou dvě koleje na Zahradní město a dvě do Libně.
Balabenka je obecně úzké místo. Bourat domy se tam nikomu nechce, takže to prostě je omezené. Konkrétně v návrhu v SP ŽUP se počítá s jednokolejkou Hlavák – Holešovice
Kolik vlastně čekáte, že tam toho bude jezdit?
R/ICE/ECE s tím, že tam bude dost rozboček do různých směrů z konvečních tratí, takže frekvence na střížkově bude třeba 12 vlaků za hodinu, možná víc. (kde a jak se otočí na hlaváku či jinde, nevím – SŽ nicméně měla nějaký dost chabý plán linkového vedení)
V tom návrhu linkového vedení je to bez líbeznické spojky 6.5 párů vlaků, 4 končí na hlavním nádraží.
No s tím že rozpočet na dopravu klesne příští rok o čtvrtinu tak nevěřím že by tohle vzniklo. Už i ten jejich magický rok 2028 čeká velké osekavani mozna na polovinu.
Tak on byl ten rok 2028 jistý i bez toho, ty stavby budou připravené a pak se určí ty nejpotřebnější a zbytek se bude dál odkládat
No jak se k moci dostane Havlíček, tak to stejně zařízne, protože se netají názorem, že na to nebudou peníze. Bohužel pak ale budeme 100 let za opicema.
Jsou potřeba peníze na darčeky
Ono je vlastně zajmavé, že to byla Babišov vláda, za které se vážně začaly VRTky připravovat a pravděpodobně to bude zase Babišova vláda, která je zařízne, protože velmi rychle zjistí, že potřebují penízepronašelidi. Jde na tom hezky vidět, s jakou lehkomyslností se příjmají strategická rozhodnutí, která budou mít záasdní dopad na generace a miliony z prostředků daňových poplatníků.
Sobotkova vláds
Ten přeci nespí a bude na tom makat…
Pokud se zastaví výstavba dálnic tak ne.
Ten tunel kolem Líbeznice, to je takovej bizár!
Ani ne, ale úplně stejně by to mělo být řešeno u ostatních obcí a bizár je, že Líbeznice jsou řešeny z nějakého důvodu tak nějak jinak a lépe. Bohužel tohle se nedá okecat.
Už i takhle bude problém na to sehnat peníze, pokud chcete každou novou liniovou stavbu zakopat pod zem kdykoliv prochází poblíž nějaké vesnice, tak už nepostavíme nikdy nic.
No dopadne to jako v Británii, kde museli práce kvůli zbytečným tunelům v polích v podstatě velmi silně osekat počet postavených km.
Šel by ten tunel použít pro přesmyk k líbeznické spojce?
Tak Sever bude nová pražská čtvrť? Už nestačí označení Praha sever (obdobně Praze východu, ale značný kus za Prahou). Zajímavé. Mohli by zkusit i Roudnici-Pole. 🙂
Tipnul bych si, že to je jen pracovní název
Já bych byl s tou žádostí opatrný. Co když si ministr rozmyslí, že chce u svého domečku ještě delší tunel?
(čistý sarkasmus, píšu pro jistotu)
A nebo nový ministr za pár měsíců se nechá pochválit, že ušetřil zrušením tohoto tunelu…
Stále mi nedává smysl umístění terminálu Roudnice až za odbočkou na Most. Když už, tak by dávalo smysl mít stanici umístěnou tak, aby šlo přestupovat všemi směry.
to by bylo spíš u Kralup, ale taky by mi to dávalo větší smysl
Už se na to dělá studie
https://zdopravy.cz/nova-trasa-pro-rychlovlaky-do-mostu-studie-proveri-trasu-pres-roudnicky-terminal-244159/
však se to ve studii bude ještě prověřovat jako varianta.
Mě nedává smysl přestupovat z vlaku od Mostu na vlak do Ústí, podle mě bude vždy rychlejší jet přes Ústí i do destinací typu Lovosice/Litoměřice.
A teoreticky byla navržena podobná stanice jako VRT Roudnice i na větvi do Mostu někde v úrovni Mšených lázní.
V Ústí, jsou suprlevné byty a díky VRT bude Ústí k Praze blíž než Benešov a spol. Takže ceny bytů tam vystřelí do nebes. 300%? Samozřejmě. No a my co investujeme v nemovitostech se konečně taky napakujeme :p VRT zdar a už aby to bylo!
Už v roce 2028!
Obávám se, že reálně se napakují tak vaše vnučky a vnuci…
A to ještě když dá RF pokoj a ne třeba Iskanderem do Spolchemky.
Scházejí mi dva podstatné časové údaje:
– rok zprovoznění úseku VRT Praha – Ústí/L., jako podstatná podmínka vašeho zbohatnutí
– alespoň přibližný rok vašeho narození – abyste to ještě stihnul (se napakovat)
Kdo by chtěl žít ve městě, kde je jistá menšina a bojíte se jít po ulici? Já ne. Tito lidé svým chováním ty ceny naopak snižují.
Jenom 30%
Pořád mi chybí sjezd v Líbeznicích, vlak Praha-Libeznice-Neratovice-Mělník každou půlhodinu by byl jistě velmi vytížený, pochybuji že tam bude takový provoz směr sever, že by se tam dva vlaky do hodiny nevešly.
V oznámění EIA je to zmíněno. Ne jako Líbeznická spojka, ale alespoň se tam o tom píše. Viz: „Stavba je koordinována mimo jiné s dalšími uvažovanými železničními stavbami, které by mohly mít vliv na technické řešení záměru. Jednou ze staveb je uvažovaná trať Praha – Neratovice, která by měla být zaústěna do stanice žst. Praha – sever. Zatím není zadána studie proveditelnosti, která by prověřila nutnost tohoto napojení. V dokumentaci EIA bude prověřeno variantní řešení v případě, že by tento traťový úsek nebyl realizován.“ a „Konfigurace nové železniční stanice Praha Sever byla navržena dle požadavků dopravní technologie se čtyřmi dopravními… Číst vice »
Silně pochybuji, že se tohohle dožiju a to nemám ještě ani Kristova léta.
A koho to zajímá? Diskutujte k tématu.
Mně ano a to mám skoro 2x tolik.
Tak se tady můžete předbíhat ve výkřicích, kdo se čeho dožije. To je jak u blbejch.
U vás?
bože to jsou tak zbytečné nářeky tohleto pořád, že vás to všechny baví furt
Nářky, když už
pokud lidé budou volit populistické strany co budou okecávat lidi tím, že to není třeba, pak to tu nebude. Proto volím současnou vládu a ne opozici, která by místo investování prožrala peníze pro kupování hlasů svých voličů.
Na druhou stranu, než řešit VRT aby lidi ze severočeského Mordoru mohli snadno dojíždět pracovat do Prahy, nebylo by lepší udělat něco pro to aby ta práce byla přímo tam a nebylo nutné mařit kvanta energie na vození lidí 100 km tam a zpátky každý den?
No co je něco?
Výhoda je, že přivezete jen ty co pracovat chtějí a vy je chcete, zbytek zůstane na místě, nezavazí a nedělá problémy…
Kde končí zdravej lidskej rozum, začíná železná vojenská logika…
Třeba když u nás chce někdo postavit novou fabriku, tak ji povolit pouze v Chomutově nebo Rumburku, a ne v Praze/Středočeském kraji.
Vzhledem k nezamestnanosti v St.C kraji a vysi platu, bych pochyboval ze zrovna tam vznikne nova fabrika. Problemem Sudet je, ze Ti co makat chteji uz delaji, Ti co by trochu chteli, tak zas moc casto do prace neprijdou a zbytek delat nechce. Takze z hlediska majitele budouci fabriky nic moc vyhled.
Třeba přestěhovat nějaké státní instituce (ministerstva, NKÚ, SŽ…..) mimo Prahu. Také významně daňově zvýhodnit investice v těchto smutných oblastech. Ono by to šlo, kdyby se chtělo.
Sorry ale právě kvalitní železniční spojení zrovna dost napomáhá tomu, aby i v těch Severních Čechách něco bylo. A už teď toho není úplně málo. To že je v tom regionu obecně bordel, má dle mého názoru jiné důvody (hledejme je na na magistrátech a krajském úřadě).
Navíc lidem zůstane trvalé bydliště na severu a tím i obcím RÚD.
No nejen to, ono to bude i opačný efekt, tzn. stěhování Pražáků ven z Prahy, kde si už dnes málo kdo může dovolit vlastní bydlení.
Asi to je také otázka peněz, na periferii nevyděláte tolik, jako v Praze. Sám jsem příkladem, co vydělám v MB o tom si v Liberci můžu nechat zdát.
V zásadě by to tak být mělo. A dobré železniční spojení jako doplněk, užívaný přednostně před méně šetrnou cestou větším množstvím aut. Jenže pro ně už jsme lepší cestu postavili, teď budou leda závodit. S možností na poli nad Roudnicí přesedlat…
No VRT je super a předpoklad, že by jednou bydlící v Jihlavě, Mostě, či Ústí nL, jezdili za práci do Prahy, či Brna vypadá logicky, jen uvažují o ceně jízdného denně tam a zpátky, aby se to tomu pracujícímu rentovalo, musel by mít hodně slušný plat.
Jezdit pár km autem může být ve výsledku mnohem dražší.
Z Pardubic do Prahy jezdí hodně lidí, a to je jízdní doba okolo té hodiny.
Koupíte si OneTicket na rok a furt to bude levnější než kupovat auto.
jenže tam jsou lidé co nechtějí makat a ta firma je pak v bankrotu. Proto je lepší, když lidé mohou za prací dojíždět. Mohou i Pražáci dojíždět za prací jinam.
Víc by to chtělo spojení Praha – Mnichov pod 1 hodinu a na 300 km/h a víc bez zpomalení a zastavení
Pokud někdy bude VRT tím směrem, tak určitě se zastavením V Plzni. A minimálně před ní určitě 300 nebude, neboť tunel z Ejpovic. A hlavně by to musel chtít němec.
Vy jste fakt jak flašinet, už několikrát vám tu bylo vysvětlováno že Praha – Mnichov pod hodinu ani postavit nejde, jedině že by to byl Maglev…
pod hodinu?
✘ Praha – Mnichov v ICE
✔ Praha – Mnichovice
Spíš to chce odpor cestujících k níže rychlosti a 320 aby vlak jel od Prahy až po Drážďany
Já myslím, že bude bohatě stačit odpor lidí kolem stavby. Když si člověk rozklikne GIS VRT, tak zrovna tím směrem, je tam těch připomínek naklikáno opravdu hafo.
Ale pokud máte potřebu se realizovat, tak si založte Sdružení cestujících za vysoké rychlosti a můžete tam být i prezidentem.
Vy si opravdu myslíte, že obří tunely mezi Litoměřicemi a Ústím, včetně toho pod řekou s podzemním nádražím někdo zaplatí v tomto století. To už víc věřím na let na Mars, ODSun v Brně a toto až třetí v pořadí. Nakonec mám dojem, že na tom prvním se maká nejvíc.
Aby se ten tunel zaplatil, tak se v něm počítá i s nákladní dopravou.
Jako je to dobře, ale to si opravdu nikdo nevšiml, že nejsilnější dopravní směr na Německo je směrem do Bavorska a ne do Saska? Jen není na železnici, protože tam žádná pořádně není. I vnitnostratni relace Praha Ústí vs Praha Plzeň jsou úplně jinde. Přesto se o železnici do Bavorska začalo mluvit teprve nedávno v opatrné variantě na 200kmh. Nejdřív se zarytě prosazoval koridor na Cheb s odkazem na jasnou mezinárodní dohodu, ale návaznost nikdy nepřišla.
Náklad směr Sasko jistě jezdí, zejména kontejnery do přístavů, ale zbytek tam jede hlavně protože jinudy to do Německa nejde.
To není jen do Saska, ale i do Braniborska. A uprostřed Braniborska je největší německé město, jenom asi 3x větší než Praha.
Myslím, že pan Sch uvedl Sasko, jako spolkovou zemi přiléhající k našim hranicím.
Z poslední věty jeho příspěvku to zcela logicky vyplývá.
A za ním je taky Hamburk + přes Severní Čechy se dá dostat taky do Holandska.
Za prvé, tímto směrem leží i Berlín, Hamburk, a také Kodaň a Stockholm. Staví se tunel mezi Německem a Dánskem, po jehož dokončení bude jízdní doba Berlín-Kodaň pod 5 hodin. Když bychom s pomocí VRT udělali Praha – Berlín za 2,5 hodiny, celkově to bude sedm, což už je snesitelná doba. Za druhé, stará trasa přes Kralupy je docela zatížená příměstskou dopravou. Vím o tom dost, jezdíval jsem z Řeže do Prahy. Tam by se ty dvě koleje měly nechat jen pro příměsto a ve špičce jezdit co 15 minut. Tím, že by odpadla potřeba předjíždění zpožděných ECček, by se… Číst vice »
SŽ si nedokáže ohlídat ani současný koridor Pha-DC a staví tu dalšího Potěmkina na papíře.
“což obyvatelům otevře dveře k novým pracovním i studijním příležitostem”
Takže díky VRT začnou obyvatelé severních Čech konečně více studovat ?
Kdyby chtěli studovat tak mohou přímo na univerzitě v Ústí.
Univerzita v Ústí je super, ale vážně nepokrývá všechny obory…
Ten pokles rychlosti na konci úseku je dán sjezdem na 090 a nebo tím plánovaným esíčkem za Roudnicí?
Ten pokles na konci není v reálu pokles, ale sjezd z VRT na 090, kde není více než 160.