300 tun na kolech. Prahou projel obří železniční most, na Smíchově nahradí konstrukci z roku 1955

Tramvaje na Barrandov jezdí kvůli instalaci mostu přes Nádražní ulici celý týden v ostrovním provozu.
Během noci z neděle na pondělí mohli řidiči potkat v Praze netradiční nadrozměrný náklad. Ze základny Metrostavu v Horních Počernicích zamířila přes Jižní spojku a Barrandovský most až na Smíchov ocelová konstrukce první poloviny železničního mostu přes Nádražní ulici.
V některých místech jela souprava s nadrozměrným nákladem v protisměru, dopravní policisté proto v noci uzavírali křižovatky. Jinde se demontovala svodidla či semafory. Auto s nákladem měřilo 59 metrů a vážilo 310 tun.
Nyní bude kvůli instalaci nové ocelové konstrukce železničního mostu část Nádražní ulice uzavřena pro auta a tramvaje až do neděle 27. července. Jde o úsek mezi ulicemi U Železničního mostu a Kotevní.
Většina tramvajových linek je ukončena v zastávce Na Knížecí, mezi Andělem a Smíchovským nádražím jezdí náhradní autobusová linka X12. Slivenec a Barrandov obsluhuje v ostrovním provozu tramvajová linka 5 a v noci linka 90, které jedou v úseku ze Slivence na Smíchovské nádraží.
Zprovoznění v listopadu
Výměna mostní konstrukce je součástí rekonstrukce Smíchovského nádraží, kterou provádí Správa železnic. Dovezená konstrukce se začne na most usazovat v úterý po 22. hodině.
Podle Davida Kabeleho z tiskového oddělení Správy železnic se nyní usazuje zhruba polovina mostu, tedy jedna kolej. Původní konstrukce z roku 1955 byla snesena letos na jaře, od té doby se po mostě jezdí jednokolejně.
Obrazem: Na smíchovském nádraží začalo bourání. V únoru zmizí mosty, začne stavba 4. nástupiště
Na nové konstrukci se spustí železniční provoz v listopadu, poté se začne nahrazovat druhá polovina mostu. Na ní vzniknou nově dvě koleje, celkem tak bude most v roce 2028 tříkolejný.
Ze třech mostů umístěných mezi Smíchovským nádražím a Vyšehradským mostem přes Vltavu bude pouze tento přes Nádražní ulici po rekonstrukci trojkolejný. Zbylé dva nad ulicemi Svornosti a Strakonickou se budují pouze jako dvoukolejná mostní provizoria a zkapacitnění se bude řešit až v budoucnu.
Samotný projekt novostavby či rekonstrukce navazujícího Vyšehradského mostu mezi Smíchovem a Výtoní však bude mít koleje tři. Správa železnic to považuje za nezbytnou podmínku pro budoucí provoz vytíženého úseku.
Mosty na Smíchově se rekonstruují dvoukolejně. Navazovat přitom mají na trojkolejný Výtoňský most