300 kilometrů rychlodráhy hotovo za pět let. Čína otevřela další trať s rychlostí 350 km/h
Čínský rychlovlak CR300AF na nově otevřené trati Nan-ning - Kuej-jang. Foto: CRRC
Propojí vnitrozemí s přístavy a letovisky na jihovýchodním pobřeží země.
V Česku bude prvních pět kilometrů za 300 let….
Horizontální trať si ještě dovedu představit, to je v podstatě jakákoliv trať vedoucí po vrstevnici, ale jak chtějí stavět ty vertikální, to tedy nechápu. Nebylo by lepší psát raději severojižní a východozápadní?
Zeman měl pravdu. Máme se od nich co učit. O dopravních stavbách to platí dvousetprocentně.
Tak se tam prosím vydejte a nevracejte se.
Proč by se pán neměl vracet? Pokud někdo dělá něco lépe než my, tak je logické se ptát jak to dělá. Co bychom měli udělat jinak, lépe. Ať se to někomu líbí nebo ne tak čínská ekonomika je 2. na světě. A v mnoha oblastech se nyní bez Číny neobejdeme.
A kolik při té stavbě zahynulo lidí, v jakých podmínách pracovali a za jakou mzdu se reálně nikdy nedozvíme.
Schválně bych kouknul na pár videí na YouTube od serpentza, která v tom ‚ráji‘ žil 14 let.
Celý systém VRT je v obrovské ztrátě, lidí jezdí každým rokem čím dál tím méně.
Pilíře mostů a viaduktů, staré byt‘ jen pár let, se viditelně drolí – a tak by se dalo pokračovat.
What a shitshow.
O tom si u nás můžeme nechat jen zdát. 60 kilometrů za rok.
Naši předci před 100 a více lety by to dokázali, ale dnešní úředníci jsou tak zdegenerovaní, že víc jak 600 metrů za rok nejsou schopni.
Síť VRT stavěna salámovou metodou po pár kilometrech se možná dočkají naše vnoučata.
I tady by se to zvládlo. Pokud by se nehledělo na nějaký osobní vlastnictví, ekologii nebo hygienický předpisy.
A pracovalo na tom několik tisíc dělníků jako v Číně. Což je ten zásadní rozdíl. Ona totiž mechanizace neznamená zkrácení doby stavby, jen ušetření pracovní síly.
Stačí se podívat na nějaká videa, jak se v Číně staví. Většino u na obdobné stavbě pracuje řádově víc lidí než u nás.
Achjo, zase argument „naši předci“…
Zajeďte se podívat na nějakou naučnou stezku k prvorepublikové trati – hezký příklad je třeba smyčka přes Telgárt, ale je jich hodně – a dočtete se, že to stavělo několik tisíc dělníků za mizerné peníze a v docela příšerných podmínkách. Několik desítek jich tam zahynulo při nehodách a úrazech. Stavby jsou to působivé, ale pro dnešní potřeby nedostačující. Tolik k tomu.
Předek stavěl železnice Vídeň-ČR, z dopisů si moc nestěžoval, byla to spíš jedna z mála možností, jak tehdy vydělat groš.
No a co? My zase budeme napřed: https://www.bugemos.com/?q=node/571
Silně zadlužená Čína, která si stavěním mnohdy zbytečné infrastruktury uměle zvyšuje HDP, opravdu není vzorem. Nakolik jezdí dané vlaky mimo páteřní tratě opravdu vytížené? Čína skoro ve všech ukazatelích stojí na hraně ekonomické krize, ale dál na dluh staví a staví jak zběsilá. V Číně je až 85 milionů nevyužitých nových bytů, které nikdo nekupuje. Developeři krachují, protože zvládají splácet svůj dluh (u státních bank, které za účelem zvyšování HDP půjčovaly na stavbu zbytečných domů), silně zadlužené provincie rozprodávají majetek, protože jim vyschly příjmy z pronájmu pozemků developerům. Lidi tu žasnou nad tím, jak Čína staví a staví a přitom… Číst vice »
Oprava : developeři nezvládají splácet dluh
Nezapomínejte, že tu hodně lidí takové režimy v hloubi duše obdivuje.
Ano. A vlastně nechápu proč.
Protože zbavují jednotlivce odpovědnosti za sebe sama. Podstatné části lidí to – pro mě nepochopitelně – vyhovuje, aniž by to kdy otevřeně přiznali.
Přesně, spousta lidí nedokáže nést za svůj život odpovědnost. Nedaří se? Je to přece vina ostatních, stát se má o mě postarat! A teď se musím jít uklidnit a dát si Braníčka.
Bohužel s internetem vychází najevo, kolik těch lidí je. Lidí neproduktivních, netvořivých, o to více závistivých a nepřejícných. A když něco nemohou mít, tak ať to nemají ani ostatní.
Na to nezapomínám, naopak mě to docela frustruje. Ale holt gaussova křivka rozložení IQ v populaci je v tomhle neúprosná. Aneb dle vyjádření jednoho nejmenovaného exprezidenta 30 % populace je slabá duchem.
Dejte si hadr na hlavu, ony ty režimy většinou obdivují a to zejména ti co těm předchozím byli nejvěrnější, abychom se ještě i z Hradu nedočkali od soudruha prezidenta befel ať se učíme čínsky
Frustrace ze života, level 1000?
Čína už podle novinářů krachuje 30 let a stále nic. Dálnice se většinově splácejí z mýta, zbytek je sice na dluh, ale není to tolik. Komunismus je v Číně v politice – pouze jedna strana, ale v ekonomice mají větší kapitalismus než v Evropě – mají nízké zdanění, méně dotací a méně byrokracie.
Ne, Čína dle novinářů opravdu nekrachuje 30 let. Nevím, kde jste na tuhle blbost přišel. Naopak novináři psali o Číně celá léta nesmysly. Ačkoliv někteří analytici a ekonomové včetně těch čínských před tím, kde se teď Čína nachází, varovali už před mnoha lety. Novináři ale byli dal opojení čínským růstem a ještě před rokem psali články, jak Čína na Covidu a válce na Ukrajině vydělá a celý svět převálcuje. Nastudujte si makrokonomické údaje z Číny, abyste nemusel psát zcela zbytečné a zavádějící komentáře. Nezaměstnanost je nejvyšší za posledních X let, především mezi mladými, export a průmyslová výroba výrazně padá, domácí… Číst vice »
Moment – z čeho jste čerpal? Podle gúúglu je čínský dluh (za 2022) „jenom“ 76,9% HDP a nezaměstaných podle factbook 4,82% (mladých do 24 let 11,4%). To se teda nijak zvlášť nevymyká od Evropy. Až na inflaci, ta je prý (opět podle factbook) 0,98%.
77 % je jen čistě státní dluh, píšu tu o celkovém dluhu včetně domácností, firem a místních „samospráv“.
Údaje o nezaměstnanosti máte zastaralé. Současná je 5,3 % a stále roste. Na čínské poměry je to hodně i s ohledem na typickou přezaměstnanost v státním sektoru (aneb způsob, jak stát a strana v jednom „harmonizuje“ společnost). Nezaměstnanost mladých do 24 let bylo v červnu přes 21 %, než čínský statistický úřad radši přestal údaj zveřejňovat (tak jako spoustu jiných, které se straně nehodily do krámu).
viz: https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/284404-cinska-ekonomika-zpomaluje-rust-nezamestnanost-mezi-mladymi-je-na-rekordnich-cislech
Díky 🙂
Nezaměstnanost mladých rapidně roste, vsichni chtějí na vysokou školu a ty jich ročně vyplyvnou 100000. Na jedno volné místo je až 1000 uchazečů. Čína začíná mít problém. Stejné je to v Jižní Korei i Japonsku. Mladí si nejdou schopni najít práci.
Mladým lidem se prostě nechce makat za pár peněz. Chtějí podstatně lepší život než měli jejich rodiče, z nichž mnozí si života moc neužili.
Podle bolševiků všeho druhu už 100 let krachují Spojené státy…
A ještě podle nich dalších 100 let krachovat budou.
Jen tak pro zajímavost.
https://sinopsis.cz/zakladni-organizace-ks-ciny-v-home-creditu/
Hlavně že my se máme s byty a nabídkou za hubičku čím chlubit 😄 Nevím co dneska, ale před pár lety jsem se byl podívat na nový pro rodinu v bytovce nebo spíš menším novém paneláku. Bylo tam jen pár nájemníků, ceny už tenkrát nekřesťanské avizovaný 3+1 jak kotce a nejlepší na tom bylo to, že stěny, včetně chodby byly do různoběžníku, takže si asi dokážete představit jak by se tam dal nábytek…..
Jenom kolem 3 miliard lidí vlaky za rok, většinou dlouhé vzdálenosti, vždyť to je úplně nic..
České dráhy loni přepravily 157 mil cestujících, to je 15 násobek počtu obyvatel ČR. V Číně je to jen dvojnásobek, takže má co dohánět 😉
ČR má velmi vysokou hustotu zalidnění, to se nedá s rozlehlými zeměmi srovnávat. ČR, Belgie, Švýcarsko, Rakousko, to jsou všechno země, které tento poměr mají ze všech nejvyšší.
ČR má přibližně stejně vysokou hustotu zalidnění jako Čína. Jestli má něco mnohem vyššího, tak je to hustota železniční sítě 😉
Další otázka je, kolik z těch 3 mld. bylo cestujících ve VRT a to je podstatné.
V České republice by na podobné dílo bylo zapotřebí 30 let 😀
přidej 😀
Tak jestli obdivujete postup „Ťuk ťuk ťuk, dobrý den, my jsme z komise pro stavbu VRT. Půjde přes váš barák. Máte měsíc na vystěhování, tady máte klíče od nového bytu na sídlišti v Mostě. Stížnost proti rozhodnutí komise není přípustná. Na shledanou.“, pak je to v pořádku.
To se to pak staví!
Tam jsou bytové kompenzace úplně jinde, než ekvivalent paneláku v Mostu. Co do ceny nemovitosti, nebo ekonomické atraktivitě místa.
Aktuálně jsom v tom segmentu asi tak 1000 let napřed před USA.
Před USA je leckdo. V Evropě např. Španělsko.
Jenže v USA víc řeší ekonomiku takového projektu, tak postaví takovou trať kde to opravdu budou lidi používat a zaplní ty vlaky.
A hlavně v USA to nikdo nebude dotovat. Bude to čistě komerční projekt.
Než se bude někdo odvolávat na Čínu bylo by fajn zjistit si místní poměry a jejich 😀
Víte, ono je to smutnější. Většina těch myslitelů, co se tady rozplývá nad tím, jak rychle soudruzi v Číně stavěj, by nějakou tu diktaturku uvítala i tady u nás. Samozřejmě s představou, že oni by patřili mezi ty, kdo by měli v ruce obušek.
Pamatuju, jak tady pár let na zpátek stejná rudohnědá parta hýkala nadšením nad rychlostí stavby Kerčskýho mostu
Když jsme tady tu diktaturu s obušky měli, tak stejně žádnou VRT nepostavila (a v podstatě ani moc dálnic – 500 km za 40 let není nijak úctyhodný výkon)
Klasická obhajoba: tenkrát to budování světlých zítřků dělali špatně, ale nyní by se to určitě udělalo správně!
Ne, neudělalo.
Bla bla bla.
Já o „nyní“ nepíšu nic.
To jsme se asi nepochopili. Narážel jsem na lidi, kteří tvrdí, že se nic nestaví, protože nemáme diktaturu čínského ražení. Když někdo zmíní, že za diktatury se taky nic moc nepostavilo (jako Vy), tak vytáhnou tu moji „obhajobu“.
Další obhajoba byla, že aut bylo málo, tak na co stavět dálnice. A železnice má daleko větší kapacitu, když všechno jezdí 100, max 120km/h, tak na co rychlejší tratě 😀
Tak to se omlouvám, nepochopil jsem to žo myslíte v podstatě ironicky …
Čína začíná tvrdit že s dnešními prostředky ten leninský komunismus konečně dosáhne a díky tomu to bude asi první země s digitální měnou.
K té ceně a době trvání stavby mě napadá otazka: Jak se asi liší výkup pozemků v ČR a v Číně? 🙂
Od té doby co stát platí za pozemky osminásobek jeho ceny už v Česku stavby na výkupech pozemků obvykle nestojí. EIA + územní řízení + stavební řízení a příslušné dokumentace zaberou většinu času přípravy stavby (tedy od schválení v centrální komisi).
To jsem tak nějak z toho vyjádření majitele Wedosu úplně nezaznamenal. Nemyslel jste osminu ceny? Ale třeba si vymýšlí (jak si obvykle řekne ta většina, které se to netýká).
Výkup v Číně neexistuje. Je to vyvlastnění jestli pozemky vůbec někomu mimo Čínskému státu patří. A když budete mýt štěstí, se o tom dozvíte před příjezdu bagru. Jestli se to vám nebude líbit, vám najdou možnost žít ve vězení a nebo v koncentráku. Tam to je výborně. Nové zaměstnání nemusí hledat, nemusí nikam dojíždět. Práci mu přidělí hned na místě. 😉
https://www-spiegel-de.translate.goog/wirtschaft/soziales/landnahme-in-china-a-884154.html?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp
Zase taková katastrofa to není. A kromě toho se naučte psát gramaticky správně, já štěstí teda nijak „neumývám“.
Naučte se tolik cizích jazyku jako ja. Potom můžete být arogantní. Ale do té doby bych na vašem místě byl v klidu a poučoval sám sebe jak se slušní člověk chová.
Tak kolik jich umíte. Pochlubte se, já umím Norsky, Slovinsky, Polsky, Anglicky, Německy a trochu i maďarsky.
Jste si jistý s tím vaším názorem?
https://www.estav.cz/cz/6440.chatka-uprostred-dalnice-nebo-rodinny-dum-mezi-mrakodrapy-prekazky-cinskych-developeru
Přesně tak. Zákon z roku 2007 mění diktaturu na právní stát s nezávislými soudci. 🤡 Je to jen kus papíru a při 1,4 miliardy obyvatel se najde pár stovek výjimek. Velmi přesvědčivé! Zákon zakazuje vyvlastnění půdy, pokud k němu nedošlo z důvodu velkého veřejného zájmu. Zákon posiluje postavení obyvatel, ale neodpovídá na otázku, kdy je stavební projekt ve veřejném zájmu. Ten v podstatě definuje pouze Komunistická strana Číny. K tomu musí být domnělí vlastníci nejprve schopni prokázat vlastnictví, což se obvykle neděje. Právní spory nejsou pro většinu Číňanů možné z různých důvodů: buď o této možnosti nevědí, nebo je jim… Číst vice »
„Zákon zakazuje vyvlastnění půdy, pokud k němu nedošlo z důvodu velkého veřejného zájmu. Zákon posiluje postavení obyvatel, ale neodpovídá na otázku, kdy je stavební projekt ve veřejném zájmu. Ten v podstatě definuje pouze Komunistická strana Číny.“
Takže hodně podobné jako v ČR, jen se rozhodující instituce jmenuje jinak..
„Jak vypadala „tvrdší“ jednání, primátorka konkretizovat nechtěla. „Někdy došlo i na vyvlastňování…“
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/obchvat-trinec-palkovska-moder-rsd-vykupy.A230822_745052_ostrava-zpravy_jog
Já si dovolím silně nesouhlasit s tím popisem místních poměrů majetkové evidence půdy. Předně, ta nikdy nebyla centrální, prostě nebyla možná, dokud nebyla digitalizace. K té historii: pokud by to bylo tak jak píšete, tak se doteď utápíme v pozemkových sporech o vlastnictví. Hlavně rozdíl je, že komunistické časy zde přišly do systému s pečlivým registrovaním vlastnictví po rakouském a německém vzoru. A také tradice – lidé to samy chtěly. Ano, souhlasím, že změny pozemků za dob JEP byly příšerně registrované. I sám komunistický režim přišel, že to je neudržitelné a zavedl EN. Co je ale podstatné, že dřívější režim… Číst vice »
Píšete to jako místní (čínský) znalec nebo jako místní (český) agitprop?
Tá Čínska kópia ETCS je L2, alebo je to inak riešené?
https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Train_Control_System
Ďakujem. Tak že je to L2 s prenosom návestí do vozidla bez potreby vonkajších oddielových návestidiel.
Tohle je vždycky zajimavé porovnávat. Nemusí jít jen o Čínu vs. Česko. V New Yorku se už x desítek let plánuje metro na východní straně Manhattnu. Během příštích dvou let se má začít stavět 2 fáze 2nd Avenue Subway. Úsek v délce 2,4km se 3 stanicemi má stát 6,2 mld. USD!!! Za tu cenu během cca 15 let od počátku plánování po dokončení zvládne Tanzánie vybudovat elektrifikovanou trať evropských parametrů na 160 km s ETCS (staví to Turci) z Dar es Salamu prakticky přes celou zemi.
Ono je něco jiného stavět koleje na povrchu kde kromě buše a lvů nic není, staví to dělníci ze zemí třetího světa za pár šupů, a nebo stavět ve skále pod městem, které je už teď protkané tunely se vším možným a staví to dělníci za západní platy.
Vzdyt jasne. Já tim chtel ukazat, ze v podminkach huste obydlene civilizace s komplexnim pravnim radem je vsechno procesne I nakladove daleko slozitejsi. Coz je tak trochu z jedne strand paradox, kdyz se and tim zamyslime.
tohle se ale neda porovnavat. vubec.
Bral jsem to jako ilustraci urciteho paradoxu. Nesrovnavam ve smyslu, ze se podivuji.
Takové porovnání jsou vždy na ho…. Jasné nadprůměrný hotel s různým zařízení (bazén, masáže atd) v Tanzánie stojí u moře okolo 30-45 € noc. V NYC budete mýt štěstí když najdete pokoj s čistou posteli, svoji malé koupelny v jižní části Brooklynu za 150 €/noc (ale až červenci 2024). To je část která není Bronx (Brnox😅), ale také to není Manhattan. Tam to bude za 450€ když to má být něco jak v Tanzánie…
V Čechách se nažeru a nachlastám v hospodě do 10€. V Německu 25€….
Jenže ono postavit něco a provozovat jsou dvě různé věci.
Nigérie si taky postavila železnici. A krásnou.
Teď vyhrává ceny za nejčistší provoz světa:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nigerie-afrika-zeleznice-verejna-doprava.A230829_144536_eko-zahranicni_thee
A v té Tanzanii, to je ta trať co se na Wiki píše že tam jezdí JEDEN pár vlaků týdně, cesta podle jízdního řádu má trvat 36 hodin, ale běžně trvá i 50 hodin ?
Tohle je zpusob jak si Čína zavazuje africké země.
Teď pár bláznů začíná tvrdit, že bychom to měli dělat i u nás v Česku jako Číňané: – Bezpečnost stavebních dělníků není důležitá. Na co dvě ruce, stačí jedna ruka aby se chudák mohl nažrat. – Na vlastnických právech soukromých osob nezáleží. Takže kvůli estakádě má být celá vesnice přesídlena do paneláků. – Ochrana přírody je druhořadá. Prostě se kreslí rovné čáry krajinou. Pravčickou bránou povedeme VRT. – Také se obejdeme bez stavebních norem. Prostě smícháme tvaroh, cement a písek dohromady a strčíme tam čínské nudle pro výztuž aby vznikl kvalitní beton, jaký je stále častěji k vidění na stavbách… Číst vice »
Muzes si tady hejtovat Cinu jak chces, ale EU je zas uplne druhej extrem.
Já bych to negeneralizoval ne EU, většina nesmyslných norem je čistě českého či dokonce rakousko-uherského původu.
Díky Davide, ano. Na úřadech v Čechách to je jak za Švejka. Ono už taková běžná věc jak pošta je hrůza. Razítka jsem na německé poště viděl naposled před 20 let a už to byla výjimka. Anebo podací lístek: To už dobrých 25 let v Německu není nutné vyplnit. Dostanete “Einlieferungsbeleg” s číslem pod kterým dopis do dvou dnů dorazí. A ještě nemusím na poštu. Zaplatím si to on-line, vytisknu tento kód s adresou na obálku, hodím do schránky a vlastně pro vyzvednutí vidím v portálu že dopis je přebrán – a platí to také u soudu. A pro normální… Číst vice »
Když už jsme u té pošty, podle mě největší český nesmysl, který u nás přetrvává ještě z dob rakouska-uherska (konkrétně od roku 1854) jsou kolkové známky. Do dnes například pokud chcete požádat stát o apostilu na nějaký dokument, který chcete uznat v zahraničí, musíte zaplatit tím, že na dokument nalepíte kolkovou známku.
Francie to má také ale ne přes poštu. “Timbre viskal” a prodávají se v “bar-tabak” (státní trafika, různí majitele, plní někdy účel jako pivnice, loterie a večerka). Platí se s téma známkami například pokuty ale cestovní pas.
V Rakousku se kolkové známky zrušili 2002 kvůli €.
Kolky se od roku 2024 ruší.
Česká státní správa v kostce.
Ministerstvo financí: „Poplatníkovi nelze stanovit povinnost zaplatit za úkon správního orgánu pouze kolkovou známkou.“
Ministerstvo zahraničí: „Správní poplatky se ministerstvu zahraničních věcí platí výhradně kolkovými známkami.“
Ministerstvo vnitra: „(na odboru migrační a azylové politiky) se totiž naprostá většina úkonů taky nedá platit jinak než kolkem.“
Ministerstvo financí: „Proto zrušíme kolky k 1.1.2024“
Ministerstvo vnitra: „Do mezirezortního připomínkového řízení byl vyslán nový zákon o pobytu cizinců, který by měl společně s projektem na digitalizaci řízení zajistit i online platby. Předpokládaná účinnost zákona je od roku 2025 (některá ustanovení) a roku 2026“
Zdroj: https://www.penize.cz/nakupy/442658-kdo-doplati-na-zruseni-kolku-ten-kdo-zije-v-hotovosti
To je nesmysl. Stále mnoho věcí na úřadech nefunguje, ale rozdíl oproti třeba před deseti lety musí vidět každý. S mnoha věcí už dávno není potřeba na úřad vůbec chodit, prakticky vše můžete řešit přes datovou schránkou a i v dost případech už i přes samoobslužné portály (což představuje vyšší stupeň digitalizace, než jsou datové schránky). Výrazná změna nastane od roku 2025. Co je problém, že nedochází ke změně legislativy, což ale je problém politický. U mnoha věcí tak stále dochází k řetězení správních aktů (tzn. že pro vydání finálního rozhodnutí je potřeba vydat několik podmiňujících rozhodnutí atd.). Tyhle problémy… Číst vice »
S tou první částí bych souhlasil, s tou druhou ne. Protože za Rakousko Uherska neexistovaly neziskovky dnešního typu, které neustále napadají stavební řízení ve všech jeho fázích a prodlužují tak stavby o léta. Neexistovaly pseudoekologické neziskovky, které kvůli žábam apod. dělají v zásadě totéž.
Neziskovka s nejvyšším příspěvkem od statu je Fotbalová Asociace ČR.
Neziskovky možná za R-U neexistovaly neziskovky, ale rozhodně existovaly města a obce a ty mohly z libovolného důvodu zablokovat výstavbu na neomezeně dlouho.
Nebo ji nechat přetrasovat úplně jinam.
Celá EU? Není to spíše tak, že stát převádí požadavky EU do vnitrostátního práva? Vždycky jsem se smál byrokracii v Německu, protože je plná papírování. Už nějakou dobu si všímám, že v Česku je to ještě horší.
Je něco horšího než SSSR jo EU..
Proto teď nemáme 100 tisícové platy ale jen 40 tis. To je ta skvělá SSSR. Ano, dotace s hodnotou bilionů taky jsou nic, my jsme je přece dostali ve vietnamských donglech lol
Nejsem velký fanoušek toho aparátu v Bruselu a von der Leyen. Tvrdit, že EU je horší než SSSR, svědčí jen o tom, že v makovici něco nefunguje (jestli tam vůbec něco je…).
Nikdo Vás, milý pane,v EU nedrží, můžete se odstěhovat. Na rozdíl od zrůdné říše zla SSSR.
Volně přestěhovat by se nemohl ani v rámci SSSR, stačí si do Googlu zadat „propiska sssr“ (mimochodem, definitivně ji zrušili teprve v roce 2011).
Celá EU fakt ne. Například Španělsko mohutně staví VRT a je také v EU. Navíc zrovna o Španělech se říká, že pracují „mañana“, ale tady jsou zjevně rychlí.
aniz bych chtel nejak „snizovat“ schopnosti spanelskam bylo by fajn se taky podívat na to, jakym zpusobem je obydlena spanelska pevnina.
vetsina tech jejich VRT je tahana misty, kde je minimalni osidleni – a to je ten problem, proc u nas (a v EU) jsou takove problemy – pri hustote osidleni venkova v CR (a ve velke casti evropy) je uz jen schvaleni a projiti celeho kolecka se vsemi dotcenymi samospravami, majiteli pozemku apod skoro nadlidsky ukol.
mít v čr charakter osídlení jako španelsko, tak tu VRT / dálnice máme tempem číny taky.
V Číně je většina pozemků vlastněná státem / kolektivně a občan má pouze na určitou dobu (myslím 100 let) zapůjčeno právo užívat daný pozemek.
V Číně hlavně není možné pozemek vlastnit, jen si ho pronajmout.
Myslím, že všem by stačilo, kdyby se VRT u nás stavěla alspoň jako ve Španělsku….
Brzo bude rychlodráha na letiště. Trolejbusem.
Pokud to stihnou dřív než splavnění Šáreckého potoka….
Je to smutné, jak nás Číňané předehnali… Pamatuji doby, kdy Čína byla zaostalá země pěstitelů rýže a ve velkém tam ještě pořád jezdily parní lokomotivy. My jsme v té době plánovali velkovýrobu rychlovlaků v ČKD v konsorciu s Fiatem. Nakonec ale ČKD zkrachovalo a z velkovýroby rychlovlaků zbyla objednávka pouhopouhých 7 Pendolín od Fiatu a tratě se nakonec vybudovaly ne na 200 km/h, ale jen na 160 km/h, protože víc u nás přece není potřeba…
Jel jsem nedávno TGV v Africe. Sice na 300km/h mají teď hotový jen kousek, ale stačí když se bude dalších 30 let v Česku studovat a projektovat..
V Maroku to maj koupený od Francouzů, SŽ má taky know-how od Francouzů.
Ano, projednání nám bude nějaký čas trvat, hodně bude záležet, jaký budou mít politici koule, když se ohání Polskem a Německem, kde se dá začít stavět hned po umístění stavby a nemusí se čekat na vykoupení pozemků (za podmínky že VRT bude veřejně prospěšná stavba).
Takže máme krást technologie jako číňani? (my si je normálně koupíme)
Při projektování taky nemáme hledět vlevo vpravo a stavět bez vypořádání připomínek veřejnosti , firem a obcí?
Ano devadesátky byly divoké. Prioritu dostaly dálnice, protože všichni rozuměli kroucení kolečkem. Je to vidět i na územních rezervách pro VRT.
Komunistický ministr Kupka chystá velké vyvlastňování, protože komunikace s lidmi je pod jeho úroveň.
Občanská „demokratická“ strana.
Tak Číňani si je taky normálně koupili. Spousta vlaků, co u nich jezdí jsou prostě jen vlaky západních výrobců vyráběné v Číně. CRH1 vyráběli Číňani společně s Bombardierem, CRH2 je Shinkansen, CRH3 je Siemens Velaro (ICE3) a CRH5 je zase Pendolino. A i teď, když vyrábějí vlaky vlastního designu, tak patenty jim normálně licencují tyhle stejné firmy (Bombardier, Siemens, Alstom…) Neříkám, že nemáme hledět vlevo vpravo, ale to co se děje u nás je extrém, že jeden člověk dokáže zablokovat veřejně prospěšnou stavbu na desetiletí. Mezitím Španělsko, které není ani o tolik bohatší než my vybudovalo prvotřídní VRT a Polsko,… Číst vice »
Já myslel, že v Polsku zatím „jen“ projektují a že se zatím nic nestaví? Nebo se to změnilo? Jestli jo, tak to teda klobouk dolů, obdivuhodná rychlost…
Mezi Krakovem a Varšavou se už nějakou dobu jezdí 200 km/h, přičemž to plánovali zvednout na 250 km/h v roce 2023, ale nevím jak jsou na tom s přípravami teď. Kromě toho se i další konvenčni trati upgradují na 200 km/h. „Plnotučné“ VRT, které budou jezdit 300 km/h samozřejmě zatím projektují, ale vzhledem k tomu jak tychle postavili síť dalnic, tak bych jejich termínům opravdu věřil…
Normálně si koupí 3-4 vozky a pak to obtáhnou zpětným inženýrstvím.
Tu firmu by mohli pozvat k nám ..a za rok by udělali modernizaci Ostrava – valmez.. a ještě by tři měsíce seděli na kantýně.
Neudělali. Neměli by připravený projekt.
Ten už leží xx let v trezoru. Číňani by to udělali bez projektu..s prstem v nose.
Takhle nějak, že?
https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-chteli-si-usnadnit-praci-bagrem-nenavratne-poskodili-velkou-cinskou-zed-40442597#dop_ab_variant=1134061&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest198_novy_panel_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Kravina co s tímto nesouvisí.
Opravdu?
Číňané nejsou schopni ani kopírovat pád Berlínské zdi. 😝
»Lidé prokopali Velkou čínskou zeď, aby si zkrátili cestu«
bohuzel jste vubec nepochopil, v cem je problem.
stavebni firma je ti posledni, kde ho hledat.