Třicet stran za 280 tisíc Kč a dotace 84 milionů. Jak v Liberci proměnili parkoviště v centru na P+R
Budova nového parkovacího domu u krajského úřadu v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Pro město typu Liberec nelze podle autorů studie aplikovat běžné normové postupy a předpoklady.
Co píšou jinde:
https://energozrouti.cz/clanek/bazen-a-la-parkoviste-ktery-by-zaslouzil-nominaci-na-blbost-roku-opozice-v-liberci-cupuje-novy-parkovaci-dum
Přečetl jsem si tu dopravně inženýrskou analýzu a odhaduji, že více parkujících přesedne na autobus do Prahy, než na tramvaj po Liberci. Po Liberci je mimo centrum snadné dojet do cíle autem. Potom asi velká poptávka bude po zaparkování na dobu práce s pěší docházkou na pracoviště v centru města. Bylo by dobré cenu odstupňovat: nejlevnější pro zaparkování do 6:00 h ráno, pak dražší od 6:01 h do 7:00 h plnou cenu od 7:01 hod. Před 33 lety v Gentu na nádraží jsem viděl velkou oplocenou plochu rozdělenou na dvě stejné části. Bližší byla plná jízdních kol a vzdálenější byla… Číst vice »
Rozmohl se nám tady takový nešvar, města postaví v centru parkovací dům a vydávají ho kvůli dotacím za P+R parkoviště. Stará Boleslav taky.
Neni to uplne hezke, ovsem na druhou stranu je vyborne, ze aspon (mala) cast dotaci je takto vyuzita ucelne a v zajmu obcanu.
Vy jste autorem studie na účelnost této investice? Pokud ne, ozvěte se Libereckému kraji, mezi duo Půta Sviták byste mohl skvěle zapadnout.
Liberec nemá jasnou koncepci veřejné dopravy a dopravy v klidu. Prostě, dotace letí kolem, tak něco postavíme. Ne, že by bylo dost parkovacích míst, ovšem koncentrovat to v centru kolem Rybníčku do parkovacích domů je nevhodné. Tady mělo být přehledno, jasné prostory, ulice, náměstí, zklidněná doprava všude a parkování na povrchu.
To hlava nebere.
Vždyť je to parkování určené z velké části pro zaměstnance krajského úřadu a firem sídlících v sousedním Evropském domě.
ano, na to není také ta dotace. Bavíme se o 100 místech za dotaci.
Musím se zastat kolegů z diskuse, že článek na poměry „ZDopravy“ opravdu působí dost emočně a zaujatě, autor tak možná nechtěně upozadil jeho obsah a sdělení. Jinak je to asi téma k diskusi, za mě ale v současné době v dopravních podmínkách Liberce tohle P+R celkem smysl dává, stálo by možná za zvážení jej pomocí nějaké PR kampaně / navigace zviditelnit, ať o něm návštěvníci vědí.
Díky za názor podloženými fakty.
Jinak na upřesnění, můj příspěvek byl myšlen spíš z pozice občasného návštěvníka/uživatele Liberce, kterému kryté P+R příjde k duhu, protože se pak dále po městě pohybuje pěšky/mhd. Dosud jsem neměl jistotu, kde a jak bezpečně zaparkuju. Okolnosti vzniku P+R mi nepřísluší hodnotit, neboť nejsem do záležitosti zasvěcen, emotivní náboj ale z článku cítit byl, tojo 🙂
Kdy naposledy se vám stalo, že jste nezaparkoval v OC Fórum či knihovně?
Schvalne jsem se podival na ceniky zminovanych parkovist. Tak asi teoreticky ne ze by neslo tam zaparkovat od rana do vecera, ale ta sazba by byla brutalni no a jak by to skoncilo? Vyprasenim nekde nelegalne, pololegalne, blbe… Taky to ale svym urcenim nejsou parkingy na cely den, ale jen skocit do kramu nebo cile kam chci a zase rychle vymajznout (ok, vyjimka v OC o vikendu, tech 8 hodin zdarma je velmi benevolentnich, docela by mne zajimalo, jak k takove volbe dosli). No nicmene nemeni to nic na tom, ze toto jsou proste parkoviste pro kratkodoby navstevnicky odstav, P+R… Číst vice »
Jak píše Hafan, myslím si, že tato parkoviště nejsou (oficiálně) určena pro návštěvníky města, za mě je fajn mít auto legálně zaparkované na místě k tomu určeném. Mělo platit obecně, že jako návštěvník města očekávám městské parkoviště, stejně jako pokud jdu do OC, tak očekávám, že tam budu mít parkoviště. Nemluvě o tom, jak mě naštve, že když třeba jedu nakoupit někam do OC a vím, že parkoviště je plné, protože tam nechávají auta lidé, kteří nenakupují, ale odjíždí vlakem mimo město (OC Albert v Pardubicích, Lidl u Praha-Libeň).
Fajn, takže díky za přiznání, že to není P+R. Ale hlavně budeme řešit, zda je text emotivní nebo ne:-)Pro koho jiného je P+R parkoviště určeno než pro návštěvníky města? Pro jeho obyvatele, co si dojedou z kraje města do centra zaparkovat, aby se mohli vrátit domů MHD?:))
Myslel jsem parkoviště u OC, která by neměla sloužit návštěvníkům města, parkoviště P+R jsou samozřejmě pro návštěvníky města.
a význam slova P+R znáte? jako že tedy přijedou do centra města a pojedou návštěvníci na jeho okraj?
Proč máme z daní dotovat vybudování místa pro vaše auto? Když nemáte na to platit tržní cenu za parkování, nepořizujte si auto.
A dává Vám smys,l že za bežnou papírovou jízdenkou od nového roku záplatite o 10 kč víc než loni….Nebo že místo 130 kč za měsíc jízdní na „litačku“ rodiče budou platit 330 ??? Dobrý nápad pro Vás co si vezměte prdele v autě
Jako ta betonová kostka v centru Liberce jen nejen nevzhledná, ale i naprosto zbytečná. Ty peníze mohl kraj raději investovat do zkomírající liberecké zoo nebo na řešení parkování u ní. Případně na pořádnou úpravu okolí krajského úřadu. Tohle jsou vyhozený prachy. 👎🏻
Vy už jste i odborník na zoologické zahrady?
No, ono to v reálu není takový hnus, jak to vypadá na fotkách. Mně se to asi i líbí a k ostatním budovám i ladí. Co je příšerné, to je ta dlažba okolo. Hezká liberecká žula, ale tak doprasená a pozvedaná, tedy špatně položená. Auta to brzy rozlámou jako na Soukeňáku před lety. Navic je odvodnění řešené plechovymi žlaby, které letos oprávněně likvidovali u Fora. Ale předpokládám, že to kraj také reklamovat nebude. Podobně doprasená dlažba je i na nejnovějších částech na Fügnerově, kde je rozvázaný vzor, křivě položené, zničené rozpatlaným betonem ze spárování, ten kdo pasoval kostky ke kolejim… Číst vice »
Jsou lidé který se řídi příslovím..,.Já na tebe,ti na bráchu,bracha na mě….Chamti chamti, ať mám něž tam tí.mm
Super !
Až přijedu z moravy, aspoň mám kam levně zaparkovat auto a ještě mít jizdenku na eMHáDu 👍🏻
Jo to budete mít MHD za 34 Kč na hodinu,To se Vám parkování s RODINOU do ZOO nebo Botanické opravdu vyplatí 😉
Až přijedete z Moravy, třeba do Zoo či Botanické, budete spíš nadávat, proč tam není kde pořádně zaparkovat (točna plná, okolní ulice bída atd.). To nemluvím o tom, jak Vás Zoo pravděpodobně zklame a ještě budete třeba v Ostravě pokladním líbat ruce.
Pokračovat na Ještěd z centra MHD nemá smysl, když má areál parkovací dům (plochy). Tedy skvělý výchozí bod pro výlety.
>Nedostatek míst, ale parkovací dům není plný
a takhle je to vždy, pro plebs je nejdražší MHD v zemi, pro bohaté automobilový socialismus 🙂
Jelikož je pro veřejnost dostupných jen 100 míst, není jedno místo za milion ale za dvaapůl mega. Nerozporuju užitečnost dalších vyhrazených míst, ale jejich proplacení z programu pro P+R je dost silná káva!
Z IROP byla proplacena jen ta veřejná místa. I tak je to ale z hlediska plnění dotačních podmínek na hraně, pokud by se důsledně lpělo na 3E. Samotná hodnotící kritéria projekt splnil.
Mám z toho celého několik různých dojmů: 1) Pan autor je vůči projektu z nějakého důvodu asi zaujatý, alespoň ze působu psaní a formulace to tak na mne dost působí. To zaujetí ale obecně chápu, pokud by se mi dělo něco na „mém písečku“ něco, co se mi z nějakého důvodu hodně nezdá, taky těžko zůstávám zcela neutrální a objektivní. Když dělám něco, kde by mohlo být podezření na mé emoční zapojení, které by mohlo mít vliv na výsledek práce, raději to předám k řešení kolegovi nebo dám dopředu disclaimer, že jsem nějak do problematiky osobně zainteresován a zřídím si… Číst vice »
Mohu poprosit o konkrétní část, kde je v textu patrné, že jsem zaujatý?
Jinak co kraj poslal, to jsme zveřejnili.
Titulek: Třicet stran za 280 tisíc Kč a dotace 84 milionů. Jak v Liberci proměnili parkoviště v centru na P+R – Podloženo důkazy? Zatím mi to tak nepřijde. Text: Investice do 30 stran se kraji mnohonásobně vrátila. Díky nápadu označit parkoviště v centru Liberce za P+R získal na stavbu evropskou dotaci 84 milionů korun. Analýzu si můžete stáhnout zde. – dtto Text: P+R parkoviště se běžně staví na okrajích měst, kde lidé auto odstaví a dál pokračují veřejnou dopravou. V Liberci vymysleli, že mají lidé dojet autem do centra města a pak pokračovat do svého cíle veřejnou dopravou. I proto… Číst vice »
Díky za názor, asi se neshodneme, ale vážím si slušné diskuze. Jen dva doplňky: 1. zcela záměrně tento text ještě editoval kolega, aby z něj odstranil veškeré možné emoční přísady. 2. Žiju v Liberci čtvrt století, přes 10 let mě živila regionální novinařina. To znamená, že mám o dění v Liberci více informací, než když píšu například o dění v Hradci Králové. Zda je to výhoda či nevýhoda, nechť posoudí sami čtenáři. Každopádně si za svými texty stojím a věřím, že je lepší, když se píše o něčem se znalostí věci. Politické ambice nemám, o iluze z komunální politiky jsem… Číst vice »
Já se nebavím o důkazech k analýze, ale o důkazech na tvrzení ve Vašem textu. (Analýza (studie) je průzkum a vytvářený model na základě dostupných dat. Když něco predikujete do výhledového stavu, tak to nelze dělat na základě důkazů, ale na základě výpočtu a odborného odhadu, což je třeba obojí nějak popsat a vysvětlit logiku na pozadí. Analogicky podobný případ jsou intenzity pražské dopravy ve výhledovém stavu dokončení D0 pro proces EIA, kde je evidentně v modelu černá díra a má nedostatečné rozlišení, ale je to nejlepší dostupný a dostatečně málo napadnutelný materiál. Prostě je to model, ten může být… Číst vice »
Mohu jen dotaz: kolikrát jste za posledních pět let byl v Liberci ? Bohužel jste mi na dotaz neodpověděl, ale jsem rad, ze znáte různá cizi slova.
Tak znáte to o tom „suterénním používání cizích termitů“… 😀
Možná jsem něco nepostřehl, ale měl jsem za to, že jsem Vaše dotazy již zodpověděl.
S tím počtem návštěv v Liberci, nerad bych kecal, ale za posledních pět let tak desetkrát, dvanáctkrát? Rozhodně se nehodlám pasovat na místního znalce, to ani omylem. 🙂
Chcete říct, že v té analýze jsou nějaké tvrdé důkazy?
Jo todleto. Nechci to rict, taky uz jsem to v nasem vlakne myslim celkem dostatecne vysvetlil. Ta analyza je ze sve podstaty proverovaci model, ne dukazni setreni. Dokazovat muzete ex post, ne ex ante (ha, zase ti cizi termiti!).
Ty dukazy byste ale mel mit naopak v ruce Vy v momente, kdy obvinujete >>nekoho z neceho<<.
Mohl jste říct rovnou, že vám nejde o diskuzi. Ušetřili bychom si vzájemně dost času.
Nevim, kde jste prisel na to, ze mi nejde o diskusi. Samozrejme jde. Jestli to tak nedokazete vnimat nebo mi z nejakeho duvodu musite nasazovat psi hlavu (pun intended), to je mi pouze lito a uprimne si nejsem jisty, jestli mi to je lito vic za sebe, nebo za Vas. Kdyby mi neslo o diskusi, ale jen o trolleni a podobne zalezitosti, tak sem nepisu zadne vecne argumenty a uz vubec ne argumenty, ktere by podporovaly nektera Vase tvrzeni nebo o cem pisete a co kritizujete (to si tu muzeme vsichni snadno dohledat). Jinak ano, taky mivam obtize s kritikou… Číst vice »
Neosobní formou s anonymem, který vytahuje jen to, co se mu hodí, situaci nezná, případně machruje informacemi načtenými z mapy bez zkušeností z reality a ještě rád poučuje. Sorry, nikdy si s takovým člověkem rozumět nebudu ani po desátém pivu.
Dobrý den,
Jsem liberečák, od narození jsem v něm žil třicet let a stále je to mnou nejčastěji navštěvované město díky rodinným a pracovním vazbám.(cca dvakrát do měsíce)
Přesto, že mi celá šaráda s dotací a přesunem zastávky jeví podivná, považuji váš článek za zbytečně emocionálně zabarvený. Fakta balíte do kojzarovsky laděných vět a to je myslím úplně zbytečné.
Mohu poprosit o příklad ?
Je to škoda, že nemáte politické ambice, ačkoliv celkem chápu proč, nicméně si myslím, že zrovna lidé jak Vy v regionální politice mohou něco dokázat a mohou být pro občany svého regionu prospěšní.
Mě stačí potkávat to společenství nevděčných hlupců (nerad bych všechny házel do jednoho pytle) na tiskovkách a jiných akcích. Představa s nimi jednat a hledat kompromis….
Neplést zaujatost s objektivním informováním. Prostě je to divné a vyvolává to otázky. Už jen lži o přesunu zastávky
Nerozporuju nijak, že je to divné. Jde o celkové vyznění textu a zvolené formulace, viz jiné podvlákno. 🙂
Já si dovolím odpovědět, že třeba já osobně zaujatý vzhledem k této stavbě jsem a to z důvodu, ze vám politici přitom bezostyšně lžou do očí – což se v několika poslednich letech rozmohlo nevídaně. Prostě si chtěli postavit zaměstnanecké parkoviště pod nosem, za drahý peníz, a takhle to zaonačili aby na to sehnali dotaci. To P+R není P+W, tedy o pěškobuse se nedá mluvit. Ano možná by šlo o jízdu na koni, aby to bylo P+R 🙂 A cely záměr by vzhledem k dopravnímu pojetí Liberce musel být někde u Babylonu, u viaduktu, nebo dále od centra. Takto to… Číst vice »
Koňské P+R je boží představa! 😀
Ale na to máme od ledna přece novou podle mne skoro nevyužitelnou značku P+D – přesednutí z jednoho prostředku do druhého (nehromadného). Tak by se dodělala jen dodatkovka na koně! 😀
Jen si schválně říkám, kolik lidí se dočetlo k bodu 4 a kolik se zastavilo u jedničky. 😀
Tak když jsme u toho body 4: Je legální na stavbu dle veřejné zakázky převzít nedodělky/části neodpovídající projektu bez finanční kompenzace? Úplně si nedovedu představit, jak prodlouženou záruku budete jednoduše převádět na finanční ocenění, aby to celé bylo v souladu se zákonem.
Pokud se nemýlím, zákon tohle už přímo neupravuje, pouze se používá zásada jednání s péčí řádného hospodáře a povinnosti být pro přílušné činnosti kvalifikován či si kvalifikace zajistit. (Kdyžtak mne nějaký znalejší jedinec ráčí opravit či doplnit). Takže úplně natvrdo – nelegální to dle mého není. Vztah k realizaci a přebírání díla je soukromoprávní vztah a tedy mají být naplněny ustanovení ve smlouvě o dílo. I SoD by měla předpokládat nějaké nestandardnosti a jak z toho ven, jestli těch ustanovení objednatel využije nebo ne je spíš na něm, protože je to hlavně v rovině práva, nikoli povinnosti. Co na to… Číst vice »
Moc dobře Liberec asi neznáte. Doslova pár kroků od krajského parkovacího domu je postavený několik let jiný parkovací dům. Ještě o kousek blíž, než ten krajský. S dostatečnou kapacitou. V horním centru jsou další parkovací domy (Šaldovo náměstí a krajská knihovna). Toto tedy bylo fakt zbytečné. Liberecké ulice nejsou koncipované jako v jiných městech stylem bulváru. V centru jsou dost ucpané, takže smysl by dávalo je uvolnit než více zahlcovat. Dojet do centra a pak jít na tramvaj fakt nedává smysl. Kdo jede na okraj, nepojede do centra a pak zpátky. Kdo potřebuje do centra, nebude pak jezdit (za poměrně… Číst vice »
Umístění takovéhle stavby v celkem těsné návaznosti za sjezdem z páteřní komunikace nevidím jako vadu, spíš naopak. Mne, se znalostmi fungování různých parkovacích objektů, to smysl dává. Že se na to používá dotace pro výstavbu P+R, kde P+R jsou jen asi dvě pětiny kapacity objektu, to už je jiné téma. Bydlet třeba někde v horní části Rádla (náhodný příklad) a pracovat někde v širším centru třeba u špitálu (opět náhodný příklad) a jinak využívat služby v centru (krámy, zábava), tak mi to P+R přijde uživatelsky jako docela rozumná volba. Ostatní parkovací domy a jejich vhodnost nehodnotím, neb je sám neznám,… Číst vice »
Jistě, kdyby to bylo u průtahu (třeba u nádraží ), tak takovou stavbu lze považovat za smysluplnou. Ale tady to znamená zavlečení dalších aut do centra, kterým musí projet (o tom analýza mlčí ). A dojíždění z Rádla? Ideální kandidát na pravidelný takt 30-60 minut autobusem. Pokud by měl kraj zajem řešit dopravu, ne jen preferoval jediný mód.
Doplnte si nahodnou jinou obec, kde ten interval stoji nebo by hypoteticky stal vic za pendrek, od toho ty p+r jsou. 🙂 Zpusob organizace verejne dopravy bych do toho jako argument netahal, je to strelba na spatny terc. Sice spolu obecne nejakou souvislost maji, ale odvolavat se na to je fakt nesmysl. A u prutahu to je relativne podobne, jako je cca pozice nadrazi od toho sameho sjezdu (opet, kdyz uz tolik argumentujete nadraznim P+R, tak by bylo fajn k tomu neco doplnit, fakt jsem k tomu i pres snahu nic pouzitelneho nenasel a tim padem s takovym argumentem nemuzu… Číst vice »
Parkoviště u nádraží může skvěle obsloužit i ty, kteří jezdí z Liberce jinam, především za prací. Není zdaleka pravdou, že všichni jezdí jen do Liberce, mnoho lidí jezdí díky struktuře průmyslu do okolí za prací. O dojíždění do Prahy ani nemluvě. Ale je těžké o tom diskutovat s někým, kdo situaci v Liberci nezná, ale je přesvědčen o své pravdě. Vaše vysvětlování toho, kudy by se do parkoviště jezdilo bohužel pouze ukazuje, že jste zcela mimo a analyzujete situaci podle mapy. Nepracujete náhodou v Projekce dopravy Filip? Jinak u nádraží je Finanční úřad + část magistrát (t.č. v rekonstrukci, proto… Číst vice »
Dekuji za poskytnuti ukazkoveho prikladu urazeni diskutujiciho. Necht ctenari sami pro sebe zhodnoti kvalitu diskuse. Doufal jsem tu ve vic, ale nakonec asi marne.
Na tu posledni vetu si asi parkrat vzpomenu, az tu budu neco priste cist. Ale pripominat ji nekomu z vasi redakce, toho se sam zdvorile zdrzim.
Nemáte zač. Já vám děkuji za poučení, že s lidmi, kteří přišli prudit a stydí se i za své jméno, nemá smysl ztrácet čas. Nepřináší nic, jen okrádají druhé o čas.
Píšete… Ostatní parkovací domy a jejich vhodnost nehodnotím,neb je sám neznám, rozhodně si nehodlám srovnávat své znalosti Liberce s místňakama.“
Proč se pořád stavíte na pozitivní stranu této stavby když Liberec „neznáte“…. Když jako zdravotník pojedete (příklad) z Horního Rádla …Zaparkujte u Nového parkovišti a pojeďte (tež příklad )“ ke „špitálu “ tramvajíi protože to je úplně to nejlepší 👍 Čtete vubec ty slátaniny co píšete,nebo jste jeden z těch co to „vyslovovali“
,,👍 Máte naprostou pravdu a úplně s Vámi souhlasím,. Bohužel úž sotva tu kravinu někdo „nápravy“…
Že stavba původně měla stát 67 mld. a na konec stala o 200 mld.vic. tak to Vám asi dle k“vašeho“ omentáře nepřijde nic nelogické…Tak si tam zaparkujte,,vemte si na nohou gumáky a cca 120 metrů nastupte do přeplnenou tramvají směr Nádraží nebo ZOO…. Že stavbu „,dostala“ na starost dceřiná společnost jiné firmy ,která je ve vyšetření za korupce. Že od nového roku je jedná jízdenka o 10 Kč dražší něž loni.Že za dětskou „litačku“na MHD platíte místo 130 -330 za měsíc?????
9333 Kč za stranu A4, asi změním obor 🙁
Ano, platíte za to, co je tam napsáno, ne za ten papír pod tím. Pokud chcete změnit obor, doporučuji řemeslo zvané právničina. Když si necháte od právníka sepsat smlouvu, možná se dostanete i na vyšší částky přepočítané na normostranu. Nebo to můžete risknout a sepsat si to sám a pak toho právníka platit u soudu násobně vyššími částkami, až se budete soudit kvůli nekvalitně napsané smlouvě.
Kéž by se dalo vše posoudit dle množství textu. Co třeba taková jízdenka z Plzně do Ostravy? To když přepočtete na množství papíru, bude to ještě dražší. A teď si představte, že jsou obory, kde se nevyprodukuje ani ten papír a peněz dostanou ještě víc!
Cena za takovou analýzu mi přijde úplně v pořádku. Je za tím i nějaký sběr dat, analýza atd. Hodinová sazba senior pracovníků není nízká. V poradence jsme dávali externistům i 1000Kč/hod. Můžete se směle ucházet o veřejné zakázky.
V tomto článku se zmiňuje, že byla nutnost přesunout zastávku, jinak by nešlo získat dotaci. V minulém článku pani představitelé lhali, že to bylo na žádost dopravního podniku. Takže jak?
Nutnost pro dotaci to byla, DPMLJ přesun chtěl i bez parkovacího domu.
Kdyz chybi ve vete sloveso „je“ , da se to udelat tak, ze se prida do hranatych zavorek. Je to prehlednejsi, nez takovy dlouhy komentar, ze to nedavalo smysl.
Dělá to dojem, že jde o pouhou stavbu parkovacího domu pro potřeby Krajského úřadu a dalších institucí, umístěných v tomto 21 patrovém lidojemu (viz foto). Ty plácky okolo zřejmě všechna auta pobrat nemohly. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0f/Liberec_Krajsk%C3%BD_%C3%BA%C5%99ad_6.jpg/800px-Liberec_Krajsk%C3%BD_%C3%BA%C5%99ad_6.jpg Protože jde skoro o čtvrt miliardy a aby se ušetřila třetina krajských investičních peněz, tak se to navleklo na P+R a vyhradilo se ca. 40 procent míst pro „plebs“. Díky tomu se mohla vyfasovat třetinová dotace z úplně cizích peněz. Očividně se jednalo o největší dopravní problém Libereckého kraje, když to šlo tak rychle. Krajští konšelé se teď alespoň budou moci v klidu soustředit na řešení… Číst vice »
1) A proč jste si nepočkali, až dostanete odpovědi na vaše otázky? Autorů posudku se na něco zeptáte, aly vydáte článek dřiv, než dostanete odpověď.. 2) Zastávka na mistě, kam se teď přesouvá měla být 10 let a vždycky tam byla-před zbouráním starého OD. Teď je možná jen o důvod víc ji přestěhovat. Nová poloha je blíž ke KD a novému OD. Takže pro uživatele asi i logičtějšií. 3) Nová a stará poloha zastávky jsou od parkovacího domu stejně daleko. Rozdíl bude par desítek metrů, jestli vůbec. To nehraje praktickou roli. 4) Pan Felcman a jeho druzi v opozici klidně… Číst vice »
Otázky byly odeslány ve středu večer, čas byl dostatečný. Záměrně v textu neřeším některé další věci z analýzy, u kterých chci vysvětlením a velmi rád zveřejním komplet odpovědi.
Ad 2 a 3. Jsou téměř stejně daleko. Nicméně původní je přes 200 metrů, takže by nevznikl nárok na dotaci.
Ad 4: zkuste řešit podstatu kritiky, ne vaše dojmy.
Já jsem řešil podstatu kritiky. Podstata je kritizovat a kritizovat. A kritizovat i ve chvíli, kdy kraj nebo Liberec nebo kdo vymyslí příspěvek do rozpočtu. Nevypadá to jako podvod, tak proč ta hysterie? Každý, kdo využije např zelenou úsporám musí svoje záměry přizpůsobit… Pan Felcman a spol se tady normálně střílej do nohy.
A abyste rozumněl – neřešim ne/potřebu stavby, bo na to už je sakra pozdě. Diskutuju nad kritikou té dotace.
Nerozumím, omlouvám se.
Koukněte do mapy a zjistíte, že zastávka znepříjemňuje dopravu lidem z oblasti Rybníčku a okolí směrem k dálnici, protože za ní není náhrada u FÚ. A až si projděte město a zjistíte v jakém stavu jsou chodníky, tak budete opravdu vytočený, že se staví parkovací místa úředníkům. Že jsou to „krajské “ peníze fakt řešit nebudu
To, že jsou chodníky, je ještě lepší stav. Stále jsou ve městě desítky kilometrů ulic zcela bez chodníků.
Jak přesně myslíte tu komplikaci dopravy? Už jsem tuto věc někde slyšel, ale nechápu to.
Jinak žiju v N. Pavlovicích a stav chodníků znám, rozumim vám. Ale peníze kraje nikdy nepujdou na chodníky města.
Kde by tedy v Liberci mělo být P+R ve směru od Prahy, aby bylo u tramvaje? Já vím, nejlépe odstavit auta už někde na začátku kraje, ať si dojedou vlakem.
O projektu P+R u nádraží jste slyšel?
A to bude stát kdy?
Neumím odpovídat za místní politiky. Mluví se o tom rozhodně déle než o této legraci.
No teď na něj neměli čas ani peníze jelikož stavěli to u KÚ… tak třeba už začnou…
Právě naopak. Ze všech směrů zrušit v centru kolejovou dopravu, tím vzniknou nová parkoviště. A kdo bude chtít vlakem nebo tramvají, zajede si autem někam na okraj města.
Pro těch pár lidí, co to tak budou dělat, není třeba nic zvláštního stavět.
Vypada jako strasny hnus , myslem jsem ze jeno v Polsku je to możne
Vzhled je sice takový panelákovitý, ale to se dá velmi snadno libovolně přebarvit. Důležitější je, že to má alespoň hodně pater takže šetří místo v centru. Daleko úděsnějším plýtváním jsou parkovací domy s třemi patry na okraji města, kde také často platí ten milion za místo, když tam je v okolí tolik prostoru, že můžou snadno pořídit parkoviště normální nebo i zpevněné polotravnaté, kde se jedno místo vleze pod 200 000 Kč. Ale je jasné, že tohle je prostě etapa jako na západě v 80. letech, kdy se radnice soustředí na „moderní“ výstavbu parkovacích domů ideálně za dotace EU, a… Číst vice »
V centru mesta tak bych ocekaval lepsi architekturu
Tohle je sériová stavba, nejlevnější forma hodněpatrového parkoviště.
Ale z vnějsku to klidně můžete pomalovat zeleně s kytičkami, jako abstraktní umělecké dílo připomínající rozkvetlý kopec nebo naopak v řecko-římském antickém stylu.
V CZ je skoro najlepsi zeleznicni doprava v Evrope (a to znamena na svete taky) tak proc tlacit auta do centra
🙂🙂 Nééé, to opravdu není. Napr. zkuste zajet do Liberce vlakem a dáte mi za pravdu. Ne nadarmo se na Lib nadraží točí historické filmy. 🙂
Ale furt sit je husta , dostupnost vlaku v cele CR skoro vsude , z Polskem se to ne da srovnat , Spanelko ma jeno VRT , Nizozemsko ma jeno 2200 km trati , spusta novych vlakov , neni to spatne 🙂
Ahhh …Liberec = London Liverpool Street 🙂 Tak jsem byl w prosinci na London Liverpool a vypada uplne jinak. Ale Liberec nadrazi take fajn , jak Bielsko Biala nebo neco podobne
Tam je to takové „centrum města“, že není, co pokazit.
Na myšlence parkovacího domu u přestupního uzlu není nic absurdního, i když je to v centru. I v Praze by se takové P+R hodilo u každé stanice metra.
Taky si myslím. Pokud se vám tahne městem 8 km dálnice, tak vnímám požadavek na parkoviště jen krajích jako naschvál a dogmatismus nějakého zeleného autobijce. Notabene 500 metrů od nádraží, takže zaparkuju a jedu, byť opačně. A teď se utopíme v mínusech oba.
A proto je tu x let projekt P+R u nádraží…
Ano, tam to má smysl. U Skloexportu. Nebo ve svahu po pravé straně směr centrum. A úředník by si také pěšky mohl dojít na Kraj. Chápu obchodní centra, tam musí být parking součástí, jinak by tam nikdo nenakupoval, ale kancly… Ovšem v Liberci s největší koncentrací obchodních center v Česku a možná i na světě na 1 obyvatele je zde hodně parkování obecně v parkovacích domech. Parkování na ulici tady naopak zcela chybí. Asi proto, že je to nejlevnější? Nevím.
Absurdní jsou ty extrémní náklady na jedno parkovací místo a to, že v budoucnu bude rapidně ubývat kanceláří, a naopak se bude do měst vracet práce v továrnách, o kterých se ještě ovšem neví, kde budou přesně umístěné, ale nejpravděpodobněji u velkého městského okruhu.
Práce v továrnách? Asi víte víc než většina ostatních…
A co jiného budou ty miliony lidí ve městech dělat, když většinu kancelářské práce nezastavitelně převezme umělá inteligence, a zbytek můžou lidé dělat pohodlněji přez internet v rodinných domcích? AI se dá kopírovat téměř zdarma, kdežto roboti se staví pomalu, za konplexnějšího co nahradí člověka by jste dal miliony, a zároveň co s těmi volnými lidmi.
Stačí změnit daně z primárního (extrémně amorálního) zdanění lidské práce na primární zdanění majetku (ale stačí i jen stejnoměrné zdanění všeho) a revoluce v podobě návratu podoby především západních měst do forem jako v 19. století (dnes už bez nutnosti znečištění) okamžitě odstartuje.
Továrny ve městech? Kam se vejdou, a co budou dělat? Jak se k nim dostane materiál a naopak hotové výrobky ven, když automobilová doprava do měst se naopak má co nejvíce omezovat?
Továrny ve městech? No třeba v Liberci Textilana?
Myslíte Textilanu, která skončila v roce 2001?
Ano, přesně tu. Do té doby se tam materiál a naopak hotové výrobky ven taky nějak dostávaly, ne? A tramvají to nebylo.
Ano, ale svět se od té doby poněkud změnil.
Z té už moc nezbylo.
Co to žvaníte? Továrny ve městech je zcela běžný koncept, jen se posledních pár desetiletí globálně soustředil do Číny.
U nás je modelové město, kde se rozvoj nezastavil, Mladá Boleslav.
Škoda v Mladé Boleslavi zrovna není dobrý příklad, protože ta je v podstatě na okraji města, a taky má prostor na to, aby si tomu přizpůsobila infrastrukturu.
Ale jak dostanete továrny do míst, kde dnes nejsou? Řešíte lidi v kancelářích, ale ty kanceláře jsou v centrech nebo vnitřních oblastech měst. Ale ty továrny, které tam kdysi bývaly, už jaksi… neexistují. Ani komunikace, které k nim vedly, už neexistují.
A nakonec znovu – co ty továrny budou vyrábět, aby to nebylo pro město spíše škodlivé ze zdravotních a hlukových hledisek?
https://www.oneusefulthing.org/p/signs-and-portents
No prý to má nastat až v roce 2047 a domnívám se, že k tomu AI bude potřebovat něco jako vědomí… Vzhledem k tomu, že lidské vědomí nebylo doposud pochopeno, tak se to těžko replikuje, leda by na to přišla sama AI. 🙂
Nicméně jsem rád, že neleníte a plánujete využít AI pro návrh nějakého nového světového pořádku. To už tu dlouhoé nebylo.
Absurdni naklady a nic to ne resi jeno generuje zacpy
Pokud chcete mluvit o absurditách, tak si někde dohledejte cenu za kilometr nějaké cyklostezky.
Ohhh , a to ne vim kolik se investuje v CZ do cyklostezek
P+R Staroměstská či Můstek jsou vyloženě skvělé nápady.
P+R I.P. Pavlova bude ještě lepší:-)
to by bylo doslova P+RIP