300 kilometrů rychlodráhy hotovo za pět let. Čína otevřela další trať s rychlostí 350 km/h
Propojí vnitrozemí s přístavy a letovisky na jihovýchodním pobřeží země.
Poslední srpnový den Čína spustila provoz na nové 307 kilometrů dlouhé vysokorychlostní trati mezi městy Nan-ning (Nanning) a Li-po (Libo). Je poslední součástí celkem 482 kilometrového spojení jihočínského Nan-ningu s Kuej-jangem (Guiyang) v jihozápadní části země. Zbývající část úseku se otevřela už 8. srpna.
Inaugurační jízdu zprostředkovala souprava CR300 AF EMU z rodiny čínských rychlovlaků Fuxing. Celkem je na trati 13 stanic, se stavbou se začalo v prosinci 2017.
Vysokorychlostní železnice Nan-ning s Kuej-jang tvoří klíčovou část čínského ambiciózního systému VRT tratí, který bude tvořit osm vertikálních a osm horizontálních spojení. Tato je začleněna do severojižního koridoru z Pao-tchou (Baotou) u hranic Mongolska přes Jin-čchuan až do Chaj-kchou (Haikou) na jižním ostrově Hainan.
Čínské železnice na trať nasadí až 56 vlaků denně. Nan-ning bude mít přímé rychlé spojení i s dvacetimilionovým Čcheng-tu (Chengdu) či s městem Čchung-čching (Chongqing) ve střední Číně.
Železnice s maximální rychlostí 350 km/h zrychlí jízdu mezi Nan-ningem a Kuej-jangem z pěti hodin na 2 hodiny a 53 minut.
Čínské zdroje uvádějí, že linka spojí území, kde žije přes 30 etnických skupin a má pomoci průmyslu i rozvoji cestovního ruchu. Propojí vnitrozemí s přístavy a letovisky na jihovýchodním pobřeží země.
Čína má bezkonkurenčně nejdelší síť rychlotratí na světě. V předcovidovém roce 2019 země otevřela za jediný měsíc 1 000 nových kilometrů a překonala délku 35 tisíc kilometrů tratí.