32 metrů od srážky. V Jablonném nad Orlicí proti sobě jely dva vlaky Leo Express
Strojvedoucí si chybu uvědomil a začal brzdit.
Drážní inspekce zahájila vyšetřování mimořádné události, ke které došlo včera večer na trati 024 Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr. Ve stanici Jablonné nad Orlicí projel strojvedoucí vlaku Leo Express Tenders návěst zakazující jízdu a dostal se do postavené vlakové cesty protijedoucího vlaku. Oba strojvedoucí stihli včas zastavit, ke srážce tak nedošlo.
O události informovala Drážní inspekce. Provoz na trati byl na několik hodin zastaven. Chybu udělal strojvedoucí vlaku Os 7180 z Mlýnického Dvoru do Ústí nad Orlicí, který vjel do postavené vlakové cesty protijedoucímu vlaku z Ústí nad Orlicí. V případě obou vlaků šlo o jednotky Alstom Lint.
Strojvedoucí si chybu uvědomil a začal brzdit. „Čela vlaků byla od sebe 32 metrů,“ řekl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Nedošlo k žádnému zranění. Drážní inspekce zahájila vlastní šetření mimořádné zprávy včetně zpracování závěrečné zprávy.
Od ledna do konce července došlo na české železnici ke 100 případům nedovolené jízdy. Meziročně jde o nárůst o 21 %, loni za stejné období bylo 82 takových případů.
Leo Express uvedl, že událost byla chybou strojvedoucího, který je ve zkušební době. „S tímto konkrétním strojvedoucím bude rozvázán pracovní poměr. Pokud by nebyl strojvedoucí ve zkušební době, došlo by k pozastavení odborné způsobilosti do vykonání mimořádné zkoušky, včetně povinné účasti na trenažeru. Dopravce se soustředí na pravidelné a důkladné školení strojvedoucích a trénink strojvedoucích na simulátoru,“ dodal mluvčí firmy Emil Sedlařík.
V obou vlacích bylo dohromady celkem 20 cestujících, kteří byli v pořádku evakuováni. „Za dotčené vlaky byla zavedena náhradní autobusová doprava. Cestujícím bylo automaticky kompenzováno 100 % ceny jízdenky,“ dodal Sedlařík.